![]() |
Podział na szkoły
Zastanawialiście się kiedyś jakby wygladała Tibia, gdyby rozbić magię na szkoły? Wtedy nie mielibyśmy jednego maga, czy druida, ale np. Mag Ognia, Nekromanta, Mag Wody, Mag Lodu, Mag Powietrza (zamiast sorcerer'a), oraz Druid Natruy, Jasny Druid, itd... Nie byłoby to ciekawe?
Oczywiscie rozumie, że takie rozwiązanie pociągałoby za sobą mnóstwo pracy (nowe zaklęcia, nowe gildie, nowe outfity, nowy styl gry), ale miło się pozastanawiać, prawda? Zapraszam zatem do burzy mózgów. Wpiszcie tutaj szkoły magii, oraz wymyślcie parę zaklęć, wraz z ich krótką charakterystyką. Pozwole sobie zacząć... (nie liczcie magii podstawowej, znaczy zaklęć z poziomu 8-10) SZKOŁA OGNIA -Burn (działa jak FF przyklejone do stóp przeciwnika) -Flame Strike -Fireball -Fire Field -Fire Wave -Firewall -Great Fireball -Firebomb -Soulfire -Explosion -Flame (dodaje do broni obrażenia od ognia) -Fire Arrow (pocisk podobny do strzał palladyna, ale zaklęty w runę) -Ultimate Explosion -Armageddon (działa jak UE, z tym, że jest skierowane przeciw konkretnej osobie) To nie są wszystkie czary. Jeżeli chcecie możecie dopisywać coś do już gotowych list. Później zedytuję tego posta i nowe zaklęcia opiszę jak te już istniejace. Zapraszam do pisania waszych pomysłów! |
Cytuj:
pozatym co by sie stalo z dotychczasowymi postaciami?, do piachu by poszly? |
Explosion i Ultimate Exlosion nie zadają obrażeń od ognia.
|
uhm tylo all najlepsze so w ogniu -.^
pomysl ciekawy ja moge(postaram sie) pomyslec nad magią wody |
Pomysł może i ciekawy ale wprowadzenie tych wszystkich klas magii (mag ognia, wody. lodu itd.) wprowadziło by pewną dysproporcje w postaciach magicznych i nie magicznych. Wtedy wypadało by zrobić klasy np. knighta. Podział by był np. na walczącego danym rodzajem oręża lub używający różnych pancerzy.
|
Gdyby tak zrobiono to cały czar Tibii po prostu by prysnął. Stałabyby się podobna do strategii typu Heroes. Moim zdaniem powinno zostać tak jak jest.
|
Hmmm... Może i tak, ale mi chodzi również o wymyslenie nowych zaklęć, nie tylko dzielenie tych już gotowych...
@emilok Błąd z mojej strony. Chodziło mi o jednorazowy, chwilowy wybuch ognia pod stopami. (ale nie utrzymujący się jak FF) @Duch Niespokojny Wiem, ale przypisałem je tutaj, jeśli uważasz, że to błąd, to dopisz je gdzie indziej i tyle. @Don Toro A czemu by nie? Może i magia Tibii spoczywa w prostocie, ale co by się stało, gdyby poeksperymentować, choćby i w wyobraźni..? Jeżeli każda klasa miałaby swoje własne drzewko rozwoju gra stałaby się bardziej zróżnicowana. Moim zdaniem ciekawsza. Jak by to podziałało na istniejące już postacie? Nic trudnego... Przy loginie wyskoczyłoby pare okienek, za pomocą których mogliby nadgonić cały proces ewolucji postaci. Czekam na dalsze sugestie. |
Udziwnieniom w Tibii mówie stanowcze NIE. Każda nowinka, wprowadza więcej chaosu i zniesmaczenia niż polepszenia grywalności. Nie było souli - było dobrze, może i ludzie robili UH na 10 UHmakerów, ale przynajmniej można było kupić BP UH za 2.5k, teraz kupić w ogóle jest trudno, chyba że w sklepie za... 3.5k, no ale co tam 1k w tą czy w tamtą -.-. Nie było skulli - jakoś się żyło, co prawda ludzie robili rzeźnie low lvli, ale to przynajmniej dawało poczucie siły idącej z lvlem, bo teraz np na 30 lvlu strach kogoś zabić, żeby Cię skullhunterzy nie skosili. Takich przykładów mogłoby się troche wymienić, ale nie w tym rzecz żeby robić wykład. Zasada jest taka - im Tibia prostsza tym fajniejsza. Oczywiście, to moje skromne zdanie.
|
@up
Podpisuje się pod tym obiema rękami i nogami :D Tibia i tak już jest dostatecznie udziwniona*, po co jeszcze coś dorabiać? Żeby dorobić do Tibii szkoły magii trzeba zrobić z 3 razy tyle czarów, bo nie dość, że są tylko 4 rodzaje magii, (puki co jest tylko magia ognia, energii, trucizny i "fizyczna") to z każdego rodzaju jest ich imho zbyt mało by to jeszcze dzielić. * Chodzi mi tu o: - Soul Pointsy (jeszcze miało to jakiś sens gdy magowie i druidzi musieli expić z bronią - teraz to niby kto normalny będzie oszczędzał manę na runy kiedy się z różdżką chodzi? I przez to high-levelom strasznie brakuje run, wiem co mówię bo ostatnio pewien 33lvl dał mi plate legsy za głupie 4 plecaki energy-fieldów) - Konieczność dawania bloodhitów by trenować (w średniowieczu ryceże trenowali walkę raniąc się do krwi. Taaak, oczywiście. A świstak siedzi... Skoro cipy robią grę coraz realistyczniejszą (łamiące się speary, robaki do łowienia ryb) to po cholerę takie głupie udziwnienie?) - itp. |
Masz świetny pomysł... Szkoda że ten pomysł nie wyjdzie poza to forum do cipsoftu. Ja moge pomoc jesli chodzi o klase knighta. Nazwa berseker Specjalizacja w broniach 2 recznych i jeszcze jedno, w tym miejscu gdzie jest pasek zycia i many powinni dodac 3 ktory symbolizuje bieg/szybkosc kazda profesja dostaje okreslona tego liczbe a berseker najwiecej potem pall itd.
|
Hmm... Moim zdaniem to bardzo fajny pomysł, tak jak napisałeś po loginie wyskoczyłoby parę okieniek i w ten sposób zatwierdzilibyśmy to jaką magią czy typem broni byśmy się posługiwali. Po chwili namysłu wymyśliłem wszystkie klasy postaci, które by tworzyły profil naszej postaci.
1.Sorcerer (Mag) ~Fire Sorcerer: -Fire Field -Fire Bomb -Soulfire -Firewall -Fireball -Flame Strike -Fire Wave -Explosion -Ultimate Explosion ~Ice Sorcerer: -Ice Strike -Winterbeam -Ice Razorwire -Ice Field -Winter Wave ~Water Sorcerer-ta specjalizacja byłaby trochę głupia, bo mielibyśmy Aquapark zamiast Tibii :p ~Energy Sorcerer: -Energy Strike -Energy Beam -Great Energy Beam -Energy Wave -Thunder Storm (taki "deszczyk" Energy Fieldów) ~Venom Sorcerer: -Poison Strike -Venom Snip -Poison Wall -Epidemic -Plague Rain 2. Druid (Druid) ---> musiałem wyłaczyć kompa później poedytuję tego posta :P |
A ja mogę coś dla knighta wymyślić :P
Z knighta magik nie jest najlepszy wiec mozna by bylo zrobic knighta dobrze poslugującego się bronią i knighta który walczy magią Magic Knight: Sword/Axe/Club (do wyboru do koloru ;p) Strike przy użyciu danej broni zadajemy przez pewien czas takie obrażenia 4*poziom skilla (np 4*60=240) Enhant Weapon Nasza broń zadaje 2x wieksze dmg niż zwykle. Działa przez minutę. Slash'n'smash Nasze skille rosną na pewien czas, wieksze skille=drastycznie wiekszy dmg 5 combo attack W ciągu jednej tury atakujemy 5 razy. W połączeniu ze slash'n'smashem i enhantem jest zabójcze :] Narazie niechce mi sie wymyslac wiecej :P Jak ktoś tam niżej napisał: Mógłby być Berserker który miałby ulepszoną wersję strong haste :] A pallkom dać jakieś ulepszenia typu energy arrow, blood arrow i różne rodzaje łuków np. long bow, hunter bow, iron bow... |
Ehh nie wiem po co ten temat :/ no ale pomażyć można zawsze:P moim zdaniem to tu przydałoby się (ach moje ukochane BG) wyobraźcie sobie że druid może się zmieniać w różne monstra a zamiana ta to nie tylko wygląd ale także umiejętności (oczywiście nie chodzi mi tu o demony i td ale chociażby w te stwory które można summonować + mały gratis:)) Knight wraz z lvlem dostawałby dodatkowe możliwości ataku np: przez następnę 15 sekund jego skile wzrosną o +20 lub będzie zawsze trafiał przez następne 15 sekund. Magów można dzielić na szkoły ale zamiast dzielić i tworzyć nowe czary poprostu czary ze szkoły jaką wybierze niech będą tańsze (mniej many zabierały) i tak mag runiczny (runy tworzył by za 50-25% mniej many) mag spontan (czary spontaniczne 50-25% mniej many +mały bonus do obrażeń:P) pallek oczywiście też dodatkowe czary np: strzała ognia pallek rzuca czar i następne 10 strzał ,boltów będą zadawały dodatkowe obrażenia od ognia, podobnie z trucizną i energią :P No i to by było na tyle chociaż z całą pewnością magia Tibi tkwi poniekąt w jej prostocie no ale BGII + Tron of bhaala wywarł ogromny wpływ na moje podejście do gier RPG więc to takie "luźne" spostrzeżenia oczywiście jest tego o wiele więcej ale nie chcę przynudzać:P
|
przy takich zmianach gra bedzie podobniejsza do innej ;] a grafika przeciez nie bedzie jakos super unowoczesniona nie?
taki przecietny gracz moze sobie wtedy powiedziec " pi******* nie gram w tibie. wyglada jak diablo lineage czy inna gierka tylko ze ma gorsza grafike." |
Ja uważam ze szkoły magi to pszesada ale przydało by się w tibi coś co by pozwolił zrużnicować najta na 20 lv od drugiego najta na 20 lv. Teraz jak spotykasz najta na 20 lv to wiesz ze ma fire sworda i plate armor i że ma exure exane pox i utevo lux, ew. kilka uhów. wiesz ze na tym lv pewnie ma takie skile a nie inne. oczywiście zdażają się wyjątki ale to że każdy jest bardzo podobny do innego niestety nie jest jakieś zachwycające. Tak jak to było w diablo ktos mugł miec zwykłe buty a itak jedne roznily sie od drugich ciezko bylo zeby ktos na tym samym lv nosil to samo. uwarzam ze to jest wada tibi.
|
Cytuj:
|
@Mar Cin
Brak bloodhitów to by było przegięcie. Za łatwo by było. Lurujesz 2 bugi i zostawiasz macro na noc, a shielding leci. |
ripper
Przecież wyraźnie powiedział, że chciałby używać makr i MC a CipSoft mu przeszkodził >.< Cytuj:
On nie ma nic przeciwko oszukiwaniu i zapychaniu servera przez 11 lvl druidów blokujących możliwość zalogowania się FACCów... |
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
|
carmagedon ( totalna rozwałka lepsze o 100 razy od sd :dance: )
summon creature ( wiecej potworów np orschabaal) ale mogliby byc jeszce mag prądu czy wave ( chodzi mi o runy z tego rodzaju) mag ognia (flame) i inni najrózniejsi |
Cytuj:
A swoją drogą przypomniało mi się ciekawe rozwiązanie z Arcanum - podział na magię i technologię... No, ale za dużo tego udziwniania. |
hyhy możliwość przywołania orschbaala normalnie nie wiesz co piszesz:P wogole jesli idzie o przywolywanie to potwory ktore atakuja obszarowo chyba tylko do pk sie nadaja :D probowales kiedys expic z fire devilem ?? a nawet do pk nie taki knight zeby cie zalatwic podbiega do ciebie hyhy a wtedy twoj demon zabiera i jemu i tobie jak sadzisz kto szybciej padnie?? :] ty z powiecmy 600 hp czy knight z 1500 :)
|
Sama ideologia szkół magii nie jest najgorsza. Powiedziałbym - jest bardzo dobra. W końcu każdy mag musi miec swojego mistrza, który go będzie nauczał. A magia to bardzo rozległa dziedzina. Jest magia iluzji, nekromancja, magia żywiołów, magia umysłu, magia natury,... Magia ma różne oblicza - może zadawać ból, może leczyc. Może zwiększac nasze siły, może osłąbiac przeciwnika. Może unicestwic całą ludzkośc, może stworzyc nowe, fascynujące możliwości. Może stworzyć nowe organizmy, nowe życie. Może unicestwić cały świat.
Myślę, że z magii trzeba wyodrębnić dwa podstawowe nurty - Magie dobrą (zwana białą) i magie zła (zwaną czarną). To one kształtują swiat. To one kształtują człowieka. Magia zmienia ludzi - nie tylko z wyglądu zewnętrznego. Magia może zmienic naturę człowieka. Człowiek może przeobrazić sie w potwora, magia może wyżreć wszystko, co w człowieku ludzkie. Z magią trzeba być ostrożnym. Trzeba uważać, żebysmy ciągle mieli nad nią kontrolę. Żebyśmy my kierowali magią, a nie magia nami - a ta granica jest bardzo cienka. Uważam, że najważniejszym podziałem magii jest podział na Dobrą i Złą. Argumenty podałem wcześniej. Gdy już wybierzemy swoją drogę magii staniemy przed innym wyborem. Mianowicie - w jakiej szkole magii się uczyć. Oczywiście można spróbować pojąć magię jako ogół (po trochu z wszystkiego), ale to nie da nam takich mozliwości jak zagłębianie się w jednym typie. Otóż zła droga ma dwa podstawowe nurty - Nekromancję i Magię Zniszczenia. Musimy wybrać, czy pasjonuje nas wzywanie bestii z piekła rodem, które będą nam służyły, wskrzeszanie umarłych, manipulowanie życiem i śmiercią. Czy moze efektywne wybuchy. Wielkie eksplozje. Zniszzcenie, burzenie, zabijanie, niszczenie. Te szkoły wywołują zmiany w wyglądzie zewnętrznym i w psychice. Cera czernieje, rysy wyostrzaja się, żrennice przybierają nieraz ciemnego, bądź czerwonego koloru. Człowiek staję sie samotnikiem, wywyższa się, pomiata innymi. Zaczyna nienawidzic światła, ubiera się na czarno. Staje się demonem. Dobru podlegają natomiast szkoła natury i tworzenia. Natura daje wielkie mozliwośći - trzeba tylko umieć z niej korzystać. Studiując magię natury poznasz receptury ziół mogące uleczyć, mogące zatruć, mogące spowodować rózne przemiany zewnętrzne. Będziesz rozumiał zwierzęta, a one będą cię słuchać. Nie jak sługi, tylko jak przyjaciele. W pewnym stopniu będziesz włądał roślinnościa. Kierował wzrostem roslin. Co do szkoły tworzenia - przesłanie tej szkoły jest proste - zrobić coś z niczego. Stworzyć potężnego sprzymierzeńca, stworzyć broń, któa pomoże nam w walce. Takich magów rozpoznac mozna głównie po bieli, w którą są odziani. Mają przeważnie białe, lub siwe włosy, dlogo zyja, wiec niezadko sa to starcy. Mili, przyjacielscy, pomocni - tak mozna ukazac ich droge postepowania. Są także szkoły, które mogą służyć tak samo dobru jak i złu. Mówie to o magii żywiołów i magii wywołania. Magia żywiołów - jak sama nazwa wskazuje - pozwala manipulować ogniem, wodą, ziemią, czy powietrzem. Będziesz mógł wzniecać ogień, pokonać susze, wywołać sztorm, huragan, trzęsienie ziemi. Jak ją wykorzystasz zależy tylko od ciebie. Magia wywołania - bedziesz potrafił wywołac wyładowanie elektryczne, wywołać istoty, cienie, golemy, które będa ci słuzyć. Droga magii jest trudna i wymaga wielu lat nauki i wyzeczen. Tyle co mam do powiedzenia na ten temat. Nie bede rozpisywal czarow, bo po pierwsze - nie mam sensu, a po drugie - zapewne zajeloby mi to pol dnia. Kwestia w tym, ze CipSoft nie zmieni niczego. Nie chce im sie, nie ma mozliwosci technicznych, bla bla bla, itp. itd. |
Bardzo ciekawy podział, Shinjix. Mimo tego mam pewne ale. To nie my kształtujemy magię. Ona po prostu jest, wypływa z jednego źródła i zmierza w konkretnym kierunku. Można sie o tym przekonać, choćby czytając dzieło Cromwella "Księgę Praw"... Możemy poddać sie nurtowi, wykorzystujac gotowe wzprce, do osiagniecia własnych celów, ale zawsze musimy za to zapłacić. Kto wie, kiedy Ona upomni się o zapłatę?
Podział na dobrą i złą jest sztywny, bardzo ograniczony. Nieco naznaczony smrodem palonych ciał czarownic... Można go uprościć, a jednocześnie zapewnić elastyczność, myśląc o magii jak o żywym organiźmie. Ona jest. Po prostu istnieje. I zadne "hokus-pokus" nie zapewni jej przywołania. To Magia musi nas zobaczyć, musimy zyskać jej przychylność, a dopiero wtedy wykorzystać. Ona, uosobienie płochliwej neutralności, która patrzy na nas z każdej storny, po którą wystarczy wyciagnać rękę. To jest moje pojmowanie magii. |
Moim zdaniem pomysl jest dobry jednak nie moze sie sprawdzic w przypadku Tibi. Bo czasem warto sie zastanowic co w niej jest, ize jest tak popularna? Grafika nie jest oszalamiajaca powiem wiecej nie jest nawet ciekawa. Nie ma dzwieku, ani zadnych efektow specjalnych. Ale jest strasznie grywalna, nie wystarczy miec pieniadze posiedziec 15 minut i wszystko bedzie nalezec do nas. I to wlasnie sprawia ze jest wyjatkowa. Sukces nei zalezy w pelni od sily runow, czarow, mocy i przeroznych energi ktore tu wymieniles, jednak w duzej mierze zalezy od gracza (owszem level postaci tez ma znaczenia jednak kompletny fajfus nie zagra dobrze nawet 100 ek) Uwazam takze, ze byla by wtedy zanadto skaplikowana a przeciez jest dobra w swojej postaci.
P.S nie jestem przeciwny nowym czara jednak powinny byc one dokladnie opracowane i dodawane w odpowiedzich ilosciach ;) |
@Shinjix
Przekonałeś mnie :D Ale dalej uważam, że ten pomysł nie wypali, bo cipsoft to banda leniwców którzy raz na ruski rok mają jakiś fajny pomysł (np. różdżki czy nowe tereny) a jeszcze żadziej chęci by go wprowadzić do gry. Za to na pomysły idiotyczne (np. by "wycelować" zaklęciem trzeba mieć runę z nim - jakby nie dało się wprowadzić paska przygotowywanych przed walką zaklęć z którego kożystało by się jak z runek.) to czas mają zawsze. |
proponuje wam jak chcecie to wszystko to sciagnijcie morrowinda sobie:D
|
Przyznaję że pomysł bardzo dobry a wręcz rewelacyjny:] Byłobyto urozmaicenie wyboru swojej potaci na mainie.Lecz żeby plan wszedł w życie trzeba by to zgłosić administratorom stronki w przesłać pomysł na e-maila:flaga_pl: :flaga_pl: :flaga_pl: :flaga_pl: :flaga_pl: :flaga_pl:
|
Z góry wiadomo, że ten pomysł nie wypali, ale zabawić się można ;] Nie wypaliloby to z kilku powodow chociazby z odpornosci potworkow. Mag Ognia nie zabilby dragona...
Każda z profesji zadawałaby by obrażenia i miałaby jedną dodatkową umiejętność Mag Ognia: Podpalał by wroga co zadawałoby mu obrażenia także po ataku. Przywoływałby żywiołaki ognia. Czary wybrane z już istniejących: Fire Field Fireball Great Fireball Soulfire Flame Strike Fire Wave Fire Wall Fire Bomb Mag Wody: Jego czary miałyby za zadanie osłabienie przeciwnika. Mogłbyby naprzykład uszkadzać pancerz. Przywoływałby żywiołaki wody. Mag Lodu: Potężne czary spowalniające. Przywoływałby żywiołaki lodu. Iluzjonista: Potrafi tworzyć swoje lustrzane odbicie. Sieje zamęt w umyśle przeciwnika. Moze sprawić by ciało wroga odmawiało posłuszeństwa umysłowi. Nekromanta: Przyzywa potwory ciemności (Demony - nie te tibijskie ofkoz :P, Biesy itd.). Potrafi odebrać część życia uczestnikom party i uzupełnić w ten sposób swoje. Pan Zniszczenia: Specjalista od eksplozji. Potrafiłby ogłuszać wrogów. Czary wybrane z już istniejących: Force strike Explosion Ultimate Explosion Druid: Mag powiązany z naturą. Potrafiłby spętać wroga uniemożliwiając mu ruch. Przyzywałby żywiołaki ziemi. Władałby mocą ziemi. Czary wybrane z już istniejących: Wild Growth Poison Field Antidote Rune Envenom Poison Bomb Poison Wall Poison Storm Mag Powietrza Wzniecałby wichury i inne wiatry. Przywoływałby żywiołaki powietrza. Władca zwierząt: Posiadałby instynkt zwierzęcy. Wyczuwałby ich bliskość i przejmował je zdobywając ich zaufanie. Czary wybrane z istniejących: Chameleon Convince Creature Władca piorunów: Mag posługujący się energią. Czary wybrane z już istniejących: Energy Strike Light Magic Missile Heavy Magic Missile Energy field Energy Bomb Energy Wave Energy Beam Great Energy Beam Energy Wall Każda profesja posiadałaby oczywiście zestaw podstawowych czarów jak światło czy spontaniczne leczenie. |
Cytuj:
|
Cytuj:
Pomysł niezły, ale tibia w wersji 7.4 była chyba najlepsza :D im nowsza, tym bardziej przypomina inne gry typu Diablo, Morrowind. Mam nadzieję, że Tibia będzie Tibią, że nie spie... zniszczą pięknej gry o własnym, unikalnym klimacie. Pozdro Loron |
Ja popieram pana u góry
A pozatym jest podzial na sorca i druida więc po co więcej...... |
A nie ciekawiej byłoby podzielićcałą tibie na rasy np. elfy krasnoludy i ludzi?
Każdy by miał inna spiecjalność? np dwarf knight miałby lekką przewagę w toporach? a dwarf palladin strzelałby mocno z kuszy, elf pally strzelał by bardzo szybko itd. itd, acha i naprzykład wszyscy z rasy krasnali mieliby taniej w sklepach w kazo??? :p |
Cytuj:
|
Może i by było ciekawie ale co to by było.... ciągłe walki miedzy magami takimi a takimi, miedzy druidami takimi a takimi to by było bez sensu:( . Po co dzielić tibie na kolejne żeczy, czy nie wystarczy wam to co jest? (ale magowie ognia i tak by wymiatali :P)
__________________________________________________ _______________ Pozdro dla zespou Tibia.pl i innych graczy Tibi |
Tibia dobra jest taka jaka jest i nie trzeba jej bardziej komplikować
|
Wszelkie podziały na rasy, klasy, szkoły itd. mają jedną olbrzymią wadę - od razu na forum powstałyby miliony tematów pt. "Co jest lepsze?", gdzie ludzie snuliby arcymądre dywagacje na ten temat, co zaowocowałoby powstaniem tysięcy postów w stylu "sorc jest lepszy od druida, bo może używać sd" i podobnych bredni. Nie wiem, czy warto narażać zdrowie psychiczne tej garstki myślących ludzi, którzy jeszcze grają w Tibię i korzystają z tego forum...
|
Cytuj:
|
Cytuj:
|
@up
Wierz, albo nie, ale nie miałem pojęcia o tym, o czym piszesz... Ojjj... Kto stwierdził, że zgapiam? I dla twojej wiadomości, poział na szkoły magii funkcjonował na dłuuugo przed Sacred, więc nie zgrywaj sie na takiego znawcę, zgoda? |
Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 17:57. |
Powered by vBulletin 3