![]() |
Cipsoft Customer Support
Pojawił się kolejny artykuł od CipSoftu na Tibia.com, który jak zawsze przedstawiamy wam przetłumaczony na nasz rodzimy język: :)
Dwa miesiące temu podaliśmy wam ogólne wprowadzenie do naszej firmy - CipSoftu. Naszym dzisiejszym celem jest zdradzić nieco więcej szczegółów o największej sekcji - customer supporcie. Podczas pierwszych lat istnienia, gdy Tibia była jeszcze słabo rozwinięta, nasi czterej założyciele nie tylko programowali i ulepszali grę, ale również odpowiadali na e-maile, jak i służyli pomocą w grze. Z tego powodu istnieje ogólne błędne przekonanie, że Guido wciąż pracuje w customer supporcie, co oczywiście nie jest prawdą, ponieważ wykonuje on pracę głównego menedżera. W rezultacie wzrastającego zainteresowania grą, kolejni ludzie zaczęli być niezwłocznie potrzebni. W końcu, w lipcu 2003 roku, Solkrin został pierwszym community managerem i pierwszym pracownikiem firmy. Ale problem wrócił, "nowego" bardzo absorbowały odpowiedzi na e-maile, jak i zarządzanie grupą gamemasterską i pisanie na stronie Tibii. Wkrótce brak personelu znów dał się we znaki. W 2004 roku, trzech community managerów zostało zatrudnionych, dwóch następnych w 2005, a w ostatnim roku dołączyło do nas czterech nowych kolegów. W styczniu powitaliśmy Lioneta, naszego najnowszego człowieka. Dwunasty z CipSoft teamu właśnie podpisał kontrakt i swoją pracę zacznie w marcu. To uczyniło customer support największą częścią firmy - obejmuje ona aż 1/3 całego personelu. Niektórzy z was mogą zapytać: dlaczego tak wiele ludzi tu pracuje? Odpowiedź jest banalnie prosta - oni utrzymują Tibię cały czas w ruchu. Z tego powodu potrzebna jest duża liczba osób, które biorą na siebie potrzeby i życzenia naszych graczy. Zadania w customer supporcie są liczne i różnorodne. Ogólnie mówiąc, dzielą się na pięć kategorii: 1. Pomoc graczom1.Pomoc graczom Usatysfakcjonowani gracze to nasz największy priorytet. Z tego powodu pomaganie graczom w ich problemach jest kluczowym aspektem naszej pracy. Komunikujemy się z graczami poprzez e-maile i fora pomocy. Każdego dnia dostajemy ponad 100 e-maili. Sidnia odpowiada za pytania o płatności i rachunkowość. Tavaren nadzoruje forum techniczne i odpowiada na maile o tejże tematyce. E-maile zawierające problemy bardziej ogólne są rozwiązywane przez różnych członków teamu, którzy akurat są tego dnia mają takie zadanie. Żaden pracownik nie może wziąć na siebie więcej niż 30 maili dziennie. Muszą mieć czas na uważne przeczytanie listu i odpowiedź. Dodatkowo otrzymujemy około 50 e-maili dotyczących projektu TibiaME. Nimi głównie zajmuje się Isolan. Oczywiście czasami musimy pomóc graczom bezpośrednio w grze. Rozwiązujemy te problemy, z którymi nie radzą sobie tutorzy. Jednakże jeśli potrzebujesz pomocy, odwiedź help channel (kanał pomocy). Tutorzy z ochotą odpowiedzą na większość nurtujących Cię pytań. 2. Egzekwowanie zasad Żeby wszyscy gracze mieli równe szanse w grze, ważną częscią naszej pracy jest egzekwowanie przestrzegania Tibia Rules. Oprócz działania w grze, codziennie musimy także sprawdzić około 400 wypowiedzi, 500 imion, oraz 150 postów zaraportowanych przez tutorów. Co więcej, musimy jeszcze zatwierdzić nowe imiona, których jest ponad 400 każdego dnia. Decyzję, którzy gracze muszą być ukarani za przewinienia podejmuje wyłącznie customer support. To znaczy, że nie musisz się bać, jeśli tutor wykorzystuje swoją pozycję do straszenia innych. 3. Wspomaganie grup pomocniczych Customer support współpracuje z dużą ilością osób, którzy pomagają nam w najróżniejszych sprawach i mają kolosalny wpływ na całą społeczność tibijską. Z tego powodu, bardzo ważną sprawą jest wspomaganie i nadzorowanie ich pracy. Po pierwsze, mamy aktualnie 34 Gmów, którzy egzekwują Tibia Rules. Alguzara i Neofine odpowiadają na pytania, pomagają w codziennych problemach, tłumaczą nowe rozwiązania, ale także pilnują się innych, aby nie nadużywali swojej pozycji. Oczywiście, Alguzara i Neofine są również odpowiedzialni za przyjmowanie nowych Gmów spośród grona najmądrzejszych i najbardziej doświadczonych Senior Tutorów. Co więcej, Alguzara bierze na siebie Senatorów, których pytamy o radę, na przykład w sprawie przyszłych zmian w grze. W dodatku do Gamemasterów, mamy jeszcze około 4600 tutorów i 800 senior tutorów, którzy odpowiadają na pytania na help channelu (kanale pomocy), support boardzie (forum pomocy), oraz zgłaszają imiona, wypowiedzi i posty łamiące regulamin. Nie trzeba dodawać, że zadają oni mnóstwo pytań, na które głównie odpowiadają Iscen i Neofine, ale również inni tutorzy. Wiemy, że bardzo ważne jest, żeby jasno określić zasady współpracy z tutorami. Tylko wtedy możemy być pewni, że będą oni służyć dobrą i uczciwą pomocą dla wszystkich graczy. Mamy precyzyjnie sformułowane zasady, które imiona są nielegalne i wymagające zweryfikowania. Dla Senior Tutorów dodatkowo ważną wiedzą jest, które wypowiedzi i posty należy zgłosić. Tutorzy niedokładnie wykonujący swoją pracę, nadużywający pozycji, bądź posiadający niewystarczającą wiedzę, zostają zwolnieni. Dodatkowo, bardzo pomocni są administratorzy supported fansites (stron fanowskich rekomendowanych przez tibia.com). Gdy wspierają graczy swoją pracą, Andasstra odpowiada na ich pytania, służy im w wywiadach, zdjęciach i tekstach. Okazjonalnie, niektórzy z nas pełnią rolę członka jury w konkursach organizowanych przez strony fanowskie. Chcielibyśmy skorzystać z okazji i podziękować wszystkim niezastąpionym pomocnikom za ich wspaniałą pracę, którą świadczą na rzecz naszej społeczności. 4. Pisanie Oczywiście zdajemy sobie sprawę z tego, że gracze muszą być poinformowani o działaniach związanych z grą. Na naszej stronie piszemy dużo tekstów na temat gry i do wewnętrznego użytku. Ten rodzaj pracy wykonywany jest przeze mnie – Maninę. Kiedy coś w grze zmienia się, trzeba dokonać korekt również na stronie. Newsy muszą być pisane tak szybko, jak to tylko możliwe, aby każdy z graczy mógł czuć się poinformowany. Głosowania są również ważnym aspektem naszej pracy. Pracując razem z naszym menadżerem ds. marketingu Mercutio Mercado, Andasstra układa nowe sondy co tydzień, lub dwa. Pomaga nam one ocenić Wasze życzenia i potrzeby. Teksty w grze są głównie pisane i sprawdzane potem przez customer support. Wliczamy w to: książki, nowych NPC, ale także zapisy w quest logu. W końcu, piszemy również teksty potrzebne nam w codziennej pracy. Bardzo ważną sprawą są odpowiedzi na e-maile. Mamy przygotowanych ponad 100 standardowych odpowiedzi, ale ponad połowa przychodzących listów zawiera jakiś indywidualny problem. Co więcej, są one tak skonstruowane, aby każdy gracz z tym samym problemem, był traktowany w taki sam sposób. Nie trzeba dodawać, że wszystkie listy, które otrzymujemy są czytane uważnie. Standardowych odpowiedzi używamy tylko wtedy, gdy idealnie pasują sytuacji przedstawionej przez gracza. 5. Wdrażanie nowych projektów W dodatku do naszego normalnego trybu pracy, często pracujemy nad indywidualnymi projektami, wykonywanymi w naszym teamie, lub przy współpracy z innymi wydziałami. Niektóre z nich mogą zawierać wszystkie rodzaje tematów począwszy od zmieniania screenshotów na stronie, planowania nowych rozwiązań ulepszających naszą pracę, skończywszy na testowaniu nowych pomysłów. Tymi wszystkimi sprawami zajmuje się Grimrath. Jako firma, jesteśmy otwarci na wszystkie propozycje, które możecie umieszczać na tym forum. Grimrath odwiedza je regularnie i wyławia najciekawsze pomysły, aby przedyskutować je z innymi pracownikami. Kierowanie taką młodą i ogromną społecznością jest dla nas dużym wyzwaniem. Często musimy stawiać czoła trudnym decyzjom i wiemy, że nasza praca jest pod stałym nadzorem bystrych graczy. Nie zawsze łatwo jest wytłumaczyć graczom wszystkie szczegóły naszej pracy i jesteśmy często nie do końca rozumiani. Często jesteśmy niesłusznie oskarżani o nieuczciwość, na przykład: gracze nie rozumieją dlaczego zostają różnie ukarani za to samo przewinienie. Musicie brać pod uwagę to, że jeśli byłeś już kiedyś zbanowany, teraz kara będzie dłuższa. Czasami gracze są źli, ponieważ tracą konta i nie mogą ich odzyskać. Dzieje się dlatego, że gracze zapominają zarejestrować konto, albo nie podają prawdziwych informacji podczas niej. W odzyskaniu konta pomoże zawsze Lost Account Interface, my nic więcej poradzić nie możemy. Nie zgadzamy się również z oskarżeniem, że nie ”dbamy” o botterów. Jak już wspominaliśmy – jest to część naszej pracy. Co do dzielenia, bądź sprzedawania kont – potrzebujemy silnych dowodów, aby taką osobę ukarać, żeby nie ryzykować skrzywdzenia niewinnej osoby. Kiedy zdobycie dowodów jest bardzo trudne, staramy się wprowadzać nowe rozwiązania, jak np. stamina. Jak customer support jest wydziałem, który ma za zadanie być bliżej graczy, musimy jeszcze być wyrazicielem naszej społeczności. Razem z Mercutio Mercado, jesteśmy tymi, którzy są otwarci na Wasze prośby i życzenia. Trzymamy kontakt pomiędzy firmą i graczami i jeśli jesteśmy przejęci jakimś Waszym problemem, staramy się, aby Wasz głos był przez CipSoft usłyszany. Pod przewodnictwem naszego lidera Solkrina, cały czas pracujemy nad usprawnieniami naszej pracy. Spotykamy się regularnie, aby przedyskutowywać codzienne problemy. Najważniejsze decyzje nie są podejmowane jednoosobowo, tylko grupowo. Praca w customer supporcie jest wyzwaniem, ale także satysfakcjonującą pracą. Oczywiście, czasem ciężko jest przeciwstawić się problematycznym sytuacjom, fałszywym oskarżeniom i wyzwiskom. Przy pracy trzyma nas to wspaniałe uczucie, że gdy jesteśmy w stanie pomóc graczowi, on szczęśliwy odpowiada: Thank you CM! ------ Więcej tekstów znajdziesz w dziale artykuły |
Taki CM ma naprawdę dużo na głowie...nawet więcej niż GM. Fajnie że są tacy ludzie choć nie gram juz w Tibię......ale życzę powodzenia w ich dalszej pracy.
Zawsze chciałęm wiedzieć co to CM :) |
Cytuj:
i to nie dlatego że mają dużo do roboty ale dlatego że niechce sie im ruszyć dupy. |
Nie widzę żadnych błędów :) Życze powodzenia w Tibii :p
@up No oni dostają 100 albo więcej reportów na 1 godzinę więc nie ma się co dziwić ... Poza tym oni nie siedzą tylko w Tibii. |
Wg. mnie za mało jest CMów. Przydałoby się więcej Gmów, albo przynajmniej jakąś lepszą zachęte dla ich pracy.
|
Cytuj:
Nom, powinni awansować kilku Seniorów ;) |
Przydałoby się więcej tutorów, którzy nie kupują odpowiedzi/znajdują w necie, żeby rangę mieć. Jak się widzi czasem takich na help chacie, co poprawnie po angielsku zdania złożyć nie potrafią, to się nóż w kieszeni otwiera..
|
Pozdrawiam wszystkich CM i dziękuje za efekty ich pracy! :D
|
Mają dużo do zrobienia. Ciekawe, kiedy mają urlop? :)
|
Cytuj:
|
@up
dokladnie |
Starają się tak od ponad 15 lat. I se nie poradzili. Ktoś tam kiedyś powiedział, że CipSoft mógłby w ciągu jednego apdejta powstrzymać narastającą falę botterów, ale zamiast tego wymyślają jakieś porypane staminy. Nie znam się na tym, ale biorąc pod uwagę fakt, że inne gry nie mają takich problemów (albo są one mniej widoczne)...
Po prostu mają do wyboru dwie opcje: 1. Więcej kasy, ludzie zuej woli zadowoleni, ludzie dobrej woli niezadowoleni. 2. Mniej kasy, ludzie zuej woli niezadowoleni, ludzie dobrej woli zadowoleni. W takiej sytuacji najlepiej wykręcić się staminą. :) Vial |
Pierwsza sprawa jak czytam wasze odpowiedzi to robi mi się was żal. Lagi macie bo ostatnio coś debile z TPsa robią więc to nie zaraz wina CipSoftu. Zresztą po co gracie na światach amerykańskich? Napisane jest wyraźnie żeby wybierac światy, które położone są najbliżej waszego miejsca zamieszkania. A to chyba Niemcy są bliżej co nie? I nie wyjeżdżajcie mi z odpowiedziami, że to nie ma znaczenia bo MA znaczenie. Chyba że położysz prywatny kabel pod Atlantykiem prosto do serwera.
Druga sprawa to, że według niektórych GMowie/CMowie są leniwi. Ciekawe co by było gdyby ktoś z was był jednym z nich. ;) Dostają 100 raportów na minute i nie nadążają. A wy jak zawsze "nie chce im się ruszyć dupy". Przekonaliście mnie zupełnie o niezwykłej inteligencji Polaków. :) |
Nie No Fajne :D:D:D widzialem kiedys CMa na Candii(Ale To Juz Inna Hisoria :evul:
|
Cytuj:
Down: exactly :D |
Kurwa jedyny news z ktorego bym był ucieszony to jakby powiedzieli ze koniec massów a nie pierdolą jakies głupoty. Chuj ze dostane bana ale kurwa tekst o usatysfakcjonowaniu graczy to mnie tak rozsmieszyl ze polowa mnie lezy na podłodze. Wezcie ogarnijcie dupy cipsofty jebane a nie przynudzacie newsami o niczym...
|
Wkońcu ktoś raczył łaskawie przetłumaczyć tekst dla innych.
|
Cytuj:
Pierdolenie glupot... Na kazdym swiecie npvp 30% a moze i wiecej jedzie na bocie (moze nie afk ale jedzie) Nie wierzycie mi?Wejdzcie na takie expowiska jak : Roty w lb rzufje malpy lizardy scaraby barbariany piraty Fibula roty roty w darashi beholdery trolle gobliny Dragi(o dziwo tez tam siedza od jakiegos czasu 0.o) a nawet BK(tak ! nie uwierzycie ale widze tam przynajmniej 1 bottera dziennie) To jest ZENADA! |
po co robia jakies takie artykuly albo jakies new info o.o niech lepiej uporaja sie z kickami i ich 'pingerami' bo dla mnie to co tu napisali to szkoda czasu 0.0 skoro sa cm i gm to czemu jak pisze raport na bota to czekam 2 dni i nic lawl
|
"1. Pomoc graczom"
Ta chuja nie pomoc graczom >.< W tibie nie gram od 3 lat (no raz na jakiś czas sie logne pogadać ;p) i ona ciągle zmienia się na gorsze, aimbot, hotkeye Toż to jest porażka niedługo cavebota wsadzą do tibii >.< A Botterów jest prze chuj na każdych światach, peirdolą głupoty że próbują coś z tym zrobić a tak naprawde gdyby sie jeden gm lognął na jakiś non-pvp to by 20 banów poleciało w 5 minut >.< |
Cytuje:
Taking a break for awhile...... In response to "Amazing new features": I still haven't found any of these so called "Amazing new features". I think it should of been "Amazingly pointless and boring new features" In response to "February - Time to Dress Up" Shouldn't you be fixing your servers instead of wasting our time with "Hideous new outfits" or "Craban" or "Swimming" or "Pictures of a demon smoking crack at a party". When does it end cipsoft. To jest comment na tibia.com mojego kumpla. Nie jestem kreatywny wiec wam tego nie przetlumacze ale Ci co znaja angielski powinni skumać ocb ;P (odnosnie mass kickow) |
Cytuj:
|
@evolucja 20banów w 5 min hmm? Nie wydaje ci sie ze nie mozna od razu dawać banów pierw trzeba sie upewnic pozatym gm to zwykly gracz nie ma obowiazku siedziec 24/7 przed kompem i wyłapywac cheaterów
ciekawe ile taki CM zarabia co sie nie tyczy GMów ktorzy ciezko pracuja za free ^^ |
Dobry pomysl z tym rysunkiem :) Ich grafiki w niusach i na stronce sa najlepsze :)
|
Może i pierwsza Tibia była słabiej rozwinięta niż ta obecnie ale Tibia z 2004 roku miała KLIMAT i była fajna a to co jest teraz to jakieś gówno zrobione na wzór OTSA taką mam opinie za pół roku znowu pewnie zrobią wyrównanie profesji i ktoś będzie expił wszędzie zużywając kilka gp zal.pl dla cipsoftu co zrobili z tą grą
|
mi tam się podoba:pp mają bardzo duzo pracy wiec nie gadajcie "nie chce im sie i tyle". Oni w przeciwieństwie do was pracują!( w sensie chodzi mi o tibie), przychodzą do pracy robią swoje i dostają kase.
@up zamisat narzeka zrób tak: poucz się takich języków programowania: C++ ; Object pascal ; java . Następnie wybierz sobie któryś z nich i poucz się jeszcze więcej, potem zrób nawet tak cienką grafikę jak w tibii jest, zrób w swym ulubionym języku gre i pilnuj wszystkich, bądź wypaśnym mistrzem gry lub co ty tam wybierzesz, jeśli twoja gra będzie miała kilka tysięcy graczy, to wtedy oceniaj cipsoft. Możesz być pewny, że będę grał na niej. |
Pierdoły
Pierdolenie głupot ,dla podniesienia samooceny cipek.
spotkać GM czy CM na Celeście graniczy z cudem, a kiedy już jest potrzebny to dopiero jest wyczyn. |
Chciałby coś człowiek zacytować, ale musiałbym połowę z was wziąć pod uwagę! Narzekacie i narzekacie i dla rozrywki czasem też ponarzekacie. Nie będę oceniał tego co CIPY zrobiły z Tibią, bo to jest ICH GRA I ROBIĄ CO CHCĄ!! I na takich jak Wy powinni sikać ciepłym moczem (tyczy się to tych narzekających). A wiecie dlaczego? Bo NARZEKACIE i oprócz tego nic więcej! 50% z was zna tylko podstawy angielskiego (hi, yes, hunted, guild, sell, buy ...:evul: ) Kolejne 30% ów angielski zna w stopniu podstawowym ( NIE MYLIĆ Z PODSTAWAMI) (I buy, You sell, He want, You are hunted.... ) A zaledwie 20% jest w stanie dogadać się w języku angielskim i powiedzieć komuś (Cm, Gm) co mu w grze nie pasuje.
Morał: nie ma! Wystarczy czasem zastanowić się nad sobą, żeby móc oceniać innych! Pozdrawiam! |
Cytuj:
Ale z resztą posta się zgadzam. |
Cytuj:
Btw. topic dla podniesienia morali cipkow |
Botterów można się łatwo pozbyć - wywalając konieczność skillowania/mlvlowania. Skille powinny rosnąć tak jak w Gothicu. Wtedy boty straciłyby rację bytu...
|
Cytuj:
@upup no to co? zajrzyj a mojego posta poprzedniego... zrob se taką gre jak tibia jak bedziesz utrzymywal wszystkich(to jest: tysiące ludzi na raz, a gmów jest kilku ew cmów) to wtedy polewaj się z cipsoftu a ja ci oddam szacunek @ tamten co mówił o angielskim Popieram cię, ale to nie jest złe jesli sie ang. nie umie... ja nie umiem, to znaczy potrafie sie dogadać jako tako z gośćmi na tibii, ale wazne ze sie ucze anglika ( w sql sie ucze niemieckiego). |
Kolejne pierdolenie cipsoftu o tym jak ciężko pracują... a boty dalej biją lvl , przedwczoraj tak kolo 18. na swampach koło veno w jednej chwili było 7 botterów , zresztą na jakichkolwiek rotach , trollach , goblinach itd. jest ich conajmniej kilku. Z ciekawości sprawdziłem last loginy paru gmów na wszystkich servach. Generalnie były one w okolicach połowy listopada.. żal , co za syf się przez nich zrobił ;/
|
Jestem zmartwiony tym co tutaj piszecie. Nie chodzi o to, że Bottery itp. są dobrzy, bo nie są to fakt, ale chodzi mi o to, że jakoś 3,64/4 ludzi tutaj potrafi tylko napisać to co ich poprzednik tj. "Same apdejty, ołtfity, tereny, a z botterami gU**o robIOM". Nie, nie naśmiewam się z dysklekcji czy braku poprawnego angielskiego, a także nie robię z siebie nie wiadomo kogo, ale zawsze mnie zastanawiało co w takich ludziach siedzi. Może to, że oni nie mają bota? Nie, to chyba nie to.. Może to, że Ci co botują mają potem "Medżik plejt armor!"? Sam nie wiem, ale wciąż mnie zastanawia ta kwestia. Co do pracy GM'ów tudzież CM'ów. Szczerze? Gdy naprawdę ich potrzebowałem to "Otrzymałem" ich pomoc i radę również. Tak samo, jako tutor, naprawdę normalnie pisałem z GM'em w niektórych sytuacjach i wiedzcie, że to nie jest taka łatwa robota. Zareportowany gracz musi pierwsze zostać sprawdzony i takie tam, a to trochę czasu bierze jednak, a poza tym.. tutaj chodzi o ich pewnego rodzaju niedosyt, a nie lenistwo. Ale Gm'a nie wybierze się przecież z tak wielu graczy, bo to jednak musi być ktoś kto ma coś w tej głowie (Chociaż, niektórzy Gm'owie tego nie mają). To na Tyle.. I tak zapewne moja wypowiedź zostanie skrytykowana, ale napisałem to co miałem do napisania i jest mi z tym dobrze.
Take Care. |
Cytuj:
a) wbijają im się na resp b) wybijają ich potworki c) mogą trenować od ssa do ssa d) mogą expic od ssa do ssa Moim zdaniem nie jest to w porządku wobec innych graczy. To tak w gwoli wyjaśnienia z resztą sie zgadzam. |
Cytuj:
nie wybaczę łajzą tego że zmienili wygląd DSM :p kiedys był taki wielki że można było się domyśleć że z łuski wykonany, a teraz? ;/ |
Wszyscy macie nierówno w głowie.. Nie potraficie zrozumieć, ze od strony technicznej są inni ludzie?! artykuł powstaje niezależnie od nich.. Macie lagi? Zmieńcie neta.. Mass kicki? Zabiją wam 40 lvl na rotach? Boterzy? Jak znaleźć botera?? tym bardziej jeśli siedzi przy kompie?? nie pracujecie w Cipkach, wiec nie możecie krytykować ich pracy.. a szczególnie tego, że napisali akurat dla mnie ciekawy artykul.. Bo dla mnie nie jest priorytetem exp w tej grze i chce czasem poczytać o szczegółach gry.. a Wy pierdolnieci maniacy sie ogarnijcie a nie tylko narzekacie !
I jestem pewny, ze wiekszosc narzekajacych nie ma wiecej niz 15 lat. |
Nie mam zamiaru angazowac sie w klotnie o botterach, bo to jest temat do komentowania tego artukulu a wiec:
Bardzo fajny :) Powinniscie je szybciej tlumaczyc, bo on juz dawno byl, cipsoft mial fajny pomysl z tymi artykulami i przyblizaniem ludziom swojej pracy, ciekawe o czym napisza w nastepnym :P |
Cytuj:
|
Gdyby te glaby tam chociaz raz popracowaly by nad problemem botow zamiast wymyslac nowych NPC typu " stan " czy kij wie co zeby nooby mialy radoche to GMowie mieliby 10 razy mniej pracy.
|
Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 11:03. |
Powered by vBulletin 3