![]() |
Zmiany w systemie czaszek.
W drugiej zapowiedzi letniej aktualizacji Cipsoft chce dać Ci wgląd na pierwsze kroki poczynione przez nich w kierunku osiągnięcia wyznaczonych celów w sprawie systemu PvP. Jak mogłeś przeczytać w artykule "PvP w zbliżeniu" wzięli pod lupę system PvP z powodu wielu kontrowersji w tej sprawie. Z opinii, które wyszły podczas pierwszej publicznej debaty, zrobili podstawę w dyskusji. Kilka tygodni temu zaprezentowali Ci dwa z ich pomysłów, które wynikły z tych dyskusji. Komentarze, wątpliwości i sugestie, które zostały tam wypisane, pomogły im dojść do ostatecznej decyzji.
Jak już wspomniano na forum odrzucili pomysł z wprowadzeniem stref non-pvp na zwykłych światach PvP. Niemniej jednak, kilka stref ochrony, jakie możesz znaleźć, zostanie trochę zmienione. Na przykład NPC Lokur w Kazordoon'skim depo jest szkolony w umiejętnościach bankowca. Tak więc, oprócz pracy jako listonosz, będzie zatrudniony jako bankier. W Ankrahmun i Port Hope niektóre sklepy zostaną objęte strefą ochronną. Podobny los spotka miejsca zakupu promocji. Dodatkowo, Straż Królewska nie będzie tolerować aktów przemocy w ich obecności. Ogólnie rzecz biorąc opinie otrzymane o czarnych czaszkach były dość pozytywne, jednak mimo wszystko, niektóre elementy zostały skrytykowane. Większość graczy, którzy wzięli udział w dyskusji, zatwierdziło ideę o wycofaniu bana za nadmierne nieuzasadnione zabijanie graczy. Jednak ich pomysł o śmierci postaci w chwili otrzymania czarnej czaszki został przyjęty z wielkim sceptyzmem. CipSoft dokładnie rozważył wszelkie ich koncepcje i poddał je kilku korektom, by usatysfakcjonować graczy. W letniej aktualizacji zostanie usunięty ban za zabijanie bogu ducha winnych graczy. Jednak takie ograniczenia są potrzebne, by w tibijskim świecie panował ład i porządek. Pomimo tego, że zabijanie graczy na normalnych światach jest dozwolone, CipSoft nie chce, by szerzyło się masowe mordowanie. Postanowili więc skupić się na obecnym systemie czaszek. Wynikiem tego jest wprowadzenie czarnej czaszki. Jeżeli gracz osiągnie dwukrotną liczbę nieuzasadnionych morderstw niż ta, która jest potrzebna na czerwoną czaszkę, dostanie czarną czaszkę na okres 45 dni. Ponieważ wykazywał zbyt agresywne zachowanie będzie musiał się liczyć z nowymi konsekwencjami. Czarna czaszka będzie miała takie same efekty jak czerwona, tyle tylko, że gracz oznaczony nią nie będzie mógł atakować nieoznaczonych tibijczyków przez okres jej trwania (45 dni). Nie będzie mógł również używać obszarowych czarów, takich jak: fale (np. exevo flam hur), promienie (np. exevo vis hur), oraz różnych uderzeń (np. exori flam), gdy nie będą one wymierzone prosto w cel. Podobny efekt będzie z ofensywnymi runami, wybuchającymi strzałami, zaklęciami przywołania i przejęcia potwora. Poza tym, podczas starć z innymi graczami będzie otrzymywał pełne obrażenia (100% zamiast 50%), przez co będzie musiał unikać konfliktów. Ponadto jeżeli gracz z czarną czaszką umrze, narodzi się w świątyni, lecz z tą różnicą, że bez many i maksymalnie z 40-stoma punktami życia. Chodzenie po mieście w takim stanie nie jest chyba dobrym pomysłem. Jest to kilka aspektów, które zostaną zmienione w systemie czaszek. Jeżeli grupa bohaterów zaatakuje i zabije niewinnego gracza wszyscy atakujący zostaną ukarani za nieuzasadnione zabijanie. Dotyczy to ostatnich 20 graczy, którzy zadali obrażenia w przeciągu 60 sekund przed śmiercią ofiary. Wszyscy Ci będą liczeni jako zabójcy ofiary i zostaną wypisani na liście informacyjnej ofiary. CipSoft uważa także, że gracze powinni mieć szansę obrony bez negatywnych konsekwencji w przypadku gdy zostaną zaatakowani. Dlaczego miałbyś być ukaranym zablokowaniem wejścia do stref ochronnych, gdy to nie Ty byłeś agresorem? Od momentu letniej aktualizacji będziesz mógł bronić się bez niebezpieczeństwa zablokowania sobie drogi ucieczki do stref ochronnych, nawet w przypadku zabicia swojego dręczyciela. Jeżeli wpadniesz w zasadzkę i będziesz się bronił, a potem stwierdzisz, że lepiej uciekać, dalej będziesz mógł schronić się w strefie ochronnej. Gracze z czerwoną i czarną czaszką również będą mogli się bronić, jeżeli to Oni zostaną zaatakowani, gdyż obok gracza pojawi się żółta czaszka. Jednakże gracze z czarną czaszką będą mogli atakować jedynie zaznaczając przeciwnika. Zostaną wprowadzone również dwa nowe symbole. Jeden z nich to będzie blokada wejścia do strefy ochronnej i zostanie wyświetlona jako następna wersja symbolu oznaczającego blokadę wylogowania. Wyświetli się on tylko gdy twoja postać będzie się znajdować w strefie ochronnej. Oznacza to koniec z zagadkami, czy znajdujecie się w strefie ochronnej, czy nie. Strzeżcie się czarnej czaszki! |
Moze wreszcie cos sie zmieni w tragicznym tibijskim pefaupe.
|
Czarne czaszki hmmmm. Interesujący pomysł jednak, liczba PK się prawdopodobnie zmniejszy, mniej wojen, wszystko to oznacza stratę klimatu Tibi, tego klimatu co kiedyś miała.
Co do safe zone. Nawet dobry pomysł, nie będziesz się już bał iść od komputera kiedy w mieście latają PK, a ty np jesteś w sklepie od Jedzenia, i tu banda PK. No może coś dobrego z tego wyniknie ale nie jestem pewny co. |
Nie podobają mi się 'czasy' tych czaszek.
Wgm RS - 3 tygodnie; BS - 21 dni + po 21 dniach kolejne 21 dni RS BS też ma wgm za dużo kar o.O Starczyłoby 100% dmg i większa strata expa przy deadzie. BS to będą ofiary losu, a nie PK. Cytuj:
Widzę, że do trapów trzeba będzie więcej noobcharów robić... Cytuj:
|
Ogólnie czaszki to nie jest zły pomysł , bo oczywiście lepsze to niż ban , kontratak i wejście do pz tez nie jest złe , ale najgorsze co zostało wymyślone to ze do 20 osób bijących gościa może dostać unjusta , trochę ten pomysł jest nie na miejscu , aktualny system jest w sam raz i tyle , może być na stronie notka kto bil ale tylko 2 osoby powinny dostać unjusta , ten co zadał najwięcej i ten co dobił . Bo przy takim systemie jak planuja nie bedzie sensu prowadzic wojen bo każdy będzie miał albo rs albo bs a to nie o to chodzi chyba .
Jak już takie coś chcą wprowadzić to może jakiś system wojen z dana gildia albo coś tego rodzaju ze się dany gracz wpisuje do listy i może się bić z osobami z tej listy bez konsekwencji czaszek itp. Albo jakieś specjalne strefy bitewne gdzie nie obowiązują czaszki unjusty. |
Cytuj:
|
Troche to jest bez sensu, zniszcza swiaty pvp na których bardzo duża ilosc graczy gra poprostu dla wojen. Według mnie lepszy juz by był ten pomysł z miastem no-pvp dlatego że nawet jak ktos jest hunted od jakis strasznych p.a to sobie może gdzies poexpic a jak jest jakis mniejszy team hunted przez gildie która sprawuje piecze na serwerze to mogli by sobie odrabiac lv i czasem wychodzic i sie pobic troche.
Co do tych fragów dla każdego kto bił jakiegos tam gracz to jest totalny bezsens, jak beda wyglądały openki? albo jakies pojedyncze masslogi? zeby zabic takiego 200 ek potrzebne bedzie pare osob i każda z nich dostanie fraga, czyli taka gildia 15 osobowa bedzie mogła zrobic 2 fragi w ciagu dnia. |
Bardzo, ale to bardzo kiepski pomysł. Jeśli w jakiś sposób utracimy dostęp do naszego konta - choćby wskutek jego przejęcia przez złodzieja - nasza postać w łatwy sposób z 200 levela może wrócić na Rookgaard. Dotychczas taki napastnik mógł ewentualnie wbić nam bana. Teraz natomiast będzie on mógł nabić czarną czaszkę i bez problemu dać zabijać się niskopoziomowym graczom bez jakichkolwiek konsekwencji. Głupota i jeszcze raz głupota. CipSoft wprowadza pierdoły do gry bez uprzedniego przewidzenia konsekwencji jakie za sobą będą niosły.
Nie gram w tę grę od dwóch lat - przyznam się, że chciałem do niej wrócić. Już miałem kupować konto premium, gdy okazało się, że ludzie, którzy wcześniej nie mieli nigdy płatnego konta - dostali takowe za darmo na okres siedmiu dni. Teraz natomiast czytam o bezsensownym rozszerzeniu funkcjonalności systemu czaszek. Jednak spasuję, kupuję World of Warcraft ;). |
Jeżeli grupa bohaterów zaatakuje i zabije niewinnego gracza wszyscy atakujący zostaną ukarani za nieuzasadnione zabijanie. Dotyczy to ostatnich 20 graczy, którzy zadali obrażenia w przeciągu 60 sekund przed śmiercią ofiary. Wszyscy Ci będą liczeni jako zabójcy ofiary i zostaną wypisani na liście informacyjnej ofiary.
zal ? |
haha ciekawe jak to będzie wyglądało
ZIOMEK 1 killed by ZIOMEK 2, ZIOMEK 3. ZIOMEK 4, ZIOMEK 5, ZIOMEK 6, ZIOMEK 7, ZIOMEK 8, ZIOMEK 9, ZIOMEK 10 and by ZIOMEK 11 :DD a tak na serio to wszystko ładnie pięknie, ale pomysł z tymi fragami, że 20 osób go dostaje, albo że nie mogą bić vis hurów etc jest słaby. Jak by zostawili żeby było tak jak kiedyś było by git |
Najlepsze chyba to, że gdy ktoś cie zaatakuje będziesz mógł swobodnie spróbować go zabić a gdy zobaczysz, że nie masz szans to spokojnie możesz wejść do dep czy tam innej protection zone.
|
Zawaliscie bedzie ze ktos mnie zaatakuje tose go bede walil do prawie konca mojego bp manasow i jesli nie dam rady zwieje ze do pz xD zawaliste:D
|
po przeczytaniun tego:
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
|
Cytuj:
Świetny pomysł z czaszkami powodzenia wam ;) |
Kino.... System PvP zostanie zniszczony... Wojna to była jedyna rzecz, która mnie trzymała przy Tibi...
Open Battle, to chyba teraz będzie w PT się robiło... CipSoft idzie na rękę noobom z Carlin najpierw dając im PACC, a teraz zmieniając PvP... |
Niby dobrze ale też kiczowato będzie na wojnach:(
Mi się podoba gdyby nie te wojny :P no ale w sumie to też jest potrzebne w Tibi |
Ja tam pragne jeszcze przypomniec, ze to dopiero drugi teaser i do update'a wiele moze sie zmienic. :)
|
Cytuj:
|
Miejmy tylko nadzieję, że to nie wejdzie w życie...
|
z tymi fragami pewnie sie nie przyjmie
|
Cytuj:
@top Moim zdaniem dobre pomysły. Oczywiście mają swoje wady i zalety, gdzie każdy może mieć swój punkt widzenia. Niezaprzeczalną zaletą jaka mi przychodzi do głowy na ten moment jest fakt, że osoba która jest bliska pójścia do piachu nie będzie mogła sobie wbić 7 dniowego bana na nobach, bo to jest dla niektórych w niektórych przypadkach lepsze od śmierci. Cytuj:
|
a co jezeli gracz z czarna czaska dalej bedzie zabijac? nie ma zadnych ograniczen? zalorzmy ze jest to najpotezniejsza guildia na serwie i nikt nie jest w stanie jej pokonac, bedzie zabijac low lvli bez zadnej kary? co jezeli ktos walnie fire bomba na warze i jego kolega w niego wejdzie a potem polegnie? dostanie fraga za swojego?
|
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
|
Kretynizm. Jakby Tibia nie miała zalewającej nas fali noobów... Przynajmniej na pk to albo my ich, albo sami siebie wyrzynali... A teraz? Może dadzą noobom Blessed Shieldy i Aole (super pr0 rare)? A może jak będziemy chcieli expić, to potworki będą otoczone swerką pz, żeby nikt nie zabił nam mooba? I jeszcze loot przypasowany do danej osoby. I mamy rasowe Koreańskie MMORPG w stylu "A możę tym razem pobijemy WoWa!". Tibia zawsze była inna. Teraz przestaje być.
|
Cytuj:
|
Cytuj:
P.S To ja znikam na mojego ed na n-pvp bo skoro teraz pvp sie prawie nie różni od n-pvp a nie chce mi sie robic dalej msa na pvp bo nic mi to nie da ;p |
Wszyscy krzycza jak to zle, ale pomyslcie. BS'a dostaje sie dopiero jak sie wbije 2x fragi na RS'a (3 dzien, chyba 5 tydzien, 9 miesiac), czyli jezeli wbijecie 5 fragow dziennie, 9 tygodniowi czy 17 miesiecznie to dalej macie rs'a.
@down I tak wiecej niz bylo. |
Cytuj:
W ubijaniu na non-pvp ceniłem to, że mogłem ubić 40 osób dziennie. Gdzie te czasy bez skulli w pvp? ehh... |
20 osób będzie karanych...porażka żegnajcie wojny etc;=\...na szczęście są jeszcze pvp enfo bo z pvp zrobi się dobitne non pvp;[... kolejny up pod pro elo kupujące pacce dzieciaki;\\
|
Cytuj:
Cytuj:
Wg mnie pomysł jest kolejnym, żenującym uproszczeniem do Tibii (która zamienia się coraz bardziej w jeden wielki OTS). Niedługo pewnie stworzą server typu "premium pvp" gdzie wszyscy będą mieli status konta premium za darmo ;o |
Dla mnie wszystkie te zmiany są na +
Swoją zabawę z tą gierką zaczęłam na świecie pvp (2004 rok), po dwóch latach, po tym jak zaczęły się bardziej radykalne zmiany w stylu hotkeye, balansacja postaci itp, z ciekawości chciałam zobaczyć jak się gra na non pvp, zrobiłam postać i cóż, zostałam tam, jak Wy to mówicie na noob pvp ;). I błogość mym nerwom gdy nie musiałam tracić manualnie wbitego lvla przez pierwszego lepszego h lvla który sobie akurat przebiegł obok z myślą "przyda się odrobina rozrywki". N-pvp również ma swoje wady, ktoś podkradnie lootbaga i go za to nie ukażesz, wybluzga Cię i też nie masz na to większego wpływu jak dać "ignore", ale mimo wszystko jest zdecydowanie lepszy. O tym świadczy sam fakt ilości graczy online, światy npvp są ciągle zaludnione! Gdzie nie pójdziesz tam masa graczy i tu nawet nie o to chodzi, że ktoś wbije na respa, po prostu gra tyle osób, że ciężko znaleźć pustą miejscówkę, aktualnie na npvp jest zdecydowanie większe zapotrzebowanie. A na cholercię mają znów tworzyć nowe światy, jak są (strzelam) 74 serwery w tym TYLKO 14 npvp. A co z pozostałymi? Gra tam grupa starych wyjadaczy, mają świetną zabawę bawiąc się w wojny. Dwie mocne gildie na serwer wystarczą by uniemożliwić w miarę przyjemną grę. O to chodzi by zamiast tworzyć znów nowe serwery, chcą zagospodarować starsze, które skądinąd pomieszczą jeszcze wiele nowych biegających pikselków :) Wiem, wiem piszę to z własnego punktu widzenia - mnie jako gracza non pvp. Ktoś powie że "G" wiem o pvp, ma rację.. nie mogę zaprzeczyć. Nie wiem jak to jest lać się na wojnach dla zabawy, padać i tracić przez to osiągnięcia którym poświęciło się czas na ich zdobycie (gra bez bota!). Taka zabawa to nie przyjemność. Około pół roku temu po rocznej przerwie z Tibią założyłam postać na pvp, chciałam wrócić do korzeni i cóż się okazało? Zwyczajnie nie dało się tam grać w sposób, który dawałby odprężenie i relaks, a przecież gra się dla przyjemności, dla rozrywki, inni jeszcze może grają dla zabicia nadmiaru czasu. Jeśli na 25lvlu padałam cztery razy pod rząd palkiem bo 1) biegł sobie 70 knight, 2) wpadł 35 druid, zrobił dwa zerki i zablokował mi przejście, 3) poszłam na dwa sd? xD 4) zabiła mnie ósemka 15-lvlowych postaci [i bardzo dobrze, że chcą aby każdy kto brał udział w bitwie dostał fraga! Rozwiąże to właśnie niesprawiedliwość typu Ty 1 : ich 10], 5) ok, moja wina kliknęłam na mini mapke i poszłam gadać przez telefon :D. Jeśli 4 z 5 deadów były nie z mojej winy, to naprawdę odechciało mi się powrotu, dałam sobie spokój, bo zamiast rozrywki po pracy, miałam nerwy, a nie o to chodzi. I nie piszcie proszę tekstu w stylu "bo nie potrafisz grać", tibia teraz jest taka że lvl jest zależny od ilości wolnego czasu na exp, a znacznie mniej od posiadanych umiejętności (i co jak co, ale expić potrafię, 4 letnia gra (od 2004 roku, w tym 2 lata na pvp) w piach nie idzie, nawet po tylu znacznych zmianach jakie owa gra przeszła ;). Przecież nie od razu ma się ten chociaż 80lvl, przecież aby do czegoś dojść trzeba od czegoś zacząć, a nie da się zacząć bo h-lvl traktują jak śmieci l-lvle kompletnie się z nimi nie licząc, początki na pvp są na tyle nie sprzyjające by wielu graczy zwyczajnie z nich rezygnowało. Dlatego uważam, że cały pomysł ze zmianą pvp system jest bardzo trafiony. |
Same plusy. Dlaczego?
- przykład 20 graczy zabijających jednego dot. tylko tzw. bezbronnych graczy, więc na prawdziwych wojnach, to dużo nie zmieni, - gracz, który nie będzie miał skulla, a zostanie zaatakowany, będzie mógł sobie odpuścić walkę, jeśli jej nie chce, i schować się w np. depo. Na wojnach też to nic nie zmieni, -czarna czaszka, będzie pojawiała się, jakby zamiast bana, więc ta osoba, która ją dostanie, będzie mogła dalej grać, a do tej pory nie mogłaby, bo miałaby bana, na wojnach to zmieni tylko tyle, że pojawią się hardcore'owcy z czarnymi czachami, którzy tak by siedzieli na noob charach, - nie będzie stref Non-PvP, oprócz tych kilku sklepów, które i tak od początku powinny być PZ |
Cytuj:
|
Cytuj:
Cytuj:
Zastanówcie się, zanim napiszecie taką bzdurę, albo wykonajcie sobie symulacje sytuacji w głowie ._. Cytuj:
Cytuj:
|
Cytuj:
|
Same czaszki dobry pomysł ale fakt, że po hacku rzeczywiście z 200 lev robi Ci się rookgard nieprzyjemny. To samo tyczy się wojen - to chyba będzie ich koniec 40 osób po jednej stronie a po bitwie wszyscy czarne czachy dość nie przyjemnie. Pomysły dobre ale niedopracowane, koniec klimatu w Tibi ? :confused:
|
Cytuj:
|
Hahahahah, pojebalo ich do reszty, straca polowe graczy jak to wprowadza :)
|
gupje te pomysly ;/
|
pvp - player versus player. Nie player versus ekipa. :/
|
Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 23:44. |
Powered by vBulletin 3