Forum Tibia.pl

Forum Tibia.pl (http://forum.tibia.pl//index.php)
-   Profesje (http://forum.tibia.pl//forumdisplay.php?f=21)
-   -   Zagłada magów... (http://forum.tibia.pl//showthread.php?t=110245)

Mjetas 08-01-2007 00:13

Zagłada magów...
 
Zacznę od tego, że to co napisze nie będzie jakimś wielkim odkryciem, ale podsumowaniem tego co się dzieje...

Candia - server n-pvp, przeludniony, świeży... Sytuacja ma się tak, że w godzinach szczytu pod dp w Kazo stoi jakieś 30 osób, ja Sorcerer mam ochotę sprzedać uzbierany plecak boltów. I co? Jajco! 25 osób z tych 30 to albo sorc, albo druid, 4 knighty, jeden palek... Dziwne co nie? Przypomnijmy sobie stare dobre czasy - Tibia 7.6,7.5 i wcześniejsze... Podział mniej więcej po 25% i praktycznie nie dało się powiedzieć który voc. jest najlepszy (mówiony, że najsłabszy był druid, ale to nie tak ewidentnie). A teraz? Cipy wprowadziły wandy... Ja nie narzekam bo będąc czynnym sorcem idzie mi to bardzo na korzyść, ale na dodatek ulepszając bardzo pozycję magów zrobili w barana palków. Cipy połamali im speary... Niby dobrze, bo przecież to przeciwko "boterom"... Tylko dlaczego są nieuczciwi? Skoro mają tyle pomysłów, to dlaczego widzimy pełno knightów z dwarfami przy klacie "jadących na bocie"? Dlaczego posiadacze magów siedzą całą noc przed komputerem łowiąc ryby i co jakiś czas naciskając "F6" - czyli dajmy na to adori gran (oczywiście ironia w tym zdaniu)? Pozostaje czekać na Summer Update i liczyć na to, że Cipy znów sprawią, że siły się wyrównają... ALE! No właśnie ale... Połowa graczów po tym updacie uważa, że oni psują gre wprowadzając coraz to nowe opcje (bo miejsca, itemy, potwory to tylko rozszerzanie gry). No i poniekąd mają rację, ALE dochodzę do wniosku, że Cipy (jak ja lubię to określenie) każdym następnym updatem próbują naprawić to co zepsuli poprzednim, przez co zmieniają grę jeszcze na gorsze... Dlaczego? Bo boją się usunąć tego co zmienili... Dlaczego? Tego akurat nie wiem... Może boją się przyznać do winy, że z roku na rok pieprzą Tibie niestety coraz bardziej... Nie mówię wcale, żę updatów nie powinno być, bo nowe miejsca, itemy, potwory są bardzo dobre, ale na cholerę zmieniać zasady? To tak jakby każdy nowy szef fify dodawał po 10 ZNACZĄCYCH przepisów. No cóż, nam szarym tibijczykom zostaje liczyć na to, że nasza ukochana gra pozostanie nadal tą jedyną i niepowtarzalną, tyle ode mnie nie chcę Was więcej zanudzać... Dziękuje za uwagę i pozdrawiam!

Silkov 08-01-2007 00:33

... bo to non pvp, kto coś zrobi dla tego sorka.. jakby GM pobiegał na Candii na respach rotów na daramie to byłoby 20~ banów.. narazie z qmplami zabiliśmy trikiem z FE 3 boterów (vampirka z 19 najta :) ) 5 boterów w ankrahmun trikiem z cave ratami (jeden koło miał cruza i 7.5 k w bp, inny pirate seta i WOCE 8o ) i jeszcze zlurowałem scaraby na innego cudaka (p arm :baby: )
heh już wiem dlaczego hlevle się ze mnie śmieją gdy proponuje bp uh za 3k..

Botujcie dzieci dalej.. może GM ruszy dupe.. :evul:

Lovah 08-01-2007 00:42

@Silkov
co to za trik z FE?

Sozemego 08-01-2007 02:43

Summonujesz fe, pozwalasz potworom go zabic na rope spocie, zostaje wtedy normalny firefield, kiedy botter podchodzi, chodzi gora dol gora dol i tak sie powoli zabija ;p

Gholit 08-01-2007 09:43

Gdzieś w dziale filmy to było, chyba na Tibię przed tym update (tibicam), po prostu gość wchodzi do dziury a my go ropamy i cały czas będzie wchodził i podpalał się.

Lolus'Pall 08-01-2007 10:56

Tak popieram autora tekstu w 100%, mimo iż grałem całom kariere sorckiem uważam, że przydało by się ulepszenia knighta/palka, albo pogorszenia sorca/druta... knight w pvp jest NIKIM, palladyn kimś jest ale to na wysokim lvl, z 15 mlvl, kiedy może używać Sd ;] ... a druid/sorc zawsze som mocni ;]...ale cóż, topiców takich było miliony, ale warto czasem o tym napisać, może CIPKI coś z tym zrobiom....hę ? pozostaje nam tylko czekać :)

pyzio2 08-01-2007 12:08

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez czuk85 (Post 1182467)
Jest jak jest i jest dobrze, to że Knight expi wolniej od takiego Druida/Sorcerera tego nie zmienisz.. taka jest natura Knighta wolniej expi/pomaga innym profesją, nie pisz że Palek lepszy bloker, póki nie ma exeta res nigdy nie będzie lepszy jak dla mnie.

Na pewno nigdy nie nastąpi pogorszenie lub zabranie czegoś danej Profesji (to, że itemy dla Palków się niszczą nie jest zrobione aby uprzykrzyć im życie ale przeciwko masie Paladynów, którzy używali macro do treningu, teraz dostali większy drop tych itemów z mobów wzamian).

Jedyne co CipSoft może zrobić dla tych płaczących i marudzących Knightów to zwiększenie częstotliwości wpadania średnich hitów z broni (80-90). Przypomnij sobie czasy kiedy to Druid/Sorcere musiał spędzać dni na robieniu run, żeby potem w chwile zużyć je na hunt i powrócić do monotoni robienia run, co najwyżej biegania z bronią na Rotwormy. Wtedy Knight i Paladyn byli lepsi, teraz się zmieniło na kożyść Druida/Sorcerera.

DDoS


moze i spedzali czas na robieniu run aczkolwiek sila sorca jest bardzo duza w porownaniu do knighta dlatego moim zdaniem powinno expic sie nim trudniej a teraz po nowych updatach wcale tak nie jest

sorc najlepsza postac na dodatek najszybciej expiaca

dzbanoln 08-01-2007 12:29

Wiecie co jest najgorsze w rozdzkach??
To,ze teraz 8-9 levele moga bezkarnie zabic ci potworka, na ktorym trenujesz strzelajac do niego ze swojej marnej rozdzki stojac dwie kratki za twoimi plecami.
bo rozdzka we wlasciwych rekach jest dobrym rozwiazaniem problemow normalnego gracza(sorca lub druida).Ale kiedy trenuje i widze zblizajacy sie 8-9 level o w.w profesji to wiem ze moj trening bedzie przerwany.

Mjetas 08-01-2007 17:50

Dobrze wiem o tym, że zrobiono to po to, aby nie używano macro do skillowania palkami... Ale można go dalej używać skillując knightem, albo robiąc runy sorcem - o to mi chodzi...

Cytuj:

Zapomniałem o najważniejszym, dla większości gra polega na szybkim wbijaniu expa. Pomyślcie czasem o przyjemności ze wspólnego huntu, wypadu w ciekawe miejsca, wspólnie robionych questach (nawet tych banalnie prostych). Tu nie chodzi tylko o to żeby mieć wysoki level, ale żeby czerpać jakąś przyjemność z gry i z kimś się nią dzielić.
No i czuk tu Ci przyznaje racje, bo to w końcu jest tylko gra więc i przyjemności powinno być w niej sporo ;)

murhaja 08-01-2007 18:19

@czuk85
"- Małe koszty zdobywania doświadczenia (Żółwie 1 Ultimate Healing Rune na ok 5-10k wartości loot, zależy od rodzaju posiadanej broni*)"
koszty może i małe ale expienie na żółwiach jest bardzo nudne, monotnonne ( tak jak na wszystkich opłacalnych potworach dla knighta ) a i expa nie ma za dużo

"- Spory dochód za blokowanie potworów innym profesjom"
dochód nie jest bardzo duży... a monotonia bardzo duża cała gra polega na naciskaniu jednego przycisku/stawaniu na ukos potwora, do tego nie zdobywa sie expa

"- Prosty liniowy rozwój postaci" -po osiągnieciu wysokich skilli prawie zerowy rozwuj postaci:P

"Edit: Zapomniałem o najważniejszym, dla większości gra polega na szybkim wbijaniu expa. Pomyślcie czasem o przyjemności ze wspólnego huntu, wypadu w ciekawe miejsca, wspólnie robionych questach (nawet tych banalnie prostych). Tu nie chodzi tylko o to żeby mieć wysoki level, ale żeby czerpać jakąś przyjemność z gry i z kimś się nią dzielić." przyjemność grania knightem jest bardzo nikła - ciężko sie przebić przez armor silnych potworów, przez to prawie nic im sie nie robi ( a niektórzy mówią że knight jest taki dobry w atakach meele) oczywiscie wysoki shielding i arm nie przeszkadza silnym potworom bez problemu przebijac sie przez armor knighta.

Piterownik 08-01-2007 18:24

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Mjetas (Post 1183603)
Dobrze wiem o tym, że zrobiono to po to, aby nie używano macro do skillowania palkami... Ale można go dalej używać skillując knightem, albo robiąc runy sorcem - o to mi chodzi...

O Boże! Skilluje palkiem już 2 dzień, nabiłem 32 dista i mam dość! 1 spear nie wystarcza nawet na 1 trolla X(. Nie to że nie mam kasy żeby kupić speary, bo mam. Problem jest w tym że mogę unieść max 4. Jak sam powiedziałeś mamy czerpać przyjemność z gry. Ja nie botuje, jestem uczciwy więc za co mam się wściekać na te speary? ;(
Przez to całe skillowanie straciłem ochotę na granie X(

Mjetas 08-01-2007 18:47

Ta i w temacie też o to mi chodziło, że przez to że połamali wam speary nie tylko powstrzymali "boterów", ale też zkaczyli wam gre.

Ps. Żeby cieszyć się Tibią wcale nie trzeba mieć great skilli i hlvl

Lovah 08-01-2007 21:40

Z tymi spearami znowu nie jest aż tak źle, bo wystarczy się pomęczyć do 40, a potem juz można z powodzeniem po tombie biegac i wbijac dist, expiąc ;p

Mjetas 08-01-2007 23:16

Cytuj:

Paladyn najpierw dostal bonus do zdobywania skilli zeby powstrzymac ludzi od trenowania troche, zamiast ich powstrzymac pojawily sie ekipy trenujace 24/7 na boocie 1 wlocznia.
Rycerzy ograniczyli stamina, a magow SP... naprawde ciezko siedziec cala noc na pojedynczym ladunku SP.
Czy ja wiem czy tak stamina tak ograniczała rycerzy... Co do SP to masz racje bez dwóch zdań...

Podsumuje to tak. Na palku nie jak teraz oszukiwać za bardzo więc to dobrze... Jeśli coś jeszcze wymyślą do reszty to chyba wszyscy będziemy zadowoleni? ( przeca się nie musicie ze mną zgadzać xP)

Lovah 08-01-2007 23:31

Cytuj:

Rycerzy ograniczyli stamina,
Staminą ograniczyli każdego przecież, nie tylko rycerzy... (?)

Cytuj:

a magow SP...
10-letnich noobków co robią runy zamiast expić, ewentualnie boterów.

Cytuj:

Skad masz takie dane statystyczne?
Poniewaz sonda na Tibia.com mowi cos innego (cos w stylu 90% ludzi update sie podoba).
Zależy który update, ale w czasach 7.3 -> 7.6 między tibijczykami panowała panika i chaos przed update. Nie wróżył on nic dobrego.

Cytuj:

na chwile obecna jedynym rozwiazaniem bylo by ze strony CIP ustawienie gdzie siedziby supportu gdzies w Indiach i zatrudnienie tam 200+ ludzi zajmujacych sie tym profesjonalnie.
Jest taki manager w piłkę - ManagerZone. Wszyscy grali razem, a rok temu wprowadzono osobną wersję gry dla Chińczyków. Po 6 miechach wprowadzono ich do całego świata MZ i od razu zaczęły się problemy, bo w te 6 miechów chińczycy pozmieniali tak zasady, że dla Europy było to nie do pomyślenia np. za pieniądze w RL można było sobie kupić zawodnika, co było nie dorzeczne. Podobnie mogłoby się stać z Tibią.

Cytuj:

Podsumuje to tak. Na palku nie jak teraz oszukiwać za bardzo więc to dobrze...
Każdy może oszukiwać, tak było, jest i będzie. Na pallu, knajcie, druidzie i sorcu.

Quezacoatl 08-01-2007 23:48

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Gremlin (Post 1184387)
Skad masz takie dane statystyczne?
Poniewaz sonda na Tibia.com mowi cos innego (cos w stylu 90% ludzi update sie podoba).

Właśnie zacząłem się zastanawiać nad czymś: czy gdyby z tej sondy wynikło, że 90% społeczeństwa tibijskiego nie polubiła ostatniego update, to czy Cipy podałyby to do wiadomości?... czy też nie?... :confused: to ciekawe, bo czemu by mieli nie podać? A z drugiej strony, przy obecnej komercji nie trudno sobie wyobrazić CipSoft fałszujący wyniki...

@Topic
Stamina - IMO mało kogo to ogranicza, więc choć jeden trafiony pomysł CSu, ponieważ jego skutki odczuwa się prawie wyłącznie przy dzieleniu konta i ostrum PG.

Soule - To też skutecznie ograniczyło nielegalne procedery, niestety w sporym stopniu wpłynęło też na uczciwych graczy (patrz sonda na tibianews).

Speary - Łamiące się speary bardzo skutecznie wyeliminowały oszustwa, lecz odcisnęły też spore piętno na Paladynach.

Profesje: IMO Rycerze i Paladyni potrzebują gruntownej renowacji, w postaci zmiany sposobu naliczania siły ciosów. Spójrzmy prawdzie w oczy, Mag/Druid na 50 lvlu a na 200 lvlu to jednak duża różnica w mocy (przede wszystkim czarów i run, z których korzystają, a których moc rośnie i z lvlem i mlvlem). Podczas gdy Rycerz/Paladyn na 50 a 200 lvlu nie mają aż takich różnic w sile, dlaczego? Ponieważ o ich mocy świadczą skille. Gdy dojdą one do ok 100 już praktycznie nie rosną... a jak rosną to zmiany są prawie niezauważalne. Natomiast rosnący lvl u Rycerza/Paladyna poza zwiększaniem capa/hp/siły czarów/many nie zmienia nic więcej, ale te profesje mają znacznie utrudnione korzystanie z magii, której siła u nich rośnie tak samo jak u postaci magicznych (tj. tym samym wzorem). Prawda jest taka, że te profesje nigdy nie zostały tak naprawdę przygotowane do rozwoju tibii, one się nadają do tibii w której 60 lvl to najwyższy, a z DLi leci golden helmet.

ripper 09-01-2007 09:04

Cytuj:

Łamiące się speary bardzo skutecznie wyeliminowały oszustwa, lecz odcisnęły też spore piętno na Paladynach
Pieprzenie. Ja jechałem na afku jak chciałem. Kwestia tego, żeby mieć kasę na speary.

goburu 09-01-2007 09:12

Nie rozumiem dlaczego knight ma expić wolniej od sorca. Na wielu innych płaszczyznach profesje powinny się różnić ale akurat szybkosc expienia powinna byc taka sama bo jesli nie jest to tibia traci sens. Knight posiada mase innych wad jak chocby kalecko w pokonywania mocniejszych stworow co bardzo przeszkadza w grze na wysokim poziomie - postac ktora ma 100 lvl i nie potrafi pokonac demona solo to śmietnik a knight niestety potrzebuje 15-20 minut żeby zgarnąć tylko 6k expa za demona i naraże się na potężne ryzyko smierci bo przez 15 minut demon przynajmniej raz walnie combo 1k+.

pyzio2 09-01-2007 11:38

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Quezacoatl (Post 1184665)
Prawda jest taka, że te profesje nigdy nie zostały tak naprawdę przygotowane do rozwoju tibii, one się nadają do tibii w której 60 lvl to najwyższy, a z DLi leci golden helmet.

nic dodac nic ujac :)

Piotrek Marycha 10-01-2007 17:35

Srutututu, w którym niby updatcie tak wam tibie zepsuli? Jak Soule wprowadzili? no tak, mozna sie poplakac jak nie mozna sobie zrobic 10 bp uh w jedna nocke, Lamiace speary? chwala im za to, ze paradoksalnie kosztem utrudnionego treningu nie trzeba wogle trenowac, klimat wam zepsuli? jezeli kiedykolwiek on byl w tibii to zalezyl tylko od ludzi ktorzy w nia graja


Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 12:52.

Powered by vBulletin 3