Forum Tibia.pl

Forum Tibia.pl (http://forum.tibia.pl//index.php)
-   Poradniki Archiwalne (http://forum.tibia.pl//forumdisplay.php?f=209)
-   -   Paladyn - wprowadzenie. (http://forum.tibia.pl//showthread.php?t=59770)

Raul de Bar 29-12-2005 14:27

Paladyn - wprowadzenie.
 
Wprowadzenie

Na poczatku - o co tu w ogóle chodzi. Paladyn jest wojownikiem świetnie wyszkolonym w uzywaniu wszelakich broni miotanych .

Bronie miotane mozemy podzielić na jednoręczne - włócznia , nóż do rzucania , shuriken , kamień i śnieżka ;)
Z broni jednoręcznych w sklepie kupisz tylko włócznie.

Oraz oburęczne - łuk i kusza.
Amunicję do łuku i kuszy kupujesz bez problemów w sklepach.

Jak sama nazwa wskazuje bronie jednoręczne trzymamy w jednej ręce , do drugiej możemy wziąć tarczę. Bronie jednoręczne rozpadają się po kilku-kilkunastu-kilkudziesięciu rzutach. No i jeszcze jedno - trzeba je podnosić z ziemi po kazdym rzucie - koszmarnie upierdliwe, zwłaszcza jak potwór ucieka.
Bronie dwureczne nie rozpadają się , ale nie strzelaja same - potrzebna jest do nich jakakolwiek amunicja. W grze mamy kilka rodzajów strzał i dwa rodzaje bełtów ( strzały do łuku , bełty do kuszy - nie pomylić się ). Strzały i bełty po wystrzeleniu zawsze znikają.

I tu od razu dobra rada - specyfika walki paladynem wymaga dobrego łącza sieciowego. Jeżeli więc masz lagi i kicki bycie paladynem raczej nie jest dla Ciebie wskazane . Dlaczego - wkrótce wyjaśnię.
U paladyna najszybciej rozwija się umiejętność walki z dystansu. Logiczne więc jest że powinien w walce używać broni dystansowych i w tym kierunku rozwijać swoje umiejętności. Niestety najlepsze z broni dystansowych są oburęczne i tym samym uniemozliwiają założenie tarczy. paladyn samotnie polujący na potwory ma więc bardzo słaba obronę. walczy więc odskakując od potwora i strzelając do niego z łuku bądź z kuszy. A gdy nagle połączenie zostanie zakłócone stoi jak pień czekając aż potwór dobiegnie do niego i zacznie go katować. Smutne ale prawdziwe - wszystkie śmierci mojej postaci z rąk mobów były spowodowane zakłóceniami łącza.

Ale dość tych smutków - jeżeli masz łącze takie że Tibia śmiga aż miło i nie boisz się trudnych wyzwań - paladyn jest postacią stworzoną właśnie dla Ciebie.

Pierwszy krok

Zacznijmy więc od początku - przed wyjściem z rooka sprzedaj cały posiadany ekwipunek. Na mainie nie dostaniesz zań złamanego grosza a na rooku jest warty całkiem sporo. wyjatkiem jest Carlin sword - sprzedasz go w carlin za 115 ( chyba ) gp. Rooka staraj się przejść jak najszybciej , nie próbuj trenować dista ( tak w skrócie nazywa się umiejętność posługiwania się bronia miotaną - czyli dystansową ) bo na rooku skille rosną baaaardzo poooowooooliiiiiii.

Więc wyszedłeś z rooka - co dalej?

Masz kilkaset gp - powinno to wystarczyć na dwarven shield , brass legs , scale armor , viking helmet i jakąś broń - miecz , topór czy pałkę - jest to raczej obojętne.

Oczywiscie linę przyniosłeś ze sobą z rooka - jeżeli nie - kup ją w pierwszej kolejności. Potem moze być Ci potrzebny szpadel.

Magia


Nastepnym miejscem jakie powinienes odwiedzić jest sklepik z czarami . Kup czar light. Dlaczego akurat light ? bo tylko taki przyda ci sie na 8 lvlu.
Teraz słów kilka o zasadach panujących w swiecie Tibijskiej magii. Możesz rzucać czary jeżeli się ich nauczysz - a uczysz się ich za pieniądze w sklepach z czarami dla paladynów. Każdy czar wymaga określonej ilości many do rzucenia , levelu postaci i levelu magicznego.
kilka słów o czarach i ich przydatności:

light - 8 lvl , 0 mlvl , 20 many , 100 gp - Kup natychmiast
find person - 8 lvl , 0 mlvl , 20 many , 80 gp - mozesz kupić
light healing - 9 lvl , 1 mlvl , 25 many , 170 gp - Kup natychmiast
magic rope - 9 lvl , 1 mlvl , 20 many , 200 gp - kup ( PACC)
antidote - 10 lvl , 2 mlvl , 30 many , 150 gp , kup
intense healing - 11 lvl , 2 mlvl , 40 many , 350 gp - Kup natychmiast
levitate - 12 lvl , 3 mlvl , 50 many , 500 gp , przyda sie
great light - 13 lvl , 3 mlvl , 60 many , 500 gp - Kup natychmiast
Conjure Arrow - 13 lvl , 2 mlvl , 100 many , 450 gp - kup
Haste - 14 lvl , 4 mlvl , 60 many , 600 gp - Kup natychmiast ( PACC)
Food - 14 lvl , 0 mlvl , 120 many , 300 gp - nieprzydatny
Magic shield - 14 lvl , 4 mlvl , 50 many , 450 gp , Kup natychmiast
Light magic missile - 15 lvl , 1 mlvl , 120 many , 500 gp , przyda się albo i nie ( Runa )
Poison arrow - 16 lvl , 5 mlvl , 130 many , 700 gp , nie warto
Fireball - 17 lvl , 5 mlvl , 160 many , 800 gp - przyda się ( Runa )
Destroy field - 17 lvl , 6 mlvl , 120 many , 700 gp , kup ( Runa )
Conjure bolt - 17 lvl , 6 mlvl , 70 many , 750 gp , nieprzydatny ( PACC )
Ultimate healing - 20 lvl , 8 mlvl , 160 many , 1000 gp , Kup natychmiast
Desintegrate - 21 lvl , 8 mlvl , 200 many , 900 gp , kup (PACC )( Runa )
Heavy magic missile - 25 lvl , 3 mlvl , 280 many , 1500 gp , Kup natychmiast ( Runa )
Explosive arrow - 25 lvl ,10 mlvl , 290 many , 1000 gp , nie warto
Invisibility - 35 lvl ,15 mlvl , 440 many , 2000 gp , kup
Power bolt - 59 lvl ,14 mlvl , 800 many , 2000 gp , nie warto , chociaz na tym lvlu 2000 gp to nic....( PACC )

Paladynowi przybtywa 1 punkt many na 2 sekundy ( 30 mp / min ) a po promocji 1,5 many na 2 sekundy ( 40 mp / min )

Pierwsze hunty


Teraz gdy jesteś już odpowiednio wyekwipowany ruszaj w drogę.
Nie licz na to ze powiem Ci gdzie masz się udać . Nie wiem przecież w którym jesteś mieście. Ale korzystając z mapy respawnu zamieszczonej na tej stronie z pewnościa znajdziesz dla siebie odpowiednie miejsce. Mogę ci natomiast podpowiedzieć na co powinienes polować. Otóż twoim podstawowym łupem powinny stać się trolle. Dlaczego - poniewaz z trolli wypadają włócznie.

Włócznia ( spear ) jest bronia dystansową a umiejętności ( skille ) w dystansie powinieneś rozwijać. Jeżeli więc z trolla wypadnie włócznia bierzesz ją do ręki zamiast miecza i naparzasz nią trolla. Potem podnosisz ją z ziemi i naparzasz ponownie. Potem znowu i znowu aż............. włócznia znika ....

Niestety jednym z elementów letniego update'u jest fakt że wszelkie bronie dystansowe znikaja po ilustam rzutach. Może to byc kilka lub kilkadziesiąt rzutów. Wszystko zależy od przypadku.

No ale wróćmy do trolli - pewnie zauważyłeś że oprócz skillu walki w dystansie wzrasta Ci skill w tarczy. Zapytasz po co? Przecież łuk i kusza - podstawowa broń paladyna jest dwuręczna?
jest tak że skill w tarczy zawsze się przyda. Nawet gdy walczysz łukiem lub kuszą to gdy masz tarczę i sytuacja tego wymaga możesz odłożyć broń , założyć tarczę , przełączyć się na tryb def i wtedy otrzymujesz znacznie mniejsze obrażenia.

Wróćmy do naszych trolli - wiesz juz jak je bić , odbyłeś kilka szczęśliwych wypraw , zdobyłeś kilkaset gp , nabiłeś pierwszy lvl magiczny - kupuj czar leczacy - light healing.
Jeżeli dalej bijesz trolle - slille i levele rosną , ale rosna powoli. Może nadszedł czas aby zapolować na coś innego?

Co dalej?

Zasada jest taka - do ok 40 dista nie warto polować z łukiem bądź kuszą , za duzo strzałów jest niecelnych.
Co więc robić ? Trenować.
Z kazdego huntu przynoś ile możesz włóczni. Jak uzbierasz 100 lub wiecej i masz kolegę sorcerera poproś go o postawienie ghoula ( lub monka - na początku ghoul wystarczy).
O co tu chodzi - sorkowie moga summonowac ( tworzyć , stawiac ) potwory - a ty mozesz atakować takiego potwora nie narażając się na odwet z jego strony. Dlaczego ghoul ( monk ) - bo te potwory leczą się. Na poczatek wystarczy ghoul i dwa raty badź bugi które wyciagniesz z jakiegoś spawnu - ty atakujesz ghoula i rosnie Ci dist a raty atakują Ciebie i rosnie Ci tarcza.
Jak nie masz kolegi sorcerera a masz znajomego któremu możesz zaufac to robicie tzw. "party" i atakujecie się nawzajem. Tylko się nie pozabijajcie!
Dlaczego zaufany kolega - bo tworzenie 'party" z nieznajomym może być obarczone pewną dozą ryzyka - będąc w party możesz bezkarnie zabić swojego "party-nera" , więc trenowanie w ten sposób z przygodnie poznanym osobnikiem może zakonczyć się w Świątyni.
A jak nie masz nikogo komu mozesz zaufac - cóż , życie jest okrutne - szoruj na trolle i skilluj.......



Teraz słów kilka na temat ekwipunku:

Właściwie palkowi super hiper full wypas eq potrzebny nie jest. Walcząc z dystansu zbiera niewiele hitów. Niezbędne za to sa Boots of Haste - warto je zacząć nosić od około 30-35 lvlu. Od tego lvlu całkowicie wystarcza crown set - lepszy sprzęt to juz ekstrawagancja.

Cos o skillach - pełna dowolność. Miejcie sobie takie skille z jakimi wam dobrze. Jak uznacie że sa za niskie - trenujcie. W końcu gra jest dla Was , czy Wy jestescie dla gry?

Na co polować ( solo ) - na poczatku na powolne potwory nie posiadające umiejętności ataku z dystansu. Trolle , Rotwormy , Ghoule , Cyklopy , Minotaury
ciut później (od około 15 lvlu ) - Dwarf guardy , Mino Guardy ( pojedyncze spawny) Slimy
troche później ( od około 20 lvlu ) -Dwarf guardy , Mino Guardy, scaraby , Mumie , Demon skeletony
duzo później ( od około 30 lvlu ) - Dragi ,
jeszcze trochę później - Giant spidery , Necromanci , Dragon lordy
później - to juz wtedy dawno zapomnisz o tym poradniku....

na co uważać - wszelkie potwory bijace z dystansu.

bardzo niebezpieczne sa huntery i mino archery - potrafia walnąć combo 3-4 hity po 50-60 hp naraz.
Beholdery - poniżej 20 lvlu raczej nie podchodź.
Dragi - combo za 300 hp jest rzadkie ale możliwe.


Nie chcesz - nie czytaj



W tym momencie przestaję prowadzić cię za rączkę i pozwolę sobie na przedstawienie kilku moich teorii na temat skillowania i dalszego expienia dla paladynów.

Po pierwsze - musisz wiedzieć że polując samotnie można łatwo polec. Wystarczy lag , lub dwa kroki nie w tą stronę co trzeba i po tobie. Dlatego zawsze sprawdzaj respawn potworów przed rozpoczęciem polowania - wyszukaj drogi ucieczki , zapoznaj się z niebezpiecznymi miejscami. Nawet jak znasz już respawn wypada sprawdzić czy tam gdzie zaplanowałeś drogę ucieczki nie szlaja się jaiś mob - po tym updacie zdarza się to dosyć często.

Gdy polujesz z blokerem - jest znacznie łatwiej - bloker ( zazwyczaj knight z wysokim shieldingiem ) blokuje moba a ty tłuczesz go z dystansu. Pamiętaj przy tym ze nawet dobry kumpel może w takiej sytuacji ukryć przed Tobą co cenniejszy łup.

Dlaczego trolle a nie gobliny? Z goblinów wypadają małe kamyki ( small stone ) którymi także możesz naparzać we wrogów. Jednak kamyki mają tak mały atak, że musisz juz mieć niezłe skille abyś trafił w kogokolwiek na początku. Przy 70 dista na goblinach kamyków ubywa - więcej się niszczy niż mozna wylootować.
Mimo wszystko na gobliny chodzić warto - nawet z mieczem po to aby nazbierać sobie trochę kamieni. Wg moich obliczeń plecak kamyków ( 2000 sztuk ) powinien starczyć na 16 godzin treningu.

Łuk czy kusza - odwieczny dylemat paladyna.
Bolty sa droższe ale znacznie skuteczniejsze niż strzały. Według moich doświadczeń "czyszczę " to samo expowisko ( około 10k expa ) za pomocą 400 strzał lub 250 boltów. W sumie wychodzi na to samo - podobny koszt i podobny łup. Jednak polowanie strzałami trwa dłużej i skill w dystansie wzrasta nieco więcej niż gdybym używał boltów i kuszy ( około 20 % różnicy ). Jeżeli jednak musisz strzelać aby szybko zabić - tylko kusza.

Kele 29-12-2005 17:11

Jakbyś to ładnie poodzielał kolorkami, nagłówkami to by było 10/10, takto: 9/10 :)

ripper 29-12-2005 22:53

Guardy od 15 lvla? Raczej mnie to nie przekonuje. Może pojedyncze w cave'ach z soldami, ale żeby normalnie expić w kopalnii na poziomie z samymi guardami trzeba mieć 20+ lvl.

Manrox 29-12-2005 23:25

Jak masz dobrego dista, i wysoki magic level, to z GFB i UH możesz iść na duże ilości guardów (zgadzam się z autorem).
ripper, czy ty kiedykolwiek miales paladina? Ja się właśnie zaczalem tyczyc do tego poradnika, mam juz 8 level (wlasnie wyszedlem z rooka).

ogorek 30-12-2005 00:05

poradnik fajny ale zanim zostanie przeniesiony to przydalo by sie go jeszcze dopracowac:
- dodaj obrazki
- postaraj sie zeby byl bardziej przejrzysty [pogrubienia itp.]
-
Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Raul de Bar
Z broni jednoręcznych w sklepie kupisz tylko włócznie.
Amunicję do łuku i kuszy kupujesz bez problemów w sklepach.

moznaby dodac gdzie co kupic [przynajmniej w jakim miescie] i za ile.
- czary moglyby byc w tabelce

a na koniec kilka slow od Ogorka: ;)
Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Raul de Bar
Wg moich obliczeń plecak kamyków ( 2000 sztuk ) powinien starczyć na 16 godzin treningu.

ostatnio skillowalem z kumplem mialem 100 kamieni i 100 spearow. 100 kamieni starczylo mi na ~godzine a 100 spearow na ~poltorej godziny.

Padman 30-12-2005 00:28

wlasnie wnosi bo jest opisane po update,a stare poradniki sa troszke nieaktualne

Smash-Shady 30-12-2005 00:57

Hmm...mi sie bardzo podoba...tylko guardy od 15 lvl bym odradzil...predzej catedre...a tak to ok....no i jeszcze obrazki(ktos wspomnila wyzej) mogly by byc ale nie musza (ulatwieniem dla newbie bylyby obrazki broni o jakich pisales)

Mastersasek 01-01-2006 20:13

Mam 15 lvl i skile 60/45 i expie na rotach bo mam lagi i kicki:)

Seru :] 01-01-2006 20:46

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez ripper
Guardy od 15 lvla? Raczej mnie to nie przekonuje. Może pojedyncze w cave'ach z soldami, ale żeby normalnie expić w kopalnii na poziomie z samymi guardami trzeba mieć 20+ lvl.

Popieram ;D mi słabo szło na ,,słoneczku" (ostatnia kopalnia od Ab'Dendriel i Carlin :P) na 20 levelu

Raul 02-01-2006 20:13

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Seru :]
Popieram ;D mi słabo szło na ,,słoneczku" (ostatnia kopalnia od Ab'Dendriel i Carlin :P) na 20 levelu

No trudno się dziwić, jakżeś sobie najtrudniejszą wybrał. :D
Poradnik wydaje się być dobry, chociaż nie przeczytałem całego, ale na pierwszy rzut oka nadaje się do przeniesienia.

Danrahses 02-01-2006 22:36

Poradnik nawet fajny, ale niepodoba mi się sekcja magiczna.
*Antidotum kup?? a nie kup natychmiast??
*Great light Kup natychmiast?? Moze i przydatne ale zwykły light w zupełności wystarczy, ja bym dał kup.
*Conjure Arrow kup?? Przecież to jeden z najważniejszych czarów dla pala, dzięki niemu gromadzisz strzały na expienie.
No i tyle z tych błedów, reszta poradnika cool :)

Raul de Bar 03-01-2006 07:51

Odpowiedzi na pytań kilka:
Dlaczego dwarf guardy od 15 lvlu? Miałem na mysli pojedyncze spawny , paladyn na tym lvlu widząc guarda nie musi uciekać z krzykiem:-)
Dlaczego great light "kup natychmiast" - bo wreszcie ( dzięki ostatniemu update'owi ) została ostatecznie IMHO rozwiązana sprawa światła dla paladyna. Teraz 60 many to 2 minuty dla postaci bez promocji a czar działa około 10 minut. No i ma bez porównania wiekszy zasięg niż light.
Co do "conjure arrow" - jakoś nie mam "serca" do stania pod depot i robienia strzał. Zwłaszcza teraz gdy na strzały zużywa się soul pointy. Owszem , czar może się przydać jako rezerwa w chwili gdy strzał zbraknie na expowisku.
Antidotum - może faktycznie "kup natychmiast". Czar przydaje się zwłaszcza na niskich lvlach gdy utrata zycia od trucizny może nieźle namieszać. Z drugiej zaś strony "exura" za 25 many może przywrócić więcej życia niz straciłbyś od trucizny.

Vorith 03-01-2006 09:06

Bardzo fajny poradnik. Chodź chciałbym podkreślić, że jeśli zamierzasz osiagnąć hlvl to lepiej i tak samemu to wszystkiego dojść.

A co do skilli jako osoba ktora ma 108 dystansa polecam trening, są podzielone zdania na ten temat osobiście trenowałem do 95 dysta 90% uznawała to za głupote lecz teraz gdy dragon pada na 8-13 boltów a co za tym idzie znacznie zmniejszył się koszt huntu (bo 1 bolt =3 gp) już nie mówie że przykładowy smoczek pada znacznie szybciej i co za tym idzie tracimy znacznie mniej życia obniżając również koszt naszego hunta:)

Co do shieldinga uważam że palladyn bez 70 shielda który da się stosunkowo szybko wbić jest niczym. Niechce nawet wspominać kiedy to shielding ratował mi
życie przed behemotami, demonami, a nawet gdy musiałem blokować faraona (które naparzają bardzo ostro:P:)

Hm no może jeszcze dopisze że potwornie warto używać life ringów i jeśli masz na to tylko kase powinien być gdzies od 40 lvlu założony non stop jeśli jesteś w grze w tej kwestii update bardzo pałkowi pomógł bo można latać z life ringiem i robić hmmki (które polecam magazynować lub gdy nie mamy na to finansów sprzedawać bo rozsądnych cenach), kiedyś za hmmki do mlvl liczyło sie 60 many a nie 70 a aktualnie liczy całość zużytej many czyli 280!!!.

Takie statystyki jeszcze odemnie udawadnijące że warto inwestować z lr i mlvl:
bp hmm z shopa bodajże 2.5k (sorry jeśli się myle ale nigdy run z shop nie kupowałem:P:)
bp hmm z mfów wychodzi 2.8k
bp hmm z lr wychodzi - 2.25 lra czyli 2025 gp w czasie 45-46 minut, tak więc nie dość, że daniej niż w sklepie to dodam że kazdy plecak hmmkow daje nam 5600 many.
Ja aktualnie mam 30% do 24 mlvl i naprawde chwale sobie to że siła szczególne sd jest mocniejsza może tak na low lvl to nie wychodzi ale potem będąc na demonach bedziecie sobie chwalić, że macie taki mlvl.

A tak jeszcze mi się nudzi to dodam, że tak naprawde pure treningu zaliczyłem naprawde stosunkowo mało poprostu bo dużo dysta i shielda wleciało jak sobie expiłem ze spearami w zamku koło ab/senji/foldzie już nie mówie ile to ja kasy wytargałem:P Chodż teraz speary się niszczą no ale trza kabinować, żeby coś osiągnać.

No by było chyba wszystko co wam moge zdradzić i tak naprawde polecam dochodzenie do wszystkiego samemu a czytanie jedynie statystyk co i jak się opłaca bo nawet sobie nie zdajecie jak bardzo wbląd wprowadzają was "poradniki" sam doszedłem jak zdobywać dystans szybko bo nawet o 20-25% szybciej w tym samym czasie co czasie co przecietny kowalski. Więc testujcie , sprawdzajcie itd.

Miłej gry i zabawy w testowaniu.

BTW: Szukam providerów run sd/uh/explo/hmm kontakt w tibii prosze:P

Crasher 03-01-2006 22:52

Poradnik bardzo ładny. Tyle!

PS:Skill szybciej rosnie jak bije z wloczni czy moze strzalami z luku?

Diamonic 04-01-2006 00:02

Poradnik b. dobry. ;)

Mam jedno pytanko. ;p Jak gram paladynem tak, żeby na 30~ lvlu mieć ponad 70 dista? ;p Bez trenienia oczywiście :confused:

Raul de Bar 04-01-2006 06:33

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Diamonic

Mam jedno pytanko. ;p Jak gram paladynem tak, żeby na 30~ lvlu mieć ponad 70 dista? ;p Bez trenienia oczywiście :confused:

IMHO trudno będzie.
Przed Tiquanda update brałem włócznie i chodziłem na larwy. Włócznie się nie łamały a larwy nie uciekają - nie ma problemu ze zbieraniem włóczni po całym spawnie. Teraz na kilkugodzinny hunt połączony z treningiem trzeba taszczyć włócznie w lootbagu...

Diamonic 04-01-2006 21:17

Heh, ok :P No to może tak, mam 28 dista i 30 shielda - dużo z miecza trolle biłem . :D Na czym mogę trenić (chodzi o potwory)? Bo nie mam kolegi sorca/druida, który postawiłby monka/ghoula. Gram na Nebuli - jak ktoś jest chętny to może postawic monka. xD

Z góry thx.
-Diam~

helka 07-01-2006 10:54

:)
 
Poradnik mi sie podoba:) tylko mam jedna wątpliwość co do dwarf guardów. Napisałeś że mozna na nie chodzić solo od 15 lvl, ja bym sie bał ponieważ jak Cię złapią 2-3 guardy to masz darmowy tp do świątyni. Ja bym polecal jednak od 20~ ponieważ na 15 lvl niemozna uzywać teraz exury vity. Reszta spoko.

Raul de Bar 07-01-2006 11:37

Dobra , o guardach zmieniłem.

Razor 07-01-2006 13:31

Poranik zajefajny [9,5/10] :)
Aczkolwiek, popraw:
- Duże litery na początkach zdań,
- Kropki na ich końcach
- "ogonki" przy "ć", "ś" itd.
- i ostatnie :
Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Raul de Bar
raty atakują Ciebie i rosnie Ci tarcza

Rośnie ci tarcza?? Z 80 cm na 1,2 m ?? :evul:
Chyba "rośnie ci Shielding"...

Ale ogólnie GOOD JOB !!! :D

P.S.Jeśli poprawisz te błędy stylistyczne ( które ci wskazałem ) to od razu będzie się o wiele lepiej czytać ten poradnik.

Misio Man 09-01-2006 23:04

9/10 Definitywnie!!!!!!!!!
 
Zostałem tym poradnikiem mile zaskoczony tylko jest jedna rzecz z którą się nie zgadzam i było to omawiana przez wielu graczy (sztywnie pisze co nie?)
to chodzi o dwarf guardy od 15 lvla to za wcześnie minimum 19 lvl :lucznik:
ale tak to jest rewelacyjnie XD

Profesja:Druid :mag:
LvL:30 :cup:
Mlvl:39 :baby:
Skille:Nie pamiętam :D

Ziellu 12-01-2006 13:52

Light magic missile - 15 lvl , 1 mlvl , 120 many , 200 gp , przyda się albo i nie ( Runa )
ta.......... i co jeszce??
Wziolem 200gp i ide z ab do carlin zeby se czar kupic a tu co??
Piękne 500gp odemnie chce.........
:( :(

Raul de Bar 12-01-2006 22:19

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Ziellu
Light magic missile - 15 lvl , 1 mlvl , 120 many , 200 gp , przyda się albo i nie ( Runa )
ta.......... i co jeszce??
Wziolem 200gp i ide z ab do carlin zeby se czar kupic a tu co??
Piękne 500gp odemnie chce.........
:( :(

Sorry , posłuzyłem się nieaktualna tabelką.
Część "rune" i "supply" spells podrożała a ja tego nie zauważyłem.
już zmieniłem.

Kensai 12-01-2006 23:59

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Raul de Bar
Jak nie masz kolegi sorcerera a masz znajomego któremu możesz zaufac to robicie tzw. "party" i atakujecie się nawzajem. Tylko się nie pozabijajcie!.

Jeśli mag który ma w danej chwili przywołanego monka/ghula lub objetnie jakiego summona zacznie cie atakowac to summon automatycznie zacznie cie atakowac razem z nim. :p Wiec uważam że wzajemne atakowanie sie na party to nie jest najlepszy pomysł, chyba że posiadasz odpowiednio wysoki shielding ;)

Raul de Bar 13-01-2006 09:11

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Kensai
Jeśli mag który ma w danej chwili przywołanego monka/ghula lub objetnie jakiego summona zacznie cie atakowac to summon automatycznie zacznie cie atakowac razem z nim. :p Wiec uważam że wzajemne atakowanie sie na party to nie jest najlepszy pomysł, chyba że posiadasz odpowiednio wysoki shielding ;)

A co ja napisałem?
"jak nie masz znajomego sorcerera"
Nigdzie nie pisałem że gdy sorc postawi ci summona to masz z nim zrobić party. Summona możesz atakować bez party i nie dostaniesz skulla. Party robisz z innym palem lub knightem.

Royal'Monk 20-01-2006 21:19

Wegług mnie 9/10

Ej , mam 9 lvl i potrzebuje kasy.
Z jakiego potwora wypada najwięcej, a który mnie nie zabije?]
A poza tym, moj kumpel wie, że mam c helmet, n armor, p legs 3 kusze i luk

DZisiaj jak zrobilem tak jak ty to mnie zaatkakowal
na szczescie nie zrobilem party
nie zdazylem go zaatakowac i mial skulla :evul:

Zrabalem kolesia ze spearow!
Mial 12 lvl knight i skilluje!

Mirek Paladyn 22-01-2006 00:16

Dobry poradnik tylko som pewne błendy ;)

Leo Zaklinacz 22-01-2006 12:51

Poradnik spoko :) !! Sam gram Paladynem i przydal mi sie ;) Jest kilka minusów ale plusów jest więcej :p

LiGhT PaLL 25-01-2006 16:05

Poradnik nawet nawet :)
 
Nom poradnik spoko chyba skorzystam z niego :) Nie mam duzo do pisania :P Ale ogolnie poradnij spoxxxxxx :)

HubertPol 25-01-2006 16:45

Gratuluje za poradnik
 
Wszystko ok tylko jedno mi sie nie podoba zeby chodzic na slimy na 15 lvl to tak jakby chodzic na 17 na scorpiony ktore jak zatruja to niezle leci zycie
a Slimy moga sie rozmnazac czyli jak z drugiej strony zrobi ci sie slim to nie uciekniesz są dosyć szybkie i doleca do ciebie


a tak ogolnie poradnik spox

Tumcia 26-01-2006 22:55

Pytanko o pala
 
Mam takie male pytanko jakie skille powinienem miec na 8 lvl i jaki mlvl (realne)

Tumcia 26-01-2006 23:02

Pytanie
 
jakie skille powinienem miec na 8 lvl i jaki mlvl oczywiscie realne nie jakies 70 !!

ludzik_ 07-02-2006 23:47

gdzie i u jakiego NPC mozna najtaniej kupic speary ?
10 gp to troche duzo za kilkadziesiat sekund :P

Grue 08-02-2006 12:30

Chciałem dodać od siebie, że od 10 do 40 dista bardzo dobrze treni sie Throwing Knife'ami. Zwłaszcza, że na 8-9 lvlu można spearów wziąć 10-12 a T. Knife'ów 40-45. Coprawda ciężko je kupić, ale opłaca sie. Ja zużyłem 120 TK na wyskillowanie sie od 10-35. Ale to tak na marginiesie ;)

Pozdro
Grue

PS. Poradnik mi sie podoba. 9/10 ;)

Gotrek 11-02-2006 20:26

Nice
 
Nice poradnik :) Dosc dobre, tylko ja mam jedna poprawke. Dragi na troche wyzszym lvl (35-40), a za to Guary dwarfy jak i mino na nizszym nawet 16-19 lvl. No ja przynajmniej tak biegalem/biegam ;) Pzdr.

paladinek123 14-02-2006 07:59

Racja dla autorka poradnika!
 
Słuchajcie, jeżeli chociaż troche lubicie grać palem to powinniście zwrócic uwage nie na duperele typu od jakiego levela chodzic na jakie potworki!!! lv robi swoje (ilość hp i many) ale najważniejszy jest skil!! ku potwierdzeniu tego co mówie, 10 lutego zabralem ze sobą kumpla 12 lv pal (dobry trening dal mu skile 70+ :] ) na draga ze mną i jescze 1 osobą! spisal sie bardzo dobrze! A co do tych dwarfów guardów to chlopaki jednoczesnie ćwiczcie skill shielding to bedziecie mogli tak jak ja isc na guardy z tarcza i spirami ;)

paladinek123 14-02-2006 08:04

odpowiedzi na pytanka
 
Ziomki skile na 8 lvlu zależą od tego czy macie dobre zaplecze finansowe na serwie! realne skile to 40-50 na 8 lv i z 4 mlv bo na poczatku leci jak szalony! polecam serwer zanera :] sprawdzony!

paladinek123 18-02-2006 12:38

i co tu jeszcze dodać.......
 
Wiekszość naisanych porad jest całkiem dobra ale niekróre przesadne
"""""".......plecak kamyków na 16 h treningu..........""""""""" troche to niezbyt powazne bo zdobyc kamienie w tibii (a o całym bp nie mówie bo to nierealne!!!):(
zaden pal nie bedzie marnowac czasu na zbieranie kamieni, marnując przy tym czas który mógłby lepiej zagospodarować :] i jeszcze jedno kamienie odpadają bo nie ma ich w zadnym sklepi u zadnego npc (a jezeli ktos zna takie miejsce to biore 10 bp od reki :D ) ;)

wjskatecrew 18-02-2006 14:11

@up:

jakbyś troche pomyślał to wiesz że można expić i zbierać kamienie... na niskich lvlech mozna sobie troche kamieni popzbierać ja zbierałem jak jeszcze spirami treniło sie normalnie... bo miałem taki podjar ale w końu mi sie to znudziło... no ale cóż uzbierałem patrze a tu update zj***** wszystko i trening jest to pupy...
więc przypominam sobie o mam kamienie i to nie 20 czy 50 ale miałem ich 1500... wszystko zbierałem expiąc poniewaz jest troche stforków* które puszczaja kamienie... i sobie ładnie wytreniłem połowe a druga połowa czeka aż mi sie zachce trenić bo jakby nie patrzec leń ze mnie...


* błąd jest zrobiony specjalnie tak jakby komuś zamarzyło sie flamować...

Panicz 22-02-2006 12:07

sa hity z lvl ?
 
Zastanawia mnie czy sila hitu zalezy tylko od skilla czy rowniez jak u Knighta wzrasta rowniez z lvl ?
I czy w czasie awansowania na wyzszy lvl wzrasta szybkosc(czestotliwosc) strzelania moze ?
Mam palka od niedawna i stad te pytania.


Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 05:48.

Powered by vBulletin 3