Forum Tibia.pl

Forum Tibia.pl (http://forum.tibia.pl//index.php)
-   RPG (http://forum.tibia.pl//forumdisplay.php?f=26)
-   -   Szukam pomysłu na grę MMORPG (http://forum.tibia.pl//showthread.php?t=146574)

acheo 04-09-2007 14:33

Szukam pomysłu na grę MMORPG
 
Witam

Programuje amatorsko w C++ z użyciem OpenGL i planuje jako kolejny swój projekt napisanie gry MMORPG. Jako że sam mało gram chciałbym się was spytać w jaką grę chcielibyście zagrać dlatego mam kilka pytań.

1. Czy jest jeszcze sens robienie gry 2D w świecie gier 3D ? jeśli tak czy lepszy jest widok z góry czy izometryczny ?
2. Jaki według was jest najlepszy system rozwijania postaci i zdobywania doświadczenia ?
3. Czy dobrym pomysłem jest robienie zamiast wielu map jednej ogramnej ?
4. Czy rozmowy głosowe nadają się do gier typu MMORPG ?

Może macie swoje pomysły jak powinna wyglądać według was "idealna" gra MMORPG to proszę w tym wątku napisać.

Bardzo proszę o potraktowanie tego tematu POWAŻNIE !!!

OjciecChrzestny 04-09-2007 15:58

ja tu nie bede tak punktowal jak ty tylko napisze jak wedlug mnie to powinno wygladac.
gra powinna miec swoj wlasny unikalny niezwykly klimat czyli:potwory wystepujace w grze niech nosza nazwe unikalne, niespotykane, niech ich wyglad bedzie niepospolity . Kazda profesja powinna posiadac wlasny orginalny i rowniez niespotykany wyglad. no i najwazniejsze aby twoja gra odniosla sukces powinna byc mroczna. spytasz dlaczego? to juz ci piszę, ludzie grajacy w gry mmorpg najczesciej szukaja czekosc magicznego, fantazyjnego, niespotykanego w realnym swiecie, czegosc w czym mogli by pokazac ze sa źli :D(np harry potter ZUO).

duzo mroku .... dla zlansowanych mózgów !!!

Yoh Asakura 04-09-2007 16:11

Cytuj:

1. Czy jest jeszcze sens robienie gry 2D w świecie gier 3D ? jeśli tak czy lepszy jest widok z góry czy izometryczny ?
Masz dobrego grafika albo sam nim jesteś ? Jeśli tak - 3D. Jeśli nie wychodzi ci to zbytnio - 2D.
Cytuj:

2. Jaki według was jest najlepszy system rozwijania postaci i zdobywania doświadczenia ?
Chyba oczywiste - poprzez zyskiwanie doświadczenia. Jeśli będziesz tworzył własne MMO to nie spieprz go to jak Bethesda Obliviona, w którym nie ma w ogóle doświadczenia. Pomysł głupi, bo jaka jest przyjemność w rozwiązywaniu questów (nudnych zresztą) jeśli jedyną nagrodą jest słowo "dziękuje" i jakiś durny pierścioneczek który do niczego się nie przyda ?
Cytuj:

3. Czy dobrym pomysłem jest robienie zamiast wielu map jednej ogramnej ?
Zrób tak jak jest to w Gothicu. Ogromny świat, zero ładowania pomiędzy lokacjami (wyjątkiem są oczywiście niektóre miejsca których odwiedzenie jest niezbędne do ukończenia gry).
Cytuj:

4. Czy rozmowy głosowe nadają się do gier typu MMORPG ?
Tak, ale jeśli chcesz je wprowadzić - to zrób to porządnie i tak jak to jest w Baldursie - tylko ważniejsze dialogi są czytane przez lektorów. Zresztą, jeśli jest to amatorski projekt to daruj sobie rozmowy głosowe.

Alanus Lutinum 04-09-2007 16:15

Powiem ci, że grafika jest ważnym punktem gry. W tibię grałoby ok. 50% ludzi więcej gdyby miała lepszą grafiką (3d, albo "niepiskelowatą). Klimat też jest ważny. Zrób kilka profesji (max 6) może jakieś rasy. Dużo broni, oraz klimatowe questy(nie typu przynieś mi 150 rogów byka, bo muszę zrobić magiczny proszek do eliksiru, dostaniesz za to 200 złota i 300 expa). Zrób ulepszanie itemu. Gra musi być barwna i mieć dużo możliwośći. Nie tylko exp exp i skillowanie jak w tibii, tylko np. jakaś praca (jak w silkroad) tak, żeby gra się nie znudziła. Gra musi mieć klimat, mieć sens, pochodzenie, cel oraz miejsce zdarzeń. Dodaj jakieś zagadki nad którymi gracze będą dumać. Daj dużo lokacji, ras, tak żeby było co odkrywać. Nie rób zbyt wolnego expienia, ponieważ czasami 10 godzinne siedzenie na jednym potworkach doprowadza człowieka do szału i znudzenia. Ogólnie gra musi być barwna i miła dla oczu.

Ważna jest balansacja profesji. Ekonomiczna oraz siłowa i defensywna. W tibi tego niestety nie ma.

_WrD_ 04-09-2007 16:48

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez acheo (Post 1639254)
[...]1. Czy jest jeszcze sens robienie gry 2D w świecie gier 3D ? jeśli tak czy lepszy jest widok z góry czy izometryczny ?
2. Jaki według was jest najlepszy system rozwijania postaci i zdobywania doświadczenia ?
3. Czy dobrym pomysłem jest robienie zamiast wielu map jednej ogramnej ?
4. Czy rozmowy głosowe nadają się do gier typu MMORPG ?[...]

Witam =)
No więc:
1. Nie ma sensu, zaraz zaczną cię wyzywać od twórcy kolejnego klonu Tibii :P 3D zrób ^^
2. Proste - co level postać dostaje parę punktów, które rozdziela na różne atrybuty(np. siła, celność, umiejętności magiczne itp.)
3. Tak, dobrym. Imo to charakteryzuje MMORPG - otwarty, wielki świat :)
4. Niee ;/ Lepiej zrobić zwykły chat. Po to są ts i vent :P

Ale sam raczej nie zrobisz wszystkiego, jak chcesz zrobić DOBRĄ grę, musisz mieć ekipę - dużo doświadczonych grafików i programistów(ty sam nie wyrobisz).

Btw. powodzenia :P

X-Zero 04-09-2007 16:58

1. Czy jest jeszcze sens robienie gry 2D w świecie gier 3D ? jeśli tak czy lepszy jest widok z góry czy izometryczny ?
Nie, broń Boże nie rób kolejnego projektu gry podobnej do tibia, która nigdy nie powstanie (pgpdTknnp)...Zrób 3D :D
2. Jaki według was jest najlepszy system rozwijania postaci i zdobywania doświadczenia ?
Echm...postać zaczyna jako nikt (tzn. nie ma profesji) następnie, po kilku questach dostaje się do jakiejś szkoły (jaką wybierze), gdzie dostaje kolejne questy i w końcu zdobywa profesję ^.^ ... Jeśli chodzi o umiejętności (skille) dostaje się je przez questy lub przez naukę (z książek, scrolli) mam jeszcze jeden pomysł ale go nie opiszę (powiem tylko tyle: nauka od innego gracza) ... Co do doświadczenia, to oczywiście exp za potworki i za questy (więcej expa, ale są one trudne :)) ...
3. Czy dobrym pomysłem jest robienie zamiast wielu map jednej ogramnej ?
Lepiej duży, bo denerwuje jak się co chwila ładuje... mogą też być mapki na questy (aby nikt inny Cię nie widział/przeszkadzał - ułatwi to wykonywanie questów wielu osobą na raz ... oczywiście możliwość drużynowa powinna być ;d)
4. Czy rozmowy głosowe nadają się do gier typu MMORPG ?

Hmm... jakby dać coś takiego że wybiera się głos postaci (ale do tego trzeba nagrać wiele słów, liter ... ogółem to dużo roboty) i potem gdy napiszesz to postać coś mówi to było by ciekawie... ale chodziło Ci raczej o coś w stylu teamspeak'a (zrozumiałem?) więc powiem tyle: jak ktoś zacznie np. skrzeczeć, krzyczeć to już inna sprawa ;D


No ale jeszcze coś do potworów i ras:
Wykorzystaj podstawy (potwory: smok, jakiś ork, rasy: elf, człowiek) + dodaj coś od siebie :D
----------------
Mam jeszcze kilka pomysłów, ale wole je na razie zachować dla siebie ^.^

.Matrik. 04-09-2007 17:19

Cytuj:

duzo mroku .... dla zlansowanych mózgów !!!
Mój mhrooczny, zlansowany umysł, twierdzi, że nie wiesz, co napisałeś!

Cytuj:

Tak, ale jeśli chcesz je wprowadzić - to zrób to porządnie i tak jak to jest w Baldursie - tylko ważniejsze dialogi są czytane przez lektorów. Zresztą, jeśli jest to amatorski projekt to daruj sobie rozmowy głosowe.
IMO mu chodzi o coś ljak teamspeak.

@Ontopicznie

Jak to już długo chciałem stworzyć własnego MMO/CRPG więc pomysłów mam niemało... Myślę, że najfajniejszy jest mój system gildii i questy :)

acheo 04-09-2007 18:13

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.Gra prawdopodobnie będzie 2D z 3 powodów: prostsze w wykonaniu co wiąże się z większymi szansami na ukończenie projektu, trudno znaleźć dobrych grafików 3D, mam już sporo kodu napisane pod grafikę 2D.

Co do zarzutu że będą mnie posądzać że robie kolejną kopie Tibi to mam to gdzieś, prawdo mówiąc to nigdy nawet w Tibie nie grałem. A główny powód dla którego zajmuję się tym projektem jest chęć nauczenia się czegoś i nawet jeśli nie uda mi się ukończyć tej gry to na pewno zdobędę nowe doświadczenie.

Diablczek 04-09-2007 20:17

Dużo mroku, zapierających dech w piersi ciekawych questów, bossów, może być jedna wielka mapa razem z kilkoma małymi jak w Gothicu II z Dworem Irdorath, dużo podziemi i tajemniczych magicznych miejsc,upgradowanie itamów no i oczywiście parę profesji sobie równych a nie tak że mag jest 10000000000000x lepszy od wojownika.Mam jeszcze parę pomysłów których tu nie powiem ale możesz wysłać PW.Sam próbowałem kiedyś robić gre w 2D ale mi się znudziło samemu i porzuciłem to.Jestem też dobry w 2D.

.Matrik. 04-09-2007 20:21

...po co pytasz o rady, a potem i tak 2D to nie wiem...

...twoje argumenty mnie nie przekonują...

X-Zero 04-09-2007 22:04

Ech, podałbym Ci kilka moich pomysłów, ale po co je marnować na jakieś 2D <i tak większość wymaga 3D>

Hmm... to chyba już 7 projekt na tym forum ... Zaraz, zaraz: RP online ,GO, DS:E, Sanguine, Blood man, było jeszcze coś tworzone przez dwóch <słabych> grafików...a teraz dołączyło jeszcze Legendary Eiranu i jeszcze Ty... to razem 8, ale zdaje mi się że jeszcze coś było ;o

Ludzie, po co robicie tyle klonów Tibii - pomyślcie, i tak nikt nie będzie w to grał i już widzę jak początkujący MMORPG'owicz wchodzi na jakąś stronkę z spisem gier MMO i widzi kategorie : Darmowe , Płatne, Klony Tibii ...

@edit:
Ach... możesz dawać kolejne pytania ^.^

Dziub$$ 04-09-2007 23:24

@Yoh Asakura
Dobrze Powiedziane
@Topic
jak dla mnie Użytkownik "Yoh Asakura"
ładnie wszystko opisał

Diablczek 05-09-2007 18:17

Zrob jakieś raidy

OnlyShadow 05-09-2007 18:44

Coś pomysłowego przede wszsytkim. Zadałeś pytania o systemy, jakby MMOrpg robiło się według jakiegoś schematu. Tak jakbyś najpierw wybral rodzaj grafiki, systemy, itp, a potem by to programowal. Przede wszystkim liczy sie pomysl, oryginalnosc. Czemu niby wiekszosc MMORPG odgrywa sie w jakimstam sredniowiecznym swiecie, gdzie zyja smoki. Zrob MMO o przyszlosci albo cos... Liczy sie pomysl.
Grafika NIE 3d. 2d, ale pomyslowa, tak jak jedyna swojego rodzaju jest w tibii, i jak jedyna jest w MapleStory (juz nie, bo tym akurat udalo sie zrobic klona :P). Dzieki temu te gry odniosły sukces.

Soldier_PL 30-11-2007 02:04

A dla mnie by sie nadawala gra typu mmorpg w ktorej wszyscy ludzie musza wspolpracowac zeby np: najazd orkow opanowac, ^^ zeby smoki zabijac niech nie bedzie tak ze kazdy sobie chodzi i sieka wszystko dookola a potem podexpia swoich kolegow xD.I jeszcze cos prosze ale to prosze zeby ta gra nie byla na podobnym silniku jak na przegladarce internetowej nie cierpie takich bo zawsze ktos ma wolny net i musi czekac... az mu sie zaladuje albo bedzie zbyt powolne ladowanie i du*a.

Kozak1993 02-12-2007 21:16

Ja mam kilka pomysłów, jezeli chcesz się skonsujtować to pisz gg 9491427. Wtedy wytłumaczę ci jak powinna wyglądać gra MMO.

aripck 04-12-2007 02:24

najlepiej gdyby gra cerpała coś z istniejących gier a zarazem wprowadzała coś nowego.
ciekawym pomysłem była by hybryda final fantasy, diablo , gothic'a .
najlepiej w 3D a jak 2D to only izometryczne .


Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 00:47.

Powered by vBulletin 3