Forum Tibia.pl

Forum Tibia.pl (http://forum.tibia.pl//index.php)
-   Poradniki Archiwalne (http://forum.tibia.pl//forumdisplay.php?f=209)
-   -   Kompendium Druida by Emok (http://forum.tibia.pl//showthread.php?t=96268)

Emok 26-09-2006 18:24

Kompendium Druida by Emok
 
PORADNIK DOSTOSOWANY DO TIBII 8.10. UPDATE'U NIE PRZEWIDUJĘ.

Druid- skupia się on na magii tworzenia, natury.Zaletą druida jest stosunkowo duża ilość punktów many. Z powodu niezbyt wielkiej liczby punktów życia, jest postacią trudną w rozwoju, jednak łącząc punkty many i życia, druid tworzy największą ilość punktów żywotności. Magiczny poziom jest dosyć łatwy do wytrenowania, a dzięki update 7.6 gdzie wprowadzono różdzki może expić łatwiej niż do tej pory. Zwany czasem jest drutem. Postać bardzo przydatna na wspólne hunty ze względu na posiadanie czarów leczniczych. Po update 8.1, w którym wprowadzono healing potiony, UHy, czyli byłe największe źródło pieniędzy druida praktycznie znikło.


Spis treści:

1. Wyposażenie
2. Mlv
3. Czary - czyli co warto kupić?
3a.Czary dla PACC
4. Exp
4a.Mapki expa
4b.Opis Dragon Lair
4c.Hydry
5. Summony
5a.Summony na hunty
6. Zabijanie
7. Rody
8. Linki do przydatnych poradników.


1.Wyposażenie:


Podaję tu przykładowe (czyt.minimalne, bądź zalecane) EQ dla każdego druida. Oczywiście kwestia cen jest uzależniona od serva, na którym gramy.


[8-13lvl]
Soldier Helmet, Scale Armor, Brass Legs, Leather Boots, Snakebite Rod, Dwarven Shield
[13-19lvl]
Steel Helmet, Plate Armor, Plate Legs, Leather Boots, Moonlight Rod, Dwarven Shield
[19-26lvl]
Steel Helmet, Mammoth Fur Cape, Plate Legs, Leather Boots, Necrotic Rod, Guardian Shield
[26-33lvl]
Hat of the Mad, Blue Robe, Plate Legs, Leather Boots/Boots of Haste, Terra Rod, Dragon Shield/Vampire Shield
[33-50lvl]
Hat of the Mad, Blue Robe, Blue Legs/Knight Legs, Boots of Haste, Hailstorm Rod, Vampire Shield/Demon Shield

Bawienie się w rzeczy typu Lightning Set http://images.tibia.pl/forum/images/buttons/report.gif, Terra Set http://images.tibia.pl/forum/images/buttons/report.gif, Magma Set http://images.tibia.pl/forum/images/buttons/report.gif, czy Glacier Set http://images.tibia.pl/forum/images/buttons/report.gif pozostawiam do własnej dyspozycji. Efekty są różne w zależności od stylu gry.

2.Mlvl

Sprawa dość kontrowersyjna więc umieszczam minimalny wg. mnie mlvl na dane poziomy. Pamiętajmy, że z updatem 8.0 siła naszych czarów zależy od poziomu magicznego. Nie zapominajmy więc zabierać ze sobą jedzenia, i podczas lagów/zapełnionych expowisk produkować runy.

10lv - 5mlv
15lv - 15mlv
20lv - 20mlv
25lv - 30mlv
30lv - 35mlv
35lv - 40mlv
40lv - 45mlv
50lv - 50mlv

3.Czary - czyli co warto kupić?

8-15lvl
1) Find Person
Cena: 80 gp
Inkantacja: "Exiva"
Potrzebna mana: 20
Wymagany poziom: 8
Opis: Na niższych levelach doskonały czar do trenowania poziomu magicznego(wpisując Exiva "twój nick), ponieważ jest tańszy od światła (które przecież mamy wbudowane w kliencie). Na wyższych, używany do szukania osób (po wypowiedzeniu czaru zobaczymy zieloną wiadomość, która wskaże, w którym kierunku znajduje się poszukiwana osoba).
http://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpg

3) Light Healing
Cena: 170gp
Inkantacja: "Exura"
Potrzebna mana: 20
Wymagany poziom: 9
Opis: Po update 8.1 stał się bardzo przydatnym czarem na wyższych levelach. Siła leczenia tym czarem została zwiększona.
http://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpg

2) Antidote
Cena: 150 gp
Inkantacja: "Exana Pox"
Potrzebna mana: 30
Wymagany poziom: 10
Opis: Typowa odtrutka.
http://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpg

3) Intense Healing
Cena: 350 gp
Inkantacja: "Exura gran"
Potrzebna mana: 70
Wymagany poziom: 11
Opis: Średnie leczenie. Siła leczenia tym czarem została zwiększona po update 8.1.
http://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpg

4) Magic Shield
Cena: 450 gp
Inkantacja: "Utamo Vita"
Potrzebna mana: 50
Wymagany poziom: 14
Opis: Na 3 minuty i 20 sekund twoja mana (punkty magii) traktowana jest jak twoje życie. Mana, którą stracisz zamiast życia podczas trwania Magic Shielda nie liczy się do twojego poziomu magicznego, liczyć się będzie tylko 50MP, które wydasz aby ten czar rzucić.
http://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpg

5) Intense Healing Rune
Cena: 600 gp
Inkantacja: "Adura Gran"
Potrzebna mana: 240
Wymagany poziom: 15
Opis: Runa średniego leczenia. Pierwsza runa, na której można zarobić. Sprzedawana nisko-poziomowym rycerzom, bądź wysoko-poziomowym magom. Jej wartość bardzo spadła po update 8.1.
http://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpg

6)Create Food
Cena: 350 gp
Inkantacja: "Exevo Pan"
Potrzebna Mana: 120
Wymaany poziom: 15
Opis: Losowo tworzy jedną lub dwie sztuki jedzenia spośród następujących typów jedzenia: Grapes, Bread, Roll, Cheese, Apple, Meat, Ham. Bardzo przydatny, gdy potrzebujemy jabłka na Desert Quest.
http://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpg

16-30lvl
1) Avalanche Rune
Cena: 1200 gp
Inkantacja: "Adori Mas Frigo"
Potrzebna mana: 530
Wymagany poziom: 30
Opis: Runa ofensywna o największym polu działania. Doskonała do niszczenia hord potworów podatnych na lód (używana tylko przez magów). Robienie tylko na własny użytek.
http://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpg

2) Ultimate Healing Rune
Cena: 1500 gp
Inkantacja: "Adura Vita"
Potrzebna mana: 400
Wymagany poziom: 24
Opis: Kiedyś najczęściej kupowana runa w Tibii. Obecnie mało popularny środek do leczenia summonów/knightów.
http://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpg

3) Summon Creature
Cena: 2000 gp
Inkantacja: "Utevo Res"
Potrzebna mana: 200+
Wymagany poziom: 25
Opis: Przyzywa potwora. Listę potworów, które możesz przyzwać podaję TU http://images.tibia.pl/forum/images/buttons/report.gif.
http://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpg

31lvl+
1) Invisible
Cena: 2000 gp
Inkantacja: "Utana Vid"
Potrzebna mana: 440
Wymagany poziom: 35
Opis: Stajesz się niewidzialny dla niektórych potworków.
http://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpg

2)Terra Wave
Cena: 2500 gp
Inkantacja: "Exevo Tera Hur"
Potrzebna mana: 210
Wymagany poziom: 38
Opis: Czar żywiołu ziemi, bardzo podobny do "Exevo Vis Hur".
http://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpg

3a.PACC:

1) Death Strike(16lv - śmierć), Energy Strike(12lv - energia), Flame Strike(14lv - ogień), Ice Strike(15lv - lód), Terra Strike(13lv - ziemia).
Cena:800gp każdy
Inkantacja: "Exori Mort", "Exori Vis", "Exori Flam", "Exori Frigo", "Exori Tera".
Mana:20
Opis: Każdy z tych czarów jest podobny. Można je użyć na odległość jednej kratki na wprost od siebie lub wystrzelić jako pocisk w potwora/gracza, którego się w danym momencie atakuje. W tym wypadku maksymalny zasięg wynosi 3 kratki.
http://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpg


2)Heal Friend
Cena:800gp
Inkantacja: " Exura Sio "nick "
Mana: 140
Wymagany Level: 18
Opis: Czar leczy wybraną osobę. Musisz stać w odległości nie większej niż 5 pól od osoby, którą chcesz uleczyć. Po update 8.1 czar używany tylko do leczenia innych osób. Uwaga! Nie można leczyć graczy znajdujących się za ścianą.
http://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpg

3)Mass Healing
Cena:2200gp
Inkantacja: "Exura Gran Mas Res"
Mana: 150
Wymagany Level: 36
Opis: Leczy wszystkich graczy i potwory w promieniu 4 kratek. Leczy około 200HP (+-40) w zależności od poziomu. Ten czar jest najlepszy do leczenia swoich summonów, ponieważ jest bardziej opłacalny od run UH oraz IH. Przydaje się również na huntach i questach do leczenia pozostałych członków drużyny.
http://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpghttp://img260.imageshack.us/img260/5456/starxs5.jpg



4.Exp solo
Miejsca bardzo przykładowe, z powodu, że każdy ma swój styl, żyje w innym mieście.
8-13lvl
Trolle, Frost Trolle,Swamp Trolle, Rotwormy
[Edron, Carlin, Thais, Venore, Liberty Bay, Darashia, Ankrahmun]
13-19lvl
Dwarf Soldiery, Rotwormy
[Kazordoon]
19-27lvl
Rotwormy, Dwarf Soldiery, Slimy, pojedyncze respy Dwarf Guardów, Cyclopy
[Kazordoon, Thais]
27-40lvl
Guardy, Slimy, Cyclopy, Tarantule, Dragony, Piraty
[Thais, Venore, Port Hope, Liberty Bay, Kazordoon]


4a.Mapki:

Tu załącze takie mini-mapki, które przedstawiają przykładowe miejsca do expienia:

Venore:
http://img303.imageshack.us/img303/5125/venocc6.png

Carlin:
http://img215.imageshack.us/img215/985/carlinmq1.png

4b.Dragon Lair:

Chciałbym napisać o dragon lair. Popularnym miejscu do huncenia ED+Knight lub DS + Druid. Po update 8.1 coraz częściej expią tu samotne eldery. To lecimy:
Po przejsciu przez scorpiony i ognie mamy do wyboru 2 respy. Jesli chcemy isc na dragi, polecam 1. resp gdyz jest ich duzo wiecej. Jest tu takze bezpiecznie huncic DLe na wiezy. Natomiast jezeli chcemy wybrac sie na dragon lordy lepszym respawnem bedzie nr 2 z uwagi na bardzo szybki respawn tych czerwonych przyjaciół.
http://img148.imageshack.us/img148/4016/a1sc.jpg

Teraz opisze co, gdzie i jak na poszczegolnych respach, żeby nie było niespodzianek:

http://img218.imageshack.us/img218/5595/b2mx.jpg

http://img221.imageshack.us/img221/6660/c1ge.jpg

1: Wieza - Na powierzchni znajduje sie tam 1 dragon. Pójdąc w góre trafimy na 2 dragi, a pietro wyzej na Dragon Lorda.
Na dole bedą 3 dragi przy czym jeden blisko wejścia!

2: Tutaj respi sie jeden dragon. Dobre miejsce do wypróbowania swoich sił.

3: Na górze są 2 dragony, na dole natomiast, na wejsciu moze byc od 1-3 dragów, przy czym w kazdym rozgalezieniu od 2 do 4 dragów. Dodam też, że w dolnym rozgałęzieniu jest dziura do dwóch dragów.

4: Na powierzchni jeden drag, wyzej 2, później znowu 1 i na samej górze 2.

5: Na powierzchni jeden drag, po zejsciu na dol czekaja na nas 2. Na górze znajduje sie takze kilka dragów, ale trzeba wejsc do nich po parcelach lub po użyciu levitate.

6: Tam bedziemy musieli uzyc parceli idac do Dragon Lair.

7: Na dole przy samym wejsciu czeka na nas dragon wraz z DLem (tata i syn?).

8: Wchodzimy do punktu nr. 4

9: Na dole znajduja sie 3 dragi w dosc bliskiej od siebie odleglosci.

10: Tutaj chyba najlepszy resp DLi. Po zejsciu, moze czekac na nas dragon i dalej nastepny. Na samym koncu znajduja sie 2 Dragon Lordy które mozna latwo odlurowywac.

11: Tam czeka na nas DL wraz z Dragiem, mamy dosc duzo miejsca do manewrowania.

No to chyba tyle o świecie Dragów. Przejdźmy do dalszej częsci poradnika ;)

4c.Hydry

Przybiżę wam podstawy huntu na hydrach.

Team powienien się składać z: blokera (knight 50+, skills najlepiej 70+), Ciebie (Druid 36 lv+), oraz drugiego Druida/Sorca (28+). Każdy z magów przyzywa po 2 DSy. Sytuacja przedstawiona na SSie:

http://img163.imageshack.us/img163/2765/hydryga3.jpg

5.Hunty

od 28-36lvl
Dragi:
-Druzyna: Knight[bloker- 40lvl+, skille: 70/70]
-Runy: Icicle

od 36 lvl+PACC obowiązkowo Hydry
-Drużyna: Knight [bloker 50lvl+, skills 70+/70+],drugi sorc/druid 28 lvl+.
-Runy: SD, gdyby wyszło za dużo Hydr


5a.Summony na hunty:


Na smoki

Wbijasz 2 dsy i idziesz. Walisz z Icicle bądź z rózgi najlepiej lodowej i patrzysz żebyś nie obrywał. Bardzo wygodnie huntuje się na górce z dragami na edron. 2 dragi, szybkie spawny. Można ustawić parcele na około i sobie wychdzimy gdzie chcemy.

Przykładowe SSy:

Tak się powinno bić Draga - DSy stoją między Dragiem a nami. Minimalna szansa na przerzucenie się.

http://img180.imageshack.us/img180/1...iedragato1.jpg


http://img175.imageshack.us/img175/5...acydragph5.jpg



Na DL
Jeśli idziecie na double spawn w venore dragon lair to najlepiej 3, 4 dsy. Na lidera idzie mniej UH jak się przerzuci, ale od blokowania jest bloker, a DSy mocniej biją. Oczywiscie do 3 DSów trzeba 2 sorców/druidów lub sorca/ druida i palla z levlem 50~ i runką convice. Walisz z różczki/Icicle.

Na Guardy
Albo 2 monki i 0 - 2 strzały na guarda, albo jeden monk i praktycznie ubijacie guarda sami z różczki ;).

Na Necro
2 DSy + różdżka (byle nie necrotic). Mas Res w pogotowiu. Przeszkadzających nieumarłych można wybić z flama.

Na Hero
Bloker i atakujesz z morta. Od 60 mlv można bić solo.


Na BK
Podobnie jak na Hero.



W Mintwalin oraz Cyclopolis najlepsze summony to monki. Ludzie mówią, że w Orc Fortress dobrze się expi z monkami, ale mi sie jakoś nie widzi żeby 2 monki ustały atak 5 zerków tak na luzie.


Ktoś kiedyś powiedział/ napisał, że na potwory do 180 expa (ghoule, cyce, beho ... ) summonujemy jednego monka, a na te lepsze 2. Oczywiście te niewiele lepsze :)


6. Zabijanie

Wbrew pozorom Druid jest niezłą profesją w PvP. :)

Do 25 lvl
Cóż nie mamy zbyta dużego wyboru jak "comba" Rod + HMM/Icicle/GFB. Gdy zabrano nam możliwość używania sd do 45lv, to jesteśmy na razie zerem :P

Od 25 lvl
Tu do gry wkraczają summony ;).
-25 lvl: Fire Devil - ^.-
-27 lvl: Orc Berserker - wali do 150 ;D Mało życia :/
-28 lvl: Demon Skeleton - dużo życia,mocno wali,powolny. Przydatny na trapa ;)
-30 lvl: Fire Elemental - bezapelacyjnie najlepszy potwor do zabijania. Ogromne comba i duże obrażenia. W połączeniu z SD to pewna śmierć dla przeciwnika, Trochę osłabiony po update, ale nadal użyteczny.

7.Rody

a)Snakebite Rod
http://i26.photobucket.com/albums/c1...akebiterod.gif
Wypada z :Ghost , Necromancer , Lizard Snakecharmer , Orshabaal , Serpent Spawn , Necropharus.
Cena: Pierwsza za free, kolejne za 500 gp.
Przeciętne obrażenia - 13
Żywioł - Ziemia
Zasięg - 3 sqm
Mana - 2
Min. poziom- 7 lvl
Waga- 43 oz.

Plusy: Darmowa :P
Minusy: Ciężka, bije z ziemi.

b)Moonlight Rod
http://i26.photobucket.com/albums/c1...onlightrod.gif
Wypada z :Necropharus
Cena: 1000 gp
Przeciętne obrażenia - 19
Żywioł - Lód
Zasięg - 3 sqm
Mana- 3
Min. poziom- 13 lvl
Waga- 19,5 oz.

Plusy: Bije z lodu ,lekka, daje lekkie światło ;)
Minusy: Droga

c) Necrotic Rod
http://images.tibia.pl/static/items/rod/volcanicrod.gif
Wypada z :Fire Devil , Warlock , Witch , Rahemos
Cena: 5000 gp
Przeciętne obrażenia- 30
Żywioł: Śmierć (:evul:)
Zasięg- 3 sqm
Mana- 5
Min. poziom- 19 lvl
Waga- 29 oz.

Plusy: Bardzo dobra różdżka, radzę nosić ją razem z Hailstormem
Minusy: Beznadziejna na Tomby

d) Terra Rod
http://i26.photobucket.com/albums/c1...uagmirerod.gif
Wypada z :Beholder , Lizard Snakecharmer , The Evil Eye , Acolyte of the Cult
Cena: 10000 gp (u graczy do 3k ;))
Przeciętne obrażenia - 45
Żywioł - Ziemia
Zasięg- 3 sqm
Mana- 8
Min. poziom- 26 lvl
Waga- 25 oz.

Plusy: Leciutka.
Minusy: Ziemia :/

e)Hailstorm Rod
http://images.tibia.pl/static/items/rod/tempestrod.gif
Wypada z : Priestess , Marid , Quara Predator
Cena: 15000 gp (tylko na Edron)
Przeciętne obrażenia- 65
Żywioł - lód
Zasięg- 3 sqm
Mana- 13
Min. poziom- 33 lvl
Waga- 27 oz.

Plusy: Najlepsza różdżka, dragi nie stanowią problemu.
Minusy: ? xD

8.Linki do przydatnych poradników:

Poradnik jak robić runy by Zupka_Chinska

Keron Trion 26-09-2006 18:31

Nawet fajny xD

Kawaguchi 26-09-2006 18:41

oO
 
No,no,no jestem pod wrażeniem ;). Nareszcie wszystko w jednym temacie ;) Wielki + dla Ciebie :o

Emok 26-09-2006 18:45

;)
 
Miło mi, że się podoba :D

Druid Yoki 26-09-2006 18:46

nice ale szkoda że tak mało ;]
i zdjęcia by sie przydały ;]

Emok 26-09-2006 18:51

A zdjęcia czego? To dodam :P

Pawelan 26-09-2006 18:52

Tam w miejscu gdzi wymieniasz czary dla facc powinny być moim zdaniem przerwy 1 linijkowe miedzy poszczególnymi czarami.
Ladny poradnik.

Emok 26-09-2006 18:55

@Pawelan
Sorka,już poprawiłem ;)

Wald_Kerius 26-09-2006 19:04

Powiedzmy, że jak na razie to jedna z najlepszych prac jaką wykonałeś. Jednak jeszcze nie jest wystarczająco dobra aby ja przenieść.
Po pierwsze czego mi brakuje:

obszernego opisu profesji. Dlaczego mamy wybrać druida, wady, zalety. Specyfika czarów, broni itp.

tabelka mlvl trochę za wygórowana. Ja swoją postacią na 46 lvl mam 44mlvl. Jednak jak już napisałeś jest to kwestia kontrowersyjna

czary. Można ewentualnie dodać opis danego czaru.

Exp zdecydowanie za krótko. Na poradnik kilka linijek o tym gdzie i jak należy expić to jest za mało. Dragi na 27 lvl to strata, ponieważ nie mamy DS.’ów. Przy tym punkcie przyda się opis tego jak taki 28 lvl ma expić na dragach. Z jakim rodem itp. + scren. Postać która dopiero co zaczeła grać na 28lvl na widok draga często panikuje, a co mówić o tym że ma na nich expić.

Hunty średnio. Szkoda, że nie ma screnów. Przyda się opis tego jak mamy huncić. Swoją drogą hunt z druidem na 25 lvl na dragach to trochę waste dla blokera. Jak już mówiłem na 25 lvl druid nie ma do dyspozycji DS.’ów. Przy tym huncie na dragach też przyda się opis. Już nioe koniecznie ze zdjęciami. Zdjęcia z dragami powinny się już znaleźć w expieniu.

Summony potrzebne do huntów/expienia po części bym przeniósł do działu wyżej. Oczywiście z opisem i zdjęciami tego jak walczyć z Necro przy pomocy DS.’ów, Hero przy pomocy DS.’ów, guadr/Scaraby przy pomocy monków itp. itd..

Sam dział sumony widziałbym w ten sposób, że wypiszesz te najważniejsze potwory: DS.’y Orc Lidery, FE, Monki. Do tego opisał od którego lvl’a można je przywołać, ich cechy, do czego mogą się nadawać np. Fire Elemental PK’owanie. Oprócz tego wypisałbym również pozostałe potwory dzięki którymi możemy walczyć własnymi summonami bez opisów. Dla przykładu opisujesz Monka w dziale Exp, gdzie dajesz opis tego jak można expić z nim na guardach. W dziale sumony wypisujesz oprócz guardów np. jeszcze scaraby (jednak tu nie trzeba głębszego opisu ze zdjęciami)

Zabijanie no to opis pvp dla druida + wykorzystanie summonów min FE, FD, OB. Itp. itd.

Do rodów przyda się dodać to na co konkretnie się nadają, czyli na jakie potwory z nimi najlepiej chodzić. Nie chodzi mi o wypisanie wszystkich potworów, jednak tych najważniejszych typu GS, Dragon, Necro itp. itd.

Wspomnij coś o mannasach, gdzie zarabiać najlepiej druidem itp. itd. Jeżeli to dodasz poradnik zostanie przeniesiony. Aktualnie nie ma w nim nic nowego i odkrywczego.

Poradnik zawiera trochę rażących błedów nad którymi trzeba popracować.

Emok 26-09-2006 19:07

:o
 
Dzięki,popracuję nad nim.
Cytuj:

Poradnik zawiera trochę rażących błedów nad którymi trzeba popracować.
Jakie?? :)

Bulboglowy 27-09-2006 00:57

Do części 4.Exp dodałbym takie miejscówki jak Larvy, Krypty, Ghostland, Senja... Jednak sam nie wiem, czy to wystarczy, bo jeżeli ma to być "Kompendium Druida" to wypadałoby nie tylko wymienić, ale i opisać jak najwięcej miejscówek. Można się wzorcować na istniejących już poradnikach:
1. Vaxxia w "Poradnik (?) dla paladyna (?)." opisała 4 miejscówki.
2. Barts w "poradnik dla knighta" opisał potwory pod kątem Knight'a.

Część 6.Summony włączyłbym do części 4 i 5 przy opisach miejscówek i sposobów expienia, bo i tak w Huntach powinnien się znaleźć i Vampir i Necro, o BK nie zapominając. Jeżeli chcesz koniecznie zachować ten paragraf to moim zdaniem powinien on opisywać summony i co najwyżej w adnotacji dodać, że np. "Z uwagi na odporność na ogień i dużo życia, DS jest wykorzystywany przy huntach na Hydrach", ale taki komentarz bardziej bym widział w paragrafie Exp i Hunty.

Cytuj:

Na Behemoty
Jak się uprze to można mino archery, ale i tak nic nie dadzą.
Nie miej mi za złe, ale takie opisy... "i tak nic nie dadzą." Uśmieszki i buźki też bym pominął.

PS: Nie będę narzekał, że nie jest to poradnik dla 50 lvl+, bo po prostu nie jest... ale i tak "good job".

PiKA.pIka 27-09-2006 07:26

Fajny poradnik tylko jak wymieinasz z czego wypada Tempest rod to jest to :P i te :P zjadlo pierwsza litere Prietessy. Zrob spacje miedzy tym a powino byc ok.

DDoS 27-09-2006 09:48

Hmm mogłeś też dać gdzie expić powyżej 40 lvl, np. Tomb za teleportem, Vampire Hell.

Jakbyś potrzebował jakiś fotek pokazujących jak expić w danym miejscu możesz dać znać ;p.

Frisbi 27-09-2006 14:04

A co ze scarabami?
Jakie summony itp?

Emok 27-09-2006 14:38

??
 
@up
Na scarabki raczej bez summonków :) Chyba,że chcesz baaaardzo jakiegoś pomocnika na większy resp to Monk będzie jak znalazł ;)

Areczek123 27-09-2006 15:14

Poprawka..
 
W prawdzie trzebaby bylo zrobic kilka poprawek ale poradnik jest ok ;)

Luthi 27-09-2006 15:59

Sam dość długi okres gram Elderem i musze powiedzieć, że poradnik nie naganny ale za słabo rozbudowany. Dodaj więcej rzeczy [expowiska, schematy rozwoju i bedzie lux].

Ogolnie bardzo ładnie wykonane :)

Emok 27-09-2006 21:25

:o mówicie,że są błędy. Wymieńcie je 8o ;)

Therus Mroczny 27-09-2006 21:39

Jestem PEWIEN ze juz gdzies to widzialem, w wersji okrojonej o wandy. Przyznaj sie, sciagnales skads i zauktaizowales o wandy?
/edit/
Mam na mysli czesc o summonach i o pkowaniu.

Bulboglowy 28-09-2006 03:21

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Emok The Brood
Na scarabki raczej bez summonków Chyba,że chcesz baaaardzo jakiegoś pomocnika na większy resp to Monk będzie jak znalazł

Że też się wszyscy uparli na te monki... One są dobre, ale nie na scaraby, bo sie blokują na poison fieldach... Na pustyni to jeszcze ujdzie, ale pod ziemią polecam Zerki, ewentualnie DS'y.

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Emok The Brood
mówicie,że są błędy. Wymieńcie je

Dla mnie błędem jest brak komentarzy np.
Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Emok The Brood
5.Hunty

od 28-36lvl
Dragon Lordy i Dragi:
-Druzyna: Knight[bloker- 40lvl+, skille: 75/75], dodatkowo jeżeli jest taka możliwość paladyn[30lvl+]
-Runy: UH, hmm, SD

Hunty - tak, ale trzeba zaznaczyć, że na takim levelu będzie strata, chyba że masz wyjątkowego farta.
- Runy - strzelając z HMM w Dragi zwiększa się tylko swoje koszty. Jak coś to tylko na dobicie. W Dl'e to już co innego, bo bloker traci za dużo UHów i bardziej opłaca się szybko takiego zabić. A tak wogóle to na zwykłe Dragi albo z summonami, albo z exori vis, bo inaczej to nie wiem jak chcesz wyjśc na plus z kasą.

Najbardziej rozwinięte części to 3.Czary i 8.Rody, a przecież raz się takie kupi i po sprawie; zaś główne przedmioty zainteresowania czyli Exp i Hunty są bardzo mało roziwnięte. Część 6.Summony trzeba natychmiast zmienić, bo mało jest o summonach, a dużo o Huntach czyli to co powinno być w innej części.

Jeszcze raz zwracam uwagę wszystkim piszących poradniki: Najważniejsze to odpowiedzieć na pytanie Dlaczego ?

1.Eq - chociaż napisz, że dlatego polecasz takie, bo są lekkie, a u Druida capacity jest na wagę złota, bo ma go bardzo mało.
2.Mlv - zastanawiam sie dlaczego akurat takie wartości napisałeś, bo w części o expie są same miejscówki do huntowania z Rodami (oprócz Dragów/Dl/Hydr)
3.Czary- czyli co warto kupić - można chociaż po jednym zdaniu opisać czar, bo w końcu także Newbie czytają forum.
4.Exp - jest wymieniona Folda, są kapalnie Dwarfów... ale dlaczego są właśnie te, nie wiem. Jest dużo o wiele lepszych miejscówek, np. w Liberty Bay na Rotwormach mam 15k xp/h, więc w Kompendium właśnie najlepsze miejscówki bym opisał na pierwszym miejscu - dla porównania na Foldzie wyciągam ok. 5k xp/h. (dla leveli 8-13 będę to wartości ok. połowe mniejsze)

Mam nadzieję, że wskazałem Ci pewne niedociągnięcia. Tak, z pewnością opisanie najważniejszych expowisk, uaktualnienie o zdjęcia i komentarze to dużo roboty i poradnik będzie wtedy trzy razy większy... Ale będzie to wreszcie poradnik.

PS: Nawet nie proszę o dodanie do opisów wartości gdzie i ile można wyexpić, zarobić na godzinę przy odpowiednich skillach, bo przecież to jest Polska, więc nikomu się nie chce.

PS 2: Drugi dzień poradnika, mam nadzieję, że uaktualnienie będzie szybko.

Cashtan 28-09-2006 15:10

Energy strike (exori vis) jest od 12 lvl, a nie 11 tak jak tam pisze :)

Emok 28-09-2006 20:43

oO
 
Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Cashtan (Post 1007256)
Energy strike (exori vis) jest od 12 lvl, a nie 11 tak jak tam pisze :)

Tam było napisane,ale już nie jest ;) Polska mowa nie być trudna.

Btw. Już poprawiłem.Dzieki B)

Marian Moczymorda 28-09-2006 21:29

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Emok The Brood (Post 1004985)

2.Mlvl

40lvl 50 mlv

IMO troszkę przesadzone... 45 starczy, osobiście na 39 mam 47 i i tak mi mówią że za[bleep]isty ;]

Marixon 29-09-2006 16:56

Ładny poradnik. Ogólnie mi się podoba, poza tym widać, że się napracowałeś ;) . Jestem za przeniesieniem!

Emok 29-09-2006 18:24

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Marixon (Post 1009000)
Ładny poradnik. Ogólnie mi się podoba, poza tym widać, że się napracowałeś ;) . Jestem za przeniesieniem!


Dzięki. Też jestem za przeniesieniem ;)

Wald_Kerius 29-09-2006 18:43

Widzę, że poradnik powoli się rozwija. Popracuj jeszcze, a zrobisz jeden z lepszych artykułów.

Emok 29-09-2006 20:20

:o
 
@up
Dzięki. Wczoraj dodałem o Dragon Lair. Popracuję nad kolejnymi sprawami ;)

Michnik of Celesta 30-09-2006 19:25

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Emok The Brood (Post 1004985)

Sprawa dość kontrowersyjna więc umieszczam minimalny wg. mnie mlvl na dane poziomy

10lvl 5 Mlv
30lvl 40 Mlv
40lvl 50 mlv

5 mlvl na 10 lvlu ? Mininalny ? Z 8 lvla na 10 awansuje się bardzo szybko w tym czasie osiągając ok 3 mlvl

40 mlvl na 30 lvlu ? chyba że stoisz często pod depo robiąc uhy , a robiąc je podczas expienia do 30 lvla osiągasz jakiś 35 mlvl

50 mlvl na 40 lvlu - no nieźle... moja koleżanka często stoi pod depo i robi uhy ma teraz 42 lvl i ~48 mlvl...

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Emok The Brood (Post 1004985)
5a.Summony na hunty
Na Behemoty
Jak się uprze to można mino archery, ale i tak nic nie dadzą.

Więc po co pisać ? :P

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Emok The Brood (Post 1004985)
6. Zabijanie

Wbrew pozorom Druid jest niezłą profesją w PvP.

Można by się kłócić , że każda profesja jest "niezła" w PvP

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Emok The Brood (Post 1004985)
Na Guardy
0 - 2 strzały na guarda (0-2 strzały sorca na 40 lvl)

To jest chyba poradnik dla druida - chociaż wiem , że to tylko nazwę pomylileś :P

Chyba tyle...

Michnik of Celesta 30-09-2006 19:25

Zapomniałem dodać: poradnik rozbudowany i ogólnie jest spoko :)

Emok 30-09-2006 20:02

:o
 
@up
Oops pomyłka-thx.

A co do mlv to napisałem,że jest to kontrowersyjna sprawa.
Druid żeby zarobić na manaski itp. muszą dużo Uhó robic to ten mlv skacze nie tak wolno ;)

A co do behemota to wolałem to napisać bo by było: "ZAPOMNIALEŻ O BEHE. GÓWNIANY PORADNIK!!!!!!!!!!11111". ;)

Dzięki za słowa uznania ;)

Calen Futh 02-10-2006 19:33

"+" Dla Ciebie =]

Emok 04-10-2006 22:03

Dodałem trochę mapek, spis treści i kosmetyczne poprawki. :)

<odswieżam temat ;)>

Kawaguchi 04-10-2006 23:00

Widzę,że poradnik się rozwija. Oby tak dalej!

Emok 05-10-2006 21:13

Dodałem SSa z hydrą i krótkim opisem hunta.

Kawaguchi 06-10-2006 09:48

Widzę jeszcze kolorki przy rodach. Teraz to już musi przejść ;)

MeeP! 06-10-2006 13:59

Przenieść :D
 
Moimskromnym zdaniem, to jest bardzo dobry poradnik ;)
jestem za przeniesieniem :]

Metoxis 07-10-2006 14:52

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Emok The Brood (Post 1004985)
[19-26lvl]
Crown Helmet, Blue Robe, Plate Legs, Leather Boots, Volcanic Rod, Dragon

Zaczynam szukać sponsora! :D

Poradnik w sumie dobry, jestem za przeniesieniem poradnika. :)

Dwimenor 07-10-2006 15:24

1. Do punktu 4a-wyliczanka(-)
1a.-Mlv/skille/eq na dany lv-kompletne pudło. Na każdym świecie jest inaczej, tak jak każdy inaczej gra. Zawartość takich tabelek zawsze będzie się mijać z rzeczywistością. A nie uśrednisz wszystkich graczy, bo nie masz takich danych.
2. Nadmierna liczba emotek(-)
3. Zdjęcia/mapy kiepskiej jakości(na odwal się) (-)
4. Czary-kopiowanie informacji zawartych nas stornie(-)
4a.Czyż nie lepiej podać linka do profilu czaru, a tutaj skupić się na praktycznym zastosowaniu? Nie w kilku słowach ale raczej kilku zdaniach. To samo tyczy się rodów.


Cztery minusy, żadnych plusów. Oj, cienko przędzie ten poradnik. Postaraj się bardziej. Popraw to co wypisałem, rozbuduj sekcie huntów i się pomyśli.

Emok 07-10-2006 21:49

Cytuj:

1a.-Mlv/skille/eq na dany lv-kompletne pudło. Na każdym świecie jest inaczej, tak jak każdy inaczej gra. Zawartość takich tabelek zawsze będzie się mijać z rzeczywistością. A nie uśrednisz wszystkich graczy, bo nie masz takich danych.
Cytuj:

Podaję tu przykładowe (czyt.minimalne, bądź zalecane) EQ dla każdego druida. Oczywiście kwestia cen jest uzależniona od serva, na którym gramy.
Czy ja chce uśrednić? Podałem przykład, żeby początkujący mogli się zorientować co zakupić ;)


Cytuj:

2. Nadmierna liczba emotek(-)
Chciałem, żeby poradnik był przyjazny (;))


Cytuj:

3. Zdjęcia/mapy kiepskiej jakości(na odwal się) (-)
Przykro mi, że tak to odebrałeś :( Starałem się :>


Cytuj:

4. Czary-kopiowanie informacji zawartych nas stornie(-)
Pokaż gdzie?


Cytuj:

4a.Czyż nie lepiej podać linka do profilu czaru, a tutaj skupić się na praktycznym zastosowaniu? Nie w kilku słowach ale raczej kilku zdaniach. To samo tyczy się rodów.
Jesli tak uważasz....



A gdzie ocena dalszych punktów? Grrr... Czuję się niedoceniony ;)

świruss 08-10-2006 01:58

8o wpadłem na myśl ;] powiązana z poradnikiem i czymś dla druta
:cup:


Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 00:05.

Powered by vBulletin 3