Forum Tibia.pl

Forum Tibia.pl (http://forum.tibia.pl//index.php)
-   Updates (http://forum.tibia.pl//forumdisplay.php?f=166)
-   -   [PRAWDA NA TEMAT UPDATE] - dla evul knightów i pallów. (http://forum.tibia.pl//showthread.php?t=154581)

Hi$zP@N 17-11-2007 10:32

[PRAWDA NA TEMAT UPDATE] - dla evul knightów i pallów.
 
Niech to wam rozjaśni w głowie i spowoduje że wkońcu przestaniecie narzekać , gdyż wasze narzekania są bezpodstawne.

Hmm .... moją , krótką wypowiedź zacznę może od tego , że bardzo podoba mi się ten zimowy update , według mnie jest trafiony w 10-tkę. Na temat:

1) Ekonomi
CipSoft podjął próby polepszenia ekonomi moim zdaniem im się to udało. Sorc będzie mógł teraz poexpić trochę dłużej , przy czym bijąc monstery z odpowiedniego spellu cały hunt będzie tańszy. Wracając do narzekań knightów małe porównanie:

100 ek before update:
- brał 2 pary soft bootsów , pare bp uh na wszelki wypadek expił około 10h jadąc na exurach (szybki wzrost mlvl , tani expi i niezły loot) przy czym nadal miał dość duża liczbę cap
- 100 sorc brał 15 bp mf , miał 1 bp uh i parę przydatnych rzeczy. Expił może z 2h (przy dobrym respie na dragach). Miał szczęście jeżeli wychodził na 0 , zazwyczaj kończyło to się małym waste (nie wspomnę o expieniu na innych monsterach).

Trzeba również wspomnieć o rzeczy która powinna być dawno a została wprowadzona dopiero teraz mianowicie nowy NPC skupujący itemy. Dobrze jest wiedzieć że G arm i DSM których cena na niektórych servach to 10-20k wkoncu będzie miał swój stały price i będzie można na nich zarobić.

Tak więc Cipsoft poprawił ekonomię teraz każda profesja będzie miała szansę na dobry zarobek (jeżeli się odpowiednio przygotuje).

2) Siły i właściwości danych profesji

Moim zdaniem świetnym rozwiązaniem jest wprowadzenie żywiołów. Na każdego hunta trzeba sie będzie dobrze przygotować. Trzeba będzie obrać jakąś taktykę nie tak jak to było dotychczas (take mfs/uh , go to exp , comeback and logout). Np. teraz expiąc na dragach używając exori o żywiole lodowym , waste będzie bardzo małe a hity będą na wysokim poziomie. Jednak idąc z tym samym założeniem na np. hydry zdziwimy się gdy zauważymy ze z tego samego czaru w hydry bijemy po 60-80. Teraz zanim pójdzie się expić trzeba będzie myśleć. Według mnie są rzeczy które są trochę nie fair wobec knighta:

- ta sprawa należy już do przeszłości , mianowicie chodziło tu o visowanie. Sorc visował co sekundkę uderzając bardzo szybko dzieki temu miał przewagę nad knightem który bił wolniej. Teraz MS/ED visuje z taką częstotliwością jak ek bije z broni białej. Oczywiscie magom pozwolono teraz leczyćsie podczas ataku co powinno zostać wprowadzone już dawno , gdyż inne profesje nie miały z tym problemu.

3) Capa (czyli tzw. nośność)

Kolejnym świetnym pomysłem jest wprowadzenie run wielostrzałowych i manasów , które dają więcej many. Ileż to się musiał sorc nabiegać żeby wbić lvl , a taki knight tak jak już wyżej wspomniałem bral 2x soft boots i cały dzień z głowy. Oczywiście nadal knight i pall będą mieli przewagę w sprawie capa jednak nie będzie on już tak bardzo uderzać w sorca.

To by było na tyle. Mam nadzieję , że trochę rozjaśniłem sytuacje pro evul knightom i pallom po letnim updejt którzy myśleli , że ten easy mode będzie trwał wiecznie. Wspominałem tutaj porównania na temat knighta i sorca (nie poruszałem tutaj tematu palla gdyż nie ma sensu mówić o tym , że 100 pall na używając kilkuset r spearów i kilkunastu bp mf wbija 1mln expa dziennie na dragach lub innych monsterach . Ten update wyrównał profesję chyba bardziej niż wszystkie poprzednie update'y. CipSoft odwalił kawał dobrej roboty , a spam typu "muj najt już nie będzie expil cały dzień , plx naprawcie muj topur" lub "muj palek będzie równy z sorcem , to nie fair ja chce być pro evul najlepszejsszeszyyyy ((" nie powinien mieć wogóle miejsca gdyż ktoś kto nie był na test servie i nie porównał nowych zjawisk nie powinien mieć prawa głosu.

Teraz parę szybkich pytań i odpowiedzi:

1. Czy sorc będzie używa czarów typu "strike" na dystans?
- tak
2. Czy knight będzie musiał reperować broń (lub jak kto woli czy broń będzie sie tępić)?
- nie
3. Czy moc czarów typu ue , sd została poprawiona o 50-70-100%?
- nie
4. Czy speary będą mogły posiadać moc żywiołów?
- nie
5. Czy arrowy będą posiadały taką moc?
- tak
6. W jaki sposób ładuje moją broń mocą danego żywiołu?
- sorc/druid 30+ może zamieniać gemy na enchanted gemy , dzięki którym będzie można zmieniać żywioł broni
7. Czy runy będą wielostrzałowe?
- tak
8. Czy będzie public test server?
- nie
9. Czy dany lvl mana/life potiona będzie wymagał określonego poziomu?
- tak
10. Czy nowe spelle , runy i własciwości będą dostępne dla facc?
- niektóre tak

To już wszystko co mialem na ten temat do powiedzenia. Myślę , że teraz trochę pomyślicie zanim zaczniecie kłapać oz0r3m. Ten update jest jednym z lepszym i myślę , że dobrze wpłynie na całą tibie.

Jest to kopia mojej wypowiedzi w innym topicu , ale wolałem zrobić własny aby dotarło to do każdego narzekającego , żeby sobie uświadomił , że gada głupoty !!!

W miarę możliwości będe dawał jakieś screeny.

@EDIT

Tutaj zamieszcze mały dodatek od jednego z naszych userów..

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez ebernardyn (Post 1752901)
Fluidy
23:22 Xodet: Do you want to buy a mana potion for 55 gold?
(Dla: każdego)
23:22 Xodet: Do you want to buy a strong mana potion for 125 gold?
(Dla: Paladin, Sorcerer, Druid 50+)
23:22 Xodet: Do you want to buy a great mana potion for 195 gold?
(Dla: Sorcerer, Druid 80+)
23:23 Xodet: Do you want to buy a health potion for 55 gold?
(Dla: każdego)
23:23 Xodet: Do you want to buy a strong health potion for 195 gold?
(Dla: Paladin, Knight 50+)
23:23 Xodet: Do you want to buy a great health potion for 435 gold?
(Dla: Knight 80+)

Czary
KNIGHT:
-Wound Cleansing (exana mort): Lvl:30 Mana:55 (czar leczący tylko dla knightów)

PALADIN:
- Divine Missile (exori san): Lvl:40 Mana:20 (jak exori con dla palków / świętośći)
- Divine Caldera (exevo mas san): Lvl:50 Mana:180 (jak exori mas dla knightów / świętość)

SORCERER:
- Thunderstorm (adori mas vis): Czar Runiczny, Lvl:28 Mana:430 (jak gfb / energia)
- Stalagmite (adori tera): Czar Runiczny, Lvl:24 Mana:350 (jak hmm / ziemia)
- Ice Strike (exori frigo): Lvl:15 Mana:20 (jak exori vis / lód)
- Terra Strike (exori terra): Lvl:15 Mana:20 (jak exori vis / ziemia)
- Rage of the Skies (exevo gran mas vis): Lvl:55 Mana:650 (zamiast ue, większy zasięg, słabszy / energia)

DRUID:
- Stone Shower (adori mas tera): Czar Runiczny, Lvl:28 Mana:430 (jak gfb / ziemia)
- Avalanche (adori mas frigo): Czar Runiczny, Lvl:30 Mana:530 (jak gfb / lód)
- Icicle (adori frigo): Czar Runiczny, Level:28 Mana:460 (jak hmm / lód)
- Ice Strike (exori frigo): Lvl:15 Mana:20 (jak exori vis / lód)
- Terra Strike (exori terra): Lvl:15 Mana:20 (jak exori vis / ziemia)
- Ice Wave (exevo frigo hur): Lvl:18 Mana:25 (jak fire wave / lód)
- Terra Wave (exevo tera hur): Lvl:38 Mana:210 (jak energy wave / ziemia)
- Eternal Winter (exevo gran mas frigo): Lvl:60 Mana:1200 (jak ue / lód)

Mana i Hitpoints
4. Restoring Mana and Hitpoints

* Formuła leczenia jest teraz taka sama jak nowa formuła ataków magicznych
- Uh'y bedą prawie bezużyteczne dla knightów, paladyni bedą się leczyć z mniejszą siłą
- Niektóre wartości czarów leczniczych zostaną przekalkulowane.

* 3 inne mikstury leczenia: health potion (dodaje +/-100 HP), strong health potion (dodaje +/-300 HP) i great health potion (dodaje +/- 600 HP).
- Bedą dostępne w sklepach magicznych.

* 3 różne mikstury many: mana potion (daje +/-100 Mana), strong mana potion (daje +/-200 Mana) i great mana potion (daje +/- 300 Mana).
- Bedą dostępne w sklepach magicznych.

Walka
- Czary są teraz przydzielone do kategori. Wszystkie czary których nie możesz użyć w PZ są uznawane jako agresywne.
- Wszystkie potiony i runy bedą mogły zostać uzyte na innym graczu.
-Potwory nadal bedą zadawały takie same obrażenia od poszczególnych ataków, lecz nie bedą mogły użyć ich w tej samej sekundzie (czyli nie będzie comba).

Bronie
-Magowie (Druidzi i Sorcowie) bedą mogli zamieniać kamienie w "zaczarowane" kamienie.
small ruby --> ognień przez sorcerer'a.
small amethyst --> energia przez sorcerer'a.
small emerald --> ziemia przez druid'a.
small sapphire --> lód przez druid'a.
- W każdym mieście będą znajdowały się portale w których będzie można zamienić poszczególne kamienie.
- Jedna zamiana kosztować będzie 300 many.
- Kamienie mogą zostać użyte na broniach aby nadać im moc poszczególnego żywiołu.
- Bronie po zamianie bedą posiadały taki sam atk i def lecz gdy użyje się np. broni "lodowej" na dragonie zada ona odpowiednio większe obrażenie.

Amunicja
- Nowe strzały odpowiadające każdemu żywiołowi.
- Bedą mogły zostać kupione w sklepie (nie da się ich zamienić jak broni).

Gratuluję! Takich użytkowników jak pan na górze nam potrzeba :)

Duke Dran 17-11-2007 11:12

Cytuj:

6. W jaki sposób ładuje moją broń mocą danego żywiołu?
- sorc/druid 30+ może zamieniać gemy na enchanted gemy , dzięki którym będzie można zmieniać żywioł broni
Mam rozumieć, że tylko Pacc? : P

Pierozek 17-11-2007 11:25

Pewnie tak bo inacZej im sie opylac nie bedzie ;P

Piotrek Marycha 17-11-2007 11:37

napisales wszystko poza najwazniejszym problemem - life potionami ktore maja leczyc zawsze i kazdego +/- 600 co jest kpina w stosunku do 200 + ek i w ogole wszystkich paladynow ktorzy beda mieli tylko sredni potion

Neross 17-11-2007 11:52

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Hi$zP@N (Post 1749802)
6. W jaki sposób ładuje moją broń mocą danego żywiołu?
- sorc/druid 30+ może zamieniać gemy na enchanted gemy , dzięki którym będzie można zmieniać żywioł broni


Czy zamienianie gemow na enchanted gemy bedzie sorca/druida cos kosztowac?

Mokre_Wypociny 17-11-2007 12:04

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Piotrek Marycha (Post 1749887)
napisales wszystko poza najwazniejszym problemem - life potionami ktore maja leczyc zawsze i kazdego +/- 600 co jest kpina w stosunku do 200 + ek i w ogole wszystkich paladynow ktorzy beda mieli tylko sredni potion

Zgadzam sie. Chyba bardziej life potiony powinny byc dla knightow, a nie dla sorcow/drutow? Po co dla sorca/druta life potion, ktory leczy jak kolega wspomnial po 600+- , skoro te profesje maja malo hp/maja exury gran/maja exury vity. Knight sie niewyuha przy 3 hydrach, hahaha? Kpina? To jest jasne, ze rycerze zawsze powinni miec wiecej hp, co z tym idzie powinni miec bardziej rozbudowane runy lecznicze, przypomne bp "nowych uh" kosztuje 8,7k a leczy +- jak uh. Cipsoft nietrafil w 10. Knighty zawsze mialy gorzej, jeden update dla nich zrobili to juz sorce/druty z placzem wypisywaly na tibia.com "retired". Uwazam, ze kicksoft zblizyl sie do wyrownania profesji, ale nadal nie jest ona idealna. Mysle, ze gdyby nie te "uhy" po 8,7k, byloby o wiele lepiej. To jest moje zdanie.

xoz 17-11-2007 12:06

Cytuj:

Czy zamienianie gemow na enchanted gemy bedzie sorca/druida cos kosztowac?
x mana points

dawid000 17-11-2007 12:17

@up
czytales teasery?

je sie umagicznia w swiatyniach a nie jakims czarem -.-

Sallim 17-11-2007 12:21

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Hi$zP@N (Post 1749802)
100 ek before update:
- brał 2 pary soft bootsów , pare bp uh na wszelki wypadek expił około 10h jadąc na exurach (szybki wzrost mlvl , tani expi i niezły loot) przy czym nadal miał dość duża liczbę cap

ee..
powiedz mi skad 100 ek wezmie 2 pary soft? ;o
jezeli mialby miec 2 pary to musial by byc albo hackerem albo lurerem albo thiefem albo miec pare farm druidów
2x soft = ~600k each w zaleznosci od servera wiec nie pisz ze bral 2 pary softów bo z nieba softy jeszcze nie leca

poreda 17-11-2007 12:28

Podam ci kilka powodów dla których twoje przekonania są błędne. Tak więc zaczynajmy:

1) Paladin bierze Backpack MF i 40 Royal Spirów na około 2 godziny (w porywach do 3) expienia, wastując tylko i wyłącznie RS, czasem mana fluidy w trudnych sytuacjach (mówię o np Gsach, Tombach, Dragach)

2). Knight bierze 10 BP MF i idzie expic na załóżmy Tomb, i jeżeli kiedykolwiek grałeś Knightem to wiesz że te mana Fluidy zejdą bardzo szybko, np mi 10 bp mf na Lizardach wystarcza na 5h (przy cyzm mam 40k/h) a Sorc weźmie 10 BP MF, pójdzie na Vamp Hell i wyciąga 60k/h, lub np 70k/h na Hydrach z dobrym Blockerem.

3) Według mnie w nadchodzącym UPDATE najmniej dostał pal, mimo iż jest najsilniejszą profesją, a do expienia potrzebuje tylko Life Ringa, troche fooda i amunicji (np Royal Spearów). Knight mimo wszystko może dłużej huncić, ale nie potrfi bić tyle expa co Sorc/Druid, a Waste jest zbliżone do siebie.

Mokre_Wypociny 17-11-2007 12:30

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Sallim (Post 1749977)
ee..
powiedz mi skad 100 ek wezmie 2 pary soft? ;o
jezeli mialby miec 2 pary to musial by byc albo hackerem albo lurerem albo thiefem albo miec pare farm druidów
2x soft = ~600k each w zaleznosci od servera wiec nie pisz ze bral 2 pary softów bo z nieba softy jeszcze nie leca

own3d! Nom hacker bo innego wyjscia nie ma ;/;/;/;/;/;/

Rothes 17-11-2007 12:36

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez dawid000 (Post 1749967)
@up
czytales teasery?

je sie umagicznia w swiatyniach a nie jakims czarem -.-

Ale te świątynie pobierają manę za każde natchnienia kamienia magią (300 o ile mnie pamięć nie myli).

Life potiony zamiast UHów dla knightów to świetny pomysł. Od kiedy potworom nie zdarza się używać comba, nie potrzeba dużego healingu, a na questach pokroju PoI po prostu należy zabrać healerów, czyli tak jak to powinno być.

Uważam jedynie, że przesadzono z polepszeniem magów (nie wspominając o druidach, którzy teraz biją sorca pod każdym względem na głowę). Podam parę przykładów:
  • Jestem w stanie mając 735 hp blokować 2 behemothy i bić je z exori morta, podobnie ma się sprawa z 2 quarami predatorami, 3 warlockami, itp.
  • Zrobiłem warlord arenę używając jedynie 7 plecaków najmocniejszych mana potionów, nie używając przy tym pojedyńczej runy sd/żadnego ssa. Po prostu potwory (nawet pokroju Dracoli), nie potrafiły uderzyć mnie mocniej w ciągu 1 tury niż ja mogłem zregenerować many w tym czasie (2 potki przypadają na ich 1 atak - łącznie 600 many więcej).
  • Znajomy 66 MS bez problemu wyczyścił fire axe quest bez magic shielda, UE ani niczego tego typu - tylko ice strike

poreda 17-11-2007 12:38

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Rothes (Post 1749989)
Ale te świątynie pobierają manę za każde natchnienia kamienia magią (300 o ile mnie pamięć nie myli).

Life potiony zamiast UHów dla knightów to świetny pomysł. Od kiedy potworom nie zdarza się używać comba, nie potrzeba dużego healingu, a na questach pokroju PoI po prostu należy zabrać healerów, czyli tak jak to powinno być.

Uważam jedynie, że przesadzono z polepszeniem magów (nie wspominając o druidach, którzy teraz biją sorca pod każdym względem na głowę). Podam parę przykładów:
  • Jestem w stanie mając 735 hp blokować 2 behemothy i bić je z exori morta, podobnie ma się sprawa z 2 quarami predatorami, 3 warlockami, itp.
  • Zrobiłem warlord arenę używając jedynie 7 plecaków najmocniejszych mana potionów, nie używając przy tym pojedyńczej runy sd/żadnego ssa. Po prostu potwory (nawet pokroju Dracoli), nie potrafiły uderzyć mnie mocniej w ciągu 1 tury niż ja mogłem zregenerować many w tym czasie (2 potki przypadają na ich 1 atak - łącznie 600 many więcej).
  • Znajomy 66 MS bez problemu wyczyścił fire axe quest bez magic shielda, UE ani niczego tego typu - tylko ice strike

Ale to wciąz sam Test Server ;)

Neross 17-11-2007 12:53

Najbardziej mnie w*****aja nooby ktore zaczynaja plakac po tym jak zobacza ile sorc/druid wali na test serwie! PRZECIEZ TO POCZATEK TSA I CIPY JESZCZE DUZO ZMIENIA!

Cipy zjebali letni update teraz chca to naprawic, wiec dajcie im KURWA szanse i poczekajcie na koniec tsa, a nie na poczatku wystawiacie im opinie!

Toren 17-11-2007 13:01

Wytłumaczenie bardzo dobrze napisane :) i zgodzę się,że ten uptade jest bardzo dobry.

P.S.wiecie,że na TS jest bug,że pare obrażeń łączy się w 1 napis?(tak słyszałem)

Gucias 17-11-2007 13:05

@Neross
Zgadzam, się. Zawsze na test serwerze były hity z satelity na samym początku Pamiętacie assasin stary na ts? w człowieka po 800 wchodziły. Mi się ogólnie ten update podoba(zawsze lubiłem Diablo XD)
Jedna sprawa mnie tylko nurtuje -to leczenie, ile ja się teraz będę palem vitował??! 200 hp?! Żal. Poza tym wszystko jest ok :P

Hu'Hu 17-11-2007 13:18

Wreszcie widzę pierwszy temat o ts w którym piszą normalni, myślący
ludzie.
Macie racje to jest ts i dlatego to wszystko tak wcześnie ruszyło żeby wyeliminować wszystkie błędy.
Z dnia na dzień to wszystko się będzie zmieniać więc nie można się sugerować tym co się dzieje aktualnie na tsie.
Prosze o cierpliwość i wyrozumiałość do póki Update nie wejdzie w życie.

Rothes 17-11-2007 13:18

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez poreda (Post 1749995)
Ale to wciąz sam Test Server ;)

Z tym, że nie zapowiada się na to aby mieli przywrócić comba od potworów i wspólny exhausted na ataki i leczenie, czyli w sprawie magów nic się nie zmieni. Nadal będę mógł sobie wszystko sam blokować i bić jednocześnie.

poreda 17-11-2007 13:34

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Rothes (Post 1750058)
Z tym, że nie zapowiada się na to aby mieli przywrócić comba od potworów i wspólny exhausted na ataki i leczenie, czyli w sprawie magów nic się nie zmieni. Nadal będę mógł sobie wszystko sam blokować i bić jednocześnie.

W sumie prawda, ale nie zgadzam się z tymi nowymi Mana Fluidami i Health Potionami. Knight teraz wastuje, i to jest oczywiste, a co dopiero po Update? Kiedy jakiś shit który zabiera 55 many zastapi exure? :/

Asthan 17-11-2007 13:39

Myślę ze pomysły jakie miał cipsoft w tym update sa naprawdę dobre, jednak mogli by to dopracować a nie spieszyć sie z updatem.

Cytuj:

Life potiony zamiast UHów dla knightów to świetny pomysł. Od kiedy potworom nie zdarza się używać comba, nie potrzeba dużego healingu, a na questach pokroju PoI po prostu należy zabrać healerów, czyli tak jak to powinno być.
To jest trochę nie sprawiedliwe, wraz z wzrostem sily leczeni gracz z wyższym lv miał mniejsze waste a tak powinno być.


Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 21:16.

Powered by vBulletin 3