Forum Tibia.pl

Forum Tibia.pl (http://forum.tibia.pl//index.php)
-   Poradniki Archiwalne (http://forum.tibia.pl//forumdisplay.php?f=209)
-   -   Poradnik dla Paladyna by XavierEvera. (http://forum.tibia.pl//showthread.php?t=148057)

Xavierek 19-09-2007 16:23

Poradnik dla Paladyna by XavierEvera.
 
Poradnik Dla Paladyna


Kierowany do postaci 8-40 lvl.


SPIS TREŚCI:
1.Admission
2.Rookgard
3.Equipment
4.Skilling
5.Skillbars Dist/Shield/Mlvl
6.Spells
7.About Exp
8.Pacc blz?



-Let’s Go!


1.Admission


Paladyn – postać, walcząca na dystans , „raz przez update wywyższana a raz udupiana”. Paladyn w walce posługuje się bronią miotną taką jak włócznie czy łuk/kusza. Winter update 2007 zmniejszył zasięg broni miotanej , jednak nie aż na tyle żeby paladyn musiał walczyć w zwarciu. Update wprowadził także spore urozmaicenie w magii paladyna, poprzez uczynienie go mistrzem magii świętości. (holy dmg). Dlatego teraz paladyn stał się czymś w rodzaju „maga bitewnego”?(nie jestem pewien czy dobrze to określiłem).


Paladyn na level dostaje : 10 hp , 15 mp i 20 capa .

Odnawianie hp: Facc – 1 hp co 8 sec
Pacc (Wykupiona Promocja) – 1 hp co 6 sec
Odnawianie mp: Facc- 2 mp co 4 sec
Pacc (Wykupiona Promocja) - 2 mp co 3 sec

2.Rookgard


Nie będę tu opisywał jak należy przejść rookgard. Dam tylko kilka cennych (a może nie cennych) rad.

Po pierwsze nie powinniśmy ruszać sie z miasta bez liny!

Po drugie na rooku nie należy skillować distance fightingu , jest to tylko strata czasu. Lepiej ten czas poświęcić na zebranie trochę kasy i zdobycie jak najszybciej 8 lvla.

Po trzecie po nabiciu 8 lvla powinniśmy sprzedać eq jeszcze na rooku (no może poza carlin swordem) ponieważ wyciągniemy za nie więcej gp niż na mainie.(Na nowych światach lepiej nie sprzedawać, bo ciężko o lepsze na mainlandzie)


3.Equipment


Co do eq to myślę, że każdy będzie chodził w tym, co lubi/na co ma kasę. Jednak przedstawię tu jak WEDŁUG MNIE może wyglądać wyposażenie paladyna.

8-15 lvl – Noob set : Scale arm , Dark/Dwarf Shield , Solider helmet , Dowolna broń miotna (polecam speary).


20+ lvl – Mamoth Fur Cape , Dragon Shield , Spear’s/kusza.


30/35+ lvl – Blue Robe/Mamoth Fur Cape (1 defa mniej niż b robe a różnica w cenie spora),Plate/Blue Legs,Crown Helmet,Dragon Shield ew.V-shield (dla bogatych), Bohy, Royal/ Enchand Spears/Kusza (p bolty na duże hunty).

Myślę że takie eq spokojnie wystarcza do samego końca .. Ale of course można biegać w dużo lepszym jak i dużo gorszym.

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Paro the Crusher (Post 2198217)
Tak wiec moim zdaniem palek ma dwie drogi na eq:
jedna- czolg- coraz lepsze rzeczy bo palkowi nie raz zdarza sie walczyc w zwarciu (mimo ze od tego stroni), vamp (potem lepsza) golden armor, crusader helm, p/k legi
druga- lekka- b robe, crown helm, p legi itp. i git.
P.S.
Po prostu gracz musi okreslic jaki "rodzaj pala" woli
Czasem trzeba walczyć w ciasnym pomieszczeniu :)

Myślę że ta wypowiedź sporo pomoże ^^

Broń i amunicja dla palladyna : (pomijam zwykłe speary , bolty , i arrowsy)

http://img184.imageshack.us/img184/9116/burstyvu6.jpg Burst Arrows - Eksplodujące strzały, mają zasięg kratek 3x3. Po updacie często używane przez paladynów, ponieważ obrażenia zależą od Distance Fightingu nie Magic Levela. Zastępują one paladynowi rune GFB.
http://img54.imageshack.us/img54/257...erarrowue1.jpg Sniper ArrowsLepsze od zwykłych strzał. Jednak żeby ich używać wymagany jest min. 20 lvl. Do kupienia w większości miast na premium area po 3 gp za sztukę.
http://img405.imageshack.us/img405/5...yxarrowzi9.jpg Onyx ArrowsNajlepsza amunicja do łuku. Aby używać należy mieć min. 40 lvl. Do kupienia w większości miast na premium area po 5 gp za sztukę.
http://img247.imageshack.us/img247/4...harrowsfe1.png Earth Arrows Atk: 25. Wymagany lvl:20. Zadają obrażenia od żywiołu ziemi.
http://img80.imageshack.us/img80/276...garrowsng3.png Flaming Arrows Atk: 25. Wymagany lvl:20. Zadają obrażenia od żywiołu ognia.
http://img80.imageshack.us/img80/764...harrowsnb2.png Flash Arrows Atk: 25. Wymagany lvl:20. Zadają obrażenia od żywiołu energii.
http://img184.imageshack.us/img184/5...erarrowpq2.png Shiver Arrows Atk: 25. Wymagany lvl:20. Zadają obrażenia od żywiołu lodu.
http://img88.imageshack.us/img88/115...ngboltyet4.jpg Piercing Bolts Atk: 33. Wymagany lvl:30. Silniejsze od zwykłych boltów. Do kupienia w miastach na premium area po 4 gp za sztukę.
http://img405.imageshack.us/img405/9...erboltscu4.jpg Power Bolts Atk: 40.Wymagany lvl:55. Do kupienia w miastach na premium area. Używane do huncenia mocnych monsterów , oraz do walk pvp.
http://img292.imageshack.us/img292/9...alboltysl5.png Infernal Bolts Atk: 43.Wymagany lvl:70. Można je zlootować z Nightmare , oraz zamienić za Soul Orby u Sweaty Cyklopa w Ab (1 orb = 2 bolce).
http://img405.imageshack.us/img405/6...igspearob7.jpg Hunting Spear Atk: 32.Wymagany lvl:20 Ulepszona wersja zwykłego speara. Można ją sprzedać u Brengusa, w Port hope po 25 gp za sztukę.
http://img254.imageshack.us/img254/4...alspearwc4.jpg Royal Spear Atk: 35.Wymagany lvl:25 Do kupienia u NPC Perod w Port hope i NPC Dario w Ankarahmun po 15 gp za sztukę.
http://img254.imageshack.us/img254/6...edspearts5.jpg Enchanted Spear Atk: 38.Wymagany lvl:42 Najmocniejsze z dostępnych spearów. Da się je wyczarować z normalnych spearów(patrz Spells).Używane przez postacie 45+ do huncenia monsterów każdego rodzaju.
http://img98.imageshack.us/img98/5355/viperstarsjm1.jpg Viper Stars Atk: 28. Trujące gwiazdki (działają podobnie jak poison arrows).Częściej używane, jako ozdoba a nie broń
http://img254.imageshack.us/img254/7...instarsgm5.jpg Assassin Stars Atk: 65.Wymagany lvl:80 Najsilniejsza broń dostępna dla paladyna. Zastępują one paladynom runy SD. Da się je kupić (staniały po upie) u NPC Atrad na Goromie po 100 gp za sztukę. Jednak, aby je kupować wymagane jest ukończenie Assassin Outfit Questu. Zimowy update sprawił że nie łamie się po jednym rzucie (łamie się po 3 rzutach).

4.Skilling

Skille są ważne, zwłaszcza po updacie gdy są głównym czynnikiem wpływającym na obrażenia.

Moja teoria na temat skillowania jest taka:

„Teraz kiedy to prawie większość czasu latamy z tarczą i spearami, shilding bardzo się przydaje. Nie mówię tu oczywiście żeby mieć skille 80/80 pallem .. Ale taki 50~ shielding potrafi uratować życie i pozwala w razie potrzeby bloknąć jakiegoś potwora (bez mass waste).” Dlatego też zaraz po wyjściu z rooka, załatwieniu eq , kupieniu pierwszego spella itp. Proponuje zakupić jakąś broń typu sword/axe/club oraz tarcze i udać się na początku na trolle/gobliny i expić na balance , tak długo aż nie wbijemy z 45-50 shielda. Przy okazji mamy nazbierane trochę kasy/spearów/small stonsów. Po wyskillowaniu tego shield już W ogóle nie powinien nas obchodzić.

I teraz mamy 2 możliwości: Jak mamy 2 chara który może stawiać monka , to bierzemy całe speary jakie mamy, kupujemy wędke i sporoo robaków i ruszamy na afk place. Stawiamy na początku 1 monka i skillujemy do 45~ dista może 50. Na 50 jeżeli mamy small stosy to dobrze skillujemy dalej smallami do 60~ 65 dista. Jak mamy tylko speary to stawiamy 2 monki:

Przezroczyste drzewko na screenie na potrzeby poradnika (pokazuje w jakis sposób i gdzie ukryć speary aby nie biegać po nie co chwile do dp/aby nikt tak szybko nie ukradl/i aby nie znikały po restarcie[w określonych miejscach])


Atakujemy jednego monka do yellowa/reda i przerzucamy się na drugiego ( w czasie jak będziemy bić drugiego , ten pierwszy powinien się uleczyć). Taką metodą możemy skillować spearami spokojnie do 70 dista..(tylko światy pvp)
Jeśli nie mamy możliwości skillowania na sum monie (brak 2 chara , kasy na stawianie monka itp) to staramy się znaleźć jakiegoś knighta który skilluje na slimach. Slime zazwyczaj robi dużo więcej klonów niż knight potrzebuje, wykorzystujemy to i skillujemy na slimach które knighta nie biją.

A mianowicie: znajdujemy knighta skillującego na slimach , i lejemy klony które aktualnie nie atakują knighta. Slimy nie posiadają obrony więc będa padać bardzo szybko, jednak matka szybko przyzwie nowe. Tą metodą możemy skillować od samego początku o ile tylko mamy speary. (Metoda ta tyczy się pvp i non-pvp)
Skillowanie na non-pvp na skillach 80+ nie jest tak trudne jak mogło by się wydawać.

Wygląda to mniej więcej tak:
http://img98.imageshack.us/img98/5850/nonpvpye2.jpg
Zdjęcie zapożyczone z poradnika użytkownika o nicku BaxCrow (strona konkurencji)

Idziemy z summonem na geomancera, Trapujemy go w takim miejscu, aby bił on monka (który musi stać naprzeciwko niego) a my stojąc po skosie (jak na zdjęciu) bijemy geomancera.

Lepiej wyjaśnione jest to w poradniku napisanym przez Pestke :
Trening na Światach Non-pvp

Po wbiciu wymarzonych skilli, możemy w końcu zacząć expić (ale o tym nieco później)

Po za tym, co napisałem przyda się wam ten poradnik: Gdzie expić i zbierać small stones

5.Skillbars Dist/Shield , M lvl

Tabeleczka z przykładowymi skillami na danym lvlu:

LVL****DIST****SHIELD
10******30******50
20******60******50
30******70******55
40******75-xx***60 max.

Dalej albo nie skillujemy już w ogóle albo wedle uznania.

No to zostaje jeszcze magic level.

Hmm.. Wprowadzenie sporo nowych spelli dla palla, powoduje że czym lepszy mamy m lvl tym lepiej. Nie ma się co nad tym rozpisywać. 15 m lvl nie jest co prawda już potrzebny na SD , ale tak jak mówiłem , 15 m lvl to zawsze większe hity z Holy itd.

Tu też tabeleczka z przykładowymi m lvl'ami na dany lvl:

LVL----MLVL
10lvl----2mlvl
15lvl----8mlvl
20lvl----9mlvl
40lvl----12mlvl
55lvl----15mlvl

6.Spells

Uzbierało się trochę spelli przez te wszystkie updaty :

7.About Exp

No to teraz napiszę coś o expieniu. Nie będzie tego dużo, ponieważ w większości będą to linki do poradników które już istnieją (myślę że nie ma sensu żebym 2 raz pisał coś co już jest).

Zgodnie z sug. Fili zmieniam trochę ten punkt:

LvL 20+

Cyklopy(wszystkie rodzaje) (Mount Sternum , Podziemia Ancient Temple , Cyc Camp koło Thais,Cyclopolis)
Dwarfy (bez geomancerów of course) [I kopalnie dwarfów, Cyclopolis)[/i]
Poradnik o kopalniach:
Kopalnie Dwarfów

Undeady (Ghostland , Dark Katedra,Tomby,Mount Sternum)

Ghostland Poradnik:
Ghostland

Dark Katedra Poradnik:
Katedra Ciemnoci
Bezpieczne Dojscie do Katedry
LvL 30+

Minotaury(wszystkie) [I(Mintwallin , Minotaur Mount ,Mino Clan na początku pohu,Wieża na Darashi)[/i]

Mintwallin Poradnik:
Mintwallin

Plains Of Havoc (bez gs'ów)

Poradnik O Poh:
Plains of Havoc

HellGate

Poradnik O HellGate:
HellGate

LvL 40+

Tomby

Poradnik o Tombach:
Tomby

Orc Fortress i Orcland
Mount Sternum (wbrew pozorom po upie można tam siedzieć do 50~ lvla)
Pozatym dalej możemy siedzieć na Guardach czy Pohu... od 40 lvla (bohy + t ring na wszelki wypadek) możemy bić gsy (najbezpieczniej wkoło temple)

Od 40~ możemy próbować sił na Dragach (Poh, Ankh itp) oraz na niższych poziomach Tombów.

Myślę że po osiągnięciu ~45 lvla sami będziecie wiedzieć co robić. Możliwości jest naprawdę dużo.
===============================================

8.Pacc blz?

No więc dodam jeszcze słówko na temat pacca , ponieważ wiele osób zastanawia się kiedy sobie go zakupić i czy jest to opłacalne.
Pomimo że pacc ułatwia grę to:
1. Kupowanie go przed 40 lvl'em (a nawet 50) nie ma sensu. (expowiska dla facca do 50 lvla spokojnie wystarczą)
2. Jeżeli nie ma się ok. 70+ dista też jest to nieopłacalne.
3. Jeżeli już sie go kupi , to nie aktywować go czym prędzej ale uzbierać kasę na czary , promocje , ew. trochę podskillować.
4. Aktywować w dobrym momencie , kiedy ma się wiele czasu na grę (np. wakacje)

A to wszystko po to żeby nie wastować tego pacca .. tylko przez czas trwania jednego uzbierać na next.
Na koniec coś o czym powinniśmy pamiętać decydując się na tą profesję:

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez eloeloo (Post 2200549)

Najważniejszą jednak rzeczą którą powinniśmy pamiętać to to ze Pall jest i zawsze będzie bardzo kosztowna postacią wiec powinniśmy albo zbierać ( co jest praktycznie mało realne ) albo po prostu nielegalnie kupić kilka cc które pójdą na skilowanie to jedyna słuszna choć nielegalna reguła.

No to by było chyba na tyle.

To mój 1 poradnik więc proszę o surową krytykę , wszelakie błedy i nieścisłości postaram się poprawić.

Myślę, że komuś się przyda.

Pozdro Xavier.

EDIT: Zastrzegam że poradnik znajduje się również na Tibia.org.pl i jest on w pełni mojego autorstwa.

rathaner 14-10-2007 15:39

Poradnik znakomity, jestem początkującym i bardzo mi pomógł dałbym 11/10 jeśli by się dało :)

cheerios 14-10-2007 17:56

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Xavierek (Post 1658378)
Po nabiciu 30 skilla i uzbieraniu ~200 spearów najlepiej zacząć trenować na summonie (Monk).

200 spearów ?! Pogieło Cie .. ? Lepiej kupić w Ab'Dendriel [zakładając że siedzimy w AB, większośc playerów tak robi], nie dość że zaoszczędzimy czas, to jeszcze nie tak drogo wyjdzie ..

Z tego co wiem [dawno nie skilowałem na monku pallem, więc pomyłki wybaczcie] to NAWET po tym upie nie wchodzą jakieś mega hity na 30 skillu w monka .. Wg. mnie nie opłaca się skilować na 30 skilu z monkiem. Po pierwsze ZAKŁADAJĄC że jesteśmy na nowym servie, to raczej nie można liczyć na pomoc kogoś obcego, jeżeli chodzi o postawienie monka .. Z kumplem, dobra, on robi sobie runki, my spokojnie bijemy monka.


Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Xavierek (Post 1658378)
Skillowanie na non-pvp na skillach 80+ nie jest tak trudne jak mogło by się wydawać.

Zgadzam się w całej rozciągłości, dużo ludzi narzeka że no-pvp i skilowanie od 80+ śmierdzi, bo się nie da etc, a tak naprawdę mówią to ludzie NIE UMIEJĄCY grać na no-pvp .

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Xavierek (Post 1658378)
Idziemy z summonem na geomancera, Trapujemy go w takim miejscu, aby bił on monka (który musi stać naprzeciwko niego) a my stojąc po skosie (jak na zdjęciu) bijemy geomancera.

Nigdy nie praktykowałem, ale z tego co mi kumpel mówił, on nie odchodził na afk, bo co chwilę respiły mu się guardy etc i trza to było wybijać.

Nie mam ochoty już cytować, ale uważam że DOPIERO na 60lv 15mlv to z deczka przegięcie .. Ja biegałem z 15 mlv od 48lv ; >

Co się tyczy POH'a to stwierdzam że jeżeli chodzi o exp, zależy jak trafimy. Duża liczba osób mówi że POH śmierdzi, bo lata tam pełno osób. Jedni mówą że mało osób biega, z uwagi na GS'y . Śmiem twierdzić że jedni i drudzy mają dużo racji, bo zależy to od tego jak trafimy. Raz chciałem na probę zrobić nockę na POH'u [maniac plx :D ] i biegały ze mną ledwo co 2 osoby, a to i tak tylko do 1 w nocy. Kilka dni po tym wydarzeniu znowu zrobiłem nockę i robiłem ją w towarzystwie 2-3 osób. I tak był niezły exp/h bo 2-3 osoby nie są jakoś strasznie dużo wybić i zabrać. Resp też nie jest jakiś super wolny, więc całkiem fajnie można expić.
Ogólnie kilka byków rzuca się w oczy i widać że nie grałeś jakoś dłużej palkiem . Ciekawostki, taktyki i nie opisałeś miejsc do expienia dla Pacc. Jeżeli chcesz stworzyć naprawdę dobry poradnik to musisz mieć WŁASNE doświadczenie. Takie ' zapożyczanie ' zdjęc nie robi wrażenia takiego jak byś materiały zbierał sam.

Nie zwykłem oceniać poradników, a w tym przypadku nie widzę powodu aby przywarę zmieniać .

Wamaka 15-10-2007 08:54

Poradnik spoko tylko , że wydłużyłeś drogę do Cyklop Camp można szybciej się dostać :)
Ale oK.

:D:D

ZonaRomana 15-10-2007 09:13

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez cheerios (Post 1694852)

Nie mam ochoty już cytować, ale uważam że DOPIERO na 60lv 15mlv to z deczka przegięcie .. Ja biegałem z 15 mlv od 48lv ; >

.


15mlvl na 60lvlu jest ok ;] nie ma co wbijać mlvla na siłe bo teraz nie ma to zabardzo sensu :)

nUUBBa 15-10-2007 09:57

Świetny poradniczek :) Każdy początkujący palek będzie wiedział mniej więcej co i jak, żeby ten 40 nabić stosunkowo szybko. Pomyśl jeszcze nad dodaniem PACC area, tam to wogóle szybko się jedzie pallem, wiem z doświadczenia :) 9,5/10 żeby za dobrze nie było :P

Chmielu123 15-10-2007 21:21

Fajny poradnik. Przydal mi sie nawet bardzo

Po$dRo :cup::cup::cup::)

Xirgan 15-10-2007 21:52

Poradnik spoko, tylko mozna by dodac scarf do eq, jest lekki i tani a 1 arma sie przyda i sadze ze legi raczej powinno sie nosic chociaz brass.
9/10

Shafarro 21-10-2007 22:20

Bardzo Ciekawy poradnik. Mam paladyna i jednak uważam że powinno się skilować do 80+ (ładnie jest patrzeć jak ze speara po 170+ sie bije :p) PzDr

durel 21-10-2007 22:48

Cytuj:

Skille są ważne, zwłaszcza po updacie gdy lvl nie ma dużego wpływu na zadawane obrażenia.
COOOOOOOO???? to byl jakis nowy update!? oO
o ile wiem to w tym updacie lvl ZACZAL WPLYWAC NA OBRAZENIA ZADAWANE PRZEZ KINA I PALLY
stary, zastanow sie co piszesz? ; /

no chyba ze jak mnie nie bylo (i nie bedzie) byl jakis updejt ;/

Toren 21-10-2007 23:29

6/10 -.- trochę zapożyczony

Xavierek 22-10-2007 20:12

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez durel (Post 1706569)
COOOOOOOO???? to byl jakis nowy update!? oO
o ile wiem to w tym updacie lvl ZACZAL WPLYWAC NA OBRAZENIA ZADAWANE PRZEZ KINA I PALLY
stary, zastanow sie co piszesz? ; /

no chyba ze jak mnie nie bylo (i nie bedzie) byl jakis updejt ;/

No to chyba cię nie było..

Już mi się nie chce w newsach szukać..

Derius 23-10-2007 23:02

Fajny Poradnik za chciało mi sie grać pallkiem :>B):)
I teraz wiem gdzie expić ^^

Pozdro

Etana 29-10-2007 21:52

xD
 
;( ja mam 13 pallka ze skilami 53dista na 33 shieldinga i moim zdanie mam slabe skile

Fenix_Dragoon 31-10-2007 18:37

Poradnik ładny ale jeśli mogę coś dopisać. Skillowanie na non-pvp.
Można jeszcze skillować na cyclopie wystarczy tylko dobry knight i może blokować 1 cyclopa a paladyn ze stone może skillować jak bym wiedział jak dodawać zdjęcia bym pokazał.

Szczuplak 10-11-2007 07:39

mam pytanko :baby:..
na 10 lvl 30/15???
mi sie zdaje za na 10lvl powinno byc 50/30 albo 60/40
ale to oczywiscie moje domysly, prosze o odpowiedz:]

Marsik92 12-11-2007 19:22

To ja mam jedno pytanie. Mam palka ze skillem 49 i często chodziłem expić na cyclopy. Jednak nie zarabiałem za dużo. Co byś mi polecił zrobić?
a tak btw. świetny poradnik

Serischin_95 14-11-2007 20:30

;d gram pallem od nie dawna i mam skille 51 dista, shielding chujowy xd, i se kozacko expie na zamku przy ab o0 xD:cup::cup::cup::cup::cup::cup:8o

Marchewki 14-11-2007 22:46

jeden z najlepszych poradników dla Paladyna jaki czytałem xD mapki , screeny wszystko ładnie i idealnie jak dla mnie 10/10 xD

Mandigal 15-11-2007 15:38

Poradnik przyznam dobry. Z pewnoscia wlozyles w niego sporo pracy i jest on wielce przydatny, ale jest w nim pewien szczegol, ktory chcialbym sprostowac. Mogloby to wprowadzic kogos w blad.
Cytuj:

Skille są ważne, zwłaszcza po updacie gdy lvl nie ma dużego wpływu na zadawane obrażenia.
Przed updatem level w ogole nie wplywal na damage zadawany brońmi, wiec obecnie jestesmy (paladyni) w "nieco" korzystniejszej sytuacji.

Nie zebym sie czepial, ale niektorzy przywiazuja wage do takich spraw.
7/10 :)


Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 02:03.

Powered by vBulletin 3