![]() |
Dziel i Rządź - ,,live attack boardgame"
http://img132.imageshack.us/img132/5845/mapaz.png
Słowo Wstępne: Gra korzysta z wymyślonej przez mistrza gry mapy świata. Składa się ona - jak widać - z regionów, którymi będą władać gracze. Mamy coś na wzór początku XX w. - istnieje już artyleria i dobra broń palna, jednak lotnictwo jest w powijakach, a do pierwszych czołgów wciąż brakuje paru lat. Dobrych parę lat temu skończyła się Wielka Wojna i panuje po niej pewien porządek, który nie wszystkim się podoba. Właściwie to nikomu. MOCARSTWA, PAŃSTWA, STRONNICTWA, POSTACIE Z HISTORII NIE ISTNIEJĄ! Świat jest kompletnie fikcyjny, aby nikogo nie urazić, nie obrazić itd.. Aha, podtytuł został złożony losowo, nie powinien być tłumaczony, etc. etc. Ogólne założenia: - Gra toczy się w turach - Termin końca tury, wyznacza MG - do tego czasu, kontaktujemy się z nim i mówimy co chcemy robić - Gracz sam wybiera sobie 5 obszarów, na których chce grać i nazywa leżące na nich miasta ( 1 region - 1 większe miasto, oraz parę mniejszych [wsie, miasteczka itd.] ). - Z góry ustala stolicę - każdy region ma parę aspektów - Każdy gracz, początkowo otrzymuje po dwa oddziały strzelców i grenadierów, a do tego gratisowo otrzymuje oddział przeciwpancerny - lekką artylerię. -Będą dodatkowe eventy (np. nadchodzące wybory u demokratów, powstanie na terenach okupowanych przez faszystów, rewolucja komunistyczna u monarchów/demokratów itd., schizma w kościele, olimpiada, śmierć dalaj lamy itd.). - Istnieją państwa neutralne. - Będziemy turlać wg. nieco zmodyfikowanych zasad mechaniki FATE ( od -15 do +15, z czego maks. +5 od kostek, a cała reszta od warunków bitwy [deszcz, ilość wojsk] ) Gra: Jeśli chcecie zagrać, podajce Nazwę, ogólne założenia, krótki opis, a do tego flagę\godło swego państwa. Do tego, wypiszcie regiony, które chcecie zająć. Generalnie dobrze by było już pomyśleć kto po której stronie oceanu stoi i kogo trzyma za rękę, a kogo kopie po kostkach. Decyduje prawo kto pierwszy, ten lepszy. Powyżej kilka informacji pogladowych, z których kilka moze sie jeszcze zmienić. Starałem sie wyważyć, aby bylo różnorodnie, sprawiedliwie i... upierdliwie :). Obecny stan mapy: http://img132.imageshack.us/img132/5845/mapaz.png |
http://img41.imageshack.us/img41/4937/flaga.png
http://img42.imageshack.us/img42/7183/mojastrefa.png Mikerys Ustrój: Socjalizm demokratyczny Polityka zagraniczna skierowana na pokojowe rozwiązania i współpracę. Rząd Mikerysu dąży do zbliżenia się do socjalizmu utopijnego. Co prawda, jak to jest nieuniknione, istnieją odstępstwa od 'równości' są one jednak w pełni kontrolowane. 'Demokratyczny' nie oznacza pełnej kontroli narodu w polityce, podejmuje on jednak decyzję w najważniejszych kwestiach. (obszary od północy) 1)Wyspa Radroff: +żyzna ziemia +duze złoża żelaza =klifowe brzegi -zmienny klimat -zaniżony standard społeczny 2)Prezliv (Stolica) +ciepły klimat +żyzna ziemia =Teren górzysty na południu -podatny sejsmicznie -niski poziom urbanizacji w części południowej 3)Lerbowsk +ciepły klimat +bardzo stabilny politycznie i społecznie +żyzne gleby -podatny sejsmicznie -silnie górzysty w części zachodniej 4)Bronimsk +duże złoża ropy +duże złoża siarki -jałowa ziemia -niska urbanizacja 5)Parline +nizinny +wilgotny klimat -niestabilny politycznie -burzliwi obywatele -liczne mniejszości narodowe |
http://img20.imageshack.us/img20/892/mapax.th.png
Aipotu Ustrój: Fundamentalizm Altruistyczne pragnienie dobra świata i ogółu. Religia dominuje wszelkie dziedziny życia i organy państwa Aipotu. Chociaż jego historia zdaje się być wielką wojną domową, tak naprawdę wszyscy wierzymy, że nadszedł upragniony czas pokoju. 1. Stolica Adwarp +złoża saletry +społeczeństwo cechuje fanatyzm nowej ery -jałowa ziemia -teren górzysty 2. Rogyr +złoża żelaza +żyzna -niski poziom szkolnictwa -niski standard życia 3. Azsud +żyzna +złoża węgla kamiennego -zmienny klimat -sporadyczne powodzie 4. Anaceibo Aimeiz +dobrze rozwinięta infrastruktura i urbanizacja +wysoko rozwinięta inicjatywa obywatelska -wyjałowiona ziemia -duże mniejszości etniczne 5. Ajcyziwk +żyzna +doskonale zorganizowane narządy państwa -całkowity brak jakichkolwiek surowców (dobrze, że jest ziemia o.O) -gęsta sieć rzeczna z układem równoleżnikowym Flaga: Biała, kwadratowa. Godło: Białe koło. |
KOLOR CZARNY
http://img188.imageshack.us/img188/2476/31009653.png http://img196.imageshack.us/img196/9210/lord.th.png Lord Słoń Ustrój: Demokracja Polityka skierowana na współpracę, pokój i handel zagraniczny. W kraju położony jest nacisk na dobro jednostki gdyż zdrowie jednostki jest zdrowiem ogółu. Rządy Lorda Słonia są sprawiedliwe i zawsze podyktowane jego własnym sumieniem. 1)[Stolica] Eden: +teren bogaty w złoża ropy +duże złoża węgla kamiennego -wyżyny -chłodny klimat -słabe wykształcenie ludności 2)Ogród +wysoko wykształcona ludność +duża ilość hut -deszczowy klimat -niskie PKB (Produkt Krajowy Brutto) 3)Oniryzm +Złoża złota +stabilny politycznie i społecznie -górzysty -aktywne wulkany 4)Fantasmagor +duże złoża wody geotermalnej +duże ropy -słabe ziemie -częste opady 5)Bastion +żyzne gleby +góry -pustynny -burzliwi obywatele -mniejszości narodowe |
Michoss i DroN - akceptuję wasz udział w grze.
Rubesom - podaj flagę i kolor swojego państwa - poza tym, może być. A zamiast zdrowie jednostki, zdrowiem ogółu, lepiej wstawić ,,dobro jednostki jest dobrem ogółu". |
Hegemonia Północna
http://img38.imageshack.us/img38/8894/gra.png http://img38.imageshack.us/img38/gra.png/1/w575.png http://img35.imageshack.us/img35/7092/goduo.png http://img35.imageshack.us/img35/goduo.png/1/w100.png http://img34.imageshack.us/img34/4937/flaga.png http://img34.imageshack.us/img34/flaga.png/1/w200.png Ustrój: Totalitaryzm Polityka zagraniczna skierowana na jak największe zyski, kosztem innych państw. 1 - Karlinburg +Duże złoża surowców kopalnych +Lojalna mniejszość narodowa (górale) =Większość obszaru zalesiona +dużo drewna -utrudniony transport -Teren górzysty, przede wszystkim na północy, co utrudnia transport -Duże opady 2 - Burczygrad - miasto ze stocznią/portem +Żyzna ziemia +Tereny nizinne -Silne wiatry od morza -Częste burze o nadzwyczajnej sile 3 - Pinoskwa (Stolica) +Stabilny społecznie +Duże złoża ropy +Duże złoża siarki -wysokie zanieczyszczenie -mało terenów zalesionych -nieurodzajna gleba 4 - Vienmar - miasto ze stocznią/portem +Żyzna ziemia +Stabilny politycznie -Częste wylewy rzeki w porze deszczowej (Kisły) i w następstwie powodzie -Częste pożary w porze suchej, bardzo suchej 5 - Tifuania + Duże złoża surowców kopalnych w górach na północy + Żyzna ziemia - Niestabilny politycznie - Silnie górzysty na północy |
Mapka, żeby mi nikt nie zajął ;]
http://img199.imageshack.us/img199/892/mapax.png Flaga: http://img199.imageshack.us/img199/4937/flaga.png "Mhroczne" godło: http://img199.imageshack.us/img199/5485/godlo.png Nazwa: Brayavill Ustój: Totalitaryzm. Polityka skierowana na rozwiązywanie sporów za pomocą broni. W przyszłości cały świat będzie opanowany przez jedynego przywódcę - Piternet'a. 1) - Stolica Mistrock +Złoża ropy nafotwej +Obywatele podporządkowani jedynemu władcy -Częste trzęsienia ziemi -Częste huragany 2) - Fenelos +Czarnoziemy +Dobrze rozwinięty przemysł -Częste strajki -Pustynie 3) - Agadof +Złoża siarki +Wody geotermalne -Góry utrudniające uprawę roli -Bunty 4) - Bisosk +Posłuszni obywatele +Szybko następujący postęp technologiczny -Licznie występują mniejszości narodowe -Silne wiatry 5) - Syxas +Ciepłe lato, łagodna zima +Obywatele całkowicie oddani państwu -Brak złóż naturalnych -Słaby rozwój miast |
Ohoho, w końcu ktoś, kto nie jest zapalanym demokratą ;). Ktoś mógłby powiedzieć, że będziecie neokidować, ale liczy się dobra zabawa... nawet po trupach ;f.
Tym - zaakceptowane. Piternet - wstępnie zaakceptowane, opisz prowincje. |
Wgm powinny być przez MG ustalone granice państw, bo Hegemon Północny mnie rozwalił swoim ułożeniem.
Mam dziwne, przeczucie, że nikt nie zechce zająć tych 4 rozerwanych pól. Chyba, że MG je zajmie i będzie robił za jakieś barbarzyńskie plemiona, albo ostatni gracz dostanie 7 pól: 3+3+1. |
great... do kasacji
|
@DRoN ja tylko zająłem strategiczną pozycję ;D
Wydała mi się nad wyraz intratna, bo może dość szybko uda się zająć całą wyspę, poza tym kontroluję handel od morza. Piternet też ma dobre ustawienie, bo przecina, to samo Michoss. Tylko Tyś się tak na cypelku niefortunnie usadowił. ;p Zresztą w sumie nie jest tak fajnie bo mnie można atakować z dwóch stron, no ale zobaczymy jak będzie trza to zmienię mapę, chociaż wolałbym nie. @Maniak69 Nie zamierzam neokidować. Po co mam ściemniać, że w moim państwie jest demokracja, jak u Michossa też pewnie nie będzie ;D Totalitaryzm rox :3 |
@SS Zawaliłeś mi miejsce!
Dwa pytania: - Będzie możliwość zakładania sojuszy? - Czy gramy na glob? Tj. czy ta mapa przedstawia glob, czy tylko jego fragment? http://img40.imageshack.us/img40/3822/mapaaaaa.png http://img194.imageshack.us/img194/4937/flaga.png Republika Totalitarna Krymu *RTK* Ustrój: Totalitaryzm Nastawienie agresywne, imperialistyczna chęć władzy. 1. Rysk zachodni (stolica) + wysoka populacja + duże złoża gazu ziemnego = brak dostępu do morza - teren aktywny sejsmicznie - większość terenów to tundry 2. Rysk wschodni + wysoka populacja + duże złoża srebra = brak dostępu do morza - wzmożone wiatry - większość terenów to tundry 3. Motelisk + złoża wolframu + złoża stali - zawiera dwa aktywne wulkany - wysoki poziom zachorowań wśród ludności 4. Rakówka + duże złoża brązu + złoża ropy naftowej - teren skalisty - niski poziom gospodarki 5. Sokołda + wysokie morale wśród społeczeństwa + wysokie morale wśród wojsk - wieczna zmarzlina - często spotykane purgi Wybaczcie mi swojskie nazwy <3 |
Kashunia psuje mi plany! ;(((((
|
Można zrobić państwo kolonijne - coś na wzór Hiszpanii czy Pogrutali. Słabsi gracze, mogą sprzymierzać się z innymi, aby pokonać silniejszego wroga.
Rekrut zakończony. Dodałem Federację Drzewolandi, sterowaną przez MG ( w I edycji - mnie ). Nieco patałachy, bo nie mają nawet stolicy, a obydwa miasta mają jakieś dziwaczne, niezrozumiałe nazwy ^^. Dobrze, rekrut zakończony - a teraz, pytanie z mijlon dolarów - przez co wolicie grać? Osobiście, chciałbym stworzyć darmowe forum na np. fora.pl. Jeśli chcecie grać na forum, wymagałoby to co najmniej 2 tematów - jeden na najnowsze informacje i komentarze, oraz jeden na rozmowy dyplomatyczne ( Ten temat byłby dobry ). |
Sorry kashek za zajęcie jednego terytorium ale już tak troche mało miejsca a tak mamy po równo ^^
http://img196.imageshack.us/img196/8238/jee.png ZAKLEPUJE ! ZARAZ EDIT EDIT: Ej no żal mnie jeszcze mógłbyś dać :( Jeśli tak to: Nazwa: Suntiostan Założenia: Handel surowcami z innymi państwami. Udział i częsta pomoc w wojnach. Ustrój: Raczej demokracja 1.Zachodni Kundofr- Górzysty i skalny teren. Miejsce gdzie znajduje się duża liczba surowców trudno dostępnych w krajach niegórzystych. Posiada 1 wyjątkowy: Krodomit, który dodawany do metalu wzmacnia odporność o 10 % budowli/konstrukcji zbudowanej. +Dużo surowców +Jeden wyjątkowy -Trudność przemieszczania się -Średnia możliwość zawalenia się kopalń 2.Ampilantia- Stolica +Spokojny lud +Inteligentni ministrowie -Zdarzają się powodzie -Kłopot z innym przemieszczaniem się niż sposobem powietrznym. (marnowanie dużej ilości paliwa). 3.Południowy Vienmar-Dobrowolnie oddany kawałek Vienmaru. +Tutaj znajduje się port, Zarabianie dużej liczby pieniędzy +Port łączący - Statki zatrzymują się tutaj podczas podróży -Zdarzające się napady na statki -Kłopot z transportem do stolicy Flaga: http://img268.imageshack.us/img268/4937/flaga.png Herb: http://img199.imageshack.us/img199/4290/herbw.png |
Ja jestem za utworzeniem forum ;p
|
Ja forum chcę zrobić bardzo też chciałbym ja.
|
Zawsze możecie uderzyć do Droma i przy odrobinie szczęścia dostaniecie własne podforum na przeprowadzenie rozgrywki, tak jak grający w mafię.
|
Jak skończycie tę kolejkę, to powiększcie mapę, bo widać, że jakichś odzew jest, a paru graczy już nie ma miejsca (np. moja skromna osoba).
I podajcie linka do foruma. |
Serious Sam~ nie wiem czy zauważyłeś, że ja pierwszy wybrałem pola które Ty wybrałeś po mnie. Zobacz parę postów wyżej :].
|
@up
Świetnie, kurna. Już kasuję... @topic Może powiększenie mapy, bardzo chciałbym zagrać. |
Cytuj:
Cytuj:
Wtedy dużo by to ułatwiło i bardziej estetycznie by całość wyglądała. Cytuj:
Cytuj:
PS. Ciekawa wydaje mi się idea otworzenia podforum i nowa organizacja gry: 1. nowa, większa mapa 2. z góry ustalone granice państw 3. ustalone cechy 'konieczne' dla regionów np. "żyzna/średnia/jałowa ziemia", max 1 rodzaj złóż (z kilku wymienionych rodzajów), ukształtowanie terenu, klimat oraz 1 cecha dodatnia i 1 cecha ujemna dotycząca ludności lub organizacji (lub żeby w sumie 5 regionów wyszło 5+ i 5-) Chodzi mi o jakieś zbalansowanie rozgrywki, ale póki co, można zagrać jedną turę, żeby zobaczyć 'z czym to się je". |
Ustalone z góry warunki naturalne popieram, ale granice państw-nie.
Taktyczne dobranie terenu to ważny element rozgrywki. |
Ciekawie się zapowiada, będe oglądał jako (bez)stronicowy obserwator.
|
To co, pisze ktoś do DROMa?
|
MG se chyba w kulki leci (dawno nie aktualizował mapy i jest głuchy na wołania ludu, aby powiększyć teren gry).
Może Michoss przejąłby jego stołek i wreszcie w kilku(nasto) osobowym gronie byśmy sobie pograli? |
Błagam, ludzie. Mam życie, wrednego dostawcę internetu, szkołę ( koniec roku, tydzień do ocen ;< ) i psa. Nie wymagajcie ode mnie, abym siedział na kompie non-stop.
Zmiana. Popieram post DroNa. Przez ten weekend, postaram się zrobić większą mapkę i opisać pokrótce regiony, chyba zrezygnuję z wolnoamerykanki ( pod względem rozdawania aspektów regionom ). Z dowolnego wyboru regionów na państwa, raczej nie zrezygnuję, choć warto by było gdyby powstała reguła, która regulowała by odległość między nimi. |
Cytuj:
|
Niestety, obawiam się, że rozszerzenie nie wejdzie w grę ;). Zacząłem robić nową mapkę od podstaw - przez ten weekend zamierzam ją skończyć.
Pre-alpha mapki - http://forum.tibia.pl/blog.php?b=2501 |
W sumie podoba mi się idea użycia mapy świata/Europy (+kawałek Azji i Afryki) z podziałem na dzielnice (niekoniecznie państwami).
|
Skończyłem mapę, możecie ją ocenić. już kończę opisy regionów. Do tego czasu, nie rzucajcie się na mapę - proszę.
http://img132.imageshack.us/img132/5845/mapaz.png Mam także pytanie dotyczące handlu - czy ma być on automatyczny i powstający gdy stykają się z sobą dwa regiony, a państwa je posiadające mają z sobą prawa handlowe, czy też raczej ma on być taki jak min. w civilization IV ( każdy surowiec, wymaga oddzielnej umowy )? Wiadomość do droma już poleciała - teraz czekać tylko na rezultaty. Regiony: Od północny ( Wyspa ): Joghana: - Gęsto zalesiona - Słabo rozwinięta i zaludniona - Bardzo żyzna - Płaski teren Vienmar: - Istnieje tutaj duże zaplecze przemysłowe ( huty, kopalnie ) - Wyjątkowo pofałdowany teren - Znajdują się tutaj duże złoża węgla i żelaza. - Słabo zaludniony - Żywność trzeba sprowadzać z innych terenów - tutaj zwyczajnie nic nie chce rosnąć Polnocny Vienmar: - Pofałdowany, górzysty teren - Znajdują się tutaj skromne rezerwy węgla i śladowe ilości złota i srebra - Słabo zurbanizowany - Żywność trzeba sprowadzać z innych terenów - tutaj zwyczajnie nic nie chce rosnąć Malasia: - Płaski, regularny teren - Gęsto zaludniony - Dotąd - serce handlowe wyspy - Kiepsko rozwinięty - Wciąż nosi na sobie ślady zniszczeń wojennych Groon: - złoża saletry - Górzysty. - Spore złoża ropy naftowej Hgarl: - Idealne miejsce do obrony - sprzyjają temu wysokie klify i miasto umieszczone na wzgórzu, a liczne rzeczki tylko potęgują ten aspekt. - Bagnisty - Obfity w lasy - Świetne połowy ryb Marchia: - Spore złoża ropy naftowej - Świetnie prosperujący handel - Tereny na północny, niemal nie nadają się do zamieszkania. Wyspy: Karoka: - Wiele cennych surowców handlowych - produkują tu min. tkaniny. - kompletnie ogołocony z surowców ( W zasadzie to ogołocona z wszystkiego pustynia ) - Fatalnie uprzemysłowiony - nie istnieją tu nawet manufaktury, a przemysł polega na rzemieślnikach i warsztatach Radroff - wyspa ,, morzem opasan " - duże złoża wody geotermalnej - Przespał rewolucję przemysłową - Śladowe ilości surowców naturalnych Północno-wschodnia część kontynentu: Lidmar - Żyzny - Centrum nauki i kultury - Słabo rozwinięty - Lesisty Prezliv - ,,Ziemia Święta" Preclan, cel wielu pielgrzymek ( z całego świata ]:->. - Znajduje się na terenach, obfitujących w trzęsienia ziemi - Żyzny 10\58 |
Cytuj:
2. Będzie można zrobić rename regionów lub umieścić na nich 'swoje' miasta? 3. Niektóre regiony są nienazwane, bo jeszcze nad nimi pracujesz? Cytuj:
PS. Ile będzie surowców i jakie? http://img188.imageshack.us/img188/3461/mapagit.gif A to moja mapa Europy, ale widzę, że Twoja jest bardziej estetyczna. |
1. Ale będą jakiekolwiek indywidualne cechy?
Indywidualne? Każdy region, będzie miał inne. Jeśli chodzi o nadane przez ciebie, to można zmieniać cechy regionu - lasy wyciąć, miasta podciągnąć i takie tam. 2. Będzie można zrobić rename regionów lub umieścić na nich 'swoje' miasta? Tak, można zrobić re-name regionów. 3. Niektóre regiony są nienazwane, bo jeszcze nad nimi pracujesz? Tak. Surowce? Żelazo, węgiel -> Stal, drewno, marmur, salareta, jadalne ( zboże, ryby, owce, kury, świnie ), handlowe ( różne ). ee.. skąd ty to wziąłeś? |
Mogę użyć moich poprzednich właściwości? Nazwy, flaga, opisy itp.?
|
Cytuj:
2. A czy będzie wiadomo co jest na jakim regionie, czy zaklepujemy w ciemno? Cytuj:
|
Tak, można. Nie ma żadnych zastrzeżeń.
Dane dot. ludności, będziecie mogli ( ale nie musieli ) dać sami - poza ,,gęsto zaludniony", ,,Słabo zaludniony" i pochodnych. Tak, będzie wiadomo. |
^^'
Już komplet? Również z chęcią bym zagrał.
|
Tak mnie zastanawia.. Czemu na mapie nie ma większości regionów? ;0
@Down Nie, chodzi mi o mapę. Nie ma kilku moich regionów. |
chodzi o opis? Cóż, po prostu jeszcze go nie skończyłem.
|
No i jak, Panowie?
|
Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 11:15. |
Powered by vBulletin 3