Forum Tibia.pl

Forum Tibia.pl (http://forum.tibia.pl//index.php)
-   Mainland (http://forum.tibia.pl//forumdisplay.php?f=22)
-   -   Rady dla nowych mieszkańców Maina (http://forum.tibia.pl//showthread.php?t=2230)

Sir kubbonius 11-01-2004 13:34

Rady dla nowych mieszkańców Maina
 
Witam
Proponuję by umieszczać tu rady dla początkujących na mainie.

pierwsza rada
Po pojawieniu się na Mainie skierować się do AB (na wiekrzosci serwerow najbezbieczniejsze miasto)
mozna parcelem wyslac kase do AB ale zakladam ze NEWBIE nie bedzie wiedzial co to jest i jak i po co wiec skupmy sie na AB gdy tam dotrzemy, najlepiej jest niewychylac sie z miasta (czasami pod brama stoi sobie PK i poluje) dobze jest kupic sobie klucz do trolli pod depo i tam expowac do 10+ lvlu wlasciwie to dobze by bylo do 14 (na trollach szybko skille leca exp i kasa tez) nastepnym waznym miejsce na exp i wzbogacanie sie sa jaskinie dwarfow (nie polecam schodzic nizej niz drugi poziom)

drugiej rady nie bedzie bo mi sie nie chce pisac
licze na reszte forum:)

jak jakies pytania to prosze kierowac do
--------------
Sir kubbonius
Amera, Ab Dendriel
23 lvl Palladyn

zawsze chetnie pomoge bidakowi z kiepskim equip

Zaglada 11-01-2004 23:55

A oto poradnik dla newbe by algor

Cytuj:

1.Rookgard
Niewiele mozna tu gadac ale cos tam sie
znajdzie.Oczywiscie najwazniejsze jest to ,
zeby jak najszybciej zrobic 8 level i wyjsc
Main Land.Jak to zrobic ?
a) robimy jak najszybciej 2 level aby moc wyjsc
z miasta;
pierwszym naszym zakupem/lootem powinny byc
tarcza i lepsza bron,tarcza z reguly wooden
shield (lub lepsza ale nie kupowac na sile!,
pozniej sie znajdzie za free lepsza),oraz bron
najlepiej mace,nie nalezy sie przejmowac
ze pozniej bedziemy trenowac inny rodzaj broni
skille na mainie(no moze pomijajac sorcow)
rosna i tak o wieeele szybciej;
c) jesli juz mamy 2 level to idziemy zwiedzac
wyspe,najpierw idziemy skompletowac troche zbroi
za free, najlepiej po wyjsciu z miasta isc
z jakas minute na Pn i zejsc do podziemi obok
mostu, na 1 poziomie sa tam trolle , nie bijemy
ich tylko wlaczmy full def i szukamy w cialach :
leather boots,leather trousers,leather helm,rope
(zakladam ze tarcze juz masz), idziemy dalej tymi
podziemiami na wschod i zchodzimy nizej, znajduja
sie tam orki , z racji , iz moga Ci one na tym
etapie zrobic jeszcze zrobic krzywde (ale bez
paniki - zawsze mozesz uciec do gory ),
no wiec na tym poziomie szukamy 2 rzeczy :
studded armor,studded helm i mozna tez studded
shield,jesli nie sikasz na widok orka lub minosa
mozesz tez zejsc 2 poziomy nizej mozna tam znalezc:
chain armor , plate shield ale jak nie ma to poprostu
opusc te miejsce na razie i idz poexpic na
latwiejszych potworach , co jakis czas wracajac ,
ale nie za czesto szukajac sprzetu.
d) znajdujemy sobie miejsce gdzie jest
w miare malo graczy (raczej o to trudno)
i latwe potwory typu spider,wolf,poison spider,
nabijamy tak do 5-6 levela zbierajac caly czas kase
e) teraz mozemy wrocic na trolle i na nich expowac,
sa moze twardsze od "robactwa" ale jak znajdziemy
dobre miejsce to prawie nie mamy przerw w biciu;
f) mamy juz 8 level trza isc na maina , lecz najpierw
sprzedaj wszystko co masz (uwaga! : nie dotyczy
nowopowstalych swiatow na ktorych mozemy miec problem z
zakupem czegos na mainie - i zostanie latanie na golasa
i walenie lapa (lol, bez skojazen ) );

Dodatkowe porady :
- nigdy nie wlaz do zadnej dziury bez liny;
- nie wybieraj sie na wyprawe do podziemi bez zarcia,
najlepiej wziasc go "ile mozesz",najbardziej wydajne
sa rybki - polecam za pierwsze zarobione peiniazki
zakupic wedke (fishing rod - 150gp) - mamy latwo dostepne
zarcie a i fishing skill tez sie przyda;
- bardzo dobrze jest miec przy sobie 1 andidote rune ,
30 gp w sklepie i jesli jestesmy zatruci i mamy
ponizej 40 hp radze uzyc;
- z kazdym powrotem do miasta staraj sie przynosic
loot na przedaz np: hatchet 25gp;
- nie probuj zdobyc na sile : studded legs,copper shield,
katana,chain armor - mozna bez problemu przejsc rooka
bez tych itemkow ,a szkoda czasu na ich zdobywanie;

2.MAIN LAND

Wybor profesjii.

a)KNIGHT
Wbrew powszechnej opini ,ze jest do dupy ,ze ma
najmniej mozliwosci rozwoju - wcale a wcale tak
nie jest,Knightem gra sie z poczatku latwo i przyjemnie,
najtrudniej nim zginac, jesli masz duuze lagi - jest to
najlepsza postac,zwatpienie przychodzi w momencie kiedy
palladyni i sorce/druidzi z podobnym levelem bija juz
sami silne potwory typu GS,Dragon lecz niech sprobuja
isc na BK lub Hero bez Ciebie , jest to mozliwe ale malo
oplacalne,pozatym masz najwiekszy udzwig i oczywiscie HP.
Czarodziej raczej kiepski.

b)PALLADYN
Profesja posrednia miedzy Knightem a sorcem/druidem.
Ma on troszke trudniejszy start (nieznacznie), ale szybko
sie rozkreca ,Dist Skill rosnie wg mnie szybciej niz
skill atk u knighta a to dlatego ze serwer "liczy" nam takze
chmurki (ale o tym bedzie dalej), okolo 20 levelu potrafi
on juz bic 1/1 Giant Spidera co jednak wbrew pozorom
nie jest zbyt oplacalne,granie palkem bylo by piekne
i bardzo przyjemne gdyby nie notoryczny brak amunicji
(beltow i strzal)

c)SORCERER
Yhh... tutaj poczatkujacy gracze maja najwiekszy problem
zwatpienie,bez runow prawie nic mocniejszego od minotaura
nie mozna zlac, a expowanie z runami raz ze jest
nieoplacalne na niskim levelu,dwa raczej niemozliwe
ze wzgledu na brak kasy u nisko levelowego sorca.
Natomiast na wyzszych levelach mozna zaryzykowac twierdzenie
iz Sorc to odwrotnosc Knighta -> jak sie wk#&wi taki sorc
i ma dosyc many i duzo runow przy sobie to moze byc bardzo
nieprzyjemnie, natomiast pazurki szybko mu tepieja po
wyczerpaniu many i runow - Knight natomiast wali zawsze
rowno i to za darmo.Sorce posiadaja tez najsilniejsza bron
na Tibii - > UExplosion.

d)DRUID
Praktycznie wszystko to samo co Sorc, lecz sa male wyjatki.
U druida szybciej rosna skille atk/shld ale minimalnie,nie
jest to wielka pociecha dla Druidow, tak samo jak Sorce
bez runow wala max minotaura.Najwieksza roznica jest
umiejetnosc robienia UH,natomiast Sorce robia SD.
Zarowno dla sorca jak i druida jest to na poczatku glowne
zrodlo dochodu.Pod tym wzgledem lepiej chyba ma wlasnie
druid ze wzgledu na o wiele szybsze dojscie do poziomu
zarowno magii jak i poziomu postaci pozwalajacego
produkowac w/w runy.Roznica in minus jest brak UExplosion,
ktora zadko bo zadko ale sie przydaje (dot.tylko PACC).
Dalej we wszystkich poradach , z racji iz beda one dotyczyc
w wiekszosci obu profesji Sorc/Druid -> bede ich nazywal
Sorcami.Dla obu profesyji takie zjawisko jak "trening"
jest wlasciwie calkiem obce -> mozna powiedziec ze trenuja
magic level , ale trudno to nazwac treningiem - > po prostu
sie gra i robi runy (mozna przyspieszyc mana fluidami,ale to
cholernie kosztowne).

JAK ZACZAC ?

* EKWIPUNEK

Za nazbierana kase na Rooku kup :

Scale armor - 100gp
soldier helmet - 50gp
brass legs - 80gp
dwarwen shield - 150gp
scarf - 50gp
-----
razem 430gp

Ceny moga sie nieznacznie roznic ale nie dajcie sobie
wcisnac np Scale armor za 300gp, nie oplaca sie tez
targowac o kazde 10gp szkoda na to czasu a za chwilke
kasa i tak poplynie szerokim strumieniem

pomijajac palladyna ,wybieramy jaki rodzaj broni chcemy
rozwijac i kupujemy tez lepsza bron :

sword : Scimitar - 100gp
club : Morning Star - 150gp
axe : Hatchet - free/za grosze
pozniej Barbarian Axe ale jest drogi - moim zdaniem
najgorszy wybor; (a moze i sie myle - raczej tak - wlasnie
Bartluk uswiadomil mi ,iz "siekierki" nie sa takie zle a nawet
dla rycerzyka lepsze od clubow)

palladyni ida na trolle z tym co przyniesli z Rooka
zbieraja kilka spearow i zaczynaja uciazliwe podnoszenie
"zapalek"

Kupowanie lepszej zbroi mija sie z celem , latwo zginac,
malo wtedy tracimy expa (bo malo mamy) i nie mamy wiekszych
strat w ekwipunku.
Pierwsze co powinnismy ulepszyc w ekwipunku to bron - ale bez
przesady Spike Sword starczy narazie, nie kupuj Fire Sworda !

Po "napukaniu" okolo 16-20 levelu , nie powinno sprawiac Ci
wiekszego problemu lepszego ubranka :
P-set,D-helmet i broni - tutaj oplaca sie poszalec,
nie dotyczy palladynow, Ci powinni juz strzelac z luku
i kuszy.

Co do dalszych ulepszen ekwipunku nie ma sensu pisac,
bedziecie juz na tyle doswiadczeni , ze sami bedziecie
to "czuc"

Malym wyjatkiem jest tutaj Knight, ma zreguly najwiecej kasy
na poczatku wiec moze sobie pozwolic na lepsza zbroje i tarcze,
bo oprocz UH nie ma on juz zadnych wydatkow (ale to UH to wcale
nie maly wydatek).Pozatym walczy on tylko wrecz wiec ciuchy
maja dla niego duza oszczednosc UH.

Zaraz doswiadczeni gracze powiedza, ze mowie bzdury z ta
oszczednoscia na sprzecie , ale bedac palkiem mozna wlasciwie
isc na cyce lub gsy na "golasa" zakladajac ,ze nie ma sie
w ogole lagow i w poblizu nie czai sie mino archer lub ...
o zgrozo! hunter bo wtedy mozemy nie nadazyc sie uleczac

* MAGIA

Dotyczy to wszystkich profesji!!!
Po zakupie sprzetu jak najszybciej idz do swojej gildii
(zobacz na www lub zapytaj innych graczy gdzie sie znajduje
gildia twojej profesji) i kup jakis czar z poziomu '0'.
Za duzego wyboru tutaj nie mamy : Find person raczej
odpada,najlepiej kupic Light (swiatlo) i czarowac
nim non stop , nawet jak jest w okolicy jasno.Chodzi o to
aby nabic jak najszybciej wyzszy maglv. Bardzo wazne jest
tez aby na okroglo jesc tak zeby nie strcic ani minuty
i zeby mana rosla caly czas.

Kazda z profesji ma tez inne cele w magii :

1)Knight
nastepnym krokiem bedzie zakup Light healing - exura
a docelowo zrobienie 3 maglv - mozliwosc uzywania
IH , oraz najwazniejsza rzecz poziomu 4 - UH
i to w zasadzie upraszczajac sprawe cala filozofia

2)Palladyn
pierwszym krokiem (waznym!) jest zrobienie 2 maglv
9 lev postaci mozna wtedy kupic czar magic arrow
i zaczac produkcje strzal , narazie nam sie nie przydaja
skladujemy je sobie w depocie , a jak nabijemy distance
skill okolo 40 mozemy juz z tym zapasem strzal isc na
jakiegos lepszego hunta z niezlym expem.
Nastepnym waznym krokiem jest zrobienie 8 maglv
(troche czasu nam to zajmie) i zakup najwazniejszego
czaru defensywnego - Ultimate Healing - Exura vita,
natychmiast jak to zrobimy wpisujemy go pod tak zwany
Hot key - najszybsze leczenie nawet podczas biegu,
ile razy uratuje ci dupe - sam zobaczysz.
I ostatni krok - zrobienie 15 maglv (katorga!)
i ... zreszta juz sami bedziecie wiedziec

3)Sorcerer
Nie pamietam jaki maglv jest potrzebny na jaki
run ale podam w kolejnosci jak powinno sie kupowac czary:
* wspomniany juz 'Light'
* Heavy Magic Missile (HMM) - zaczynamy jako tako zarabiac;
* Great Fireball (GFB) - na niektorych swiatach lepiej sie
zarobkuje wlasnie na nim;
* Ultimate Healing - czar spontaniczny - patrz opis Palladyna;
* Sudden Death (SD) - najlepsze zarobkowanie i najwiekszy "wygar",
ale wymaga 25 maglv co i tak o wiele latwiej zrobic niz
15 maglv Palkiem;

Przydaja sie tez inne czary :

Mana Shield
Fireball
Explosion
Invisible
Fire/Energy Field
Fire Bomb

Jednak spokojnie mozesz sobie je odpuscic jak nie masz kasy.
W duzej mierze zalezy to od upodoban , jednak nie kupuj
czrow typu Great Energy Beam bo i tak ci cie prawie nigdy nie przyda

4)Druid
Po kolei najwazniejsze czary :
* jw Light;
* Intense Healing (IH) - pierwsze zarobkowanie i to wcale niezle;
* Heavy Magic Missile (M) - raczej opcjonalne i na wlasny uzytek;
* Ultimate Healing - spontaniczny jak u sorca i palladyna (8 maglv);
* Ultimate Healing Rune (UH) - najwazniejszy czar druida i duzy zarobek;

Reszta jak u sorca.

* EXPOWANIE

m,tutaj jest juz dowolnosc w miare duza i kazdy bije to co lubi.
Z reguly wszytkie profesje zaczynaja od bicia potworkow typu troll.
Krzywdy nam one nie zrobia, a i lup jest niezgorszy,jednak nie nalezy
przesadzac i okolo 12-14 poziomu poszukac silniejszych/bogatszych
/dajacych wiecej expa mobkow. Najlepiej expowac blisko depotu,
domku kolegi itp. Chodzi o to , ze mamy na poczatku malo udzwigu
i oplaca sie co jakis czas isc sprzedac loot do sklepu i odniesc
kase(i zrobione strzaly/runy).Dobrze miec tez gdzie uciekac przed PK.

Podam przyklad expowania :
(Knight)
9-12 trolle ;(intensywny trening skilli );
13-17 ghule,roty,szkielety,slimy;
18-22+ cyclops,mino guard,dwarw soldier;
~22-?? dwarw guard + wszystkie w/w;

(palladyn)
9-13 trolle (intensywny trening dista - speary);
14-18 ghule,roty,szkielety,slimy; (luk)
19-30 cyclops,mino guard,Gs(sporadycznie); (luk/kusza)
w miedzyczasie jak brakuje amunicji to trening spearami
na dwarwach (wszystkie rodzaje)
(sorcerer)
9-13 trolle ;
14-18 ghule,roty,szkielety,slimy; (sporadycznie M)
19-30+ Gs(szybki ale kosztowny exp/cienki loot); (EF/M)
lub cokolwiek innego - cyce,mino guardy,dwarwy itp
- moim zdaniem bardziej oplacalne;

Zaglada 11-01-2004 23:56

Dalsza część ~

Cytuj:

Niestety nie mam zamiaru zdradzac wam wszystkiego :)Znam miejsca
dosc oddalone od miast gdzie np biega 30 minotaurow z bardzo
szybkim respawnem , prawie nie ma ludzi , i pod nosem jest
skrzynka pocztowa , wiec mozna wziasc czystego parcela zrobic
lootbaga za jakiej 10-20k+ i wyslac poczta . W ogole uwazam ,ze
zwykle minotaury to najbogatsze potwory i polecam je wszystkim
Sorcom. Robimy sobie runy np plecak SD , nabijamy w tym czasie
"bezbolesnie" jakies 30k expa i przykladowo loota za 15k kaski
sprzedajemy SD za 4k , = 4+15 = 19k, kupujemy 20 plecakow M
idziemy na Gsy w jeden dzien robimy 100k expa i wracamy na minosy.
Chyba ze cos wypadnie . Moze zbyt idealnie ale calkiem mozliwie.
* PK (Player Killers)

Wczesniej czy pozniej kazdy sie z tym spotka (pomijajac swiaty
bez mozliwosci PvP).Slyszalem wiele taktyk , sztuczek i innych
i teraz sprobuje zebrac to wszystko do kupy.

Najwazniejsza sprawa : im jestes slabszy tym wiecej potencjalnych
zabojcow masz na glowie.Staraj sie wiec nie nosic na sobie
K-seta na 12 levelu bo latwo go stracisz.

Podczas ataku PK zawsze ma przewage - zaskoczenie oraz panika
i drzenie rak u ofiary (w realu oczywiscie), pierszego
w wiekszosci wypadkow nie da sie wyeliminowac, drugie jak
najbardziej tak.

Jesli mamy ponizej 15 poziomu to szkoda nawet czasu na
sprawdzanie poziomu zabojcy -> od razu dajemy "wrotki"
jesli mamy wiecej podczas ucieczki mozemy pokusic sie
o sprawdzenie poziomu postaci i wrazie czego cofnac sie
i "zpykac" kolesia.Moim zdaniem 1 sza reakcja powinna byc
ucieczka , pod zadnym pozorem nie atakuj jesli czujesz ze
jestes za slaby - jesli zaatakowales innego gracza (mimo ,
ze to on zaczal) przez jakis czas nie mozesz wejsc do stref
chronionych typu Depo,Swiatynia,GH czy domek.Jesli chcesz
tylko uciekac nie korzystaj z Mana shielda tylko z UHealing
z pod HotKeya mana shld = 80 mana = 80 hp , a UH 80 mana
= ~300 hp wiec mozemy o wiele dale biegnac.Jesli atakuje nas
sorcek to mozemy takze sprobowac bignac zygzakiem tak zeby
nie trafial.Wbrew pozorom nie jest wcale tak latwo trafic
biegnacego kolesia runem - potrenujcie z LMM z kolega.

Nastepna b.istotna rzecz starajcie sie nigdy nie chodzic bez
many - > przykladowo jak jestesmy w terenie z dala od stref
ochronnych, i mamy okolo 600 many na maxa to nie zuzywamy jej
do zera tylko czekamy az podejdzie blisko maximum (ale nie
dopuszczamy by sie marnowala) i robimy 1 run. W ten sposob mamy
zawsze zapas many na czarna godzine.

Kolejna rzecza jest tak zwany "niezbednik"... co to jest ?
i jak to sie je? Od pewnego poziomu , wlasciwie mozna przyjac
od okolo 12-15 oplaca sie zrobic sobie wlasnie niezbednik -
plecak z runami potrzebny do przezycia, bedzie on rosl w miare
rozwoju naszej postaci tak aby nam za bardzo nie przeszkadzal
(czyt.nie zabieral zbyt duzo capacity).Niezbednika nie powinnismy
nigdy dotykac tylko w tzw.czarnej godzinie , czy to w przypadku
ataku PK czy np Gsa ktorego ktos zlurowal i sie go nie
spodziewalismy.Przykladowy moj niezbednik ktory nosilem sorcem
na okolo 30 levelu:

8 SD
5 UH
1 EB
1 FB
3 MMM
2 GFB

Oczywiscie w zaleznosci od klasy i poziomu postaci plecaczek
(lub wiecej plecaczkow) moga sie znacznie roznic ale idea jest ta
sama.Bez niezbednika nie powinnismy sie nigdzie ruszac i jesli
go naruszymy jak najszybciej uzupelniamy.Sam nie pamietam ile
razy mnie uratowal ow pleacak

OK, konczy mi sie czas wiec na tym zakoncze narazie.
Pozostalo dom opisania jescio :
* TRENING
* WALKA - mechanika
* HANDEL
* ZASADY DOBREGO WYCHOWANIA


24.07.2003
Written by Algor
[email protected]

Majen 12-01-2004 07:26

Oki super ale nie ze wszystkim sie zgadzam np. że sordererowi ciężko jest walczyć na niskich lv. a moim zdaniem trudniej jest walczyć druidem, bo magowie mają fajniejsze czary (typu Fire Wawe itd.), jest jeszcze jedno, wysokie lv. chętniej pomagają czarodzieją ze względu na możliwość otżymania puźniej od nich zapłaty w SD.

A tak apropo czarów dla druida to ja proponuje:
- Światło "utevo lux" 100 gc
- Tworzenie "exevo pan" - 150 gc
- Znalezienie osoby "exiva "nazwa " - 80 gc(*)
- Leczenie(lekkie) "exura" - 170 gc
- LMM "adori" - 200 gc (%)
- Antidote "exana pox" - 150 gc
- Średnie leczenie "exura gran" - 350 gc
- HMM "adori gran" - 600 gc (@)
- Fireball "adori flam" - 800 gc
- Wielkie leczenie "exura vita" - 1000 gc
- Great Firaball "adori gran flam" - 1200 gc
- Fire Bomb "adevo mas flam" - 1500 gc (^)
- Explosion "adevo mas hur" - 1800 gc

Polecam także wszystkie runki fieldów,leczenia, murów no i czar summon creature.

(*)- czasami opłacalny, ja zarobiłem na nim sporo podczas rokowania 2 PK (z 2... spadli narazie na 9 i przestali sie pokazywać) ludzie płacili mi zato że muwiłem gdzie tamci się chowają.
(%)- dobry do nabijania mlv. i jak masz tesz czar "exura" to spokojnie możesz rozwalic Ghoula.
(@)- dobry runek, szybko się mlv. nabija mozna już z łatwością rozwalić slima(celujcie w matkę) możecie też sprzedawać Bagi za 300 gc i Backpacki za 800 gc.
(^)- z tym runkiem i kilkoma HMM możecie się wybrać na podryw i zaliczyć kilka amazonek i valkiry(te zdołasz nawet bez fire bomby) a potem możecie pobawić się cycuszkami(ale cycki lepiej żeby się nie ruszały podczas zabawy, dlatego lepiej PRZED NIE walnąć fire bombe) :D

Gremlin 12-01-2004 13:12

Do listy Bestmajena
LMM jesli masz dosc kasy to faktycznie dobrze jest kupic, ale wiekszosc nowych w okolicach 9-10 lvl (wtedy zwykle LMM sie przydaje) nie ma kasy nawet na blanki.

Exura Gran to dobra zabawka, niby leczy troche wiecej niz exura, ale wciaz za malo a bieze juz sporo many.

Fire Ball jest tylko przydatny na wlasny uzytek na niskim poziomie lub jesli otoczylo nas kilka rootwormow/slimow.
Problemem nie jest obszar czaru tylko jego sila w porownaniu do GFB.

Majen 12-01-2004 17:38

Jeszcze muszę wam powiedzieć, żebyście kupowali wszystkie czary leczenia. Znam kilku gości, którzy zgineli dla tego że nie mieli many na "ExUrA Vita" i gineli a "Exura" pozwolił by im przezyć.

Sir kubbonius 13-01-2004 02:12

Ja palladynowi proponuje poczekac z kupowaniem czarow leczacych az do momentu kiedy beda mogli uzywac IH a co do poprzedniego postu bestmajena to proste -zawsze miec mane na czar UH i po problemie
roztropne jest rowniez kupic sobie ze 3 runy UH za pierwsza kase (lepiej kupic runy niz wydawac na czary ktore sie potem nie przydadza zbytnio)

Majen 13-01-2004 05:50

Cytuj:

Oryginalnie dodany przez Sir kubbonius
Ja palladynowi proponuje poczekac z kupowaniem czarow leczacych az do momentu kiedy beda mogli uzywac IH a co do poprzedniego postu bestmajena to proste -zawsze miec mane na czar UH i po problemie
roztropne jest rowniez kupic sobie ze 3 runy UH za pierwsza kase (lepiej kupic runy niz wydawac na czary ktore sie potem nie przydadza zbytnio)

No tak ale jak ci się lag trafi i zaatakuje cię silny potwór i użyjesz juz IH i UH i zostanie ci 30 many to co zrobisz??

Sir kubbonius 13-01-2004 10:33

wydaje mi sie ze na lagach przy trudbym potworku exura niewiele pomaga (przedluza zycie o jedno przywalenie potwora) a pare runkow UH ktore mozna kupic zamiast exury z pewnoscia ratyje tylek

michael12 24-01-2004 15:30

DO SIR KUBBONIUS

u jakiego NPC można kupić ten klucz do trolli, po depo???????

Magus 24-01-2004 17:22

pouczenie
 
Cytuj:

Oryginalnie dodany przez michael12
DO SIR KUBBONIUS
u jakiego NPC można kupić ten klucz do trolli, po depo???????
Jestes tu nowy, poczytaj sobie F.A.Q i zasady forum. Zadajesz pytanie konkretnej osobie to albo zacytuj albo wysyłaj PW (prywatna wiadomosc).

A ten klucz mozna kupic u elfa obok wejscia do trolowni (kosztuje 50 gp).
Nie musisz dziekowac :)

maszlesz 10-03-2004 16:42

Rada dla sorcow i druidów

Moim zdaniem nie ma co słuchać kumpli chwalących się jaki mają mlvl. Nie stać pod depo i nie robić runków. Tylko zasuwać na trole i co się tam da i tłuc (nie używając runów raczej bo nie warto na początku, ale sporadycznie jak najbardziej). I jak najszybciej do 20 lvl'u. Potem można zacząć martwić się mlvl'em. Czemu? I tak zanim nie zdobędziesz 20 lvl'u siła twoich czarów nie rośnie (mimo wysokiego mlvl'u). Awansując masz ciut więcej hp, many, cap'a. Więc ciut łatwiej się bronić przed pk. Bo jak wiadomo sorc i druid to mięso armatnie na początku dla pk. A taki na 20 lvl'u to już strach troche bo nie wiadomo co ma.

Druga rada. Dla początkujących nie przydatna, bo każdy kupuje taki sam sprzęt. Ale im dalej tym bardziej radzę zwracać uwagę nie tylko na arm czy def czy atk sprzętu ale przede wszystkim na wagę. Blokować i tak nigdy nie będziesz, a każdy oz cap'a jest u sorca i druida na wagę złota. Więc może lepiej niech ma coś 1 def mniej ale waży z 50 oz mniej. Prawda ?

Mathayus 13-03-2004 15:02

Jak chcecie sprzedac cos typu scale armor sodlier helemt idzcie do Carlin to najprawdopodbniej ja sprzedacie

Bofedojo 20-03-2004 15:39

Cytuj:

19-30+ Gs(szybki ale kosztowny exp/cienki loot); (EF/M)
Eh cienki loot :] jesli k- set to cienki loot to zaraz go zrzucam :] .

Moje rady:
- Nie spamuj
- Nie rznij glupa (czyli nie zagaduj do high lvli, nie gadaj z gosciem, ktory CIe zabil z textami typu: Why? Give me my loot? You are rooked! skonczy sie to rookiem dla Ciebie)
- Nie lataj z white skullem po miescie
- Nie kradnij
- Nie zbijaj :D
- Nie zabijaj kogos potworkow
- Jesli napadnie Cie PK: biegnij odrazu do najblizszego miasta (i nie zgodze sie z algorem lepiej go zatakuj, jesli zauwazy ze mu duzo hp zabierasz prawdopodobnie sie rozmysli) , krzycz: PK! Help!, biegnij dziwnie (tzn. tak zeby Cie z runek nie trafil, jeli chodzisz zygzakiem to tez Ci to duzo nie da bo juz sie nauczy jak chodzisz i bedzie wiedzial gdzie puscic runke), jesli jest ten PK to knight lub pall uciekaj przez jakies gorki, doly (zeby mu sie zrobilo terget lost)

_michu_ 20-03-2004 15:54

jestem poczatkujacy i wlasciwie to prawie nic nie wiem... a zatem jak wziasc od kogos questa? nie chodzi mi o to kto daje je tylko jak pogadac np. -hi , -quest no i jeszcze jakbyscie mogli mi doradzic jaka postacia najlepiej grac za pierwszym razem, a inaczej ujmujac ktora postacia gra sie najlatwiej ...

Gonzo von Krenzel 20-03-2004 16:06

Najlepiej na pierwszy raz grać rycerzem (knight).
Pozatym mówisz:
hi
quest
bye

Majen 21-03-2004 19:19

Cytuj:

Oryginalnie dodany przez Gonzo von Krenzel
Najlepiej na pierwszy raz grać rycerzem (knight).
Pozatym mówisz:
hi
quest
bye
Rydzek może być ale moim zdaniem lepiej jest zrobić sobie Druidka wytrenić na 11 lv. i 11 mlv. kupić czary (runiczne) HMM(Ciężkie magiczne pociski), IH (Run średniego leczenia), UH(Run wielkiego leczenia), Fireball(ognista kula)[może to zabrzmiało jak porada od nooba ale tak niejest dzięki temu złatwością rozwalałem witch w obstawie 2 Valkir i 4 Amazonek], GFB(Wielka kula ognia), I dopiero potem zrobić sobie ryceza dlatego, że na początku napewno będziesz trenił skile na kiepskich potworkach i nieprędko zarobisz na dobry sprzęt, nie licząc wydatków na IH, HMM, Fireball później jak nabijesz 4 mlv. to będziesz miał UH, GFB (bp warte od 2 K do 2,5 K [w każdym przypadku]), a zresztą szybciej zarobisz na sprzęt a zresztą zajżyj do mojego podpisu.

Senseal 30-08-2004 07:10

Nie uznajcie mnie za nooba ale,co to ma byc ten hotkey(czy jakos tak)????

Majchalak 30-08-2004 08:13

Hotkey, to taki przycisk do którego przypisujesz jakies zdanie (np. zaklęcie), żebyś nie musial co chwile pisać "ADORI GRAN" albo tracic czasu na pisanie "SPRZEDAM MIECZ I JESZCZE TARCZE I HELM". Hotkeye możesz przypisac wchodząc w Tibii w "MENU"-->"HOTKEYS"

kagan 30-08-2004 08:30

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Majchalak
Hotkey, to taki przycisk do którego przypisujesz jakies zdanie (np. zaklęcie), żebyś nie musial co chwile pisać "ADORI GRAN" albo tracic czasu na pisanie "SPRZEDAM MIECZ I JESZCZE TARCZE I HELM". Hotkeye możesz przypisac wchodząc w Tibii w "MENU"-->"HOTKEYS"


Albo w czasie gry wćiśnij ctrl+k.


Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 20:59.

Powered by vBulletin 3