![]() |
rzecz dotyczy broni- moja teoria
Witajcie!
Mam pewną teorię, jeśli ktoś się zna na systemie walki bronią to proszę aby ją potwierdził lub zaprzeczył. Zaczynam... Chodzi o to iż wydaje mi się, że wspołczynnik ataku broni nie ma wpływu tylko na siłę ciosu (wraz ze skillem) ale także na częstość zadawanych hitów omijających tarczę. Każdy wie, że atak broni wraz ze skilami wplywa na siłę uderzenia itak np. mając broń o ataku 35 (f sword) i skill w sword fighting 60 jesteś w stanie maxnąć potworka na 140. Atak broni jest mnożony przez współczynnik przypisany skillowi przy 60 skila ten wspólczynnik to 4. Wraz ze wzrostem skilla o jeden współczynnik max dmg wzrasta o 0.05. Np na 61 skillu bys zadawal max dmg f swordem 35*4.05=~141. Ale jest jeszcze coś... tu jest moja teoria... mając f sword z atakiem 35 i skillem 60 masz 95% szans na zadanie hita bo 60+35=95 a np. sorek z guardian shield def=30 i shieldingiem 20 ma 50% szans na unik bo 20+30=50 wiec ty masz szanse walnac go 95%-50%=45% skutecznością. Wysnuwam swą teorię z test hitów z moim kumplem on ma wyższy sword fighting niż ja shielding i cały czas puffował knifem a f swordem mi zadawał blood hity więc attack broni ma zanczenie na szanse trafienia. Uprzejmie proszę o odpowiedzi. |
hmm troche to..
zagmatwane...atak broni ma znaczenie w ataku ? jasne -.-'
|
Coś mi się ta Twoja teoria nie widzi... Według Ciebie mając skilla 60 i broń z atakiem 35 mam 95% sznas na trafienie? Więc mając skilla 65 mam 100% szans na trafienie? Jaaasne... Może coś a tym jest ale musisz uwzględnić przy tym jeszcze obrone gracza/potworka...
A co do pierwszej części posta Twojego Enderty... nie uwzględniłeś przy zadawanych hitach lvl'a co także ma znaczenie... ze skillem 60 i FS'em na 8 lvl nie walniesz hita 140... I szczeże wątpie że dmg obliczany jest z tak prostego wzoru jak podałeś. Jak dla mnie kompletne bzdury napisałeś, gdyż nie uwzględniłeś jeszcze paru czynników... |
no to nawet mądre jest xD popieram xD w sumie jakis system jest:P
|
Cytuj:
@Topic: Myślę że powinniśmy zostawić te formuły obrażen w spokoju, bo pewnie i tak formuły cipsoftu są inne. |
Mylisz się Apticer's. Lvl nie ma wpływu na hity. Ale zgadzam się że nie uwzględniłeś obrony potwora/gracza. Withord, nietrudno jest odgadnąć ten ich system napewno. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, ale może czas zacząć.
|
Cytuj:
kolejna "teoria" z dupy wzieta, kazdy moze sobie pododawac co mu pasuje i probowac zaistniec. |
Cytuj:
Cytuj:
|
Cytuj:
|
1. lvl postaci przy knighcie nie ma znaczenia dla max dmg i czestosci trafien (dla 12sto latkow czytaj: knight na lvl 30 i lvl 120 beda zadawac takie same obrazenia ta sama bronia i z tymi samymi skilami)
2. palek bez tarczy nie bedzie puffowal bo moze jak nie ma tarczy lub broni z defem to wtedy nie mozna dodac ani shieldinga ani skila w broni 3. wlasnie dlatego napisalem moja teorie bo moze jest to jakos inaczej liczone moze tez jest wspolczynnik do mnozenia defa tak jak sie mnozy max dmg 4. i tak! max dmg broni liczysz mnozac jej atak razy wspolczynnik zalezny od skila przy skilu 60 mnozysz razy 4 w PvM a przy 70 skila razy 4,5 w PvM bo z kazdym vlv skila dodaje sie 0,05 jak masz skila 40 to mnozysz razy 3. jak nie wierzysz to wez knighta ze skilem 40 i f axe walniesz gora 105 bo 35*3 a na skilu 60 35*4=140 a na skilu 70 35*4,5=~157 |
Cytuj:
Po I to miłego zabijania szczura z fista na 1 lvlu. Nie chodzi tu o zależność względem broni, tylko o to że masz mało życia. No ale niby masz life fluidy. Po II zakładając że obydwie mają taki sam fist fighting to wyniki będą takie same. Ta formuła może nie jest potrzebna, ale jak dla mnie interesująca. Dla mnie Tibia to nie tylko bezsensowna nawalanka monsterów, dla mnie to też setki, tysiące, miliony tajemnic. I ja, zamiast bić Lvl, wolę czasami usiąść i pomyśleć nad jakąś zagadką. Podobno, żaden quest nie został zamknięty, ewentualnie stał się trudniejszy. Jeśli tak, to czemu nie stać się kolejnym posiadaczem rare itemów? Jakieś przeszkody? Wg mnie znajomość angielskiego w stopniu podstawowym, ew średnim i umiejętności logicznego myślenia, kojarzenia faktów i odrobina umysłu Sherlocka Holmesa (=])w zupełności wystarczą. Wszakże lvl także jest potrzebny, bo sam się przekonałem że często nie jest łatwo dojść choćby do jakiejś książki, nie korzystając z "solucji" typu tych na erig.net . No i kumple są potrzebni jak cholera ;p Do wszystkich użyszkodników typu: Keel, Pan Goner, Krzychus~. Piszcie coś konstruktywniejszego bo to co mówicie nie wnosi nic do tematu. @Up Dlaczego według Ciebie, 12-sto latkowie są głupsi od Ciebie czy innych starszych? Ja tak nie uważam. |
Cytuj:
Cytuj:
|
Aż żal człowieka bierze jak się słyszy jak to mówią że lvl nie ma wpływu na hity... Ja moim knightem na 8 lvl wbiłem skille 70/70 i do 30 nie skillowałem wogóle (czyli praktycznie się nie zmieniły), broń miałem od początku tę samą BS'a... i na 8 lvl w amazonce zadawałem hity po około 60-70 (max.) a na 30 brałem ją praktycznie zawsze na strzała... Więc nie gadajcie tu głupot w stylu "lvl nie ma wpływu na hity" bo są to poprostu brednie... I do swojego zworu z hitami dodaj (tak mniej więcej) *lvl/x (x to jakaś tam liczba... chyba tylko CipSoft wie jaka)
|
Sprawa jest taka Apticer's, że dla Ciebie niezauważalna zmiana, to dla siły uderzeń zmiana diametralna. Pozatym, nie można tego opierać na hitach w amazonkę, ponieważ ma ona za mało hp. Nasza jałowa dyskusja nie ma większego sensu ponieważ obydwaj chcemy dowieść swoich racji. Potrzebne są fakty. Ja narazie knightem nie gram więc nie mogę dać niepodważalnych dowodów. Ale niedługo zaczynam i dowiodę Ci tego.
Withord, te książki to ogółem do zagadek były a nie konkretnie do tej. A, i mylisz się że to mi nic nie da, bo da mi dwie rzeczy: -satysfakcję odgadnięcia tego systemu -a może to mi coś da? |
Cytuj:
|
Cytuj:
|
Enderty, ja chyba jedyny wierzę w Twoją teorię. Trzeba tylko znaleźć współczynnik obrony potwora ;)
|
teoria naprawdę niezła. jeszcze tylko trochę popracować i wysłać CIP-om ^ ^
|
Cytuj:
@down: to ze szansa na trafienie zalezy od ataku broni to wiadomo gdzies tak od 3 lat. Skoro pisze o wyliczeniach to chodzi mi o wyliczenia, bo formulki typu " dodaj to do tego i odejmij 2 " nawet jesli wygladaja ze sie sprawdzaja to jest baaaardzo malo prawdopodobne ze maja cos wspolnego z enginem Cipsoftu. |
Cytuj:
|
Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 03:37. |
Powered by vBulletin 3