Forum Tibia.pl

Forum Tibia.pl (http://forum.tibia.pl//index.php)
-   Inne (http://forum.tibia.pl//forumdisplay.php?f=19)
-   -   System poziomów (http://forum.tibia.pl//showthread.php?t=105462)

Dweron Abyth 10-12-2006 10:33

System poziomów
 
A więc od razu przechodzić do sedna sprawy jako gracz ze sporym stażem w Tibi i innych grach cRPG mógłbym powiedzieć co by uleczyło Tibie (i tak mnie wszyscy oleją):
1. Zmianie powinien ulec cały system umiejętności. Mianowicie po każdym zdobytym poziomie powinło się dostawać kilka "skill pointów" które można by rozdzielać powiedzmy między kilka podstawowych umiejętności powiedzmy : zręczność, siła, magie: ognia, energii i powiedzmy natury (trucizny głupio brzmi). Ale oczywiście zostały by pozostawione dzisiejsze skillowanie i bicie mvl. Jednagrze siła i zręczność by miały znaczenie przy zadawaniu hitów. Dadam że niektóre bronie by były na siłę (kusze i bronie dwuręczne), a inne na zręczność (łuki i bronie jednoręczne). No i oczywiście zęby korzystać z danej broni będzie trzebało mieć odpowiednio dużo siły/zręczności.
2. Drugi punkt jest rozwinięciem pierwszego. A więc, powiedzmy że mamy skill pointy. To można by wprowadzić wiele dodatkowych umiejętności powiedzmy kowalstwo, płatnerstwo, alchemia czymyślistwo.
3. W tibi nie ma "sztucznych gildii" mianowicie nie można zostać żołnierzem króla czy strażnikiem kopalni. Takie opcje by dawały możliwość tworzenia ogromnej ilości ciekawych questów. Oto pierwszy przykład kandydując na żołnierza królewskiej armii trzeba się udać z thais do carlin aby dostarczyć jakiś list, w ramach pomocy dostajemy mapę. Dla 8 lvla było by to niesamowite przeżycie przejść niemal cała tibie.
4. Niektóre nazwy broni są po prosty kiczowate i nie trzymają wogóle klimatu powiedzmy taki "magic sword" co byście powiedzieli na zmiane nazwy tego miecza na "smoczą zgubę" czy na "zagładę orków" ?
5. Palladyn ma dzisiaj tylko jeden wybór - kusza. Można by stwożyć krótkie łuki, długie łuki, elfickie łuki, ciężkie kusze, kusze wojenne itp.
6. No i oczywiste zrównanie profesji


WIEM, ŻE TEN TEMAT NIC NIE ZMIENI, ale wyrażajcie swoje opinie :)

Felux 10-12-2006 10:35

Popieram;]

matiiii 10-12-2006 10:40

ciekawe ale troche sciagniete z innych gier

Cystof 10-12-2006 10:41

Nie zgodzę się co punktów pierwszego i drugiego. Moim zdaniem urokiem tibii jest jej prostota, z resztą się zgadzam ;)

DRoN 10-12-2006 10:45

Cytuj:

1. Zmianie powinien ulec cały system umiejętności. Mianowicie po każdym zdobytym poziomie powinło się dostawać kilka "skill pointów" które można by rozdzielać powiedzmy między kilka podstawowych umiejętności powiedzmy : zręczność, siła, magie: ognia, energii i powiedzmy natury (trucizny głupio brzmi). Ale oczywiscie zostały by pozostawione dzisiejsze skillowanie i bicie mvl. Jednagrze siła i zręczność by miały znaczenie przy zadawaniu hitów. Dadam że niektóre bronie by były na siłę (kusze i bronie dwuręczne), a inne na zręczność (łuki i bronie jednoręczne)
1. Jeżeli to miałoby zastąpić skillowanie, to mówię NIE.
Nie jestem zwolennikiem AFK'erów-BOT'erów, ale jednak taka Tibia jest i lvl w niej to nie wszystko.

2. Czyli knight i pal dawaliby wszystko w siłę, a mag i druid w energię.

3. Za dużo Gothica.

Cytuj:

2. Drugi punkt jest rozwinięciem pierwszego. A więc, powiedzmy że mamy skill pointy. To można by wprowadzić wiele dodatkowych umiejętności powiedzmy kowalstwo, płatnerstwo, alchemia czy myśliwstwo.
I każdy ma 2 chara. 1 zrobiony jak podałem UP, a drugi crafter.

Cytuj:

3. W tibi nie ma "sztucznych gildii" mianowicie nie można zostać żołnierzem króla czy strażnikiem kopalni. Takie opcje by dawały możliwość tworzenia ogromnej ilości ciekawych questów. Oto pierwszy przykład kandydując na żołnierza królewskiej armii trzeba się udać z thais do carlin aby dostarczyć jakiś list, w ramach pomocy dostajemy mapie. Dla 8 lvla było by to niesamowite przezycie przejsc niemal cała tibie.
Popieram. Mogłybyć takie pierdołkowate quest, żeby przejść się z Carlin do np. Venore i dostać za list 100gp. Tak naprawdę mało, ale dla 8 lvla zabawa i kasa/nagroda.

Cytuj:

4. Niektóre nazwy broni są po prosty kiczowate i nie trzymają wogołe klimatu powiedzmy taki "magic sword" co byście powiedzieli na zmiane nazwy tego miecza na "smoczą zgube" czy na "zagładę orków" ?
Gothic PLAX!
Która broń jest klimatyczna?
Miecze są: zwykły, ognisty, 2-ręczny, gigantyczny, szeroki, krzywy, kolczasty, długi, magiczny itp.

Cytuj:

Kwestia Magic Shielda moim zdaniem powinła to być ostatnia deska ratunku, a nie jak teraz że druid na 30 lvlu prawie 2 krotenie przerasta knighta na 30 lvlu pod względem hp.
Tak, ale mając red hp uleczy tylko hp, a mana zostanie 0.
Poza tym kto odpala MS gdy może spokojnie się e-granować? Nie wmówisz mi, żę druid/sorc expi co chwila rzucając utamke (ja tak tylko afkuje, żeby potem zonka nie było).

Cytuj:

No i oczywiste zrównanie profesji nie wiem jak to naprawic cipsoft spieprzył niech cipsoft naprawia
Napewno taki system skilli wyrównałby wszystkie profesje.
Pal i knight a 200 lvl skille po 400, mag i druid siła magiczna energii 1000%. Balanced.
Tylko ciekawe kto by pierwszy zajął Ferumbrass Tower do expienia?

zaksus 10-12-2006 10:47

Wiecie cp
 
@up
Z pewnoscia popiram kolege u góry, PAMIETAJMY ZE UROKIEM TIBI JEST JEJ PROSTOTA I NIENAJLEPSZA GRAFIKA. Chociaz uwazam ze mogli by ja rozbudowac i dodac nowe tereny ale bez przesady. Punkt 1,2 bez sensu, tibia by byla zabardzo "zdziwaczala" ;) ;)

:baby:

Dweron Abyth 10-12-2006 10:48

@2UP
To wszystko zależy jak cipsoft weźmie i ustawi :P
A co nazwy broni to swordy maja raczej spieprzone nazwy z axemi jest lepiej :) wystarczy wymienić Topór Przecinający kamienienie czy smoczą lance.
@UP
Tibia z powodu swojej prostaty traci ciagle graczy na kożysci miedzy innymi WoWa

Co do skill pointów tu chodzi bardziej o to by nie wsyzstko od skilli zależało. PRZYPOMINAM ZE SKILLOWANIE BY POZOSTAŁO

Irons 10-12-2006 10:54

W gothica sie grało hmmm? :D


Takie coś nadało by klimatu grze, choc i tak nie wprowadza czegos takiego//

Metoxis 10-12-2006 11:08

Kiedyś też myślałem nad takim tematem....

TIBIA to nie GOTHIC

Ten 1 punkt to klapa, gra nie byłaby ciekawa.
Spójrz teraz - knight np. 15 lvl może mieć skille 65/65, a inny knight będzie miał takie skille powiedzmy na 30 lvl'u. I to jest ciekawe - każdy ma swój sposób na grę. Mój ułomny kolega [24lvl knight] chodzi ciągle na zerka, na którym ciągle deda, bo ma skille do dupy [51/49]. Inny knight na mniejszym lvl'u z lepszymi skillami ale z tym samym eq zabije zerka bez szwanku.


Aha, questy...to też jakieś zrąbanie wymyśliłeś.

"Paladyn ma tylko kuszę", ale za to ma różną amunicję do niej.

No a Magic Sword - peeeewnie...zmienić nazwę na "Smoczą Zgubę", a sword ten byłby do zdobycia w pewnej kopalni z pewnymi dwoma sługami zła...

Dweron Abyth 10-12-2006 11:12

Ta smocza zguba o tylko przykład (jak każdy wie zaciągniety z gothica :P)
Co do amunicji do kuszy tak są bełty i power bełty z których sie nie kożysta bo żeby go zrobić trzeba się więcej naprodukować niż na sd

A i jeszcze jedno ta siła nie była by najważniejsza mi chodzi o to by znaleź sens bicia lvl

dareeek 10-12-2006 11:20

Niech dadzą dla tempest rod'a zasięg na 2 pola i styka. Bo tak jak teraz to? 8o Druid to nie knight, że ma walczyć rodem w zwarciu :D

Capality 10-12-2006 16:21

UP:
Sam wybrałes druida, było wybrać Sorcerera i mialbyś 2-3 kratki

Topic:
Chcesz takich zmiana to idź graj dalej w Gothica, urok Tibii polega na prostocie a nie dodasz pkt sily zrecznosci, bron na sile czy na ilisc many. Jak chcesz takie bajery to polecam Diablo II z dodatkiem Lord of Destruction.
Powtarzam: Urok Tibii polega na tym ze jest prosta

dareeek 10-12-2006 16:24

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Capality (Post 1120587)
UP:
Sam wybrałes druida, było wybrać Sorcerera i mialbyś 2-3 kratki

No wiadomo, że każdy tak powie. Ale w pewnym sensie jest nielogiczne dawanie takiego zasięgu, w końcu to ma służyć jako broń, a nie ozdoba. :D

Impalable 10-12-2006 16:33

Tak i tempest nie jest ozdoba, zadaje przeciez obrazenia...

Dweron Abyth 10-12-2006 17:29

Wiesz system siły i zręczności istnieje w wielu grach MMOcRPG miedzy innymi w knight'cie only z reszta jest tez tam podobny system magi (ogień, powietrze, światło)

Skurka 10-12-2006 19:13

Na serio, pograj w Planescape Torment/Baldur Gate I lub II/Gothic/Neverwinter Nights/Morrowind, potem strzel rundkę po WoW, Guild Wars, Lineage oraz Ultima Online, zabij kilka tysięcy stworów w Diablo lub Titan Quest po czym wróć do Tibii i podziękuj Cipsoft, że jest taka gra, która wyróżnia się prostotą, a ma wielką grywalność i nie wymyślaj cudów, bo takie zmiany doprowadziłyby do powstania zupełnie innej gry.

paior 10-12-2006 19:22

Knight wali z sd;] nice!!
a tajfun ma 280 mlvl i wali po 1000 z sd a 100000 z ue

za duzo diablo ;]

Eivrel 10-12-2006 19:28

Cytuj:

4. Niektóre nazwy broni są po prosty kiczowate i nie trzymają wogóle klimatu powiedzmy taki "magic sword" co byście powiedzieli na zmiane nazwy tego miecza na "smoczą zgubę" czy na "zagładę orków" ?
I uważasz, że to by mogło uleczyć tibie? Co najwyżej troszkę dodać klimatu, ale nie uleczyć. I tak połowa graczy nie rozumie co znaczy taki magic sword także raczej nie w tym tkwi problem ;S
Btw. ‘Smocza zguba’ brzmi kiczowato. Imo.

Dwimenor 10-12-2006 20:03

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Dweron Abyth (Post 1120345)
1. Zmianie powinien ulec cały system umiejętności. Mianowicie po każdym zdobytym poziomie powinło się dostawać kilka "skill pointów" które można by rozdzielać powiedzmy między kilka podstawowych umiejętności powiedzmy : zręczność, siła, magie: ognia, energii i powiedzmy natury (trucizny głupio brzmi). Ale oczywiście zostały by pozostawione dzisiejsze skillowanie i bicie mvl. Jednagrze siła i zręczność by miały znaczenie przy zadawaniu hitów. Dadam że niektóre bronie by były na siłę (kusze i bronie dwuręczne), a inne na zręczność (łuki i bronie jednoręczne). No i oczywiście zęby korzystać z danej broni będzie trzebało mieć odpowiednio dużo siły/zręczności.

1. Prowadzi to do anormalnych sytuacji, w których mamy powiedzmy XXX (bardzo dużo) skilla w danej umiejętności, pomimo tego, że nigdy jej nie wykorzystywaliśmy. Prowadzi to do powstawania postaci robionych pod konkretny schemat(ustalony z góry) a nie postaci, której umiejętności odzwierciedlają tego czym najczęściej się zajmuje. Innymi słowy: na niskich poziomach pakuje się w skille, które kiedyś się przydadzą(vide: Diablo2 i system synergii czarów).

Cytuj:

2. Drugi punkt jest rozwinięciem pierwszego. A więc, powiedzmy że mamy skill pointy. To można by wprowadzić wiele dodatkowych umiejętności powiedzmy kowalstwo, płatnerstwo, alchemia czymyślistwo.
Można to zrobić też na aktualnycm systemie. I znów: poziom umiejętności w danym skillu będzie odzwierciedlał to, czym postać się często zajmowała, a nie zaplanowanego rozdysponowania punktów. Tym bardziej: prowadzi to do levelowania, zamiast skupiania się na umiejętnościach. Dodam, że obecna polityka cipsoftu sprowadza się się do spowolnienia szybkości zdobywania poziomów, dając w zamian inne, alternatywne zajęcia(outfity i addony, ciastka, przepisy...ogólnie wszystkie te dodawane rzeczy, które nie za bardzo się podobają a oni je jednak dodają).

Cytuj:

3. W tibi nie ma "sztucznych gildii" mianowicie nie można zostać żołnierzem króla czy strażnikiem kopalni. Takie opcje by dawały możliwość tworzenia ogromnej ilości ciekawych questów. Oto pierwszy przykład kandydując na żołnierza królewskiej armii trzeba się udać z thais do carlin aby dostarczyć jakiś list, w ramach pomocy dostajemy mapę. Dla 8 lvla było by to niesamowite przeżycie przejść niemal cała tibie.
Poczta
Explorer Sociaity
Niebieskie i Zielone Djiny
Obiecywane w tym updacie dwa stowarzyszenia
To naprawdę są ciekawe questy, jak ktoś rozwiązuje je sam, czyta to co mu npc mówią i trochę interesuje się tematem(Wojny Djinów-bardzo dobra seria książek).

Cytuj:

4. Niektóre nazwy broni są po prosty kiczowate i nie trzymają wogóle klimatu powiedzmy taki "magic sword" co byście powiedzieli na zmiane nazwy tego miecza na "smoczą zgubę" czy na "zagładę orków" ?
Magic sword->Sword of Valor.
Hammer of Warth
Djinn Blade
Pharao sword
Skull Staff
Itd
Użyj potęgi słownika i przetłumacz sobie. Mała ilość tych broni sprawia, że "Mega hiper Poskramiacz Smoków +12, +13 przeciw nieumarłym z dodatkowymi obrażeniami od ognia" nie jest pospolitą bronią, pogardzaną przez każdego rycerza powyżej 15 poziomu.

Cytuj:

5. Palladyn ma dzisiaj tylko jeden wybór - kusza. Można by stwożyć krótkie łuki, długie łuki, elfickie łuki, ciężkie kusze, kusze wojenne itp.
Arbalista-nowa broń dla paladyna. Dojdzie po updatcie.

Cytuj:

6. No i oczywiste zrównanie profesj
i
Kogo byś nie spytał, miałby inny pomysł na zrównanie profesji. Naturalnie, prawie każdy uważa, ze jego profesja ma najgorzej. Ihmo-to tylko dowodzi, że są zrównane. Ale nie będą się tu kłócił. Gram paladynem i nie uwarzam, abym miał gorzej od innych.

ripper 10-12-2006 20:12

Po cholerę robić z Tibii grę podobną do dziesięciu innych? Z alchemią, płatnerstwem, rolnictwem itd? Idź pograj w UO jak chcesz kuć miecze czy jeździć na lamie. Tibii nie ma po co zmieniać w tym kierunku.


Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 21:01.

Powered by vBulletin 3