![]() |
O update dumania trochę. Jak będzie wyglądać przyszłość?
Jak większość graczy Tibii śledziłem przecieki i każdą informację o nadchodzącym update.
Stworzyłem parę teorii, teorii, opinii. Część z nich wrzuciłem z różnych tematach, ale przeszły bez większego echa - zostały zalane spamem. Toteż postanowiłem założyć nowy temat, którzy przyda się, choć części - tej mniej spamującej. Bo chyba kompletnie bez sensu to to nie jest ;) A wiec lecimy. Myśl przewodnia niezwykle mnie ucieszyła. Nie nie. Nie chodzi mi o samo wyrównanie profesji. Ale o coś zupełnie innego, jednak bardzo z wyrównaniem powiązane. Co? Powiem wam później. Zachęcam jednak do przeczytania całego hm... "Artykułu". Ponieważ niektórych rzeczy nie ma jak omijać, a powtarzać wszystko jest bez sensu. A więc na początku zajmijmy się podstawowym faktem. Wyrównanie profesji. Zaczniemy z Knightem: Cytuj:
Jednak trzeba pamiętać - mag na swoje uderzenie potrzebuje many. Jednak patrząc na to z drugiej strony - użycie zwrotu "nie tak mocno" oznacza, że być to jakieś kolosalne różnice. Oczywiście ta różnica będzie rosnąć z lvlem, ale nie jest źle. Cytuj:
Im większy lvl posiadasz tym ciężej będzie potworkowi uniknąć ciosu. Jak widać - zostaje wprowadzona kolejna wartość do kodu na trafienie. Niezwykle interesujące - lvl u knighta ma coraz większe znaczenie. Już nie sam skill wpływa na trafienie. Także lvl będzie wpływał na obrażenia Cytuj:
Cytuj:
Czy to więc koniec paladyna i knighta lecących ciągle na runach?? Tak. teraz mlvl głównie o sile obrażeń będzie znaczył. Tak wiec pal i knight ledwo będą nimi bić. Cytuj:
Ciekawe - myśli wielu. Ale zastanawia mnie ilu ludzi wzięło jedno pod uwagę. Jak bardzo sposoby expienia się zmienią w stosunku do obecnego? Mówię obecnie oczywiście o solo huntach - mass (bardzo ważny temat) poruszę później. Skończy się to na tym, że każdy będzie musiał przemyśleć gdzie jak było, jakie zdolności się gdzie bardziej przydadzą! Skończy się to na tym, że każda profesja będzie miała gdzie indziej ulubione exp place! Coraz ciekawiej! Cytuj:
Choćby przez to, że to spontan i potrzebuje many :D I tak zgodnie z pewną listą U knighta: Whirlwind (rzucasz bronią, która wraca jak bumerang) będzie używany zamiast HMM (nie chce oberwać takim lecącym SoVem od knighta ze skillem 100. oj nie) Groundshaker zamiast GFB/explo (kuta wszystko wokół) Exori stanie się mini exori (zostanie osłabione, prawdopodobnie będzie miało stałą wartość w manie) Powstanie coś w stylu Exori gran. Nie będzie tak potężne jak stare Exori. Jednak będzie kosztować tyle, że będzie można użyć więcej niż jedno na obecnym lvlu nie używając Mfów Wielu ludzi zapewne będzie sądzić, że knight stanie się "magic userem" - charakterem który ciągle łoi z magicznych abilitek, wspierając się bronią, tak jak pal dotychczas leciał - runy + bełt jako wsparcie. Jednak to nie będzie tak wyglądało. Knight nie posiada czarów - bardziej specjalne ataki bronią. Tak więc - jeśli nie będzie on miał żadnej broni w ręku, nie będzie mógł używać żadnej z tych zdolności!! Są one by zastąpić runy. Cytuj:
Nie tylko skill broni staje się swoistym "mlvlem knighta", także i sama broń staje się ważniejsza. Jest to unikatowa zdolność i zmienna w kodzie. Niektóre rodzaje broni staną się z tego powodu o wiele cenniejsze. Jednak CIPSoft także pomyślał o tym, by nie było fali 20 knightów ze skillem 80, SCA, którzy karają cały świat. Tak więc powstanie lvl broni Cytuj:
Teraz coś o nowych broniach, których ma być ponad 60! Cytuj:
Nie zostaną osłabione, Nie jest planowane (czyli jednak może coś wskoczyć), wrzucenie broni potężniejszych od nich. To wciąż będą topowe oręża (co trochę może boleć na starszych światach - masa topowych broni w użyciu oznacza, że nie jest to aż taki rare. A nowszego, rzadszego nie będzie) Cytuj:
Zapełniać luki w reszcie. CIPsoft chce wprowadzić broń która będzie dostępna (miała lvl broni) co 5 lvli. Zatem niektórzy mogą pomyśleć, że broń typu SCA znowu straci na wartości - wszak będą bliższe jej odpowiedniki, słabsze, ale pewnie tańsze. Już posiadanie SCA nie będzie takie potrzebne - bo słabszą 1h bronią nie będzie Faxe tylko coś znacznie potężniejszego. Na szczęście ci tam na górze zdają się myśleć o wszystkim Cytuj:
Ciekawe. Cytuj:
Teraz knight będzie kupował coraz to lepszą broń wraz ze wzrostem lvlu, tak jak mag kupuje czary. Porównania potem: Teraz czas na Paladynów - o nich tak wiele informacji nie ma, jednak są bardzo ważne: Cytuj:
Tym sposobem widzimy, jak klasa ta staje się bardziej unikatowe. Już na huntach nie ujrzymy raczej palków z 1000 bełtów i samymi runami. Bardziej będzie to 2000 bełtów i 5 bp Mf ;). No i trochę UH. Co najmniej ciekawie. U Paladyna: Burst Arrowy zamiast GFB/Explo (Barrowy maja teraz zależeć od distance skill a nie od siły magii. Jeśli mają też służyć zamiast gfb, to możliwe, że będą bił na 5*5 a nie na 3*3. Zobaczymy) Ethernal Spear zamiast HMM (Tworzymy magiczną włócznie która leci od razu w przeciwnika zaznaczonego w battle - taki odpowiednik whirlwinda, z taką różnicą, że nie potrzebujesz mieć broni w łapie). Zamiast SD będą... Power Bolty! Które ma być więcej, by nie było problemów. Także ciekawe jest to, że jak magowie mają sklepy z runami, tak i paladyni będą mieć rozbudowane sklepy z pociskami. Oczywiście można je będzie także wyczarować - więc pociski stają się odpowiednikami run - w dosłownym sensie. Nie potrzebujesz tylko blank rune do tego ;) Cytuj:
Także przypomnę, że lvl także wpływa na obrażenia. Lekko, ale będzie to jakiś dopak. Tak więc expiący Paladyn nie zatrzyma się już na tym 130 lvlu, bo broń ma najlepszą, skill prawie nie rusza. Obrażenia będą rosnąć dalej. Mało, ale będą. Czas na Magów i Druidów. Tutaj będzie dużo przemyśleń - wszak sam jestem magiem. I dużo myślę, jak będzie wyglądał mój przyszły styl grania. Pierwsza informacja - najważniejsza. Zmienienie siły magii - lvl nie będzie już tak ważny. Od razu uznałem, że podstawowa zmiana we wzorze zostanie zmieniona. I tak wzór 2*lvl + 3*mlvl% zmieniłem na 1*lvl + 3*mlvl% To jednak kłóciło się z tym, ze low lvle maja tego praktycznie nie odczuwać. Zatem co? Naszła mnie kolejna myśl - przesunięcie 1% z lvlu do mlvlu! W gruncie rzeczy nic odkrywczego. I tak powstał wzór 1*lvl + 4*mlvl% Zgadzał się z tym co mówił CIPSoft. I tak do 50-60lvlu mag nie odczuwał tego tak bardzo. Mlvl rósł ciągle, nadrabiał wzrost lvlu. Jednak wyżej? Już nie było tak różowo. Wzrost siły magii był minimalny. Oczywiście co parę lvli był dopak do obrażeń - więc nie było jakiegoś koszmaru. Jednak już nie będą magowie takiego dopaku dostawać lvlując. Co do dalszego balansu maga i druta Cytuj:
Czemu nie wszystko teraz? Wszak nie mogą zagiąć czasu. A każdy nowy pomysł musi zostać zatwierdzonych przez parę biur. Poza tym wszystko lepiej robić krok po kroku. Bo idąc co 2 stopnie można spokojnie się zatrzymać, poprawić ułożenie nogi w bucie. Skacząc po całe schody na raz mamy dużą szansę, że zwichniemy sobie kostkę i jesteśmy delikatnie mówiąc "w rzyci". Najważniejsza rzecz Cytuj:
No aż musiałem to powiedzieć. W kolejnym Update główna uwaga będzie poświecona Sorcom i Druidom. Tak więc to dla nich będzie przyszły (ten po tym) update. Powstanie różnica w sile pomiędzy druidem i magiem. Nie liczę, że druid stanie się silniejszy od maga. Jak dla mnie powstaną 2 osobne wskaźniki - magia lecząca (wspierająca) i magia ofensywna. I będzie ciekawie, bo te profesje będą się bardziej różnić, będą miały osobną rolę. "A po co druidowi mocniej leczyć" Zastanawiacie się? Hahaha. Jak ktoś jeszcze nie doszedł do tego, niech czyta do końca tego posta - zobaczycie ^^ Cytuj:
Tyle na temat pojedynczych profesji Jak widzą wszyscy - Magowie będą słabsi, rycki silniejsze. Jednak wciąż będzie widoczna różnica w sile - mag wciąż będzie bił zdecydowanie mocniej niż rycerz. Nie będzie widać takiej różnicy pomiędzy 50 lvl magiem z 50 mlvlem a 100 lvl magiem z 50 mlvlem. Nie będzie ona taka straszna :D I już Paladyn i Knight nie będą stać w miejscu z obrażeniami. Polowanie - Co teraz ja mam zrobić? No to trzeba będzie parę rzeczy omówić. To są już czysto moje przemyślenia. Otóż jak wiadomo Paladyn dostanie czary do ataku zamiast run, knight tak samo. Mag będzie bił słabiej, Druid tak samo. Podstawowe pytania. "Jak knight/pal będą się teraz leczyli?" "Jak mag/drut będą teraz w stanie porządnie expić?" O ile na drugie pytanie jest prosta odpowiedź: "Opłacalny exp zacznie się na danym potworze wyżej niż normalnie" co niczym strasznym nie jest, to pierwsze pytanie nie jest już tak proste. Balans nie jest pewny do końca. Jednak jeśli prześledzimy ostatnie update to ujrzymy ciekawą rzecz. Coraz bardziej złożone questy, rzeczy pozwalające odejść od ciągłego expienia, wyzwania na które potrzeba grupy graczy (Inwazje, Ferumbas, nowe questy) pokazują nam, że CIPsoft stara się wskrzesić element RPG i teamplay'u (to pierwsze wskrzeszają z cmentarza na ghostlandzie, drugi umierał, to leczą. Pewnie na GM Island ;) ). Teraz mocno to podciągają. Wszak klasy niemagiczne będą potrzebowały teraz kogoś do leczenia! Zatem nie zdziwię się, jak niedługo będą częste ogłoszenia "looking for sorc/druid for heal on hunt". Jako, ze CIPsoft wprowadza opcje do team huntu możemy oczekiwać wyzwań, potworów, które potrzebują całej drużyny. I tutaj raczej nie będzie szedł knight i sami druidzi/sorce do ofu. Tutaj będą się wszyscy uzupełniać. Jeśli mój wzór jest prawdziwy siła magii klas niemagicznych spadnie od 25 do 35-40% (liczby tam przybliżone) Knight już nie będzie wyrabiał na exurze, Paladyn Vitą i Uhem nie uleczy się już tak bardzo (knight jeszcze mniej). Teraz obecnie tylko Sorcerer i Druid będą jako tako w stanie expić solo na wyższym lvlu bez wielkiego waste. Ale... Do czasu. Nie liczcie na wiele - w następnym update zostaniemy wzmocnieni i osłabieni zarazem (wzmocnią nam coś, staniemy się wrażliwsi na ataki, że będą potrzebni też knighci i paladyni ^^). Oczywiście jest też druga opcja, do której doszedłem próbujac dyskutować z NinJą. Nie było o tym pisane, i pokrywa się to nawet z tym co pisał CIPSoft. Tak wieć bazowa siła czarów i run leczących może urosnąć o tyle, by po osłabieniu siły magii u graczy pozwalała przyzwoicie huncić profesjom niemagicznym. Ta koncepcja jest bardziej realna i pozwala bez wielkich ingerencji w kod utrzymać sens obecnego leczenia. Więc czy to co napisałem wcześniej na ten temat było kłamstwem? Tak naprawde obie rzeczy to domysły - i nic nie jest pewne. Jeden domysł może być bardziej realny inny nie. Ale żaden nie ma potwierdzenia. A kto wie? Może CIPsoft nas jeszcze czymś zaskoczy? CIPsoft zdaje się wreszcie rozumieć różnicę między teorią a praktyką. Zdaje się wreszcie dążyć do czegoś poza poszerzeniem mapy i klepaniem kasy. To jest bardzo oczekiwany update, następne będą jeszcze ciekawsze. Hyhy.... |
Cytuj:
|
Całkiem ładnie napisane i przetłumaczone, tylko... po co ?
Wszystko zawarte jest w newsach tibia.pl, bardziej kumaci sobie przetłumaczą. Według mnie to tylko kolejny temat "spamotwórczy" |
bardzo ladnie przetlumaczone i opracowane, sam chcialem to zrobic. ale zastanawia mnie 1 punkt "Knight już nie będzie wyrabiał na exurze, Paladyn Vitą i Uhem nie uleczy się już tak bardzo (knight jeszcze mniej). "
sila run i czarow leczacych nie ulegnie zmianie, chyba ze chodzilo ci o cos innego. @up w newsach jest to powiedziane bardzo ogolnie, a jakbys ty byl kumaty zauwazyl bys ze skorzystal z topicu na tibia.com gdzie Craban przedstawial te nowosci dokladnie. |
nareszcie wszystko zebrane do kupy tylko....
"ciekawe jak to bedzie" |
Cytuj:
Siłą czarów i run się nie zmniejszy,. Zmniejszy się siła magii rzucających = czary są słabsze. Cytuj:
Cytuj:
Później przekopie jeszcze ze forum tibia.com i będę dodawał rzeczy. Jednak na raz 6 stron artykuł€ to sporo i chce trochę świeżego powietrza zaczerpnąć ;) |
Co za idiotyzm!!! Jest już kilkanaście tematów o nowym updacie! "Mała" interwencja ze strony moderatora nie zaszkodzi^^
|
jak w bliźniaczym temacie:
kurwa czytam to i spółczuje pallom... wyobraźcie sobie wojne- biegnie sobie pall komenda "combo sd" pall smienia kusze, zaklada power bolta i huj bo nie panuje nad momentem wystrzalu, albo expi sobie na dragach wali z boltów, a zamiast 2x ataku (bolt+hmm) bedzie musial zmieniać kusze na jakiegoś magicznego speara?? co z tego jak bedzie walil przypuźmy z 25% wiencej jak zabiorą mu możliwość walenia "2 broniami" (bolt+hmm) na raz?? |
Macie racje.
Nie wyobrażam sobie teraz gry palem ;] |
kto powiedzial że nie będzie mogl uzywac tych hmm. Oczywiscie przestanie to byc opłacalne no ale dochodza nowe łuki moze kusze ktore pewnie się przyczynią do wzmocnienia ataku + jeszzce czary ktore tez będa potrafiły przykopać. Wszystko się uzupełnia.
|
@Misiuu
A ja ci powiem, że źle myślisz. Ten magic spear to nie włazi ci na rękę. Tak jak nie musisz brać runy HMM w rękę by strzelić. Ty wrzucasz komende i leci strzał. A co do salwy SD - Pall po prostu kliknie atak w battle (zakłądajac, zę miał go wyłączony), lub od biedy walnie z SD w backpacku, słabo, ale walnie |
czary leczące (uh, vita, exura itd..) nie ulegną zmienie.....
Dzisiaj prezentujemy wam nasze plany na temat wyrównania profesji, który był z niecierpliwością oczekiwany przez wielu z was. Prosimy jednak zauważyć, że wszelkie zmiany dotyczyć będą jedynie ataków. Żadna z nich nie odnosi się do siły run i czarów leczących. |
Cytuj:
Ale na chwilę obecną nie możemy założyć nic innego niż to, że siłą magii jest jednakowa. Sprawiając, że lvl jest mniej zależny od siły magii, obecnie możemy założyć tylko jedną opcję - leczenie (runiczne i spontaniczne) i inne czary runiczne leczą/zadają także mniejsze obrażnia, ponieważ opierają się na sile magii. Mogę napisać 5 koncepcji w stosunku do run i napisać co moze sie stać w przyszłosci z taką koncepcją (jej wpływ na grę). Choćby podzelenie magii na szkołę restoracji i zniszczenia (czego się dorobinkę spodziewam - zwłaszcza po zapowiedzi o kolejnym update dla magów i rozróżnieniu ich siły). Mogę wyłożyć koncepcję, że siła run będzie zależna od siły osoby tworzące ją (całkowita abstrakcja i bezsens. Ale takie coś można przecież założyć) Ale szczerze - kto to będzie czytał i czy jest sens? |
Cytuj:
|
Hmm ... to bardzo ciekawe ... mniej więcej przetłumaczone tak jak ja to zrozumiałem (ten tekst pomógł w niektórych miejscach)
Więc na podstawie tego można powiedzieć iż : "Niedługo exp nie będzie rozadwany za zabranie jak największej ilości hp ( W PARTY) ... lecz po równo dla wszystkich członków?? " |
A mnie zastanawia o ile zwiększy się dmg zadawany przez knightów i pallów…
I jak bardzo te wszystkie zmiany zmienią styl gry. |
a jak myslicie czy rycek bedzie mogl solowac silne stwory tylko i wylacznie z broni?
teraz od biedy zablokowany przez jakiegos silnego stwora i uzbrojony w odpowiednia ilosc run leczniczych i ofensywnych bylem w stanie obronic sie nawet demona dalo sie zabic (gigantycznym kosztem ale dalo sie) teraz skoro oslabia rycka magicznie z run raczej nie zabije nic silnego czyzby obrazenie zadawane z broni byly az tak silne? a moze poprostu rycek szybciej bedzie zabijal raty no bo ma nie byc na nich chmurek (czasami z sova i skillem 90+ hitalem go na 4 razy) i srednie stworki a o silnych juz calkowicie moze zapomniec? tak czy siak nie spodziewam sie nic dobrego dla ryckow po tym upie sorce dostali rok raju odskoczyli z lvlami i nie wiem jakby musieli ich oslabic aby rycek mogl odrobic straty... no chyba ze bede mogl solo bic demony przy pomocy broni w co bardzo powatpiewam :/ nastepna rzecz to stwory odporne na obrazenia fizyczne ktore teraz stana sie jeszcze trudniejsze do zabicia :/ Cytuj:
low lvl zostaje w dp a high lvl nabija mu mase expa |
#eerion
bez urazy, ale nie rozumiesz że ten UPDATE dotyczy tylko i wyłącznie ATAKÓW? A z tego co mi wiadomo leczenie bezpośrednio atakiem nie jest, z resztą na samej stronie jest napisane że nie obniżą heal'a. Sorry, ale to co napisałeś jest śmieszne, 150 EK musiałby chodzić z ED żeby go 2 MS nie rozwaliło? (według Ciebie EK będzie się uhał za trochę ponad 1/4 całkowiego HP, nie napisałeś tego ale obecnie ek uha się za 40% hp odjąć od tego zmianę którą przwidujesz daje 1/4 ). PALEK I EK MASZ SZUKAĆ ED żeby iść na hunta? Stary, nawet jeżeli to dalekie przwidywania to TIBIA przez długiiiii czas jeszcze pozostanie TIBIĄ a nie LINEAGE 2 lub KNIGHTONLINE. btw. nie da się tak poprostu powiedzieć co może być, bo tak naprawdę to CIP'y mogą zrobić wszystko.. nie miałem zamiaru Cie obrazić ale takie są fakty. #up Hm... przecież teraz będziesz miał to ułatwione: - większe hity, mniej "Poof" co daje większą średnią dmg - czary które mają zastąpić Ci takie explo lub hmm, tyle że hmm będzie teraz fizyczny : > |
@Up: Pff.. nie chodzi mi o dokładnie to co napisałem ... lecz coś z tą myślą :] W innych grach mmorpg jest to jakoś rozwiązane ...
|
Szczerze mówiąc to nawet nie miałem Ciebie na myśli (nie czytałem co pisałeś xd), ale tamte gry są od początku do końca zrobione aby expiło się zespołowo, jest bardzo dużo klas które się uzupełniają (każda klasa ma jeszcze podklase) i ludzie są skazani expić w party.
|
Eerion skąd wziąłeś te wszystkie info ? :>
|
Cytuj:
Co ty zakłądasz? A może: Czy znasz wzór na siłę magiczną? Otóż (ponieważ obecnie odbieram, że nie za bardzo rozumiesz zasady działania magii) siła magiczna zależy od lvlu i mlvlu. Od twojej siły magicznej będzie zależało wszystko co ma wartość zmienną - leczenie spontaniczne (exura wszelkiej maści), leczenie runiczne (UH, IH), uderzenia spontaniczna (exori, exori vis i masa atakow), uderzenia runiczne (SD, HMM, GFB, itd.) Zatem modyfikując zmienne w sile magicznej większą wagę nastawiając na Mlvl spada zarówno siłą ataku, jak i siła leczenia. U wszystkich klas. W ten sposób Wszyscy będą leczyć słabiej, a najbardziej odczują to rycerze. Oni będą mogli chodzić sami na hunt - ale będą mieli o wiele większy waste. Oczywiście można założyć (z tym co powiedzieli), że siła magiczna zostanie rozłożona na siłę magiczną defensywną i siłę magiczną ofensywną. Zwłaszcza, że powiedzieli, ze next update się oprze na sorcach i drutach i ich rozdzieli. Ale, to by oznaczało olbrzymie zmiany w kodzie gry i prawdopodobnie wraz z tym update ujrzymy Tibię 8.0 Jednak obecnie nic nie wskazuje na nową tibię, więc trzymam się obecnych założeń. Mam nadzieję, że przekonałem, jak nie to proszę o porządne kontrargumenty |
IMO to po prostu dla czarów i run leczniczych zostawią obecny wzór na siłę magii a dla ataków nowy ...
|
Cytuj:
miedzy czlonkami party nie moze byc wieksza niz 20 lv, ponadto dostajemy dodatkowego expa gdy bijemy silne stwory razem z druzyna, dodatkowo dostajemy bonusowego expa bedac w party, dla przykladu mob daje 1000 expa jesli ubijemy solo, a jesli w party 2 osobowym to obaj czlownkowie dostana po 700 expa (a zabijemy go 2x szybciej) naprawde mozna wiele rozwiazan ciekawych wprowadzic zeby gra i expienie w party sie oplacalo, czekam az przyjda takie czasy ze mozna bedzie zobaczyc takie cos 19.40 xxx [xx]: 38 sorc Looking for a exp party |
#eerion
Gratulacje, wyprowadziłeś mnie z równowagi swoją bezmyślnością Tak jak "kolega" up napisał CZARY LECZĄCE (powtarza to już 3 raz, ciekawe czy dalej chłopak nie załapie) NIE ZMIENIĄ SIEEEEEEEEE!! JAK CI TO WYTŁUMACZYĆ nie widzisz że napisane jest w newsie na tibia.pl na tibia.com? Jesteś upośledzony to powiedz, wytłumacze Ci to ze screenami.... Jeżeli chcesz znać mój nick i lvl chętnie Ci wyśle na pw, a w tibię już troszkę gram i nie musisz mi tłumaczyć takich banałów. |
@up:
Super. Żadnych argumentów. Ale dobra, wpadła mi do głowy jedna możliwość (ty jednak nie raczyłęś ruszyć swego "musku" by spróbować coś sensownego powiedzieć poza darciem się w kółko to samo) Kolejna opcja to zdecydowane podniesienie siły czarów leczących, tak by rekompensowały zmniejszoną siłę magii. I na chwilę obecną jest to chyba najrealniejsze rozwiązanie i pokrywa się z tym co napisał CIPsoft. Jednak ty mi nie byłeś nieczego w stanie udowodnić poza pitoleniem w kółko jedno i to samo i do tego ja cię wyprowadzałem z równowagi próbujac dyskutować. Rotfl edit: Dodałem taki fragment do mojego artykułu Cytuj:
|
up
Właśnie z kolegami z venta stwierdziłem że jesteś niedorozwinięty : > Angel of Death Ci pisał, ja pisze, ale do Ciebie nie dociera. Wiesz jaki mam argument? Wiesz że on jest pewny na 100%? Nie, ty uroiłeś sobie własną historię na temat leczenia. NIE ROZUMIESZ ŻE JEST NAPISANE NA OFICJALNEJ STRONIE ŻE LECZENIE RUNAMI BĄDŹ SPONTANICZNIE BęDZIE TAKIE JAK BYłO? Zobacz drogie dziecko.. wejdź na www.tibia.pl i przewiń tym kółeczkiem na środku myszy do drugiego newsa. Teraz przeczytaj dokładnie pierwszy akapit, powinno być tam zdanie Żadna z nich nie odnosi się do siły run i czarów leczących. Nie odpowiadam Ci na Twoje durne opowieści wyssane z palca, jakie Ty masz argumenty? Nie rozumiesz że to sam CIPSOFT napisał który tworzy ten update? Jak znam życie to i tak pewnie do Ciebie to nie dotarło i napiszesz "ale mam wzór na magię i czary leczące też spadną!" Bey. Nienawidze upartych ludzi którzy nie mają racji |
eerion, ty naprawde jestes odporny na wrzystkie argumenty i za wszelka cene chcesz udowodnic ze masz racje. przeciez ci prosto pisze ze sila czarow i run leczacych NIE ulegnie zmianie, jedynie czary i runy ofensywne. mozna powiedziec, ze sila magii zostanie podzielona na 2 rodzaje, ofensywne i defensywne wedlug tego co mowi cipsoft.
btw. napewno nie podniosa sily czarow i run leczacyc w drodze rekompensaty za sile magii ofensywnych, poniewaz i palki, i knighci dostali nowe czary ktore mialy bcy rekompensata. |
ehhh
Cytuj:
|
Przepraszam że tak napisałem, ale to impuls jak się widzi takiego uparciucha : >
|
Cytuj:
|
Śmiać mi się chce, jak widzę Eeriona walczącego z grupą "mądrych".
SIŁA MAGII = 2xLVL + 3xMLVL MOC LECZENIA UH = 250 * SIŁA MAGII Teraz dzieciuszki, jak pamiętacie z lekcji fizyki(lub też w późniejszym czasie matematyki), jeżeli wartości są wprost proporcjonalne, tak jak w tym wypadku moc leczenia UH i siła magii, to jeżeli SIŁA MAGII się zmieni, to MOC LECZENIA UH się również musi zmienić. Jeżeli, zgodnie z artykułem, poziom magiczny będzie miał większe znaczenie przy obliczaniu siły magii, to aby nie ryzykować zbyt wielkich zmian w całym systemie czarów, możliwe są według mnie dwa nowe wzory: SIŁA MAGII = 1xLVL + 4xMLVL SIŁA MAGII = 0,5xLVL + 4,5xMLVL Dajmy dla przykładu dwie postacie. Moją i jakiegoś rycerza Alfreda na poziomie 100 i z mlvl 7. Biorąc pod uwagę aktualny wzór, moja siła czarów(44 poziom, 57 poziom magiczny) wynosi 259%, a siła czarów Alfreda 221%. Ja będę więc używał UH z mocą około 648 hp, a Alfred z mocą około 553 hp. Różnica? 95. Weźmy teraz drugi, ze wzorów możliwych, które podałem. Moja siła czarów wynosiłaby 279%, a siła czarów Alfreda 100%, jako, że jest to minimalna wartość siły czarów. Alfred więc leczyłby się z mocą około 250 punktów życia, a ja około 700. Różnica - 450 hp. W związku z tym, że obrażenia rycerzy zostały podniesione, taki właśnie system magii powinien istnieć. Amen. |
#adner
weź dzieciaku wyjdź z tego forum i się powieś jak nie umiesz czytać, update odnosi się tylko do ataków, nie do leczenia ani run... Kolejny "mundry" |
Cytuj:
|
Cytuj:
@Ander: Jeden zrozumiał. Znaczy jest już nas trzech, bo rozmawiałem z jednym z tutorów i przyznał mi rację. A teraz wszyscy panowie mądrzy - wyłoże wam to cyferkami, może zrozumiecie. Jak nie to ignore na tą kwestię, bo groch mi się skończy, a ściana sie zazieleni. Podeprę się tym co napisał Ander Ja jednak zostane przy 1*lvl + 4*mlvl by nie kombinować. Otóż: Obecnie istnieje tylko jeden współczynnik siły magicznej. Wyliczany jest z tego wzoru (2*lvl+3*mlvl)% Aby zadać obrażenia/uleczyć się mnożymy wynik przez wartość bazową siły czaru. Tutaj zostanie roztrzęsiona opcja pierwsza: Nic się nie zmieni (to co ty mówicie) Aby była taka prawda, zmieniający się stosunek siły magicznej do siły rzeczywistej ma działąć tlyko w magii ofensywnej, sprawia że w grę musi zostać wprowadzony nowy kod. I tym sposobem magia dzieli się na ofensywną (w którym jest używany wzór (1*lvl + 4*mlvl)% ) i defensywną (w którym jest używany obecny, stary wzór (2*lvl+3*mlvl)%). Cały kod magii zostaje podzielone na dwie podgrupy. Nie będę się rozpisywał jak to jest kijowo trudne i jak wielkich zmian potrzebuje - według tej opcji - leczenie się, faktycznie, w ogóle nie zmieni. Jak mówicie. Teraz druga koncepcja mówiąca o zmienieniu Przyjmiemy runę UH, która jako jedyna (z będących w kalkulatorze - możecie sobie obadać :P) ma wartość stałą - jest nią 250 oprę się na 2 postaciach. Pierwszą z nich jest mój Sorcerer - ma 47 lvl i 47 mlvl (śmiesznie wyjdzie, ale dobra :P) Drugą znajomy knight - 170 lvl i 8 mlvl Zgodnie z obecnego wzoru Ja mam obecnie (47*2+48*3)%= 238% siły magicznej. UHem leczę za 595 hp Ten Knight ma (170*2+8*3)%= 364% siły magicznej. UHem leczy za 910 hp Teraz aplikując zmiany. Ja miałbym (47*1+48*4)% = 239% siły magicznej. Mając równy lvl i mlvl nic to nie zmienia. UHem leczę za 597,5 hp Knight ma jednak w tym wypadku (170*1+8*4)%=202% siły magicznej Leczy się za 505 hp - mniej o 405. Mniej o ~45% Tak to wygląda bez jakichkolwiek zmian. Knight ma słabszy heal, mocniejszy ofens. A teraz aby dopasować to do waszego "Nic się nie zmieni" Trzeba by podnieść bazową wartość UH tak, by owy knight się nim leczył jak wcześniej. Założę już, że podniesiemy ten próg bazowy UH do 450. Wtedy ten knight 450*202%=909. Uleczy sie za 909hp. Ja za 1075,5hp A teraz weźcie pod uwagę, że knight na 180 lvlu tez się leczy słabiej niż przedtem. Nie wprowadzisz takiej wartości, by wszystkim spasowała. Aby powstałą taka możliwość musiałoby zostać wprowadzonych dziesiątki, może setki zmiennych, klasyfikujących to Bóg wie jak, by pasowało dla każdego. W miarę. Wniosek: Prosty. Aby nie było zmian w ilości leczonego hp (już odrzucając zmianę leczenia), muszą zostać wprowadzone olbrzymie zmiany. To brzmi trochę jak oksymoron. By nie było zmian, muszą być olbrzymie zmiany. Ale tak to już jest. Zobaczymy, może w piątek dowiemy się czegoś ciekawego. edit: @Voytex: Podyskutowanie nie jest złe ^^ Co szkodzi No, ale są już 4 osoby, któe sądzą podobnie jak ja :P |
ej to jest jakaś prowokacja czy co?
przecież na stronie tibia.com oraz tibia.pl jak i innych napisane jest że czary leczące (uhy, vita. exura itd..) nie będą zmienione w tym update? Odpowiesz mi na ten argument czy pisze na biało? edit: poprostu zostanie podzielona magia na defensywną (leczenie itd..) i ofensywną (vis, ue, mort) edit2: ciekawe czy odpowie na to że na tibia.pl pisze że się nic nie zmieni czy znowu pokaże swoje wzorki którymi się co post podnieca (wielki matematyk się znalazł) |
a nie wpadliscie na to ze stary system zostaje do leczenia a nowy do run offensywnych?;)
|
up
ja na to dawno wpadłem ale drogi eerion i jego koledzy z podwórka sądzą inaczej |
...-.-
Cytuj:
|
Po tym co napisałeś widzę, że wysztskie profesje coś dostaną.
|
Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 14:44. |
Powered by vBulletin 3