Forum Tibia.pl

Forum Tibia.pl (http://forum.tibia.pl//index.php)
-   RPG (http://forum.tibia.pl//forumdisplay.php?f=26)
-   -   Projekt gry crpg. (http://forum.tibia.pl//showthread.php?t=137598)

skaarj1989 04-07-2007 00:15

Projekt gry crpg.
 
Witam,

Przejdę od razu do rzeczy. Tydzień temu zacząłem pisać prostego RPG (w przeciwieństwie do innych piszę w C++, OpenGL i OpenAL), mam w planie zrobienie gry MMO, ale nie o tym chciałem pisać, otóż szukam ludzi chętnych do współpracy zwłaszcza grafików.

FORUM GRY

Mamy już:
- Oświetlenie (efekt przechodzenia słońca po nieboskłonie)
- Dźwięk 3D
- Płynne animacja (niezależna od ilości FPS)
- Kolizje

Aktualnie wczesna pre-alpha wygląda tak:
http://img522.imageshack.us/img522/2818/screenlf3.png

Dla zainteresowanych nr GG: 7634075

EDIT: Na grafice 2D oraz rodzaju gry podobieństwa do tibii się kończą.

Pozdrawiam.

aripck 04-07-2007 02:02

o nareszcie ktoś porządny się znalazł a nie tylko tibia w głowie ;) . podziwiam cię i chętnie bym ci pomógł ale z moim słabym , prawie zerowym c++ i średnią znajomością photoshopa nic nie z działam ;(

Baron Kaldrick 04-07-2007 12:02

Czemu Wy wszyscy walicie grafę w ultimowym rzucie pseudo-iso? Jest tyle innych opcji...
Anyway. Silnik piszesz od podstaw własny? Jak tak, to jaką masz zamiar mieć licencję - opensource? Jeśli nie, to na czym go opierasz? Korzystałeś przy stworzeniu tego z jakichś konkretnych tutków?

skaarj1989 04-07-2007 15:04

Silnik piszę od 0, zacząłem trochę ponad tydzień temu, na początku miała to być biblioteka do szybkiego tworzenia prostych gier 2d, ale podczas testów wyszła mi gra :Pn nie korzystam z tutoriali, jestem po kilkukrotnym przeczytaniu symfonii c++ oraz innych książek o OpenGL, do projektu mam inne podejście niż wielu których projekty upadły, piszę dla zabawy, programowanie daje dużo przyjemności.

.Matrik. 04-07-2007 15:13

Tak czy inaczej, to ciągle jest tibia i wygląda szpsaśnie.

aripck 05-07-2007 02:34

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez skaarj1989 (Post 1530338)
Silnik piszę od 0, zacząłem trochę ponad tydzień temu, na początku miała to być biblioteka do szybkiego tworzenia prostych gier 2d, ale podczas testów wyszła mi gra :Pn nie korzystam z tutoriali, jestem po kilkukrotnym przeczytaniu symfonii c++ oraz innych książek o OpenGL, do projektu mam inne podejście niż wielu których projekty upadły, piszę dla zabawy, programowanie daje dużo przyjemności.

mógłbyś mi podać linka albo jakieś info gdzie szukać dobrego ale bardzo dobrego kursu c+ . trochę coś kapuje w tym języku ale dobrze by było gdybym sobie podstawy odświeżył . gdybym się wyuczył trochę c++ to może za rok dwa dołączyłbym do twojej ekipy.

p.s. pisanie prostych programów sprawie mi ogromną przyjemność dlatego chciałbym zacząć robić coś bardziej skomplikowanego pisz na priv lub gg 1262704

skaarj1989 05-07-2007 13:55

Najlepszym rozwiązaniem będzie kupno książki pt. "Symfonia C++" jest napisana w takim stylu, że każdy ją zrozumie, później możesz się zacząć uczyć WinAPI albo przejść od razu do jakiejś biblioteki graficznej OpenGL, DirectX, SDL, ALLEGRO etc. co do Symfonii to znajdziesz nowe książki na allegro dość tanio (lub w księgarniach internetowych, oprócz helionu).

Pozdrawiam.

Baron Kaldrick 05-07-2007 14:14

Odradzam uczenia się WinAPI. Trudny, bezsensowny i nieprzydatny, chyba, że chcesz robić programy stricte pod winzgrozę (a wtedy lepiej uczyć się delphi).

aripck 06-07-2007 01:43

poszukam tej synfoni i zobaczymy co dalej . tylko ograniczę sobie tibiie to zera i będę miał czas na naukę

p.s. mam książke "szkoła hakerów- bez cenzury" czy to się przyda?

EvoPuchacz 06-07-2007 13:30

@up:
UU niestety masz lipe :/
sam kupiłem ta ksiazke przeczytałem z 2 razy, i co prawda da sie z niej nauczyć "hakerstwa" ale tylko w lanie...
pozatym jest to troche inne hackerstwo niz sobie wyobrazamy..
ta ksiązka niepomoz ci w nauce C++, raczej Symfonia pomoze ci potem w nauce hackerstwa..
see ya

aripck 08-07-2007 05:20

Szkoda że nie mogę ci pomóc trzymam kciuki za twój projekt .
A tak właściwie zrobiłeś już coś więcej ?

p.s. ta gra kuczy to będzie jakiś gorszy klon tibii :D

skaarj1989 08-07-2007 22:38

Aktualnie kończymy podziemia, piszę edytor map i GUI, no i zrobiliśmy forum gry,
www.sanguine.ovh.org

Raxev 08-07-2007 22:59

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez aripck (Post 1537125)
Szkoda że nie mogę ci pomóc trzymam kciuki za twój projekt .
A tak właściwie zrobiłeś już coś więcej ?

p.s. ta gra kuczy to będzie jakiś gorszy klon tibii :D

Hi!
Zrób lepszą grę od projektu Kuczy, wróć i potem obrażaj cudze wytwory.

Aaa pewnie nie zrobisz, bo "podziwiam cię i chętnie bym ci pomógł ale z moim słabym , prawie zerowym c++ i średnią znajomością photoshopa nic nie z działam"

K, thx, bye

Frisbi 09-07-2007 01:16

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez skaarj1989 (Post 1538513)
zrobiliśmy forum gry,
www.sanguine.ovh.org

Szkoda, że klucz aktywujący nie przychodzi na e-mail ; d

aripck 09-07-2007 02:00

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez skaarj1989 (Post 1538513)
Aktualnie kończymy podziemia, piszę edytor map i GUI, no i zrobiliśmy forum gry,
www.sanguine.ovh.org

fajnie. można się dowiedzieć kiedy wyjdzie jakieś demo czy coś?

EvoPuchacz 09-07-2007 16:15

no to tak :P demka wychodza co chwila byscie mogli tez wiedziec jakie sa nasze posuniecia w grze..Demko takie przez duże "D" bedzie jak skoncze robic potwory/potwora.. oraz usprawnie wyglad podziemi.. scian itp. itd. Skaarj musi skonczyc Map Editor zebym mógł juz robic mapki.. oraz napisac kod by na kazdym kompie gra chodziła dobrze i bez lagów... oraz chyba musze popracowac nad stylem.. czy zostawic taki bardzo podobny do tibi ?? czy lekko postarac sie go zmienic..

skaarj1989 10-07-2007 14:41

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Frisbi (Post 1538760)
Szkoda, że klucz aktywujący nie przychodzi na e-mail ; d

Klucz nie przychodzi i nie będzie przychodzić ponieważ ovh nie zezwala na wysyłanie maili (m.in poprzez phpBB), dlatego konta muszę aktywować sam, wczoraj nie miałem neta cały dzień, aktywowałem Cię.

Pozdro.

skaarj1989 11-07-2007 02:52

*BUMP*

Pojawiły się pierwsze concept arty potwora który wystąpi w nowym demie:
http://sanguine.ovh.org/viewtopic.php?t=15

EvoPuchacz 11-07-2007 02:57

Taa... i znowu dziękujemy naszemu kochanemu Photoshopowi...
bez niego nie nałozył bym dobrych cieni.. szkielet na moje oko jest w miare dobry.. prosze o komment na stronce co zmienic itp. wiem napewno ze rzut izometryczny jest zamało "od góry" ale to sie zmieni :D wkoncu to concept art.. a bedzie jeszcze wiele Updatów :D (jak ja kocham to słowo.. tyle czasu, tyle updatów..)

Poszukujemy Grafików !!! (dalej..) pisac na GG: 8323012 albo do Skaarja..

aripck 11-07-2007 04:10

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez skaarj1989 (Post 1542835)
*BUMP*

Pojawiły się pierwsze concept arty potwora który wystąpi w nowym demie:
http://sanguine.ovh.org/viewtopic.php?t=15

ładnie to wygląda. mam tylko nadzieje że potwory będą fajnie animowane a nie jak w tibii ;).


Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 23:48.

Powered by vBulletin 3