![]() |
Redukacja obrażeń - tarcza & reszta eq.
Siemka.
Mam pytanie, jak to jest z tą tarczą i eq? Raz słyszę, że tarcza blokuje 2 pierwsze potworki, a kolejne idą za zbroję. Drugi raz słyszałem, że tarcza owszem, blokuje 2 potworki, ale eq daje jakiś tam bonus do redukcji DMG. A dziś usłyszałem teorie, że tarcza wpływa na to czy cios zostanie przez postać sparowany, czy nie ("chmurka") a TYLKO eq wpływa na to, jak wiele DMG otrzymamy po trafieniu. Która z tych teorii jest prawdziwa? Tylko chcę na 100% pewne odpowiedzi, bo nie wiem czy jednak warto ulepszać eq, czy dalej zbierać na addony i biegać w ala plate secie z dobrą tarczą. |
Cytuj:
Zbroja NA PEWNO redukuje liczbę otrzymywanych obrażeń. Co do tarczy - jak sam zauważyłeś ilu ludzi, tyle teorii. Ja akurat uważam, że w pewnym stopniu jakość tarczy ma wpływ na wielkość obrażeń. W jakim - nie mam pojęcia. Ale to jest tylko subiektywne odczucie nie poparte żadnymi badaniami. Po prostu inaczej wg. mnie byłoby nielogiczne, tylko kto powiedział, że Tibią rządzi logika. |
Ale w sumie to ta teoria ze znacznym wpływem EQ na DMG wczoraj mi się potwierdziła, gdy prawie padłem na piratach w tawernie, i GS na*******ał do mnie za 200+ cały czas, chyba jednak zmienię cały sprzęt na lepszy, a nie będę na chama zbierał na addony do assassina, ryzykując przy tym życie :P
|
zbieraj na eq a nie addony :)
widzę, że grasz na candi :) napisz do mnie (nick pod nickiem na forum ;p) |
rozróżniamy ARMOR (arm) i DEFENSE (def) - to dwie inne rzeczy. Armor dają kaski, zbroje, nogawice, buty a także platinum amulet lub scarf.
Defense daje broń i tarcza. I lecimy: Zarówno armor jak i tarcza *redukują* obrażenia. Każdy punkt armoru redukuje 0.5 do 0.9 punkta obrażeń. Tarcza redukujee losowo (przy każdym hicie) od 0 do ((shielding*def*m) / 100) (gdzie m = 3 na full atk, 5 na balanced i 7 na full def) obrażeń. W pierwszej koleności obrażenia redukuje tarcza, chyba, że w danej dwusekundowej rundzie już zostałeś trafiony wręcz dwukrotnie, wtedy trzeci i każdy kolejny atak omija tarcze (czyli: można blokować tarczą tylko 2 moby na raz). Jeśli tarcza zredukuje wszystkie obrażenia widzimy dymek. Jeśli nie zablokuje, to wtedy reszta obrażeń jest redukowana przez armor - jeśli armor zredukuje wszystkie obrażenia widzimy gwiazdke - w przeciwnym przypadku dostajemy w mordę za tyle ile tam zostało |
Cytuj:
Załóżmy, że mamy 40 armora z całego eq, to co, zredukuje nam to jakieś 30 hp? Głupota. Jeśli się ma 1000hp to 30hp w tą czy w tą nie robi różnicy. |
Jaki jest sens? Tylko taki ze ladnie sie prezentuje. W plate secie od orca berserkera obrywalem po 100-130 dmg a w best secie jakies 70-90 (bardzo rzadko 100) Dopiero znaczaco zmienia sie dmg gdy nasze uzbrojenie w jakims procencie broni przez fizykiem. Wtedy im wiekszy wpierdol dostaniemy to tym wiecej sie zredukuje (Chociazby taki dwarven set)
|
pomnoz sobie twoje "tylko 30 hp" przez powiedzmy 700 hitow podczas kilkugodznnego huntu - 21,000 hp. ile to jest life potow? ile to jest mana potow zuzytych na exury?
|
Myśle że także wpływ na to jakie obrażenia otrzymujemy ma nasz skill w shieldingu. Samo eq chocby było najlepsze gu... da jesli shielding bedzie słaby.
|
Cytuj:
|
Według kalkulatora na tibia-stats obrażenia redukuje zarówno armor jak i shielding. Skill shieldingu analogiczne do skila w walce, czym większy, tym większy hit potrafi zatrzymać, a ilość obrażeń blokowanych przez EQ jest uzależniona od sumy arm. całego sprzętu.
Jednak jak zauważyłem, noszenie Avangera, blokuje większe hity niż shield + emerald sword, jednak Ave zablokuje tylko jedenego potwora, a z tarczą mamy szanse na zblokowanie dwóch równie wysokich hitów na ture. |
Cytuj:
|
A jak to jest z dwu i jednoręcznymi broniami
W którym przypadku będe otrzymywał mniejszy obrażenia? 1) avenger at. 50, def 38 2) mystic balde (44, 25 + 2), demon shield 35 def Czy nie jest tak że w drugim przypadku mam 35 + 2 def, czyli mniej niż gdybym nosił samego avengera (38) ? |
Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 17:28. |
Powered by vBulletin 3