Forum Tibia.pl

Forum Tibia.pl (http://forum.tibia.pl//index.php)
-   RPG (http://forum.tibia.pl//forumdisplay.php?f=26)
-   -   Starcraft 2 BETA (http://forum.tibia.pl//showthread.php?t=213993)

Rybzor 23-05-2009 18:47

Starcraft 2 BETA
 
Ostatni temat o SC2 założony był w 2007, od tego czasu trochę się zmieniło i chciałbym - prócz samej dyskusji o SC2 - odnieść się do wersji Beta.

Parę dni temu Blizzard zapowiedział udostępnienie wersji Beta SC2. Beta nie będzie tak do końca "Open", tzn nie każdy będzie mógł zagrać. Aby zgłosić się do bety należy zarejestrować swoje konto na stronach blizzarda, następnie zrobić test swojego sprzętu i to w zasadzie tyle. Szczegółowy FAQ znajdziemy tu:

http://www.starcraft2.com/beta-faq.xml

Można z niego wyczytać, m.min., że nie ma jeszcze dokładnej, oficjalnej daty wydania wersji Beta dla szerszej publiki. Jeśli chodzi o same zasady, to oczywiście będą brali pod uwagę sprzęt, ale reszta to chyba kwestia losowania.

Przejdźmy teraz do samej gry. Interesujecie się jej rozwojem? Przyglądacie się zapowiedziom itp? Jeśli chodzi o mnie to gram w SC1 dość krótko, jednak interesuje się pracami nad SC2 równie z zapartym tchem jak diablo 3 : P. Co do samej gry, zapowiada się wyśmienicie, idealne balansacje, świetny wygląd i sporo innowacyjnych rozwiązań ;)

Jeżeli ktoś jest świeży w temacie, podam kilka linków

http://www.starcraft2.com - oficjalna strona
http://www.starcraft2.com/movies.xml - bardzo ciekawe gameplaye w jakości HD do ściągnięcia.
http://www.youtube.com/watch?v=LERxOtIMif4 - SC2 battle report 1
http://www.youtube.com/watch?v=oH4Q4yMv5TU - SC2 battle report 2


Tak więc zapraszam do rejestrowania i życzę szczęścia przy selekcji do wersji Beta! ;)

@down
Przeczytaj pierwsze zdanie w tym wątku - ja tamten temat widziałem ;)

Lord Dreathan 23-05-2009 19:35

Po pierwsze http://forum.tibia.pl/showthread.php...ight=starcraft
Po drugie zapomniales dodac, ze aby moc zapisac jako chetny do losowania, to trzeba miec jakas oryginalna gre blizz'a ( poki co dla Europy nie mozna uzywac WoW'a, poniewaz jeszcze nie mozna scalic konta z wowa z battlenet w Europie.)
Po trzecie ilosc oryginalnych gier blizza jaka posiadasz, badz tez w jakim uniwersum ( sc, war, diablo) nie beda wplywac na nasze szanse w losowaniu.

Vil 23-05-2009 20:16

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Rybzor (Post 2549721)
Co do samej gry, zapowiada się wyśmienicie, idealne balansacje, świetny wygląd i sporo innowacyjnych rozwiązań ;)

Co do balansacji to sugerowalbym ostrozne wypowiadanie sie, bo Koreanczycy sie jeszcze do gry nie dorwali, wiec w tej materii tak naprawde niewiele wiadomo.

Co do reszty - gra jest na tyle inna od SC1, ze nawet jesli sie przyjmie (o co raczej nie trzeba sie martwic) to na zupelnie innych zasadach niz SC1. Osobiscie jakos nie widze tej gry jako kolejnej ikony progamingu, boje sie ze podzieli los WC3.

Co nie zmienia faktu, ze i tak zagram, i najprawdopodobniej kupie.

Rybzor 23-05-2009 20:24

Cytuj:

Co do balansacji to sugerowalbym ostrozne wypowiadanie sie, bo Koreanczycy sie jeszcze do gry nie dorwali, wiec w tej materii tak naprawde niewiele wiadomo.
Czytałem sporo o balansacji. W wywiadach itp, osoby "z górnej półki" często podkreślali, że kładą na to ogromny nacisk. Po za tym, balansacja w SC nie powinna być specjalnie trudna, o ile nie zrobi się jakiejś jednostki co zmiata wszystko z powierzchni mapy : d. W końcu zawsze można zrzucić wszystko za brak skilla przeciwnika, bo powodów do merytorycznych narzekań raczej nam nie dadzą.

Vil 23-05-2009 20:32

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Rybzor (Post 2549777)
Po za tym, balansacja w SC nie powinna być specjalnie trudna

zdziwilbys sie.

Co do osob z gornej polki - oni tak naprawde nie wiedza w jaki sposob uksztaltuje sie gameplay, w SC1 po latach od rozpoczecia ludzie zaczeli wynajdywac takie tricki o ktorych sie producentom nie snilo, co oczywiscie nie pozostalo bez wplywu na balansacje. I to wlasnie Korea, ktora przoduje w szlifowaniu techniki gry, bedzie tu wyznacznikiem tego, jak faktycznie wszystko jest zbalansowane.

Radix 23-05-2009 20:38

Przecież SC 2 testują progamerzy z SC 1...

Vil 23-05-2009 20:44

pograli troche w alphe na blizzconie, biorac pod uwage ze beta sie dopiero zbliza to nie nazwalbym tego testowaniem.

Maniak69 23-05-2009 20:52

Zdziwiłbyś się.

W sumie, z tego co wiem, wystarczy JEDNA JEDYNA źle zbalansowana jednostka, jedna cyferka więcej lub mniej, aby kompletnie zawalić grę. Wcześniej czy później, ktoś zacząłby to wykorzystywać...

Nie mówiąc o tym, co będą wymyślać Profesjonalni Gracze.

Arcan 23-05-2009 21:12

Jako fan SC1, z niecierpliwością czekam na SC2. Ślędzę ten temat od czasu pierwszej zapowiedzi.
Ciekawi mnie też, jak będzie funkcjonował Battle.net 2, w jakim stopniu będzie się różnił od wersji poprzedniej.
Co do samego SC2, to cieszę się, że nie jest z nim tak jak z Fallout3. Możemy podziwiać jednostki i budynki z pierwszej części, w 3d, z piękną oprawą graficzną. Niestety taka gra ciągnie za sobą wysokie wymagania sprzętowe. Jeśli będę chciał się nacieszyć pełnią SC2, to czeka mnie wymiana karty graficznej i dokupienie kostek ramu.
Betę sobie daruję. Wolę poczekać te kilka miesięcy i nie denerwować się częstymi bugami i brakiem balansacji.

Rybzor 23-05-2009 21:34

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Arcan (Post 2549819)
Betę sobie daruję. Wolę poczekać te kilka miesięcy i nie denerwować się częstymi bugami i brakiem balansacji.

Gra już jest całkiem dobrze zbalansowana (chodź może nie jest jeszcze idealnie). Świadczą o tym mecze na blizzconie i oficjalne battle reporty, z których nie wynika, aby jakaś ze stron była za bardzo powerful.

Vil 23-05-2009 22:20

Let me remind you, ze SC1 zostal porzadnie zbalansowany dopiero w pare lat po wypuszczeniu, gdy bylo juz dobrze wiadomo nie tylko, jak gre widzi producent, ale rowniez jak beda w nia grac gracze.

Rybzor 23-05-2009 22:30

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Vil (Post 2549877)
Let me remind you, ze SC1 zostal porzadnie zbalansowany dopiero w pare lat po wypuszczeniu, gdy bylo juz dobrze wiadomo nie tylko, jak gre widzi producent, ale rowniez jak beda w nia grac gracze.

Z tym, że tu nie chodzi o to, że gra była do dupy, tylko o to, że Blizzard, jak na porządną firmę przystało aktualizuje swój produkt zgodnie z oczekiwaniami graczy i ogólnie mózgiem. Gdyby inne koncerny prowadziły taką politykę, to też by musiały aktualizować 90% swoich pordukcji. Gdyby takiego SC wydała EA, to po premierze pewnie ani jedna łatka by nie wyszła.

@down
wytłumacz mi ;)

Vil 23-05-2009 22:40

nie ublizajac, odnosze wrazenie ze nie wiesz na jakim stadium rozwoju jest starcraft w tym momencie (co automatycznie oznacza punkt wyjscia dla oceniania SC2).

Bluray 24-05-2009 11:06

Mnie tam bardziej zainteresował BattleForge.

_WrD_ 24-05-2009 12:32

Ja z niecierpliwością czekam... nie, nie na betę. Nie ruszy, a nie zapowiada się na upgrade sprzętu. Czekam po prostu na innego SC. Już mniejsza o grafikę, bo ona ma najmniejsze znaczenie (wystarczy spojrzeć na Baldur's Gate'y i Planescape: Torment. Porównajcie to sobie z Oblvionami, Drakensangami itp...). Jestem ciekaw, jakie innowację wprowadzą do SC2.

Starcraft nadal jest u mnie na pierwszym miejscu w grach przegranych na Xfire, jest także, wg. mnie, obok Baldur's Gate'a, najlepszą grą, w jaką kiedykolwiek przyszło mi zagrać. Dużo czasu spędzam nad taktykami, skillowaniem się w szybkości i efektywności grania. Niemalże codziennie zostajemy z 4 kumplami z klasy po szkole w sali informatycznej, że zrobić tzw. lan party w SC. ;)

Co do balansu - spójżcie na Mothershipa protossów. Wg. mnie musieliby całkowicie go usunąć, aby 'tossi nie byli OP :D

Vil 24-05-2009 12:40

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Rybzor (Post 2549884)
wytłumacz mi ;)

Balans wyplynal na powierzchnie w momencie gdy juz wszystko wiadomo o mechanice gry i wiadomo czym gracze zechca grac. Na starcie SC1 nikt by nie przypuszczal, ze np mirror zerga skonczy sie na uzywaniu 2 typow jednostek z calego oferowanego wachlarza, tak samo jak watpie czy ktokolwiek przypuszczal, ze jednostki lotnicze beda tak zaniedbywane w kazdym match upie.

Trzeba dac grze 2 lata, zobaczyc co gracze wymysla i dopiero to korygowac patchami.

Cytuj:

Co do balansu - spójżcie na Mothershipa protossów. Wg. mnie musieliby całkowicie go usunąć, aby 'tossi nie byli OP :D
carriery i ultraliski tez sie wydawaly OP, a teraz ladnie pekają.

Rybzor 24-05-2009 12:46

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez _WrD_ (Post 2550183)
Co do balansu - spójżcie na Mothershipa protossów. Wg. mnie musieliby całkowicie go usunąć, aby 'tossi nie byli OP :D

No w końcu protosy mają być zaawansowane technologicznie. Oczywiście nie wiadomo jak to będzie wyglądać w finalnej wersji, oraz nie wiemy, czy inne rasy nie mają podobnych odpowiedników, więc ciężko spekulować. No ale co jak co - jednostka wymiata ;)

@Vil
No tak, trochę czasu to zajęło, ale tak to bywa w tym biznesie. Dobrze, że nawet po 2 latach się to koryguje. Na przestrzeni 10 lat, w które można grać w SC1 to nawet nie jest tak długo. Ważne, że coś się z tym robi.

Vil 24-05-2009 13:04

Co do mothershipow - juz widac ze na tossa sie bedzie grac duze ilosci piechoty z upgradami i leczeniem, a do tego za zaoszczedzony gaz ghosty z EMP wiec imho jesli cos tu bedzie OP to terran.

Z czego sie osobiscie bardzo ciesze ;d

Arcan 24-05-2009 14:17

@up
Nie zgodzę się co do dużej ilości piechoty. Planet cracker mothershipa radzi sobie z piechotą w mgnieniu oka. Jestem ciekaw, czy EMP będzie działał na mothertshipa.
Ta jednostka jest najsilniejszą bronią z arsenału protossów, można posiadać tylko jednego mothershipa na raz. To oczywiste, że tak rzadka jednostka musi być silna.
Wydaje mi się, że kilka battlecruiserów da mu radę.
Trudno tutaj snuć domysły, ponieważ będzie duża liczba zupełnie nowych jednostek, możliwe nawet, że jednostki z SC1 zostaną zmodyfikowane.

Lord Dreathan 24-05-2009 14:38

Z tego co pamietam, to blizz zapowiedzial iz nie bedzie Mothershipa w multli.
A nawet jezeli zle pamietam, to napewno nie bedzie posiadal atakow Planet Cracker( to byl ten promien wystrzeliwany w ziemie, ktory niszczyl budynki i piechote w mgnieniu oka) oraz Time Bomb(ten atak, a raczej umiejetnosc, ktora zatrzymywala wszystkie wrogie rakiety itp. znajdujace sie w zasiegu Time Bomb'a) Ale wiadomo, to jest beta, wiec moze jeszcze wroca do poprzedniej koncepcji Mothership'a.


Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 17:51.

Powered by vBulletin 3