Forum Tibia.pl

Forum Tibia.pl (http://forum.tibia.pl//index.php)
-   Poradniki (http://forum.tibia.pl//forumdisplay.php?f=31)
-   -   Porównanie Profesji Tibijskich (http://forum.tibia.pl//showthread.php?t=185649)

rajaput 20-07-2008 22:07

Porównanie Profesji Tibijskich
 
PORÓWNANIE PROFESJI TIBIJSKICH


Z powodu masy powstających tematów, które treśc jest mniej więcej tak: "Plis, plixior, kogo wybrac sam nie wiem, plis, pomuszcie!!!!111oneone", postanowiłem porównac wszystkie profesje, ich wady i zalety. Oto one:



Rycerze to mistrzowie walki bronią białą. Posiadają siłę potężniejszą, niż inny profesje i są zdolni unieśc więcej ekwipunku i przedmiotów, na jakimkolwiek poziomie.
W rezultacie ich skupienia na umiejętnościach walki fizycznej, rycerze nie są tak silni w dziedzinie magii.

Co poziom otrzymuje:
- 25 udźwigu
- 15 punktów życia
- 5 punktów many

Regeneruje:
- 1 punkt życia, co 6 sekund (knight); 1 punkt życia, co 4 seukndy (elite knight)
- 2 punkty many, co 6 sekund


Plusy:

+ najszybciej awansuje w walce wręcz
+ najszybciej awansuje w 'shieldingu'
+ posiada największy udźwig, dzięki czemu może unieśc więcej przedmiotów
+ posiada największa ilośc punktów życia i najszybciej je regeneruje
+ do expienia nie potrzebuje żadnego rodzaju amunicji
+ bardzo szybko zarabia się nim pieniądze

Minusy:

- najwolniej awansuje w poziomie magicznym i najwolniej regeneruje manę
- może nauczyc się niewiele czarów
- nie posiada dobrego czaru leczącego
- przyjmuje bardzo dużo obrażeń, poprzez to, że nie walczy z potworami na odległośc
- by dobrze expic, musi posiadac wysokie skille
- musi miec większy poziom, niż inne profesje, by zabijac silne potwory samemu
- na trening trzeba poświęcic sporo czasu
- potrzebuje na tyle dobre eq, by mógł stawiac czoło silnym potworom


Porady

Zarabienie pieniędzy:

#Zbieraj przedmioty z ziemi. Nie raz zdarza się, że mag, lub druid expią dalej, gdy kończy im się capacity. Przedmioty, które wypadają z potworów zostawiają w ich ciałach, lub wyrzucają na ziemię. Sprawdzaj ciała w poszukiwaniu przedmiotów, które mógłbyś sprzedac w sklepie.

Zdobywanie doświadczenia:

#Nie zapominaj, by zabrac ze sobą trochę Health Potionów. Mogą uratowac twoje życie!
#Zabijaj potwory, które nie uciekają, gdy są bliskie śmierci. Pozwoli to, na ulepszenie twojego 'shieldingu', podczas, gdy będziesz expic.
#Zawsze miej ze sobą Mana Potiony! Często o wiele bardziej opłaca się używanie MP i czaru leczącego, niż korzystanie z HP.



Przydatne linki:
Poradnik dla knighta by Aggro





Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Escoo (Post 1928892)
Paladyn – postać, walcząca na dystans. Paladyn w walce posługuje się bronią miotną taką jak włócznie czy łuk/kusza. Winter update 2007 zmniejszył zasięg broni miotanej , jednak nie aż na tyle żeby paladyn musiał walczyć w zwarciu. Update wprowadził także spore urozmaicenie w magii paladyna, poprzez uczynienie go mistrzem magii świętości, co polepszyło go w starciach z potworami takimi jak np. Necromancer, Vampire, Liche, itd.

Co poziom otrzymuje:
- 20 udźwigu
- 10 punktów życia
- 15 punktów many

Regeneruje:
- 1 punkt życia, co 8 seuknd (Paladin); 1 punkt życia, co 6 sekund (Royal Paladin)
- 2 punkty many, co 4 seukndy (Paladin); 2 punkty many, co 3 sekundy (Royal Paladin)


Plusy:

+ najszybciej awansuje w distance fightingu
+ szybko awansuje w shieldingu
+ posiada więcej życia i udźwigu, niż postacie magiczne i szybciej regeneruje punkty życia
+ posiada więcej punktów many, niż rycerze i szybciej ją regeneruje
+ otrzymuje mało ciosów, gdyż atakuje z dystansu
+ może zabijac silniejsze potwory, na niskim levelu
+ może nauczyc się więcej czarów, niż rycerz i jest w stanie wytwarzac 2 rodzaje run

Minusy:

- mniej życia i udźwigu, niż rycerze; mniej many, niż postacie magiczne
- podczas używania łuku/kuszy, jest bardziej narażony na obrażenia fizyczne, gdyż nie może w tym czasie używac tarczy
- potwory atakuje z dystansu, co może byc trudne w małych, ciasnych pomieszczeniach
- aby efektywnie walczyc, musi poświęcic dużo czasu, na trening
- trening paladyna jest kosztowniejszy, niż trening rycerza
- amunicja, dzięki której expi, kiedyś się kończy, więc co jakiś czas, trzeba wracac do miasta, by ją uzupełnic


Porady

Zdobywanie doświadczenia

#Zabijaj potwory z blokerem. Dzięki temu, knight będzie mógł blokowac silne dla ciebie potwory i to knight będzie przyjmował na siebie obrażenia, podczas, gdy ty, będziesz zabijał potwora z odległości.



Przydatne linki:
Poradnik dla paladyna by Escoo




Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Emok (Post 1928892)
Druid- skupia się on na magii tworzenia, natury.Zaletą druida jest stosunkowo duża ilość punktów many. Z powodu niezbyt wielkiej liczby punktów życia, jest postacią trudną w rozwoju, jednak łącząc punkty many i życia, druid tworzy największą ilość punktów żywotności. Magiczny poziom jest dosyć łatwy do wytrenowania, a dzięki update 7.6 gdzie wprowadzono różdzki może expić łatwiej niż do tej pory. Zwany czasem jest drutem. Postać bardzo przydatna na wspólne hunty ze względu na posiadanie czarów leczniczych. Po update 8.1, w którym wprowadzono healing potiony, UHy, czyli byłe największe źródło pieniędzy druida praktycznie znikło.
.

Co poziom otrzymuje:
- 10 udźwigu
- 5 punktów życia
- 30 punktów many

Regeneruje:
- 1 punkt życia, co 12 sekund (Druid i Elder Druid)
- 2 punkty many, co 3 sekundy (Druid); 2 punkty many co 2 sekundy (Elder Druid)


Plusy:

+ Najszybciej awansuje w poziomie magicznym
+ Najszybciej regeneruje manę
+ Posiada najwięcej many
+ Może wytwarzac masę run, także leczniczych (nie są one jednak tak istotne po jednym z ostatnich update'ów)
+ Panuje nad żywiołem ziemii i lodu (co może przydac się w walce z niektórymi potworami)
+ Używa różdżek, które zapewniają pewne, nie najgorsze obrażenia od różnego rodzaju żywiołów
+ Na wyższych poziomach sam dobrze sobie radzi z silnymi potworami
+ Druid jest rozchwytywany, ponieważ wszyscy zabierają go na hunty, jako 'siochera'
+ Może pomagac sobie w expieniu, summonując potwory

Minusy:

- Najwolniej regeneruje życie i ma go najmniej
- Ma najmniejszy udźwig, poprzez co nie może zbierac dużego loota
- Wolno awansuję w shieldingu i broni białej
- Bez płatnego konta, posiada mało czarów spontanicznych ofensywnych
- Na wyższych poziomach expienie bez MF jest właściwie niemożliwa, przez co traci się dużą częśc pieniędzy
- Bardzo łatwo przekroczyc granicę, która dzieli zysk i straty
- Co jakiś czas trzeba wracac do miasta, by kupic nowe MF


Porady

Zarabianie pieniędzy
#Sprzedawaj runy! Możesz zarobic całkiem dużą sumkę, jeśli będziesz sprzedawał wytwarzane przez siebie runy.

Zdobywanie doświadczenia
#Zabijaj potwory z blokerem. Dzięki temu, knight będzie mógł blokowac silne dla ciebie potwory i to knight będzie przyjmował na siebie obrażenia, podczas, gdy ty, będziesz zabijał potwora z odległości.
#Zabijaj potwory z summonowanymi potworami! Podczas walki z summonowanymi potworami nie tracisz tak dużo run, jak normalnie, a także nie tracisz tak dużo many na używanie różdżki. Na dodatek summony będą przyjmowały na siebie częśc obrażeń!
#Pamiętaj, by zaznaczyc 'Defensive Fighting'! Dzięki temu obrażenia zadawane przez różdżkę nie zmniejszą się, a twoja obrona wzrośnie!



Przydatne linki:
Kompedium Druida by Emok




Cytuj:

Podobnie do druidów, magowie skupiają się na użyciu magii. Podobnie też do swoich pokojowych braci, magowie wymagają czasu i cierpliwości zanim urosną w siłę, gdyż ich umiejętności związane z broniami są bardzo ograniczone, i podobnie jak druidzi są oni raczej słabej budowy. Kryje się w nich jednak ogromny potencjał. Tylko magowie mogą tworzyć osławione runy "Sudden Death" i podobnie jak druidzi, mogą nauczyć się jak rzucić apokaliptyczny czar. Doświadczony mag może zmieść najpotężniejszych przeciwników mrugnięciem oka, i z tego powodu jest pożądanym członkiem każdej drużyny.

Co poziom otrzymuje:
- 10 udźwigu
- 5 punktów życia
- 30 punktów many

Regeneruje:
- 1 punkt życia, co 12 sekund (Sorcerer i Master Sorcerer)
- 2 punkty many, co 3 sekundy (Sorcerer);2 punkty many co 2 sekundy (Master Sorcerer)


Plusy:

+ Najszybciej awansuje w poziomie magicznym
+ Najszybciej regeneruje manę
+ Posiada najwięcej many
+ Może wytwarzac masę run, w tym najsilniejszą tibijską runę, Sudden Death
+ Panuje nad żywiołem ognia i energii (co może przydac się w walce z niektórymi potworami)
+ Używa różdżek, które zapewniają pewne, nie najgorsze obrażenia od różnego rodzaju żywiołów
+ Na wyższych poziomach sam dobrze sobie radzi z silnymi potworami
+ Może pomagac sobie w expieniu, summonując potwory

Minusy:

- Najwolniej regeneruje życie i ma go najmniej
- Ma najmniejszy udźwig, poprzez co nie może zbierac dużego loota
- Wolno awansuję w shieldingu i broni białej
- Bez płatnego konta, posiada mało czarów spontanicznych ofensywnych
- Na wyższych poziomach expienie bez MF jest właściwie niemożliwa, przez co traci się dużą częśc pieniędzy
- Bardzo łatwo przekroczyc granicę, która dzieli zysk i straty
- Co jakiś czas trzeba wracac do miasta, by kupic nowe MF


Porady

Zarabianie pieniędzy
#Sprzedawaj runy! Możesz zarobic całkiem dużą sumkę, jeśli będziesz sprzedawał wytwarzane przez siebie runy.

Zdobywanie doświadczenia
#Zabijaj potwory z blokerem. Dzięki temu, knight będzie mógł blokowac silne dla ciebie potwory i to knight będzie przyjmował na siebie obrażenia, podczas, gdy ty, będziesz zabijał potwora z odległości.
#Zabijaj potwory z summonowanymi potworami! Podczas walki z summonowanymi potworami nie tracisz tak dużo run, jak normalnie, a także nie tracisz tak dużo many na używanie różdżki. Na dodatek summony będą przyjmowały na siebie częśc obrażeń!
#Pamiętaj, by zaznaczyc 'Defensive Fighting'! Dzięki temu obrażenia zadawane przez różdżkę nie zmniejszą się, a twoja obrona wzrośnie!


PAMIĘTAJCIE!
Wszystkie profesję są w miarę równe i wszystko od tego zalezy jak gracie i czy lubicie daną profesją grac! Więc nie patrzcie na to, co napisałem, tylko wybierajcie profesję tą, na którą macie ochotę! xD

-------

Wybaczcie za wszystkie błędy i za brak literki 'c z kreską u góry', gdyż popsuła mi się klawiatura xD To mój pierwszy poradnik, litości xd

0m3n_Kidler 20-07-2008 22:21

Mi się podoba.
Za poradnik 10/10
Błędy są to oczywiste, ale głównie są to literówki więc się nie czepiam :)

Pozdro Omen :)

Makasto 20-07-2008 22:27

fajny poradnik


giezety

Fureyka 20-07-2008 22:34

Cos mi sie wydaje, ze to tlumaczenie z wiki, musze spr ;)
edit: No prawie wszystko...

lamp999 20-07-2008 23:06

hmmm..!
 
To w końcu DRUID czy SORK ma najwięcej many?
Bo w obu profesjach napisałeś ,że mają jej najwięcej..!
Oczywiście są błędy stylistyczne ,ale mogłeś napisać coś osobnego niż kopiowac ,aż w trzech profesjach to samo ^^
Btw. Są już poradniki na ten temat..po prostu dodałeś kilka elementów podsumowujących..! ;-)

Technick 20-07-2008 23:14

Nie widzę porównania. Wypisałeś tylko wady i zalety poszczególnych profesji. Takie rzeczy to nawet niektóre nooby wiedzą.
Moja ocena - 2/10

Vasudanin 20-07-2008 23:15

http://img147.imageshack.us/img147/6223/druid1ii1.bmp
To nie jest Druid.
Poza tym poradnik mi się podoba. Jestem za przeniesieniem.

Gelt 20-07-2008 23:50

Potwierdzam Technicka. To nie jest porównanie.

Decade 21-07-2008 00:11

profki nie sa teraz zbalansowane, palek ma teraz najlepiej... no ale nim botowac sie nie da to moze w sumie jest to zbalansowane.

Camoorcha 21-07-2008 00:33

dodałabym do minusów palla system leczenia (exp, jesli ktos wpadnie i 0 many to glebusia gwarantowana)

Hoost 21-07-2008 02:25

Nawet dobre 8/10
przyda sie nowym graczom którzy piszą jaka profke mam wybrać halp plix intenz

Spellshare 29-07-2008 19:10

Ładny, przejrzysty i nieskomplikowany poradnik :), dlatego daje 9/10 (nie ma poradników idealnych B).) Sam mam (a raczej będę miał) już 2 druida, i warto jest wiedzieć o jego wadach i zaletach. Gratz za poradnik.

Pozdro!

Ragnius 29-07-2008 19:33

Mało przydatny "poradnik". Jedynie osoby które dopiero tworzą pierwszą postać może im się to przydać... Poza tym już jedne porównanie takie było.
Ogólnie bezsensowna próba stworzenia porównania postaci... (Stworzyłeś przedstawienie postaci a nie porównanie ;) )

psyhopatka 29-07-2008 19:35

Poradnik słaby
2+/10

Gospo 31-07-2008 01:26

:baby:
Cytuj:

Oryginalnie napisane przez lamp999 (Post 2190588)
To w końcu DRUID czy SORK ma najwięcej many?

:baby:

lol!! drut i sorc mają zawsze tyle samo many!!!!!!!
dziecko neo!!:baby::baby::baby:

Prawomysl 05-08-2008 15:15

@UP

Gospo nie wiem czemu ale to, ze nie wie badz sie pomylil to nie znaczy NEO KID. Wiesz kto to dziecko neostrady? To czlowiek spamujacy na forach, pisze posty ktore nic nie wnosza do tematu i wiele innych. Nie mozna bylo napisac tego normalnie? Wiesz ze 80% dzieci do nawet 18 roku zycia to /\/3() }|I|) ktory pisze wl4sni3 ??

PS. Osoby uzywajace 4+ znakow iterpunkcyjnych w jednym zdaniu to osoby ktore maja cos z psychika.

Rethfing on Aldora 05-08-2008 16:10

@autor
Obsesja przecinków? Stawiasz je co drugi wyraz, boshe.

Opel024 05-08-2008 17:20

@Up
Tylko, że on postawił przecinki po takich wyrazach, po których trzeba je postawić, zgodnie z zasadami interpunkcji :P

JedzJogurt 05-08-2008 18:46

Poradnik 9/10
 
daje 9/10 poradnik przezjysty o wogule ale nie ma linku do sorca i bledy
;);)

Graventer 05-08-2008 19:35

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez JedzJogurt (Post 2215286)
daje 9/10 poradnik przezjysty o wogule ale nie ma linku do sorca i bledy
;);)

Tylko, że w twoim zdaniu jest więcej błędów niż w jego poradniku. :p


Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 04:20.

Powered by vBulletin 3