Forum Tibia.pl

Forum Tibia.pl (http://forum.tibia.pl//index.php)
-   Niusy (http://forum.tibia.pl//forumdisplay.php?f=12)
-   -   Pierwsza zapowiedź łatki: kary śmierci i błogosławieństwa (http://forum.tibia.pl//showthread.php?t=208673)

Voniek 10-03-2009 18:48

Pierwsza zapowiedź łatki: kary śmierci i błogosławieństwa
 
Tak jest, dobrze przeczytaliście, pierwsza zapowiedź dotycząca łatki już jest! Od teraz, oprócz aktualizacji letniej i zimowej, będziemy wprowadzać poprawki każdej wiosny i jesieni. Będą zawierać głównie zmiany i usprawnienia dotyczące gry i jej parametrów technicznych. Nawet jeśli nowe treści i zupełnie nowe funkcje zostaną zarezerwowane dla dużych, letnich i zimowych aktualizacji, zawsze będziemy mogli się czegoś spodziewać po łatkach.

W ciągu ostatnich kilku miesięcy prosiliśmy o wasz a opinię na temat kar śmierci w głosowaniach, w propozycjach oraz na forum. Wielu graczy przyłączyło się do dyskusji i dostarczyło wiele cennych opinii, pomysłów i sugestii. Stało się jasne, że większość graczy uważa, że utrata punktów doświadczenia i umiejętności oraz przedmiotów jest zbyt wysoka w Tibii. W wielu wewnętrznych dyskusjach szukaliśmy sposobów i środków w celu rozwiązania tego problemu w oparciu o wasze opinie. Wraz z tą poprawką zmniejszymy kary śmierci do pewnego stopnia. Zapewniamy jednak, że Tibia nadal będzie wyzwaniem, a także w przyszłości, śmierć nie będzie przyjemnym doświadczeniem.

Przede wszystkim zmniejszymy straty doświadczenia i umiejętności. Postacie do poziomu 24 bez błogosławieństw i promocji stracą 10% swoich umiejętności i punktów doświadczenia tak jak ma to obecnie miejsce. Od poziomu 24 procent punktów doświadczenia, które tracicie z chwilą śmierci, będzie powoli się zmniejszać. Postać z poziomem 50 tracić będzie 1 poziom i od tej pory gracz będzie tracił 1 poziom oraz połowę aktualnego stanu. Oznacza to, że gracz z poziomem 100 straci 1,5 poziomu, postać na 150 poziomie utraci 2 poziomy, a osoba z poziomem 200 utraci 2,5 poziomu i tak dalej. Tak więc gracz z poziomem 180 straci około 2,3 poziomu.
Strata punktów umiejętności zależeć będzie również od aktualnego poziomu postaci. Im wyższy poziom mamy, tym mniejszy procent umiejętności stracimy podczas śmierci. Powiedzmy, że mamy postać na poziomie 100 i umieramy bez błogosławieństw i promocji po wprowadzeniu łatki. Stracimy 1,5 poziomu, co stanowi około 4,5% całego poziomu (10% przed wprowadzeniem poprawki). Utracimy także 4,5% swoich umiejętności.

Po drugie, wszystkie postacie na głównym kontynencie będą teraz mieć możliwość zmniejszenia strat rzeczy, doświadczenia i umiejętności kupując błogosławieństwa. Cena jednego błogosławieństwa będzie teraz zależeć od poziomu postaci, co uczyni błogosławieństwa również interesujące dla graczy z niższymi poziomami. Do poziomu 30 błogosławieństwo będzie kosztować 2000 sztuk złota, od poziomu 31 do 119 trzeba będzie zapłacić 2000 gp + 200 gp za każdy dodatkowy poziom, powyżej poziomu 30; dla graczy z poziomem 120 i większym błogosławieństwo będzie kosztować 20000 gp. Teraz gracze z wysokim poziomem mogą pomyśleć, że 100.000 gp za 5 błogosławieństw to całkiem spory wydatek, jednak błogosławieństwa nie będą tylko zmniejszać strat doświadczenia i umiejętności. Będą one również zmniejszać prawdopodobieństwo utraty przedmiotu lub plecaka. 1 błogosławieństwo będzie już zmniejszać prawdopodobieństwo utraty niektórych rzeczy o 30%, 2 błogosławieństwa o 55%, 3 o 75%, a 4 o 90%. Gracze, którzy będą mieli wszystkie 5 błogosławieństw nie stracą nic ze swojego ciężko zdobytego dobytku, nieważne jak umrzemy.
UPDATE:Ze względu na ogromny odzew dotyczący planowanego usunięcia Amulet of Loss, zdecydowaliśmy się zostawić go w grze jako dodatek do nowych błogosławieństw, które również zmniejszą ryzyko utraty ekwipunku podczas śmierci. W celu uzyskania dalszych informacji, proszę sprawdzić ten wątek na forum.
Jako, iż gracz będzie mógł zmniejszyć straty rzeczy o 100%, Amulet of Loss nie będzie już więcej potrzebny. Tak więc postać na poziomie 120 zapłaci 100000 gp za błogosławieństwa, co daje takie same koszty jak przed wprowadzeniem łatki, gdy trzeba było kupić błogosławieństwa za 50000 gp i Amulet of Loss za 50000 gp. Po wprowadzeniu poprawki każdy Amulet of Loss będzie zmieniony w Broken Amulet, który na nasze szczęście będzie skupować Eremo za 50000 sztuk złota.
Zmiany aktualnych cen dotyczyć będą także innych kosztów: Phoenix Egg obniży cenę błogosławieństwa ‘Spark of the Phoenix’ o 10%, a kupno błogosławieństw od Inkwizycji będzie o 10% droższe za wszystkie błogosławieństwa.

Podsumowując, postacie będą traciły mniej przedmiotów, punktów doświadczenia i umiejętności po wprowadzeniu łatki. Promocja będzie nadal zmniejszała kary śmierci o 30%. Każde błogosławieństwo będzie zmniejszać utratę doświadczenia i umiejętności 8%, nie jak do tej pory 10%. Jednakże, ponieważ zmniejszymy kary śmierci, postać z poziomem 100, na przykład, straci tylko 1,35% swojego doświadczenia i umiejętności, pod warunkiem, że zakupi wszystkie 5 błogosławieństw i promocję. Przed wprowadzeniem poprawki gracz na poziomie 100 mógł zmniejszyć straty doświadczenia i umiejętności tylko do 2%. Ponadto, będzie można wreszcie korzystać z niektórych innych wielkich naszyjników takich jak Elven Amulet lub Dragon Necklace, które są przydatne w codziennej walce z ostrymi i niebezpiecznymi stworzeniami.

Przygotuj się do podjęcia wyzwań!
Wasi Community Managers.

Vyohman 11-03-2009 17:18

Dla pacców będzie bardzo fajnie : ]
Facce sie będą żalić ;p

edit: first ; o

Slythia 11-03-2009 17:21

I tłumaczenie się pojawiło ;].

Pomysł mieli nawet dobry, jednak wielu graczy jest niezadowolonych z usunięcia aoli. Cóż, coś za coś.

Voniek 11-03-2009 17:23

*Up
Nie dziwię się, teraz gracz na darmowym koncie będzie musiał się liczyć z tym, że jeżeli założy najlepsze eq i będzie miał 4 blessy, to zawsze będzie 10% szansy, że coś może mu wypaść...
Pomysł fajny, aczkolwiek gdyby zostawili AoL byłoby jeszcze lepiej :)

Deros11 11-03-2009 17:33

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Slythia (Post 2492448)
I tłumaczenie się pojawiło ;].

Pomysł mieli nawet dobry, jednak wielu graczy jest niezadowolonych z usunięcia aoli. Cóż, coś za coś.

Zgadzam się w 100%

Jak również z tym iż mogliby zostawić tego Aola ale jednak coś przychodzi i coś odchodzi :p

Atamila 11-03-2009 17:40

ale z drugiej strony to dobrze bo wkoncu amulety na cos sie przydadza na wyzszych lvlach...

piternet 11-03-2009 17:47

...Najpierws banują teraz "ułatwiają" grę bociarzom - główną obawą takiego bota jest dead...teraz jak spadnie im ten 1 lvl to im większej różnicy nie zrobi:(
Ogólnie na minus, ciekawy jestem czy zrobią coś co mnie zachęci do dalszej gry xD

dazio 11-03-2009 17:48

wg. mnie ten pomysł jest beznadziejny, ponieważ jak ktoś chciałby kupić samego aola bez bez blessów to musi je kupić razem, tak samo na odwrót.

J0hny 11-03-2009 17:50

Najwięcej ta łatka pomoże low-levelowym graczom, bo wykupując 5 blessów 40vl traci 20k a przy okazji ma aola.
Jeżeli ma ktoś lvl w przedziale 82-119 i nie ma blessów to lepiej kupić teraz, bo się będzie bardziej opłacało ;p

Monsword 11-03-2009 17:54

kiedy to zostanie wprowadzone do gry?

MasterTusk 11-03-2009 17:57

Duża zmiana, niech lepiej idol działu filmy be ast pkuje, puki ma szanse na loota:)

Frezko 11-03-2009 18:04

ale dzieciom ułatwią tą grę

Zalgadis 11-03-2009 18:04

A bo ja wiem?
Wdłg. mnie nawet fajne.

Dobrze że już Aoli nie będzie.
Teraz będzie mass pk bo z facców zawsze coś spadnie.

ps. Czy po wykonaniu Inquisition (Dobrze napisałem?) można faccem kupić wszystkie 5 blessów?

Ulrikk 11-03-2009 18:09

Mam rozumieć, że teraz gdy ktoś padnie na wojnie to zanim znów będzie mógł pomagać swoim sojusznikom, będzie musiał obejść pół tibii? Tak, zajebysty pomysł

Refii 11-03-2009 18:11

żall
 
Według mnie ten pomysł z blessami to jest beznadzieja!!!!!X(X( Każdy noob pacc bedzie miał 5 blessów 0 loota z noobów. Na serverach non-pvp gra straci sens bez aola, przecież tam kupuje się eq i aola żeby jak najlepsze było a gdy nie będzie aola zawsze będzie to 10% że wyleci ci bp z softami i innymi cennymi itemami X(X(X(X(X(X(X(. Jedyne co fajne to to że mnie lvl się straci i tyle tibia robi się hujo** X(

Monsword 11-03-2009 18:18

kiedy to wprowadzą?

Vertiro 11-03-2009 18:21

Beznadzieja i Tyle ;>

Valest 11-03-2009 18:22

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Ulrikk (Post 2492525)
Mam rozumieć, że teraz gdy ktoś padnie na wojnie to zanim znów będzie mógł pomagać swoim sojusznikom, będzie musiał obejść pół tibii? Tak, zajebysty pomysł

A teraz jak jest? ? ogarnij się.

emesto 11-03-2009 18:28

a to chyba cipom w cipach sie poprzewracalo ;]

no chyba ze cena utraty aol i drogimi blessami bedzie czestrzy lot z stworkow ... a jak nie to koncze bo naprawde gra kiedy byla fajna a teraz to zrobili gowno

Advencior 11-03-2009 18:28

A to jest tak ze jak mam wykupione 4 blessy to trace bp czy to tylko z eq sie liczy?Moim zdaniem to jest zly pomysl ;p dla facc to jest na - poniewaz mam 4 blessy poniewaz bede nosic softy na facc to moga mi wyleciec =/.Ja to tak mysle ze oni chca zachecic zeby wiecej osob kupowalo pacca ;d


Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 11:43.

Powered by vBulletin 3