Forum Tibia.pl

Forum Tibia.pl (http://forum.tibia.pl//index.php)
-   Niusy (http://forum.tibia.pl//forumdisplay.php?f=12)
-   -   Podróżniczy styl Tibii (http://forum.tibia.pl//showthread.php?t=149622)

DDoS 04-10-2007 19:49

Podróżniczy styl Tibii
 
Gracz: Jak się masz?
Seymour: Cóż, król nie przysyła już wcale wojska, akademia ma przerażająco mało pieniędzy, a koniec świata jest bardzo blisko. Poza tym, czuję się dość dobrze, tak sądzę.


Większość podróżników oczyściła ścieki Rookagaard’u, wielu wspięło się na naturalną, ciemną wieżę w Shadowthorn, niektórzy otrzymali pocałunek od Królowej Banshee i kilku przezwyciężyło Pits of Inferno. Niezależnie gdzie pójdziesz, niech to będzie miasto czy lochy, ten określony klimat, który tworzy Tibię jest z Tobą.
Jednakże czym jest ten klimat? Jaki jest unikalny styl który czyni Tibię inną od pozostałych gier? Oczywiście powód grania w Tibię może być zupełnie czymś innym dla różnych graczy. Jednak są pewne ważne czynniki i elementy kluczowe, które są charakterystyczne dla Tibii.

Cecha taka jak na przykład możliwość fizycznego blokowania czegoś swoją postacią w grze wydaje się prosta. Wielu ludzi nie pomyśli nawet o tym dwa razy, ale w rzeczywistości ma ona przeogromny wpływ na sposób gry i na odczucie gry. Ma znaczenie to, że tam jesteś. Jeżeli staniesz na określonym punkcie, ani inny gracz ani potwór nie może przejść przez to miejsce. Więc jeżeli chcesz iść tam gdzie inny gracz już stoi, musisz zadziałać z drugim graczem, gdyż nie możecie po prostu przejść jeden przez drugiego. Możesz użyć swojej postaci jako tarcza, osłaniając swojego kumpla przed atakującym stworem, możesz popychać innych i być popychanym. Oddziaływanie jest wymuszane w grach z środowiskiem bezkolizyjnym, gdzie gracze by po prostu przelecieli przez siebie. Fakt że nie możesz tego wykonać w Tibii zmienia dramatycznie doświadczenie gracza.


Inną cechą, która jest często niezauważana jest kafelkowa struktura Tibii. Pomimo tego, iż środowisko w Tibii może wydawać się mniej bezszwowe niż w innych grach, które nie bazują na siatkach, struktura ta pomaga łatwiej pojąć świat Tibii i niektóre cechy. Na przykład, sporą przewagą jest to, iż nie ma niepewności czy coś zostanie poddane efektowi czarowi obszarowemu, np. wiesz dokładnie które 9 kafelków zostaną poddane efektowi użycia przez Ciebie ‘firebomb rune’.

Mniej technicznym parametrem jest kara śmierci. Możesz go lubić lub nie, stało się akceptowanym i głównym faktem w Tibii, iż śmierć postaci ma poważne konsekwencje. Przez lata wielokrotnie wprowadzano zmiany w aspekcie śmierci, zawsze były one tworzone na korzyść gracza (w pierwszej wersji, gdy postać ginęła, była ona zarazem usuwana!). Ciągle jednak, nawet dziś, śmierć jest specyficzną i wielce nieprzyjemną częścią Tibii, która paradoksalnie uwydatnia doświadczenie w graniu, nawet gdy na pierwszy rzut oka może się to wydawać nieoczywiste. Sukces ma o wiele większe znaczenie, gdy możliwa porażka ma swoje konsekwencje. Wyobraź sobie anihilator w świecie w którym nie byłoby kary śmierci. Była by to tylko kwestia czasu, by ukończyć ten quest i nic nie pozostałoby po niebezpiecznym wyzwaniu, jakie posiada te zadanie na ów dzień. Spotkanie twarzą w twarz z nowym szefem potworów byłoby o wiele mniej odważne, gdybyś nic nie tracił przy możliwej śmierci. Nie może być bohaterów na ziemiach bez wyzwań! Oczywiste jest, że śmierć przyjaciela lub twojej własnej postaci dodaje trochę dramatu grze, który bez wątpienia zwiększa emocje i dreszcze; doświadczenie jest jak miecz o dwustronnym ostrzu. Z jednej strony gra ze znaczącą karą śmierci ma większe prawdopodobieństwo na utratę graczy, kończących z powodu bardzo emocjonalnych chwil i rychłą frustracją nad konsekwencjami śmierci postaci. Z drugiej jednak strony, granie w grę, gdzie śmierć nie ma lub ma znikome konsekwencje, bez wątpienia prowadzi do porzucenia gry z powodu czystej nudy. Ironicznie, nawet frustracja na bycie zabitym i utratę czegoś, dostarcza kolejny pozytywne efekt na długoterminowe doświadczenie. Na światach z możliwym PvP, gdzie postać może zostać zabita przez innych graczy, to w twoich rękach leży niepowodzenie innych graczy i oczywiście działa to także w drugą stronę. To kładzie wysoki nacisk na współoddziaływanie, gildie i dyplomatyczne umiejętności graczy – rzeczy które są krwią i oddechem społeczeństwa.

Kontrastem do kary śmierci, w której tracisz sporo doświadczenia i punktów umiejętności, jest możliwość zdobycia nieograniczonej siły w Tibii. W odróżnieniu od innych gier online, Tibia nie ma ograniczenia poziomu i umiejętności. W ten sposób masz możliwość stworzenia postaci o niesamowitej sile. Nigdy nie osiągniesz końca gry, jako iż nie ma takiego. Ponadto, zawsze będą inne postacie poza twoją, które mogą próbować przeszkodzić Ci w twojej drodze do zdobycia kolejnego poziomu. To czyni z Tibii nigdy nie kończącą się rozgrywkę, fakt który z pewnością dodaje urozmaicenia grze.
Posiadanie najwyższego poziomu lub umiejętności na danym świecie, czynni postać znaną w społeczeństwie. Taka popularność z pewnością wpływa na sposób gry, wielu graczy będzie do Ciebie pisało, pytając o przedmioty, ochronę lub pomoc z ‘player killers’. Im większy twój poziom, tym większą masz moc nad innymi graczami, która może być użyta w pozytywny sposób, np. możesz pomagać w pojednywaniu graczy o niższych poziomach, lub negatywnie, np. zmuszając innego gracza do opuszczenia miejsca polowań. Tak więc możliwość zdobywania doświadczenia bez ograniczeń z pewnością ma wielki wpływ na grę wielu Tibijskich graczy.


Wielokrotnie już słyszeliśmy, iż wiele z cech Tibii prowadzi do ważnego czynnika gry: oddziaływania. Dlaczego oddziaływanie ma tak wielki wpływ na sposób gry? Tylko gdy oddziałujecie z innymi, pewne zjawisko będą miały miejsce. W świecie w którym możecie żyć jeden obok drugiego bez żadnych form współoddziaływania, ludzie nie rozmawiali by ze sobą, więc nie byłoby również żadnych wiadomości które można by rozprzestrzeniać. Jest to bliskie niemożliwemu, by uzyskać znaczenie i rozgłos w większym gronie niż przyjaciele, jeżeli nikt o tobie nie słyszał. Jest jednak szansa, że podczas gry nikt tak naprawdę nie zauważyłby twojego istnienia. Bohaterowie i legendy powstają tylko przez współoddziaływanie, nie przez obojętność.
Inną unikalną cechą, która podtrzymuje współoddziaływanie jest system rozmów Tibii. Prawie żadna inna MMORPG nie ma systemu, który jest tak łatwy i intuicyjny w obsłudze. Prawie zawsze znajdziesz innego gracza na ‘game chat’, z którym możesz porozmawiać na wszechstronne tematy.

Są różne inne dodatkowe elementy w Tibii, które mają wpływ na doświadczenie w graniu. Pierwszym z kolei jest komiksowy styl grafiki Tibii, który nie skłania się ku ciemnym i złowieszczym motywom. Wszakże nie wszystko jest doskonałe i śliczne w świecie fantasy, lecz grafika Tibii nie tworzy ciemnej i ponurej atmosfery dla twojego stylu gry.
Innym punktem który może być łatwo przeoczony jest prosty fakt, iż Tibia nie bierze samej siebie zbyt poważnie. Jest wiele śmiesznych podtekstów w wielu składnikach gry. Niech to będą książki, NPC, odgłosy potworów czy nawet obiekty i obszary, wiele z nich ma humorystyczny element. Tibia ma na celu być zabawna. Z tego powodu możesz znaleźć wiele zabawnych rzeczy w całej Tibii. Jeżeli jesteś ciekawy by odkryć tą część gry, zapraszamy do rozmowy z NPC na wiele różnych tematów, czytania książek i znaków. Miej oczy szeroko otwarte, a znajdziesz żarty i aluzje prawie wszędzie.

Śmieszne elementy oraz inne drugoplanowe informacje o świecie Tibijskim są cechami, które wpływają na grę każdego gracza w różny sposób. W rzeczywistości gracz sam decyduje jak głęboko chce szperać w mitologii i opowieściach o Tibii, i jak bardzo wpłynie to na jego grę. Tibia ma miejsce dla obu typów graczy, jako iż wiele quest’ów nie wymaga byś posiadał pełną wiedzę na ich temat, by je ukończyć. Dla graczy lubiących RPG jest wiele podpowiedzi i sporo opracowanych mitów i nawet filozofii różnych nacji, ugrupowań, grup i obszarów. Raz odkryte i złożone w całość elementy układanki dostarczają różnorodnych informacji i solidnych danych oraz zostawiają miejsce na własne przemyślenia. Ludzie, którzy po prostu chcą polować, zwykle nie interesują się dlaczego smok żyje w określonej jaskini. Mają radość z wyzwania jakie daje smok, zdobyczy oraz punktów doświadczenia jakie zdobywają. Odkrywca również może tam polować, ale on wie, iż walczy ze smokiem, który poszukuje w tych jaskiniach artefaktu, który nieznany spoczywały przez dekady w komorze skarbów imperatora krasnoludów Kruzaka. Obaj gracze mile spędzają ich własny tryb gry i w gruncie rzeczy to jest najważniejsze.

Tibia posiada wiele unikalnych elementów, które wpływają na sposób gry i czynią Tibię inną. Niektóre z nich mają ogromny wpływ na grę wszystkich graczy. Inne będą miały efekt na grę tylko wtedy, gdy gracz będzie tego pragnął. W końcu, jest jeden składnik, który ma największy wpływ na twoją podróż po Tibii – i to jesteś ty sam. Tu docieramy do punktu, gdzie ścieżka zaczyna rozchodzić się dla każdego pojedynczego gracza, gdzie oczekiwania, przyjaciele i wrogowie zaczynają odgrywać znaczącą różnicę w indywidualnym toku gry. Każdy z was ma swoje własne powody i motywy by grać. Dla wszystkich dostarczamy zadowolenie i mechanizmy gry, ale to ty jesteś tym co tworzy różnice. To ty i twoi przyjaciele sprawiają że twoja gra staje się czymś unikalnym i specjalnym. Może właśnie to ty jesteś osobą, która polepsza grę komuś innemu, do stopnia iż staję się czymś więcej niż tylko grą.

Gracz: Jak się masz?
Al. Dee: Dobrze. Jestem taki zadowolony, że mam Ciebie jako klienta.


Mile spędzonych przygód w Tibii życzy zespół CipSoft.

Oryginalny tekst można znaleźć tutaj.

Misza 04-10-2007 20:03

To wygląda na taką reklamę ukrytą w artykule. ;p

cys brutal 04-10-2007 20:09

Up. Ta zdecydowanie :).

KrEmAs KAc 04-10-2007 20:16

Klimat wraca??

lukii92 04-10-2007 20:16

Czyżby spadł poziom kupowanych pacców? xD

@Topic
Fajny artykuł ;)

Pozdro! :]

Vlad Dracula 04-10-2007 20:19

Wreszcie jakiś ciekawszy tekst,tylko szkoda,że taki naciągany.

Cytuj:

Prawie żadna inna MMORPG ma system, który jest tak łatwy i intuicyjny w obsłudze.
nie rozumiem tego :/

EdwardMatiz 04-10-2007 20:23

350 humm
 
Reklama :) pewnie coś mało pacców kupują albo chcą już zapowiadać nowego uptada może klimat wróci. Ale 350lvl na tej fotce wygląda tak Otsowo .

Thero 04-10-2007 20:24

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Vlad Dracula (Post 1679826)
Wreszcie jakiś ciekawszy tekst,tylko szkoda,że taki naciągany.

Naciągany jak zawsze. W tekstach o swojej grze CipSoft doszukuje się na siłę jakiejś unikalności, innowacji, czy klimatu, który gracze Tibii znają już tylko z opowiadań lub innych gier MMO.
Btw. Skoro autorzy tekstu tak bardzo pragną wprowadzić gracza w świat tajemniczych ksiąg, niezbadanych tajemnic i chuy wie co tam jeszcze, to dlaczego ich działania zmierzają w kierunku hack'n'slash? Pieniążki ponad wszystko?

Vhaloir 04-10-2007 20:25

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez EdwardMatiz (Post 1679832)
Ale 350lvl na tej fotce wygląda tak Otsowo .

Tego to się nawet nie da skomentować

xddd

*Topic
Niech wrócą czasy kiedy kokos był rarem a wszyscy ludzie na serwerze znali się nawzajem
:x

*Edit
I wspaniały outfit bombermana xD!
(Old facc knight)

Kowa_l 04-10-2007 20:32

ciekawy artykul :)
taka mala reklama ;p
A klimat tej gry skonczyl sie wraz z hotkeyami ,outfitami itp ...

Rotherdamie 04-10-2007 20:43

Cytuj:

A klimat tej gry skonczyl sie wraz z hotkeyami ,outfitami itp ..
.

Z hotkeyami moze tak ale z outfitami? Według mnie ouitfit powinien byc do kupienia w kazdym sklepie odziezowym (takim jak np. w Venore).
Tak w ogole to powinny byc jakies specyficzne lokacje dla danych outfitów np. Assasin outfit w jakims japonskim miastu np. hmm... Tibiokio?
(po odbyciu odpowiedniego szkolenia oczywiscie... na zabojce)

Vyohman 04-10-2007 20:46

Po ostatnim update wielu magów i druidów odeszło i poziom sprzedaży pacca znacznie spadł, magowie i druidzi porobili se knightów lub paladynów i trenują, a wiadomo, że do treningu pacc nie jest za bardzo potrzebny :p

Rumb 04-10-2007 21:02

Bla, bla, bla...
Same pierdoły...
Poza możliwością blokowania innych graczy/mobów to Tibia nie ma nic innowacyjnego. Cała reszta jest naciągana.

Hellraiser 04-10-2007 21:02

Tak czy owak to reklama gry, ale dobra reklama.

Ten drugi screenshot jest okrutny i okropny zarazem, ;<

Vyohman 04-10-2007 21:05

@up jaka ona tam dobra? :P

--Cienius-- 04-10-2007 21:08

chyba im na serio spadla liczba paccow sprzedanych ;S

Edwardo 04-10-2007 21:14

moim zdaniem cos szykują CIP'y

Vyohman 04-10-2007 21:16

Jedyne co nam trzeba to więcej terenów i expowisk bo sporo serwerów jest przeludnionych... Ale o gustach sie nie dyskutuje ;)

semiliren 04-10-2007 21:22

Ta, niedlugo update...
Tekst troche naciagany, ale co tam ;p

Draxin 04-10-2007 21:26

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez CipSoft
możesz popychać innych i być popychanym

To mnie rozwaliło...

Grabarz'ek 04-10-2007 21:29

@UP

Właśnie miałem to samo napisać xD

adrianeczeqq 04-10-2007 22:33

Hehe masa podtekstów, ale kij nawet fajny artykuł...tylko nie wiem po co pisali o tych kafelkach, ja nawet nie wiedziałem że fb na 9kratek bije:D

Jak chcecie więcej takich artykułów to nie kupujcie pacców :)

ZonaRomana 04-10-2007 23:01

Wszystko fajnie i spoko tylko że brakuje jednego napisu pod całym arykułem... A mianowicie: " Stworzyliśmy dla was nowe servery !! " Gudlak on New Serv ;]

szmytek 04-10-2007 23:29

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Vlad Dracula (Post 1679826)
Wreszcie jakiś ciekawszy tekst,tylko szkoda,że taki naciągany.


nie rozumiem tego :/

idz do szkol
co do artykulu za duzo ogółów..

Bloud93 04-10-2007 23:30

Tu macie racje, gra straciła swój dawny klimat. Cipsoft na prawdę musiał by się wziąśc do roboty. Jednak mimo tego wszyscy gramy. Narzekamy ale gramy :P
Artykul fajnie napisany.

Misiuuu 04-10-2007 23:36

dokladnie jak pisali wyzje jak chca miec klimat to po kiego huja wprowadzaja boty do klienta, pozwalaja na spoilery questow i usuwaja outfit bombermana? xDD
besęs xd

Eldire 05-10-2007 03:27

Co tu duzo gadac wystarczy spojrzec na opis Cachero na Tibia.com i wiadomo ocb.

"Comment: LoL level 80? maybe less Knight can one hit a fire elemental with melee, a Sorcerer Level 269, WITH TOP MAGIC LEVEL ON MY SERVER cant do it with
Exori Vis.

CLAP, CLAP, CLAP for your work on balancing Cipsoft.
Pd: Answer this , did you ever played tibia?, or just win money with it. cause i really cant believe what you guys made with High Level Sorcerers.

Dont look here , Go to www.tibiabr.com, the best supported site ^^

nothing more to say , bye :D "

Gollumek 05-10-2007 08:44

Że im się to chciało pisać... :D:D

Ep'Dulin 05-10-2007 11:20

Fajny Artykuł zachęcający do gry :)

Miszczu 05-10-2007 11:56

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Eldire (Post 1680256)
Co tu duzo gadac wystarczy spojrzec na opis Cachero na Tibia.com i wiadomo ocb.

"Comment: LoL level 80? maybe less Knight can one hit a fire elemental with melee, a Sorcerer Level 269, WITH TOP MAGIC LEVEL ON MY SERVER cant do it with
Exori Vis.

CLAP, CLAP, CLAP for your work on balancing Cipsoft.
Pd: Answer this , did you ever played tibia?, or just win money with it. cause i really cant believe what you guys made with High Level Sorcerers.

Dont look here , Go to www.tibiabr.com, the best supported site ^^

nothing more to say , bye :D "

Nie moze zrobic Cachero tego zawsze.Bo hity z exori vis po 300 caly czas wchodzą.
Dla mnie klimat sie skonczyl jak zsotaly wprowadzone róźdzki.

Eldire 05-10-2007 12:55

taaa kiedys to trzeba bylo poruszac tym nadgarstkiem zeby przesunac na okienko battle runke ... i trze ba bylo sie patrzec w tym samemym momencie na ekran a teraz coraz wieksza sieczka bez myslenia .... zazanaczasz tylko i ci bije .... hotkeye i to wszystko ...tak samo jak dodali glupie soule kiedys sobie czlowiek spokojnie stal i bil runku to teraz musi ruszac dupe co chwila i cierpiec za innych bo soule wymyslono przez glupich ludzi ktorzy zakladali farmy ;( a ciekawe co przyniesie nastepny update ? czy to bedzie cos co zmieni tibie na dobre ( watpie ) czy cos co ja bardziej pograzy ( 90% szans znajac CIP ) teraz nasi przyjaciele pewnie beda chcieli znowu zrobic balansowanko ... znowu ktos cos dostanie komus cos odbiora i bedzie tylko X(;(:baby::evul:

Vhaloir 05-10-2007 13:24

Najlepiej niech cofną tibie do klienta... hmm, 7.4 albo jeszcze kilka klientów wstecz i będzie dobrze ; d Ponieważ:



• Stary system magii <3 (Nie mówię tu o tym, który został wprowadzony w kliencie 7.6 wraz z 'ruszczkami'.)

• 'Noob hunty' na dragach i radocha jak spadły głupie p-legi xP

• Stara i 'oldskulowa' grafika i outfity <3

• Klimat <3


Tylko że to niemożliwe :<

*Edit
A, i wtedy do pvp potrzeba było pewnych umiejętności, a nie naciskanie kilku 'hotkejów' na zmianę ...

VENAEN 05-10-2007 14:04

A ja słyszałem ,że w nowym update będzie takie okienko w którym będziemy mogli sobię włączyć "klimat" w Tibii :]

<sarkazm>oczywiście :]

Marchewka 05-10-2007 14:16

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez VENAEN (Post 1680406)
A ja słyszałem ,że w nowym update będzie takie okienko w którym będziemy mogli sobię włączyć "klimat" w Tibii :]

<sarkazm>oczywiście :]

Klimatyzacje prędzej ;)

szymcio 05-10-2007 16:00

Klimat gry zakończył się wtedy jak zrobili tibie dla 5 latków, a dokładniej od ery wandów, a później royal spearów i nowych broni dla knightów i w szczególności hot keyom. Może nie spadła ilość kupowanych pacców ale już prawie każdy noobek może mieć 100 lvl grając przez update łatwiejszą profesją:baby:
A co myślicie jak by zrobili nowy świat z klientem 7.4, w nie których grach online właśnie tak robią.

DRoN 05-10-2007 16:08

Cytuj:

A, i wtedy do pvp potrzeba było pewnych umiejętności, a nie naciskanie kilku 'hotkejów' na zmianę ...
Dlaczego w takim razie jest masa filmików z PK gdzie słabsi zabijają lepszych? Klawiatury lepsze mają?

Cytuj:

cos co ja bardziej pograzy ( 90% szans znajac CIP )
Pogrąży ją w kierunku 200k aktywnych PACC w jednej chwili?

Cytuj:

Nie moze zrobic Cachero tego zawsze.Bo hity z exori vis po 300 caly czas wchodzą.
Dla mnie klimat sie skonczyl jak zsotaly wprowadzone róźdzki.
O czym Ty piszesz? Nie może od zawsze zabić FE z 280hp bo ma hity po 300?

Cytuj:

Co tu duzo gadac wystarczy spojrzec na opis Cachero na Tibia.com i wiadomo ocb.
A ja słyszałem, że Cachero to ciota, która sika w majtki jak zobaczy demona.
A co było przed upem? 300EK pisze, że mag na 100 lvlu zabija smoka wciągu trzech tur z zyskiem, a on sam w 3 turach to musi się zmieścić swoimi best atakami z waste?
Poza tym, to że 80 knight MOŻE zabić hitem FE nie znaczy, że nie MOŻE też trafić za 20 14x z rzędu.

Cytuj:

dokladnie jak pisali wyzje jak chca miec klimat to po kiego huja wprowadzaja boty do klienta, pozwalaja na spoilery questow i usuwaja outfit bombermana?
Boty zmieniły klimat boterów, którzy już nie mają przewagi nad innymi.
QS jest dla chętnych. Kto chciał QS to i tak z niego korzystał, a nikomu nie udowodnisz, że wchodził na t.org i go za to nie zbanują.
Bomberman... bomberman był zajebisty :D Uwielbiałem te kwadratowe-jednokolorowe noobki.

Cytuj:

tylko nie wiem po co pisali o tych kafelkach, ja nawet nie wiedziałem że fb na 9kratek bije
350gp w sklepie.
Cytuj:

Bla, bla, bla...
Same pierdoły...
Poza możliwością blokowania innych graczy/mobów to Tibia nie ma nic innowacyjnego. Cała reszta jest naciągana.
Faktycznie. Realna władza nad serverem to mało.

Vhaloir 05-10-2007 17:10

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez DRoN (Post 1680502)
Dlaczego w takim razie jest masa filmików z PK gdzie słabsi zabijają lepszych? Klawiatury lepsze mają?

W dzisiejszych czasach te umiejętności, które musimy pojąć, są zaledwie cząsteczką tego, co było wymagane we wcześniejszych wersjach gry...

Aroonia 05-10-2007 17:48

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez DDoS (Post 1679770)
Są różne inne dodatkowe elementy w Tibii, które mają wpływ na doświadczenie w graniu. Pierwszym z kolei jest komiksowy styl grafiki Tibii, który nie skłania się ku ciemnym i złowieszczym motywom.

Tak tak, bo Cipsoft myśli o 12- letnich dzieciach grających w Tibię po północy...

Ta gadanina Cipów działa mi czasem na nerwy.

"Ta grafika tak specjalnie. Dźwięku nie ma, żebyście Wy nasi drodze gracze mogli se słuchać empetrójek grając w Tibię! Enjoy! "

Oczywiście nie czekam na update z myślą "Dźwięk! Dźwięk!" Tibia poprostu jest taka 'oryginalna' , że jakikolwiek dźwięk podczas gry powodowałby dreszcze na plecach.

shoq 05-10-2007 18:04

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Vhaloir (Post 1680580)
W dzisiejszych czasach te umiejętności, które musimy pojąć, są zaledwie cząsteczką tego, co było wymagane we wcześniejszych wersjach gry...

To całkowita prawda, można było bez problemu 15 sorcem uwalić 30 sorca, o ile nie zdążył uciec :) Oczywiście trzeba było posiadać nie lada umiejętności, takie jak celowanie z run, bieganie nieregularne żeby nie obrywać z run itp. W dzisiejszej Tibi zdominowanej przez hotkeye nie problem kogoś zabić lecz też nie problem się obronić, przez co jest problem w zabijaniu i w obronie. xD

Duch Niespokojny 05-10-2007 19:29

Tak! Hotkeye narzędziem szatana! Ciągle tak na nie psioczycie, ale pooglądajcie sobie na forum zdjęcia, filmiki, przysłuchajcie się prywatnym rozmowom - choć i tak jest to w większości skrzętnie ukrywane, to można sobie wyrobić jako taki pogląd na to, ilu graczy używa botów. I to właśnie oni niszczą klimat Tibii. Hotkeye są jedynie tego następstwem, mającym wyrównać szanse uczciwych graczy wobec oszustów. Że niby walki w pvp wygrywał ten kto miał lepsze umiejętności? Może, z rzadka tak się działo. Najczęściej jednak wygrywał po prostu ten, kto dysponował aimbotem.
Cytuj:

Oryginalnie napisane przez DDoS (Post 1679770)
Kontrastem do kary śmierci, w której tracisz sporo doświadczenia i punktów umiejętności, jest możliwość zdobycia nieograniczonej siły w Tibii. W odróżnieniu od innych gier online, Tibia nie ma ograniczenia poziomu i umiejętności. W ten sposób masz możliwość stworzenia postaci o niesamowitej sile.

Kiedyś też uznawałem to za zaletę. Teraz już nie jestem co do tego tak przekonany...


Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 01:26.

Powered by vBulletin 3