Forum Tibia.pl

Forum Tibia.pl (http://forum.tibia.pl//index.php)
-   RPG (http://forum.tibia.pl//forumdisplay.php?f=26)
-   -   Polski projekt MMORPG! Gate Online!!! (http://forum.tibia.pl//showthread.php?t=137200)

Kucza 02-07-2007 00:18

Polski projekt MMORPG! Gate Online!!!
 
UWAGA, post niżej jest bardzo stary, nowe screeny macie tutaj :
http://www.go-forum.yoyo.pl/viewtopic.php?t=12&start=44

Polski projekt MMORPG "Gate Online" !!

Zespół: Krzysztof Kucza(koder), Wojciech Wilk(grafik), Krzysztof Silski(grafik)

Potrzebujemy: muzyka(jeśli potrafisz tworzyć dobrą muzykę napisz w tym temacie)

Strona: www.gate.go.pl
Forum: www.go-forum.yoyo.pl

Screeny:
http://www.gateonline.yoyo.pl/images...07_2-19-21.jpg
http://www.gateonline.yoyo.pl/images...07_3-18-57.jpg
http://www.gateonline.yoyo.pl/images...07_3-19-41.jpg
http://www.gateonline.yoyo.pl/images...07_3-20-20.jpg
http://www.gateonline.yoyo.pl/images...07_3-20-56.jpg
http://www.gateonline.yoyo.pl/images...07_3-21-48.jpg
http://www.gateonline.yoyo.pl/images...7_19-34-11.jpg

Gate Online to polski projekt mmorpg tworzony przez trzy osoby(na razie).
Rasy: Człowiek, Elf, krasnolud.
Klasy: Wojownik, Magik, Łucznik, Druid.

Największe pdoobieństwo to Tibii to rzut grafiki,
ale nie tworzymy klonu Tibii, po prostu ten rzut jest łatwy do wykonania.

Co jest już zrobione:
-system rejestracji i logowania
-chodzenie
-czat
-wyświetlanie itemów w ekwipunku
-lista graczy
-cechy i umiejętności
-obracanie się w miejscu
-chodzenie tylko po dozwolonym terenie(np.po trawie)
-budynki, drzewa, ściany, mury i inne przedmioty
-warstwowanie(co ma być wyświetlane na wierzchu a co pod spodem)
-NPC (na razie tylko jeden)
-edytor map(dostępny tylko dla mnie)
-serwer(dostępny tylko dla mnie)
-system kolizji(gracze nie mogą na siebie wejść, gracz nei może wejść w np.drzewo)
-prywatne wiadomości
-komendy dla GM'ów (/kick, /msg, /ipban)
-obliczanie maksymalnego życia i many na podstawie skilli i poziomu doświadczenia
-pasek zycia i many
-rekord liczby graczy(widoczny dla każdego)
-każda rasa ma inny wygląd
-kazdy ruch itp. jest zapisywany na serwerze i kiedy dołączymy do gry pojawiamy się na ostatniej pozycji
-liczba złota

13.07.2007:
-zakładanie/zdejmowanie przedmiotów w ekwipunku
14.07.2007:
-czat posiada teraz trzy kanały(Game, Global, Private)

Projekt nie upadnie.(tworzymy go już pół roku)
Gra jest dostępna tylko dla betatesterów,
ale kiedy bedzie już w miarę grywalna(potwory itp.) zostanie udostępniona.
Serdecznie zapraszam do komentowania.

.Matrik. 02-07-2007 00:31

Ostatnio coś obrodziło autorskimi MMO... Ogólnie fajnie choć grafika krasnoluda coś mi przypomina...

Krakersanczyk 02-07-2007 00:39

Rzeczywiscie grafika podobna do Tibii, ale projekt moze być ciekawy ;)
Zawsze interesowalo mnie programowanie, szczegolnie gier i programow.

Powodzenia

Vanhelsen 02-07-2007 01:45

o... kolejny home-made mmorpg w ciągu 10min :P
Jeżeli mam go porównać z tym, co zobaczyłem przed chwilą (czyli "thunderwars") to idzie wam całkiem całkiem zaiście :)
Jedyne czego na razie mogę się czepić, to średniej jakości grafika, ale wnioskując po numerku wersji (0.26) wersja 1.0 będzie już czymś o wiele ciekawszym dla oka ;) trzymam kciuki :)

Oerciak 02-07-2007 01:53

Ciekawe,ciekawe,przypomina mi się RP online....
Czekam niecierpliwie na tego MMORPG-a :)

Raxev 02-07-2007 10:34

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Wieszok (Post 1525709)
o... kolejny home-made mmorpg w ciągu 10min :P
Jeżeli mam go porównać z tym, co zobaczyłem przed chwilą (czyli "thunderwars") to idzie wam całkiem całkiem zaiście :)
Jedyne czego na razie mogę się czepić, to średniej jakości grafika, ale wnioskując po numerku wersji (0.26) wersja 1.0 będzie już czymś o wiele ciekawszym dla oka ;) trzymam kciuki :)

No wiesz, to tak jak z Tibią było, grafika na początku była gorsza od tej, którą teraz prezentuje Gate Online.

Projekt ciekawy, jeśli tak jak piszesz, że nie upadnie, to można dopisać mnie do listy graczy ;]]

Opiuum 02-07-2007 11:00

2921029
napiszcie ;)

w czym chcecie tę muzykę : )

dartra111 02-07-2007 11:04

Mam nadzieje że gra będzie w pełni darmowa bez pacc'ów itp...

Ale i tak wole tibie XD

Meryba 02-07-2007 11:13

No nareszcie coś co już jest prawie skończone nie jak tamte thunderwars
Ten npc tak wygląda jak by to był ten drewniany klon człowieka do strzelania na stzrerlnicy ; o napisałeś co masz ale nie napsiałeś że nie mazs potworki ? Kiedy data premiery?

Thero 02-07-2007 11:38

Oczywiście Tibia to jeszcze nie jest, ale jeśli gra wystartuje - na pewno zagram ;).

_WrD_ 02-07-2007 11:46

Hmmm cus mało napisałeś...
Narazie to jest tylko Tibia(czyli shit), te same klasy, grafika... Dobrze chociaż, ze są rasy.
Hmm a czy każda rasa bedzie miała dostępną każda profesję? Bo krasnolud mag to coś dziwnego, nie uważacie?
I czy ta gra będzie miała jakąś fabułę, awanse profesji? Np. mag od jakiegośtam lvla mógłby wybrac awans - czy idzie na białego maga, czy może na nekromantę. Byłoby ciekawie :D
Grafika niezła, sądząc po ssach gra zapowiada się nieźle :)

bombek 02-07-2007 12:21

A ja mam pytanie, odnośnie tego progrmu do stawiania serwera. Czy to będzie polegało na tym, że gracz będzie stawiał serwer i będzie grał prywatnie(OTS ;)) czy chodzi o to, że z powodu braku serwerów gry, gracz musi stworzyć własny, a później w jakiś sposób dane wysyłane są do serwera gry(dziwne co? w końcu jest czy nie? xD)

no to tyle B)
czekam na odp.

pozdro

p.s. na pewno zagram, grafika nie jest zła, w końcu większość osób z tego forum gra w tibie więc nic się jej nie stanie. A jak dla mnie to "prostota" tibi to jej atut a nie wada.:)

Goldscorpion 02-07-2007 12:37

A ja mam jeszcze takie małe pytanko. Czyli to nie jest z serwerami tak jak w tibii? Że cały czas są włączone tylko tutaj trzeba czekać aż zostanie uruchomiony? Czyli one nie chodzą 24/7?

Bo jak se tak patrze :) No to chyba mamy następcę Tibii !!

Baron Kaldrick 02-07-2007 13:19

W jakim języku pisane? Silnik grafiki i input/output autorski, czy korzystacie z gotowych?

Dewiacja 02-07-2007 15:29

- czyścimy.

Druidaxo 02-07-2007 15:43

Nice
 
Bardzo ładnie, teraz tylko szlifujcie dodajcie coś do roboty i betka oficjalnej wersji!
Ps. W czym to pisałeś? do kodera ;)

Kucza 02-07-2007 15:55

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Meryba
Ten npc tak wygląda jak by to był ten drewniany klon człowieka do strzelania na stzrerlnicy ; o napisałeś co masz ale nie napsiałeś że nie mazs potworki ? Kiedy data premiery?

Nowy NPC jest w produkcji. Potworów nie ma ale robię wszystkie systemy potrzebne do walki z potworami(ekwipunek, życie, skille itp.).
Nie mamy ustalonej daty premiery, czasem prace idą szybciej czasem wolniej.

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez _WrD_
Hmm a czy każda rasa bedzie miała dostępną każda profesję? Bo krasnolud mag to coś dziwnego, nie uważacie?

Może to jest dziwne, ale pozostawiamy wybór graczowi. Jeśli chce grać krasnoludem magiem neich nim gra.

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez _WrD
I czy ta gra będzie miała jakąś fabułę, awanse profesji? Np. mag od jakiegośtam lvla mógłby wybrac awans - czy idzie na białego maga, czy może na nekromantę. Byłoby ciekawie

Fabuła może będzie. Jeśli chodzi o awanse na razie nic nie planowaliśmy, ale też ich nie wykluczamy.

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez bombek
A ja mam pytanie, odnośnie tego progrmu do stawiania serwera. Czy to będzie polegało na tym, że gracz będzie stawiał serwer i będzie grał prywatnie(OTS ) czy chodzi o to, że z powodu braku serwerów gry, gracz musi stworzyć własny, a później w jakiś sposób dane wysyłane są do serwera gry(dziwne co? w końcu jest czy nie? xD)

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Goldscorpion
A ja mam jeszcze takie małe pytanko. Czyli to nie jest z serwerami tak jak w tibii? Że cały czas są włączone tylko tutaj trzeba czekać aż zostanie uruchomiony? Czyli one nie chodzą 24/7?

Program do stawiania serwa mam tylko ja. Dotychczasowe bety nie były 24/7 ale kiedy gra będzie bardziej rozbudowana program do stawiania serwera będzie uruchomiony na serwerze dedykowanym(24/7).

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Baron Kaldrick
W jakim języku pisane? Silnik grafiki i input/output autorski, czy korzystacie z gotowych?

Gra jest tworzona w Multimedia Fusion 2. Zgodzę się że proste gry typu platformówki są w tym programie dziecinne proste do zrobienia, jednak taka gra jak MMORPG nie korzysta z żadnych wbudowanych ruchów itp., tworzenie mmoprg w tym programie przypomina programowanie mmorpg na darmowym silniku graficznym.
Dowody na to że zrobienie w tym programie mmorpg jest bardzo trudne:
-gate online jest tworzone przez pół roku a dalej jest we wczesnym stadium
-choć tysiące ludzi na świecie używają tego programu tylko kilka mmorpg powstało/powstaje(Atulos, Smiley House, Pokemon Online).

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Wieszok
o... kolejny home-made mmorpg w ciągu 10min

Gra jest tworzona już pół roku.

rezydent 02-07-2007 16:03

może być nieźle
grafik się nie czepiam bo rzeczywiście jest najłatwiej zrobić w ten sposób sprajty postaci
te skille mi przypominają tibie... ble ;p
profesji powinno być więcej bo to mi tibie przypomina, albo chociaż zmień coś przy magu i druidzie (for example akolita i mnich)
z rasami jest bardzo dobrze zrobione
a więc życzę szybkich postępów w pracy i aby to jak najmniej przypominało tibie ;p

Raxev 02-07-2007 16:23

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez _WrD_ (Post 1526048)
Hmmm cus mało napisałeś...
Narazie to jest tylko Tibia(czyli shit), te same klasy, grafika... Dobrze chociaż, ze są rasy.
Hmm a czy każda rasa bedzie miała dostępną każda profesję? Bo krasnolud mag to coś dziwnego, nie uważacie?
I czy ta gra będzie miała jakąś fabułę, awanse profesji? Np. mag od jakiegośtam lvla mógłby wybrac awans - czy idzie na białego maga, czy może na nekromantę. Byłoby ciekawie :D
Grafika niezła, sądząc po ssach gra zapowiada się nieźle :)

W Tibii też jest krasnolud mag ;<

Kucza 02-07-2007 16:28

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez rezydent
aby to jak najmniej przypominało tibie ;p

Powiem tak: rzut ekranu jest zgapiony z tibii, a mechanika z kilku gier, najwięcej z Tibii i Mu Online. Projekt nie ma być nowatorski, ale łączyć to co w mechanice wielu gier mmorpg jest najfajniejsze.(o ile nie jest bardzo trudne do wykonania)

Deregon 02-07-2007 17:10

powiem że gra zapowiada się fajnie tylko brak szczegółów w temple powinny być jakieś figurki, obrazy na ścianach, w domkach jakieś ozdoby i łóżka :) pracujcie dalej ! Powodzenia życzę !

Krakersanczyk 02-07-2007 17:27

Grafika przypomina mi trochę robioną w Paincie, żadnych cieni itp, ale lubię takie proste grafiki ; >

Aż dziw, że grę tworzą tylko 3 osoby.

Bolosaw... 02-07-2007 17:30

@Krakersanczyk
A mnie dziwi akcja na twoim awatarze :o

@Deregon
Gry tego typu są ulepszane stopniowo, więc nie spodziewaj się w pierwszych wersjach stu potworów...

@Topic
Powodzenia, mam nadzieje że gra powstanie jak najszybciej :>

Stivusss 02-07-2007 18:21

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Krakersanczyk (Post 1526760)
Grafika przypomina mi trochę robioną w Paincie, żadnych cieni itp, ale lubię takie proste grafiki ; >

Aż dziw, że grę tworzą tylko 3 osoby.

hehe zgadzam się 8o

grzelu8 02-07-2007 23:47

No mam nadzieje, że druid nie będzie się ograniczał tylko do leczenia na kilka kratek lub sio, jak to jest w tibii ale np takie czary jak:
-Leczenie całego party
-Buffy
Tak żeby był niezbędny na całe party. Exp dzielony na całe party byłby wspaniałym pomysłem. Pasowało by zrobic "joby" tak jak to jest w np. Lineage 2, MapleStory itp. Na przykład jest Wojownik, a po osiągnięciu danego lvla można by wybrac klasę i tak dalej ;) Powodzenia!

Athun 02-07-2007 23:53

W jakim jezyku tworzona gra?

Ain'aer 03-07-2007 00:21

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Raxev (Post 1526658)
W Tibii też jest krasnolud mag ;<

Nie, w Tibii jest o ile sie nie myle krasnolud geomanta, co jest bardziej zbliżone do elementalisty niż do maga ;|

skaarj1989 03-07-2007 01:30

Ciekaw jestem czemu robicie w gamemakerze? (hah, najbardziej mnie rozbawiło, że napisaliście "mamy programistę w teamie")

http://img252.imageshack.us/img252/4290/lol2no3.th.jpg
http://pl.wikipedia.org/wiki/Clickteam

Widzę również, że korzystacie z tego programu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Multimedia_Fusion

Ehh ... czemu się od razu nie przyznaliście? Hah, jeszcze mówicie, że to wasz "silnik", normalnie ub3r pr0, uśmialem się xD

Pozdro.

Kucza 03-07-2007 02:19

skaarj1989, nie umiesz czytać?
http://forum.tibia.pl/showpost.php?p...1&postcount=17

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez skaarj1989
jeszcze mówicie, że to wasz "silnik"

Bo algorytm/silnik jest nasz, za wyjątkiem silnika graficznego(którego rolę pełni MMF 2).

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez skaarj1989
Ciekaw jestem czemu robicie w gamemakerze? (hah, najbardziej mnie rozbawiło, że napisaliście "mamy programistę w teamie")


http://pl.wikipedia.org/wiki/Clickteam UWAGA

Widzę również, że korzystacie z tego programu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Multimedia_Fusion UWAGA

Ehh ... czemu się od razu nie przyznaliście? Hah, jeszcze mówicie, że to wasz "silnik", normalnie ub3r pr0, uśmialem się xD

Pozdro.

Zauważyłem że jesteś programistą, więc pewnie jest ci głupio że ja w 3 lata nauki MMF2 potrafię zrobić mmorpg, a ty w kilka lat nauki programowania potrafisz zrobić zaledwie prostego rpg.
Powiedz mi co widzisz złego w programie Multimedia Fusion 2?
Po co sobie utrudniać życie i programować mmorpg 10 lat skoro można go zrobić w MMF2 w ciągu 2, 3 lat?
Prawdopodobnie programując miałbym większą satysfakcję, ale wybrałem MMF2.
Skoro sugerujesz mi utrudniać sobie życie, to może sam swoje gierki zamiast robić na bibliotece graficznej DirectX rób na bibliotece graficznej twojego autorstwa? ;) Albo czemu nie stworzysz swojego własnego języka programowania? :baby:

skaarj1989 03-07-2007 02:29

Nie jest mi głupio, to tobie powinno być głupio, bo programowanie i bawienie się takim nędznym programem dla dzieci to dwie różne sprawy, żadna firma developerska Cię nie zatrudni a co najwyżej wyśmieje, że straciłeś tyle czasu na naukę programu.

Kucza 03-07-2007 02:38

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez skaarj1989
żadna firma developerska Cię nie zatrudni a co najwyżej wyśmieje, że straciłeś tyle czasu na naukę programu.

Dopóki nie będę umiał c++ i jakiejś biblioteki graficznej w stopniu zaawansowanym nie będę chciał pracować w żadnej firmie developerskiej.
Nie wiem skąd ci to wogóle przyszło do głowy?:baby:

Raxev 03-07-2007 10:59

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Ain'aer (Post 1527664)
Nie, w Tibii jest o ile sie nie myle krasnolud geomanta, co jest bardziej zbliżone do elementalisty niż do maga ;|

Ale mag może być elementalistą, przynajmniej w niektórych grach : p

Asti 03-07-2007 11:01

@2up

po prostu zazdrości ;p sam by "Hello World" nie napisał xD

bulamen7 03-07-2007 11:09

nie odniesie to takiego sukcesu jak tibia ale moze byc fajne:D

bombek 03-07-2007 11:50

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez bulamen7 (Post 1528067)
nie odniesie to takiego sukcesu jak tibia ale moze byc fajne:D


a myslisz że jak tibie stowrzyli na początku to ile w nią osób grało? od razu tyle co teraz?
nie, grało w nią paru kolegów stworzycieli gry, a grafika była gorsza niż ta którą prezentuje GO

Fanotherpg 03-07-2007 19:40

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez skaarj1989 (Post 1527770)
Ciekaw jestem czemu robicie w gamemakerze? (hah, najbardziej mnie rozbawiło, że napisaliście "mamy programistę w teamie")

http://img252.imageshack.us/img252/4290/lol2no3.th.jpg
http://pl.wikipedia.org/wiki/Clickteam

Widzę również, że korzystacie z tego programu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Multimedia_Fusion

Ehh ... czemu się od razu nie przyznaliście? Hah, jeszcze mówicie, że to wasz "silnik", normalnie ub3r pr0, uśmialem się xD

Że tak powiem, skoro się nie znasz to się nie odzywaj bo tylko przynosisz hańbę programistą i nic więcej. Game Maker jest to zupełnie inne oprogramowanie od Klików (KnP, TGF, MMF, TGF2, MMF2) czy od RPG Maker'a.

Osoba zajmująca się tworzeniem kodu gry w klikach nazywana jest koderem, niektórzy początkujący w tym fachu jak Kuc, nazywają ich programistami, co jest myleniem pojęć, tak jak ty pomyliłeś Kliki z GM'em..

A skoro nie znasz się na budowie aplikacji w tego typu programach, to dlaczego się odzywasz? Prace robią w najnowszym oprogramowaniu, a kod jest tworzony przez nich a program (MMF2) kompiluje wyłącznie go do wersji użytkowej vel jako aplikacja EXE. Więc, nie okazuj swoich nie kompetencji w fachu i się nie odzywaj..

Mam nadzieję, że wybaczycie ten nieco przydługi off topic, ale to sprostowanie było konieczne. Do zrozumienia zaangażowania twórców.

Co do projektu, jest to jeden z ciekawszych projektów z Polskiej Sceny Klikowej. I to odważne, że kuc zdecydował się go w takiej wczesnej fazie zaprezentować po za PSK..

Wracając czysto do Gate'a, niestety kuc zdecydował się znacznie uprościć rozgrywkę przez co musiał się ograniczyć do tradycyjnych klas postaci z Tibii.

Baron Kaldrick 03-07-2007 21:03

Ciekawym, na czym polega 'programowanie' w tymże MMF2. Cały kod gry oparty na języku skryptów?

Fanotherpg 03-07-2007 21:10

Bardziej odpowiednio brzmi kodowanie bądź tworzenie kodu. Większość podstawowych gier opiera się o wbudowane w program opcje i ruchy, jednak bardziej zaawansowane projekty wymagają bardziej zaawansowanych działań tak jak w językach programowania trzeba nadać obiektom wartości, nazwy, właściwości są dostępne również polecenia programistyczne, jak if, else, języki programowania w oparciu o C++. Jeśli ktoś potrzebuje jakiś dodatkowych funkcji może stworzyć sobie rozszerzenie w C++ i używając np. opcji Get wywołać zaawansowaną fukncję która jest zawarta w rozszerzeniu, ale aby nie zaśmiecać kodu w 'kliku' wybiera się tylko opcję Get.

A co do gry. Dobrym pomysłem, było by rozwijanie jej bardziej publicznie i bardziej budować klimat w okół gry jak to ma się z projektem single/multi player DS:E. Ale to nie temat ani miejsce na to :) Więc wróćmy do GO..

Baron Kaldrick 03-07-2007 21:15

A możesz mi przedstawić skrawek kodu jakiejkolwiek gry wraz z jego opisem? Bo jako zwolennik C++ czuję się dziwnie, gdy przyrównuje się jego składnię do składni, jakby nie patrzeć, game-creatora.

Fanotherpg 03-07-2007 22:40

Nie przyrównuje składni programu do tworzenia gier do tej z C++ bo wiadomo, że taki program jest ograniczony w porównaniu do języka programowania, ale na upartego można używać rozszerzeń które zamienią tworzenie gier ala game creator w programowanie czyli używanie rozszerzeń skryptowych, if else oraz dynamicznych tablic i samemu na swoje potrzeby rozbudowywać program dzięki własnym rozszerzeniom, ale do tego jest znajomość C++, więc i tak programiści są górą, pomimo, że programy do tworzenia gier nie są aż tak proste i zubożałe jak myślicie :)

I proszę skończmy ten off topic bo wolałbym rozmawiać na temat GO ewentualnie DS:E niż nie pisać na temat..


Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 00:21.

Powered by vBulletin 3