Forum Tibia.pl

Forum Tibia.pl (http://forum.tibia.pl//index.php)
-   RPG (http://forum.tibia.pl//forumdisplay.php?f=26)
-   -   DS:E - Polski projekt cRPG (http://forum.tibia.pl//showthread.php?t=139755)

Fanotherpg 16-07-2007 18:09

DS:E - Polski projekt cRPG
 
Ze względu na pewne zainteresowanie konkurencją "Polskiego projektu MMORPG! Gate Online!!" Opisanego w tym temacie: http://forum.tibia.pl/showthread.php?t=137200 zakładam ten temat, a w nim pewnie podstawowe informacje na temat mojego projektu DS:E.

Autorzy: Fanotherpg
Współpraca: Kajetan Raulin, Badu
Pomoc: RomanX, Omenski
Grafika: Fanotherpg
Scenariusz/Fabuła/Questy: Fanotherpg, Temporal
Concept artist: Badu, Fanotherpg
Dźwięk i muzyka: zapewne http://modarchive.org/
Kodowanie: Fanotherpg w MMF2

Opis:

W grze będą oficjalnie cztery drogi fabuły:
- Paladyni - święci wojownicy walczący o dobro i porządek
- Nekromanci - magowie którzy zbłądzili i poszukują życia wiecznego w śmierci
- Pogromcy Smoków - wojownicy wspierający się z magią pragną wybić smoki które wg. nich są przyczyną zła tego świata
- Dregoni - Oddani obrońcy smoków, żyją w ukryciu, a ogień pradawnych drzemie w ich wnętrzu.

Główna z nich to taka,że będziemy zwykłym chłopem którego marzeniem będzie stanie się pierwotnie tytułowym Pogromcą Smoków (o czym po opisie) jednak zadanie to nie będzie tak proste. Na naszej drodze stanie wiele potworów a cały świat będzie stał otworem. Pomimo tego że gra będzie podzielona na akty to zanim ukończymy jakiś z nich to będziemy mogli odwiedzić miejsca z całego świata, jednak nie jest to zbytnio wskazane gdyż postać będzie jeszcze zbyt słaba i nie będzie miała odpowiedniego ekwipunku, chociaż czasem może się taka wyprawa udać..

Na swojej drodze spotkamy wielu wrogów, tych znanych jak i nie znanych... Odwiedzimy także Cade Tower (o tym również w przypisie). Grafika będzie w miarę czytelna jednak bez dużej ilości cieniowania, gdyż chcemy aby była prosta (ja sam chciałem ją ograniczyć do 16 kolorów ala FFI, jednak pozostaliśmy przy palecie 256 z prostym (czasem prawie zerowym) cieniowaniem.

Nasza postać nie będzie kimś, wielkim ani znanym, będziemy tak naprawdę nikim. Będzie rozwijać się za każdym wykonaniem czynności, czyli aby lepiej walczyć orężem i być silniejszym będziemy musieli walczyć wręcz... Podobny system jest stosowany w legendarnej serii TES (The Elder Scrolls, dla mniej kumatych Morrowind, Oblivion..).

Silnik tworzony na potrzeby gry jest nazywany EOWE - Eozsof Open World Engine i dzięki zastosowanym w nim metodom będziemy mogli w łatwy sposób tworzyć dość duże obszary bez zbędnego obciążania pamięci komputera.

Obecnie posiadamy podstawy silnika i wiele grafik. Teoretycznie gra jest bardzo dobrze zbudowana na oficjalnej stronie uniwersum Eozsof znajdują się informacje o systemach które zostaną użyte w grze. Posiadamy także na stan obecny około 150 różnych animacje przedmiotów wraz z ich specyficzną charakteryzacją.

Gra będzie publikowana w wychodzących po sobie darmowych dodatkach do pobrania przez sieć internet z strony www, bądź też jaka automatyczna aktualizacja wbudowna w grę.

Przypis 1:

Nie jest to projekt tworzony przez grupę totalnych amatorów, ani też niedoświadczonych zapaleńców czy też miks tych dwu. Ja sam dla zabawy tworzę gry od 2000 roku, uczyłem się programowania jednak je zarzuciłem ze względu na ówczesny brak darmowych źródeł, i czasu oraz nie wiązanie z tym swej przyszłości, jednak pozostałem przy dziecinnym marzeniu tworzenia gier i co jakiś czas dla przyjemności wypuszczam jakąś grę (pełna lista prócz 1 tytułu na mojej stronie domowej http://fanopage.glt.pl ). Gry te początkowo proste pozwalały mi stworzyć podstawy pod nieco bardziej skomplikowane produkcje (jak gra strategiczna [RTS] Imperia, która nie jest zbyt owocnym produktem ze względu na porzucenie projektu ze względu na dość nowatorskie rozwiązania [połączenie interfejsu B&W z klasycznymi RTS'ami, gdzie nie wyszło na dobre]). Jednak niektóre jak strzelanka Death Cage odnsiosły sukces nie tylko w Polsce ale i za granicą.. Również prowadzę największy polski serwis informacyjny o tworzeniu gier w klikach http://fabrykagier.com na którym są informacje z całego świata prawie z każdego dnia. Więc doświadczenie w tej dziedzinie mam dość spore w przeciwieństwie do niektórych.

Przypis 2:

Pierwotnie gra miała nazywać się Dragon Slayer: Eozsof, jednak ze względu na dużą ilość gier z pierwszym członem (Pogromca smoków) postanowiliśmy ten tytuł zmienić, jednak jak na razie pozostajemy przy nazwie DS:E, bo pierwsze litery się nie zmienią.. Tak aby nie wprowadzać zamętu..

Przypis 3:

Cade Tower jest to jeszcze nie wydana publicznie gra (cRPG w pseudo 3D z wynikami online), a nie została ona wydana gdyż jest tworzona na międzynarodowy konkurs w którym jestem jedynym reprezentantem polski.

Przypis 4:

Projekt istnieje pierwotnie od 2004 roku gdyż wtedy powstał jako gra FW -> FORBIDDEN WORLD. Była tworzona przez ponad 30 osób, ale jak to w takich teamach bywa życie prywatne było ważniejsze no i zostałem sam z projektem.. I dlatego obecnie nad całą grą pracują w sumie 3 osoby Raperr jako grafik, Badu jako concept artist a ja jako człowiek od wszystkiego.. A reszta osób, pomaga okazjolanie, i dodaje coś od siebie, więc jak ktoś chce to również może coś zrobić, jeśli jego projekt nam się spodoba i dodamy go do produkcji to jego autor/pomysłodawca zostanie dołączony do grona osób współpracujących.

Przypis 5:

Gra jest planowana w głównej mierze jako gra dla pojedyńczego gracza a tryb multi może zostanie dodany w którymś z dodatków a może nie.. Zależy od powodzenia gry dla pojedyńczego użytkownika. Więc jak na razie staramy się skupić na fabule gry, i otwartości świata niż na czczych obietnicach o super grze MMO. Wolimy konkrety, niż puste słowa i o wszelkich postępach informujemy na naszej stronie http://eozsof.ovh.org . Również dla budowy klimatu od czasu do czasu dajemy jakąś tapetę z dziełami concept artowymi Badu, czy też opowiadanie.. Dotyczące świata gry.

Przypis 6:

Screeny z starych wersji dostępne są na stronie, tak samo jak informacje o tworzonych przez nas systemach, programy stworzone przez nas na potrzeby gry, czy też userbary i button'y.. Premiera pierwszej wersji planowana jest na koniec wakacji (do 26 sierpnia 2007) a strona projektu gry (nie uniwersum) powinna ruszyć w najbliższych kilku tygodniach.

Zapraszam do komentowania.

aripck 16-07-2007 23:33

super się zapowiada. znowu sobie pogram paladynem jak w gothic'u a nie jakimś palladinem ;). życzę powodzenia bo widzę będzie oryginalna a nie jakiś tam klon tibii robiony w programie do robienia gier przez niedoświadczonych trolli .

Kucza 16-07-2007 23:58

Cytuj:

robiony w programie do robienia gier
DS:E też jest w nim robione. :D

Radix 17-07-2007 00:23

Widzę, że jesteście wielkimi fanami Diablo, przynajmniej osoby, które tworzyły grafikę do przedmiotów. Miło, że postanowiliście ciągnąć to do końca i podeszliście do tego poważnie. Zastanawia mnie tylko jak zamierzacie rozwiązać sprawę walki w waszej grafice. Chciałbym też zobaczyc wasze postacie w jakimś ruchu, bo ze screenów niezbyt mi się podobają te zombie. Cóż, pozostaje mi tylko życzyć szczęścia i jakoś tak troche bardziej rozbudować te profesje, bo obecnie nie są za ciekawe. Święci wojownicy i źli magowie. Łowcy smoków i obrońcy smoków. Rozumiecie? Pewnie są one jakoś poplątane fabuła, ale brzydko to wygląda. Przynajmniej takie jest moje osobiste zdanie.

Fanotherpg 17-07-2007 10:54

Kucza DS:E jest robione w starszej wersji, czyli mniej możliwości + większe ograniczenia a i tak jest lepsza od GO. Poza tym aripck nie stwierdził, że nie robimy w Multimedia Fusion, a ja to zaznaczyłem, ale stwierdził, że nie jest to klon Tibii i jest robiony przez zaawansowanych użytkowników tegoż środowiska w przeciwieństwie do GO.

Grę wzorujemy na 3 seriach gier:
Diablo -> częściowo silnik walki, silnik ekwipunku, prostota rozgrywki (dla tych co lubią H'n'Sy którymi jest chociażby Tibia czy Mu...
Final Fantasy (pierwsze części) -> Styl graficzny, częściowa liniowość fabuły, ale to tylko w bardzo nie wielu momentach :)
The Elder Scrolls -> Otwartość świata, system rozwoju postaci, nie ograniczenie na klasy, możliwość rozwiązywania zadań na wiele sposobów.

Co do przedmiotów, wzorowaliśmy się na tych z Diablo 2 i nie kryjemy się z tym. Dlaczego? Bo przedmioty z Diablo 2 są stworzone na podstawie tych istniejących w rzeczywistości i uznaliśmy, że to dobry wzór do naśladowania.

Walka, będzie rozwiązana w sposób podobny do Diablo 2, ale nie do końca. Czyli, poruszamy się za pomocą klawiatury, i mamy 2 opcje ataku na lewy przycisk myszy i na prawy (jak w Diablo) i lewym atakujemy jednym, a prawym drugim, jednak również istnieje możliwość walki z klawiatury 2 przyciski, oraz walki automatycznej (czyli gł. lewa umiejętność, jeśli był to czar i mana się skończyła będzie atakować normalnie). Co do postaci w ruchu na stronie w Download inne dostępny jest przykładowy silnik ruchu dla postaci, chociaż jest on stary i nieco zabugowany (na różnych prędkościach komputerów animacja może być inaczej odtwarzana, czego pozbyliśmy się w obecnej wersji gry).

Co do wrogów, to na screenach nie są to Zombie tylo coś na wzór orków :P

Co do profesji są to 4 główne linie fabularne, które dostępne będą dopiero w pełnej wersji gry, jednak są też inne profesje np. w podstawowej wersji (tej która ukaże się do 26 sierpnia 2007) będą to łotr, wojownik, strażnik imperialny, magik, oraz czarodziej jednej z szkół (6 szkół magii np. ciemność ukierunkowana jest pod nekromancje ogień niszczenie etc.). Czyli w sumie (ze względu, że u nas tzw. skille są jak w Diablo umiejętnościami). W grze będzie dostępnych 100 umiejętności po 10 dla każdej profesji, przynajmniej na razie.

Dziękuje w imieniu całego teamu za słowa otuchy i zapraszam do dalszego komentowania/krytykowania/dawania pomysłów na które jesteśmy otwarci/przedstawiania swoich obaw etc.

X-Zero 17-07-2007 13:29

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Fanotherpg (Post 1553854)
a i tak jest lepsza od GO.

Tego jeszcze nie wiemy...

hmm...powodzenia ;P mam nadzieję że ta gra wyjdzie szybko i będzie w miarę fajna ^^

Fanotherpg 17-07-2007 17:36

Dlaczego stwierdziłem, że lepsza? Kilka powodów:
- Nie wymaga łącza internetowego do grania a jedynie do sprawdzenia czy jest aktualizacja i jej pobrania
- Nie naśladuje ślepo swoich wzorów (czyli nie jest zmodyfikowaną kopią z bajerami, jak w przypadku GO)
- Stara się wprowadzić coś nowego do gatunku
- Stawia na klimat, fabułę i mnóstwo opcji dla tych którzy wolą TES
- Ma przyjemne sterowania i prostą obsługę dla tych którzy lubią Diablo
- Stawia na przyjemność rozgrywki i nie wielkie wymagania dla tych którzy wspominają FF
- Jest tworzona przez profesjonalistów znających się na rzeczy i ma dość dobre wsparcie :)

No, ale racja, czy taka będzie okaże się po premierze :)

Apticer's 17-07-2007 20:17

Nawet jak bedzie skonczona - nie zagram. Dlaczego? Bo nie jest online! Jeśli chciałbym pograć sobie w jakąś gierke offline wybrałbym stare, sprawdzone Diablo...

Fanotherpg 17-07-2007 22:40

Szkoda, że nie byłeś łaskaw zajrzeć na strone i przeczytać o projekcie. Pierwsza wersja będzie dla pojedyńczego gracza i jeśli się przyjmie to zapewne stworzomy tryb online. Chociaż i tak ciekawsza będzie wersja single player, bo tego klimatu nie mają MMORPG'i..

Apticer's 18-07-2007 11:44

@Up
Jak to ujeles 'bylem laskaw' wejsc na strone i wlasnie to co tam przeczytalem (i zobaczylem) wlasnie mnie zniechecilo. A tak wlasciwie to nie wolno mi miec swojego zdania i po zobaczeniu materialow z gry uznac ja za gorsza od Diablo i ja wlasnie wybrac?

aripck 18-07-2007 13:39

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Apticer's (Post 1555613)
@Up
Jak to ujeles 'bylem laskaw' wejsc na strone i wlasnie to co tam przeczytalem (i zobaczylem) wlasnie mnie zniechecilo. A tak wlasciwie to nie wolno mi miec swojego zdania i po zobaczeniu materialow z gry uznac ja za gorsza od Diablo i ja wlasnie wybrac?

człowieczku w grach nie chodzi tylko o bez myślne siekanie .

projekt fanotherfrpg'a zawiera w sobie elementy z różnych gier a najbardziej cieszą mnie elementy z ff1 . ;)

Fanotherpg 18-07-2007 17:30

A mógłbyś dokładniej napisać co cię tak zniechęciło Apricer's abyśmy mogli to poprawić i cię zachęcić? Poza tym chodziło mi o to, że projekt przekreśliłeś tylko dlatego, że nie jest online, bo obecnie nie jest ale będzie zapewne.. Więc, się zdecyduj :)

Aripck w DS:E ci którym chodzi tylko o bezmyślne siekanie też znajdą coś dla siebie, bo gra będzie jak najbardziej otwarta i każdy znajdzie coś dla siebie :) A co do elementów z Final Fantasy, to jakie jeszcze chciałbyś/chcielibyście widzieć?

Apticer's 18-07-2007 18:05

Zniechecil mnie brak (przynajmniej jak sam powiedziales w najblizszych wersjach gdy) tego co w takich grach najbardziej lubie. Namowienie do gry kilku kolegow z okolicy i wspolne quest/hunty. I teraz zastanawialem sie nad takim pomyslem... Moze cos na ksztalt trybu wspolpracy miedzy graczami w wykonywaniu glownego questa. Nie wiem jak innych ale mnie chociazby taka sieciowa rozgrywka juz zachecilaby do gry :)

Fanotherpg 18-07-2007 20:03

Sami jako twórcy chcielibyśmy z sobą pograć wspólnie w własną grę, więc o multi się nie martwcie prędzej czy później będzie, a zależy to od tego czy single player sie opłaci i czy będziemy mieć czas na przeniesienie naszego skomplikowanego silnika gry w tryb multi, chociaż jest to bardzo prawdopodobne..

Co do wspólnego rozwiązywania questów jeśli będzię multi to taka opcja będzie, jeśli nie to też będzie w pewnym sensie np. z NPC ...

TaH 18-07-2007 22:57

@gora,gora,gora ;)
Nie pozwole nikomu mowic, ze diablo to zwykly hack'n'slash. Masz fabule?Masz zadania?Rozwijasz postac? Wiec w czym problem :) Czepiam sie, poniewaz gram w nia cale zycie :D

Fanotherpg 18-07-2007 23:57

Diablo jest HnS'em i prekursorem tego gatunku, chociaż ma coś więcej niż tylko expienie i lepsze itemki, ale po przejściu wszystkimi postaciami wszystkich poziomów trudności co zostaje? No właśnie.. Dlatego to jest HnS a nie 'czysty' cRPG :)

aripck 19-07-2007 08:42

chciałbym aby grze można było wybierać jaki rodzaj walki che się toczyć. turową (final fantasy) czy w czasie rzeczywistym(diablo etc.)

TaH 19-07-2007 09:39

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Fanotherpg (Post 1557043)
Diablo jest HnS'em i prekursorem tego gatunku, chociaż ma coś więcej niż tylko expienie i lepsze itemki, ale po przejściu wszystkimi postaciami wszystkich poziomów trudności co zostaje? No właśnie.. Dlatego to jest HnS a nie 'czysty' cRPG :)

Zostaje granie "coopa" ;) Bede sie klocil ! :P

Fanotherpg 19-07-2007 11:29

aripck twoja propozycja wydaje się bardzo oryginalna i kusząca, jednak zmiana miałaby zachodzić na prośbę graza podczas rozgrywki, ustawiana raz na zawsze podczas tworzenia postaci, czy możliwość zmienienia podczas odczytu? Jeśli pomysł zostanie przychylnie przyjęty tutaj możliwe, że już w 1 dodatku wyjdzie, bo mi bardzo pasuje :)

TaH nie kłóć sie bo ja też jestem Fanem Diablo i wiem co mówie xd Może dasz jakieś sugestie do DS:E?

aripck 19-07-2007 12:44

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Fanotherpg (Post 1557461)
aripck twoja propozycja wydaje się bardzo oryginalna i kusząca, jednak zmiana miałaby zachodzić na prośbę graza podczas rozgrywki, ustawiana raz na zawsze podczas tworzenia postaci, czy możliwość zmienienia podczas odczytu? Jeśli pomysł zostanie przychylnie przyjęty tutaj możliwe, że już w 1 dodatku wyjdzie, bo mi bardzo pasuje :)

TaH nie kłóć sie bo ja też jestem Fanem Diablo i wiem co mówie xd Może dasz jakieś sugestie do DS:E?

ustawiało by się to w opcjach gry .

Fanotherpg 19-07-2007 19:45

Jak mówiłem, jeśli inne osoby takim rozwiązaniem będą zainteresowane to prawdopodobnie się pojawi. Mi pomysł bardzo odpowiada i wiem jak go rozwiązać technicznie więc zapewne dojdzie w którymś z pierwszych dodatków :)

TaH 19-07-2007 19:55

Diablo to nie jest zwykly Hack'n'Slash i tyle :)
Ohh i tutaj sa moje propozycje: mix-system,gamble-system,tree-system,merc.
Z czysto stylistycznych przyczyn nasuwa mi sie: zmiana wygladu wraz z zakladaniem zbroji,tarczy,helmu,broni, butow,rekawic.
Przede wszystki aby nie wygladalo to tak jak w Diablo 1 (mam nadzieje, iz wiesz co mam na mysli). Noooo i jezeli bedzie mozliwe granie na muli, to nie zapomnijcie o mozliwosci "rusha". Pozdrawiam.

Apticer's 19-07-2007 20:11

A mam takie pytanie, jaki zamierzacie stworzyc system skilli? Punkty za lvl i sobie je rozdajemy czy lvl up skilla poprzez jego wielokrotne uzycie? Ja bym byl za tym 2 z jakas blokada anty-spamowa, np. stun skilla. I jeszcze przydaloby sie drzewko skilli, jesli chcemy dany skill, wczesniejszy trzeba wytrenowac na odpowiedni lvl ;)

Fanotherpg 20-07-2007 00:29

TaH pisałem że Diablo to coś więcej niż HnS.. Co do mix-system, gamble-system, tree-system, merc. to nie wiem o co ci chodzi więc napisz po polsku..

Zmiana wyglądu będzie, jeśli się uda to każdy itemek będzie miał własną animacje i grafike.. I co rozumiesz przez rush w MMORPG? W RTS to czaje (gram w SC xd)

Apticer's co do skilli w pierwszej wersji planowanych jest 100 skili, i będą na wzór Diablo (teoretycznie) i będzie rozwój przez używanie, jednak np. walki w mieście (minus Tibii) przez noobów w celu podbicia statów będą karane (interwencja NPC, graczy strażników) i wtrącenie do więzienia (spadek statów jak w Morrowind.. a spadek statów ostro zaboli, bo będzie je się trudno podnosiło..). Więc spokojna głowa :) Czekam na kolejne sugestie/propozycje/pytania..

aripck 20-07-2007 01:14

fajne by było coś takiego że można stworzyć własną drużynę to znaczy w karczmie wynająć sobie jakiś tam kompanów którzy to będą nas w wspomagać w walce, w każdej chwili moglibyśmy ich odesłać z powrotem do karczmy a gdybyśmy mieli kaprys moglibyśmy po nich wrócić ;)

Apticer's 20-07-2007 09:40

Fanotherpg - właśnie ten system skilli z Diablo mi się nie podoba... Bo dostajesz okreslona liczbe skilli na lvl i niewazne ile ich uzywasz, nic sie on nie podniesie... Co moze oslabic niektore profesje, bo taki mag zazwyczaj ma wiecej skilli niz taki wojownik, a bedzie mogl uzywac ich taka sama ilosc... :( Rozwoj skilli w taki sposob zeby uaktywnialy sie one tylko na danym poziomie postaci i poziomie danej umiejetnosci bylby najlepszy. Jesli nie wiesz o co mi chodzi zagraj sobie we FlyFF, tam to jest najbardziej widoczne :( (szczegolnie w porownaniu merca i FS'a assista)

Tomciu 20-07-2007 10:54

to może by zrobić tak że co poziom dostawałoby się skill pointa jednak wraz z używaniem skill'a też by rósł ?

.Matrik. 20-07-2007 11:23

Takie więzienie będzie ponoć w Age of Conan. Dobry pomysł.

Instanty bendom?

edit: mowie o fersji onlajn.

Apticer's 20-07-2007 12:03

@Tomciu
Wtedy trzeba by bardzo dobrze wywazyc te skille... Jak szybko bede rosly i ile dostawalo by sie ich za lvl... No chyba zeby zrobic tak ze trzeba jakiejsc tam ilosc SP (np. za lvl bylo by 2 SP) zeby odblokowac skill ktory pozniej mozna trenowac ile sie chce...

Raxev 20-07-2007 12:24

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez aripck (Post 1558947)
fajne by było coś takiego że można stworzyć własną drużynę to znaczy w karczmie wynająć sobie jakiś tam kompanów którzy to będą nas w wspomagać w walce, w każdej chwili moglibyśmy ich odesłać z powrotem do karczmy a gdybyśmy mieli kaprys moglibyśmy po nich wrócić ;)

Noo tak jak w grze Hooligans: The storm of the Europe (no może nie podobne tytuły ale chodzi o co innego) idziesz do pubów, werbujesz kiboli i lecisz w wroga
;d

Fanotherpg 20-07-2007 13:03

aripck możliwe, że będzie do wynajęcia kompan czy to ludzki (Diablo) czy zwierzęcy (Shadows Flare), ale w pierwszej wersji jedynie jest planowany taki kompan do 1 misji.. Bo AI nad którym pracuje jest dość dobre i taki kompan będzie w miarę inteligentny (zwracam uwagę na sformułowanie w miarę xd)..

Apticer's z tym systemem ala Diablo chodziło mi, że skille sa pogrupowane na rodzaje, czyli czary ognia oddzielnie wody oddzielnie. Tutaj nie ma lvl'i tylko liczą się staty, więc wiesz.. Skilli dla każdej profesji będzie po równo, co do poziomu, to aby móc korzystać z jakiejś umiejętności wymaga ona określonego poziomu statystyk (np w wypadku czarów inteligencji i zręczności, walki witalności i siły, u złodzieja witalność i zręczność) i kosztuje.. Np. aby móc korzystać z określonych czarów potrzebujemy wysokiej inteligencji, ale im wyższa inteligencja tym czar jest droższy, ale też potężniejszy.. W wypadku wojownika zamiast many będzie zużywana wytrzymałość, czy też nawet życie..

Tomciu twoje rozwiązanie nie ma sensu, np bym walczył ciągle jako wojownik a dojdzie level i wpakuje sobie zamiast w siłę w inteligencje aby móc używać czaru, pomimo zaawansowanych umiejetnosci bitewnych. To by było nie fair.

Co do wyważenia skilli, mogą być z tym pewne problemy, bo trzeba wyważyć i skille i przedmioty, więc pierwsze wersje mogą nie być zbyt 'przyjemne' dla PvP i dlatego na początku zrezygnowaliśmy z Multi, aby dzięki waszej pomocy wszystko wyważyć i móc zająć się spokojnie Multi później :)

Apticer's 20-07-2007 16:38

@Up
Taka moja mala sugestia, albo i trzy :) Kiedys gralem w gierke rpg online (slaba byla starsznie, na tyle ze nawet tytulu nie pamietam ;) ) w ktorej oplacalo sie inwestowac tylko w pierwsze skille. Dlaczego? Bo spalaly one najmniej many a byly minimalnie slabsze (gdy byly wytrenowane na max) od tych hlv. Tutaj trzeba wywazyc skille ale tez hp i def mobkow.
I druga sprawa, przedmioty zapewne beda mialy swoje bonusy, np. do sily, inteligencji. I tutaj chodzi mi o to zeby wymog skilla obejmowal tylko staty bazowe bez bonusow. Dzieki temu mozna uniknac (w wersji online, chociaz w singlu w sumie tez) lov-lv postaci poslugujacych sie czarami/umiejetnoscimi dostepnymi np. na 50 lvl bez bonusow.
Dodanie dla maga statystyki - sila czarow. Niech int obejmuje ilosc many i czas dzialania czarow (w tym ich rzucania) a SC ( B) ) ich sile.

Kiedy bedzie dostapna w miare grywalna wersja gry?

Zawsze chetny do pomocy (czytaj. upierdliwy)
Apticer

Fanotherpg 20-07-2007 18:07

Apticer's co do takiej mozliwości to jest to prawdopodobne chociazby w pierwszych wersjach, bo trzeba poprostu w praniu zobaczyć jak te skille będą działać i wtedy myśleć o dokładnym wyważeniu i dlatego też od początku multi nie dajemy, aby nie było że ktoś ładował w jakąś umiejętność a potem jest ona słabsza i jego postać jest cienka.. Albo coś w tym stylu. Dlatego też potrzebujemy zainteresowanych graczy którzy by pomagali nam wypośrodkować umiejętności etc.

Co do dostępności do 26 sierpnia wyjdzie gra, to jest ostateczny termin nałożony odgórnie :) Więc w tej czy innej formie się pojawi. A co do wpływu bonusów to rzecz jasna liczone będą staty bez bonusów dla itemków, a bonusy i tak rzadko będą :)

aripck 20-07-2007 18:30

przydałby się system wzywania bestii oraz teleporty czy to w postaci runek czy specjalne wyznaczonych miejsc, oczywiście gdy ktoś nas atakuje nie można by się teleportować

Apticer's 20-07-2007 19:10

@Fanotherpg
A co myślisz o pomyśle z dodaniem stata? Bo imo zręczność tu mi troche nie pasuje... Chyba że w tym znaczeniu, że trzeba być zręcznym aby odpowiedni ruch wandem zrobić (potrojna spirala z pentagramem w środku ;) )

aripck 20-07-2007 19:36

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Apticer's (Post 1560043)
@Fanotherpg
A co myślisz o pomyśle z dodaniem stata? Bo imo zręczność tu mi troche nie pasuje... Chyba że w tym znaczeniu, że trzeba być zręcznym aby odpowiedni ruch wandem zrobić (potrojna spirala z pentagramem w środku ;) )

no zręczność do używania łuków i unikania ciosów. co ci nie pasuje?za dużo w diablo grałeś.

Fanotherpg 20-07-2007 23:35

aripck na razie wzywania bestii nie będzie, szkoła w stylu druidyzmu (czy jakkolwiek to nazwać) jest planowana, ale jeszcze nie będzie jej teraz, co do teleportacji, będzie to jako umiejętność (!) która będzie w szkole magia (!) a nie np. w szkole błyskawic/powietrza/elektryczności jak to ma miejsce w innych grach. Czyli np. wojownik również może posiąść tą umiejętność nie zmuszając się do nauki magii (doda to pewne aspekty taktyczne).

Apticer's do rzucania potężnych czarów potrzebne są 'teoretycznie' duże umiejętności posługiwania się różdźką i szybka wymowa więc trzeba być zręcznym :P

Kele 21-07-2007 10:15

Wojownik i teleportacja, piszesz FPP osadzonego w dalekiej przyszłości?

Apticer's 21-07-2007 10:33

Cytuj:

szybka wymowa więc trzeba być zręcznym
Eee... szybka wymowa = zręczność? chyba jednak charyzma... a ja dalej jestem przy tej sile czarów, bo zręczność to powinien mieć łucznik i rogue, troche tez wojownik ale mag?

Fanotherpg 21-07-2007 10:55

Kele nie FPP, jest to cRPG, w Morrowindzie wojownicy chociażby mogli latać, w diablo mogą używać teleportów i zwojów.. To dlaczego nie mogliby nauczyć się czaru teleportacji?

Apticer's charyzma służy do przekonywania do siebie a nie to szybkiego machania językiem :P Zręczność będzie potrzebna ale nie w takim stopniu jak u Łowcy czy Łotrzyka..m


Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 14:58.

Powered by vBulletin 3