![]() |
Odczucia po Updatach
Update 7.4:
-Wprowadzili Faraony -Zmienili szybkość GS -Wprowadzili zmiany w wygladzie itemków Uważam ,że ten update wyszedl CipSoftowi i wtedy profesje poza druidem byly najlepiej zbalansowane. Update 7.5 -Wprowadzili Tiquande -Wprowadzili bardzo duży respawn Hydr co spowodowało spadek cen i zepsucie gospodarki wielu światów. -Wprowadzili system soul pointsów Update ten oceniam jako pozytywny chociaz widać już oznaki zepsucia gry. Update 7.6 -Wprowadzenie Wandow i Rodow dla Maga i Druida. Moim zdaniem całkowita porażka imbalans profesji w stosunku do paladyna i knighta -zmieniony system czarów -Tańsze mana fluidy -Całkowicie zmieniony wyglad otoczenia Update ten zepsół Tibie przez niego Mag i Druid stał sie najłatwiejsza profesja która bez wysiłku mozna wbic 100 lvl w 2 miesiace.Mineły czasy kiedy Druidem i Sorcererem grało sie najtrudniej ale za to na wyższych lvlach expilo się najszybciej Update 7.7 -wprowadzenie obsługi opengl oraz directa Update ten nie wniósł nic do systemu gry Update 7.8 -Wprowadzenie Liberty Bay oraz Nowych wysp -Nowe expowiska dla Knigtów (żółwie ) -Nowe expowiska dla Magów (Wyspa z Hydrami i GSami) -Wprowadzenie Nowego systemu PvP -Nowe Outfity Jeden z gorszych updatów dla graczy ze światów PvP przez wprowadzenie nowych expowisk umożliwiło to Knightom zdobywanie lvlow o wiele szybciej. Co zmniejszyło troche balans miedzy profesjami. Update 7.9 -Wprowadzenie PoI i questów z nim zwiazanych -Wprowadzenie Goblinów na świeta. Update ten bradzo zepsól klimat i tajemniczość Tibi. Dotąd itemy takie jak Teddy Bear Panda Bear stały sie bezwartośćiowe.W Tibi zostało coraz mniej Rarów o których marzył każdy gracz. 10 urodziny CipSoftu Totalna porażka firmy wprowadzenie prezentów z których wypadaja Rary oraz ogromna ilość śmieci.Po tym wydarzeniu ceny itemów na wielu światach spadly. Update 8.0 -Nowy długo zapowiadany balans profesji -wprowadzenie Svagrodu -Drop Rarów z potworów np:Crystal Mace -Nowy Outfit Chyba najwieksza porażka CipSoftu długo zapowiadany balans profesji spowodował odwrócenie ról.Po tym updacie Knight i Palladyn stali sie najpoterzniejszymi profesjami a postacie magiczne nie potrzebne. Podsumowując Tibia staje sie gra dla coraz młodszych. Staje sie coraz łatwiejsza przez co sciaga wiele mlodszych ludzi ale z updatu na update odpycha bardziej doświadczonych graczy. Ja osobiscie uważam że CipSoft dobrze zrobil pogarszajac magów lecz wtedy nie powinien zmienac Knightów i Paladynów A oto opis profesji z przed kilku lat: Druidzi Druidzi są użytkownikami czystej Magii. Tak jak Czarodzieje ich zdolności walki oraz używanie broni jest ograniczone, lecz potrafią powalić swoich wrogów za pomocą ich czarów. Sami w sobie Druidzi posiadają kilka przydatnych czarów ofensywnych, więc doświadczony Druid z wysokim poziomem magicznym mogą okazać się jedną z lepszych (przyp. autora, dla każdego lepsza jest inna profesja) profesji w grze. Jednak wykorzystują oni Magię do innych celów niż tylko do walki, a mianowicie tworzą Runy Pełnego Leczenia (Ultimate Healing Rune's) co czyni ich najlepszymi uzdrowicielami w obrębie Tibii. Wysokopoziomi Druidzi nigdy nie cierpią na brak pieniędzy, ponieważ gracze innych profesji zawsze kupują ich runy, a szczególnie Rycerze, którzy kupują każdy rodzaj runy leczącej ponieważ nie mają wysokiego poziomu magicznego i cierpią na brak czarów uzdrawiających. Często też bywa że Druidzi i Rycerze tworzą coś w rodzaju symbiotycznego związku właśnie z tego powodu (przyp. autora knight - bloker, druid -ataker/healer). Inni gracze często traktują Druida jako ratownika życia i starają się zawsze mieć go jako przyjaciela (mogą liczyć czasem na darmowe UHy). Tak więc, jeśli preferujesz używanie Magii w porównan Rycerze Rycerze są najtwardszymi wojownikami w całej Tibii, są silni, odporni i wiedzą jak najefektywniej walczyć wręcz. Podczas walki zawsze stoją twarzą w twarz nawet z najstraszniejszymi przeciwnikami i walczą z nimi z całych sił. Podczas podróży rycerze często pokonują innych przeciwników by chronić swoich towarzyszy broni. Ze względu na swoje zdolności, doświadczony rycerz jest prawie niemożliwy do pokonania i podczas nawet najtrudniejszej walki padają jako ostatni. Mają niestety jedną, lecz porażającą wadę, a mianowicie mają ograniczone zdolności Magiczne, ale naszczęście wiedzą chociarz jak rzucać podstawowe zaklęcia, więc mogą podnieść swój poziom Magiczny. Z tego powodu rycerze podczas walki zużywają duże ilości run leczących, które kupują od przyjaciół, lub sami są leczeni przez polowego Druida lub Czarodzieja. Jednak nigdy to nie był problem dla Rycerza, ponieważ posiadają legendarne ilości złota, oraz są wystarczająco silni by podnieść dużo cennych przedmiotów które można później sprzedać w mieście, więc nigdy nie opuszcza miejsca polowania z pustymi rękami. Podsumówując, Rycerz jest profesją która łatwo awansuje w poziomach, i jeśli szukasz paru ciekawych przgód, to jest to czego szukasz. Paladyni Paladyni obdarzeni talentem do walki wręcz trenują te zdolności troszkę później niż Rycerze. Dodatkowo wiedzą jak w miarę dobrze posługiwać się tarczą, wieć doświadczony Paladyn może blokować ,przeciwnika by nie zabił jego towarzyszy broni, mimo że nie jest tak odporny jak Rycerz. Prawdziwa siła Paladyna kryje się pod walką na dystans. Są najlepszymi łucznikami jacy mogliby istnieć, więc nawet przez rzucanie zwykłymi kamieniami, lub poprzez walkę kuszą zwiększają swoją celność. Każdy Paladyn trzyma pewną odległość od swojego wroga, ponieważ kiedy używa kuszy nie może się zasłonić tarczą, więc walka jest wygląda jak "traf i uciekaj". Jednak to nie wszytko, wielu Paladynów posiada wysoki jak na nich poziom Magiczny, więc mogą używać wielu przydatnych czarów, a wysoko poziomowe postacie korzystają z run Nagłej Śmierci (Sudden Death). Tak więc, Paladyn jest najbardziej uniwersalną postacią w grze, i jest ich chyba najwięcej. Czarodzieje Podobnie jak Druidzi, Czarodzieje koncetrują się na używaniu Magii. W podobieństwie do nich żyją w pokoju, lecz podwyższają swoją moc ze względu na ograniczenia w zdolnościach walki, więc razem z Druidami stanowią słabych wojowników. Jednak kryje się w nich olbrzymia moc, ze względu na ich czary ofensywne, są jedną z najbardziej zabójczych profesji w grze. Nie lubiąc Druidów, którzy koncetrują się na leczeniu i pomaganiu ludziom za pomocą czarów, zajmują się praktycznie tylko Ciemną Stroną Mocy (yy..."Star Wars" ?), i z jej pomocą potrafią dojść do wielkiej potęgi. Tylko Czarodzieję (po osiągnięciu 25 poziomu magicznego - przyp. autora) są w stanie stworzyć runy Nagłej Śmierci (Sudden Death) oraz wyczarować Olbrzymią Eksplozję (Ultimate Explosion). Każdy doświadczony Czarodziej może pokonać nawet najsilniejszego przeciwnika za pomocą Magii, i ze względu na to często przyjmuje się go do drużyny podczas polowania. Podsumuwując, Czarodziej jest najtrudniejszą do grania profesjąm więc powinieneś/powinnaś zastanowić się przed jego wyborem podczas przechodzenia na Mainland. Podsumowując Tibia powinna stać sie trudniejsza grą ,a nie Hack& Slashem może wtedy może wroci jej stary klimat. Pozdrawiam mx310 ~~~ |
W 100% sie zgadzam
|
Dokładnie! w 100% sie z tobą Zgadzam!
|
no zarabiscie podsumowales te updaty i co by nie bylo to tez sie z toba zgadzam w 100%
|
bye tibia.bye libera :p
|
Ja sie zgadzam , ale w przypadku terazniejszego update to uwazam go za najlepszy od czasow 7,4 .
|
Baa, dokładnie. Każdy dragon ubity w ekipie powinien być czymś niezwykłym, a wyprawa na demona czymś nieosiągalnym prawie.
Baa, jeszcze mi się lagi pojawiły po update. Ogółem powinni osłabiać profesję a nie ulepszać... Im trudniej tym większa radość z wykonania tego. |
Cytuj:
Moim zdaniem wszystkie profesje powinny być zbalansowane. Bo teraz wyglada to tak rok mieli dobrze Magowie a źle Knighci i Paladyni to teraz zrobmy na odwrót |
double post sry
|
Uwazam ze powinni jakos polaczyc to zbalansowanie ...
Choadzi o to ze wszystkie profesje w jednym czasie bez lepszych i gorszych :( |
teraz naprawdę udupili sorców i drudów. te postacie zawsze miały silniejszy atak w zamian za słabą obronę. teraz niskopoziomowi madzy ~30 lvl nie expiący runami są do niczego. knightci mogą sobie expić na np. cyklopach i biją je do nawet 200 z bright sworda przy skillach poniżej 70. mag na tym lvl nie dość, że bije je 2 razy słabiej to jeszcze mają słabą obronę. aby wyrównać profesje powinni zmniejszyć koszt many atakujących run czterokrotnie (wtedy soule nie byłyby potrzebne po kto by te runy kupował...) i uniemożliwić ich używanie przez knightów i paladynów. tylko, że wtedy z tibii zrobiłby się totalny hack'n'slash... albo niech podniosą mlvl użycia UH na 5 albo nawet 6!! no bo z jakiej racji niemagiczny rycerz używa takiej dobrej magii... w ogóle rycerze nie powinni móc używać tak silnych run :/
najlepsza tibia była za czasów 7.4... zaraz po dodaniu skillbarów. tabelka expa na tibia.com do 150 lvl... wtedy był klimat! tak jak to zauważył autor wątku: z tibii robi się gra dla dzieci. i oficjalnie przyłączam się do osób, które twierdzą, że jest ona "be". gdyby cipsoft zrobił serwery tibii ver 7.4 to grałbym i kupowałbym pacca. teraz mam tą grę głęboko w du... |
nie zgadzam sie ... przedstawiels same wady wg ciebie.. a gdzie jakies zalety? jak opisuejsz gre opsiz wszystko a nie piszesz tylko po to aby odrzucac graczy... NIE CHCESZ NIE GRAJ !!!!!!!!!!!NIKT PLAKAC NIE BEDZIE
|
>>---->
Moim zdaniem dobrze że gra się rozwija. :):):):):)
|
Ile kosztuje 1 power bolt ? Niechce mi sie lukac na te setki postow.. ;p
|
Cytuj:
|
2x@up
P-bolt kosztuje 6gp i jest od (?) 55 lvlu. Postacie magiczne za słabą obronę powinny mieć w zamian mocny atak. Nie powinni ich w ogóle ruszać. Cipsoft chyba nie wie co robi. |
jak zobaczyłem że knight ubija cyca na hita i Mino guarda też na hita a miał 24lv to poczyłem sie tak jakbym zjadł gówno
|
Cytuj:
|
Zgadzam się, że balansowanie profesji w ten sposób nie było dobrym pomysłem.
Raz lepiej będzie miał palladyn i knight, a raz druid i sorcerer? Granie nie będzie miało sensu. Dużym plusem jest wprowadzenie lvlu broni. nie będzie 10 lvli latających z Giant Swordem. :D |
a ja sie nie zgadzam.
niektore rzeczy fakt ze sa zle ale sa tez i dobre strony a niektore wrecz smieszne: p bolt 6 gp |
Nie widze az tak duzego problemu, mimo iz nie jestem magiem. Od tibii 8.00 umiejetnosci bojowe (czyt. walka wrecz, na dystans, czary ofensywne) zaleza od Skilli (czyt. axe/sword/mace/distance fight) oraz magic levela
Od kiedy postacie magiczne zdobyly przewage nad paladynami i rycerzami, 2 ostatnie profesje nie mialy wiekszych szans na pokonanie dzielacych roznic w "balansacji". Magowie i druidzi mieli rozdzki, tanie i efektywne czary ofensywne, runy itp. co umozliwialo im wydajny power gameing (czyt. MDW), kiedy paladyni i rycerze musileli poswiecac dlugie dni na trening umiejetnosci, wiem bo sam mialem master sorcerera (46 poziom) i paladyna (44 poziom), przyczym, pierwsza postac nie wymagala niczego innego jak rozdzki i dobrego exp spot'a, a na drugiej przez 1 miech trenowalem do 80 skilla co niezbyt sie oplacilo, bo zdarza sie iz np. szkielet padnie na 2-3 ciosy... Latwo zauwazyc iz postac maga nie byla az tak czasochlonna, co na dluzsza mete, zaowocowalo by wysokim poziomem i ogolna potega... Teraz mowicie ze przeraza was fakt, iz rycerz moze zabic mino guarda, cyklopa czy inne badziewie na 1-2 strzaly, coz, wy tez mozecie. Tak jak my musimy trenowac, wy zarabiajcie na runach, oraz ich uzywajcie, zapewniam iz tez jestescie w stanie zabic cyklopa na 1-2 strzaly, to zalezy tylko od tego czy bedziecie chcieli podbic (w tym wypadku) swoj poziom magii, bowiem paladyn i rycerz, bez skilli jak bez powietrza... ruszyc sie nie moga. |
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
@Ujo - a qrfa co ma poczuc Seromontis jak MDW kladzie Demona szybciej niz Sero Draga?!?!?!??!?!?!? gra sie nie konczy na 30 lvl naabki, zastanowcie sie |
#up
Nie zauważyłeś że z Tibi robi sie powoli OTS? Teraz nie ma juz huntów idziesz do sklepu robisz: -Hi -60 sudden death rune -yes I idziesz na demony.Tibia robi sie Hack&Slashem a nie MMORPG |
Cytuj:
Osobiscie update mi sie nawet podoba.. conieco knighci/palle jednak troche za duza wala z melee : p |
Cytuj:
|
A ja nie zgadzam sie z tworca tematu. Uwazasz ze czasy w ktorych magiczniaki bily mieczami byly normalne? Faaajnie, mam runy jestem magiem, niemam- jestem zalosna wersja knigha. Kazdy z upow byl potrzebny tej grze, jedynie ostatni uwazam za przesade (dmg palkow i kin).
|
JA CHCE TIBIE 7.6 ;(;(
|
Cytuj:
|
A moim zdaniem tibia idzie w coraz lepszym kierunku porównując tibie 7.6 wtedy to dopiero była grafika podłoge zostawmy bez komentarza, wygląd szkieleta to jakieś połamane zapałki itp. Jak już ktoś tu napisał COś NIEPASUJE TO NIEGRAJ!
|
Ja mysle, ze serio knight i pall dostali zbyt wielki dmg, bo knightem przy skillach 30 mozna wziasc rota na hita z orcish axe8o
ale ciesze sie ze cipsoft zmniejszyl dmg sorcow, bo: 1.runy mozna bic na battle, co jest bzdura i uposledzeniem tibii pod wzgledem klimatu rpg 1.gra sorkiem stala sie za prosta i banalna, co w porownaniu do innych profesji jest chamstwem, bo takim samym kosztem czasu i cierpliwosci ma sie druidem/sorkiem 2x wiekszy lvl co knightem 3.sorc tez musi teraz cos trenowac a nie od 8lvla tylko lvl bic:D 4.teraz np. 100 sorc bedzie mial wieksze problemy z ubiciem 150 knighta, aczkolwiek bedzie to jak najbardziej mozliwe z kolei 100 knight bedzie dalej mial problem z ubiciem 150 sorca, co jest naturalne i niech tak zostanie:p i do tych co sie skarza na update: co wam do tego co robi cipsoft? podoba wam sie ta gra to grajcie. nie sztuka ustawiac reguly, ale dostosowywac sie do istniejacych :] @down: o masz racje jestem ciekaw jak nowe czary maja zastapic runy jak sa only pacc? ale to tylko sugestia... |
Ale lamentujecie. Nie płakałem jak Wy, nawet, kiedy po roku czekania na wyrównanie profesji, jeden dzień po sprzedaniu postaci, był news o ulepszeniu tychże profeji w update. Przez pare upów knight był najgorszy i nudny jak flaki z olejem. Teraz znowu będzie na odwrót i dlatego właśnie nie gram w tibię - żenada, a panowie z cipsoftu ignoranci i kretyni. Co więcej gra bez pacca jest bezsensowna - tak to już nasi twórcy urządzili.
PS: Jeżeli ktoś nie ma zamiaru nigdy kupować pacca to niech sie 5x uderzy głową w ścianę (najlepiej z prędkością 10km~/h) i jeszcze raz zastanowi nad sensem gry. |
Tak dzieci grajace w tibie 1 rok i placzace o to ze rozdzki teraz sa slabsze i ze ten sam lvl paly/knight moze zabic stworka 1 hit ;] GL!
P.S. Jedyna wada tego update jest to ze TIBIA staje sie gra coraz latwiejsza ..... ------------------------- Sorry ze nie ma polskich znakow lecz teraz przebywam w Anglii. Pozdro. |
@Mazgier
Ciekawe, porownujesz 80 dista i 80 mlevel? To tak jakby porownywać pistolet na kapiszony z M90, slowem, bez porownania. Przed up'em plalek z 80 dista mogl zadac z bolta najwyzej ~155 dmg. A mag z 80 mlevelem? Za ile trzasnie z byle hmm'a ktory ma 5 ladunkow, z explo albo sd...? Zreszta, obrazenia teraz sa podobne miedzy paladynem, rycerzem a magami i druidami. O ile ktos nie olewal skilli i poziomu magicznego, bo teraz to jest P O D S T A W A . . . A jezeli chodzi o komfort wbijania mojego dista a mlevela u dzisiejszych magow to tez nie jest porownywalny, ja siedzialem miech na cyklopach i na*******alem kamykami (mozna wygodniej, ale szybko skill lecial) a gdy gralem magiem, bralem rozdzke, i mlev sam lecial przy podstawowych czarach i uzywaniu rozdzki. Na 45 poziomie mialem jakis 42 mlevel a bp run w karierze moze 3 zrobilem... |
Tez uwazam, ze to dobry update pod niektorymi wzgledami a moj main to druid ;p
|
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
|
Cytuj:
magowi magic lev idzie 3x szybciej podczas expa niz podczas skilowania. ten oto fakt pozwolil mi zrobic pewne obliczenia. stoje pod depo i robie uhy robie 1 bp i pale przy tym 8000 many --->moj mlv rosnie o 8k many czyli iles tam % ten sam czas poswiecam na expienie, pale 8000 many + uzywam 8bp manasow czyli 16k many ----> moj mlv rosnie o 24k many czyli 3x( iles tam % ) wnioski: expiac zdobywam 3x szybciej magic level, do teog rosnie mi zwykly level co przy robieniu run byloby niemozliwe. nawet jezeli sila czrow nie rosnie wraz ze zdobywanym doswiaczeniem to rosnie ilos hp ilosc mp i cap. dlaczego mialbym wiec sleczec przed depo i 'trenowac' magic level, skoro w 3x krotszym czasie doje do identycznych udezen z visa i do tego bede miec wiecej hp itd. wydaje mi sie ze proba zmuszenia maga do trenowania magic levelu w zalozeniu jest nie do zrobienia. . . |
Cytuj:
|
@bartii
Ja nie naciskam na trenienie mleva, wrecz przeciwnie, probowalem podkreslic fakt iz postacii magiczne nie musza sleczec pod dp i robic runki, tylko moga sobie biegac z rozdzka i nabijac mlev i lev, ale teraz po upie, to nie bedzie takie latwe, i tu tez widze pewna probe balansacji, moze bardziej udana, moze mniej. Ale dotychczas to knight i paladyn stal przez xxx godzin z monkiem, rotem, dwarfem lub slimem i treninl, tylko po to zeby nic mu w zasadzie nie przyszlo. Bo faktem jest ze od czasow ostatnich up'ow, magowie i druidzi stali sie az nazbyt samowystarczalni, przez co paladyni i rycerze nie byli ani potrzebni, ani popularni... |
Mi nowy update bardzo przypadł do gustu :) Jakby jeszcze tylko zmniejszyli możliwość lamania się spearów. Eh może kiedyś ;]
|
Czy mi się wydaje czy było mówione że to tylko początek balansacji postaci?
Cipsoft nie może wszystkiego poprawić podczas jednego updatu bo to fizycznie nie możliwe poczytajcie sobie stary news o updacie! Prawdopodobnie jeszcze przez 2 updaty będą oni jeszcze balansować profesje... Więc do kur** nędzy nie narzekajcie tyle!!! |
Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 07:15. |
Powered by vBulletin 3