Forum Tibia.pl

Forum Tibia.pl (http://forum.tibia.pl//index.php)
-   Wasze propozycje poradników (http://forum.tibia.pl//forumdisplay.php?f=32)
-   -   Poradnik dla maga (http://forum.tibia.pl//showthread.php?t=237594)

Gorenje 21-08-2011 14:37

Poradnik dla maga
 
1.Wstęp.

Niniejszy poradnik przeznaczony jest dla osób grających magiem na światach PvP. Mam nadzieję, że stanie się on ważnym źródłem wiedzy zarówno dla zaawansowanych, jak i dla początkujących graczy. Zapraszam do lektury!

2. Ogólne informacje.

Na początek kilka podstawowych informacji o magu.

Wzrost punktów życia na poziom: 5
Wzrost punktów many na poziom: 30
Wzrost udźwigu (cap) na poziom: 10

Regeneracja punktów życia: 1 HP/12 sekund
Regeneracja many: 2 MP/3 sekundy [2 MP/2 sekundy z PACC]

Informacje dla początkujących graczy:

FACC – Free Account [konto bezpłatne]
PACC – Premium Account [konto płatne]

Plusy maga:

- szybki awans w poziomie magicznym,
- runy Sudden Death zadające dużą ilość obrażeń,
- dobre żywioły, tj. ogień i energia; jeśli chodzi o żywioły druida to posiada on dobry i przydatny lód, ale za to beznadziejną
ziemię [dużo potworów jest na nią odpornych, co sprawia, że nie ma na kim zdobywać doświadczenia],
- lepsze czary ofensywne, m.in. Great Energy Beam, Energy Wave,
- wiele innych fajnych rzeczy m.in. możliwość tworzenia run Magic Wall (przydatnych na światach PvP).

Minusy maga:

- mały udźwig [cap],
- mało punktów życia,
- wolna regeneracja punktów życia.

3. Ekwipunek*.

* Różdżki zostaną opisane oddzielnie.

1-8 lvl [Rookgaard]:

http://images.tibia.pl/static/items/armor/7.gifChain Armor
http://images.tibia.pl/static/items/helm/41.gifLegion Helmet
http://images.tibia.pl/static/items/legs/20.gifLeather Legs [cena u NPC: 10 gp]
http://images.tibia.pl/static/items/...rlin_sword.gifCarlin Sword
http://images.tibia.pl/static/items/boots/31.gifLeather Boots
http://images.tibia.pl/static/items/shield/60.gifPlate Shield

Większość z wyżej wymienionych rzeczy można łatwo zdobyć z zadań. Leather Legs można tanio kupić w sklepie, natomiast Leather Boots można znaleźć na trollach. Plate Shield możemy wylootować z Minotaura. Uważam, że taki ekwipunek w zupełności wystarczy. Oczywiście można robić trudniejsze Questy w celu zdobycia lepszych rzeczy np. Katany, Cooper Shield czy zdobyć Studded Legs z Orca Spearmana, jednak nasza gra koncentruje się na Mainlandzie i nie ma sensu przedłużać swojego pobytu na Rookgaardzie. Jeśli chodzi o broń, to według mnie najlepszym rozwiązaniem jest Carlin Sword. Łatwo zdobyć go z questa, w dodatku ma dobre statystyki i można go sprzedać w Carlin po dobrej cenie.

9-32 lvl:

http://images.tibia.pl/static/items/...piritcloak.gifSpirit Cloak [koszt: około 1500 gp]
http://images.tibia.pl/static/items/legs/25.gifPlate Legs [koszt: około 500 gp]
http://images.tibia.pl/static/items/helm/46.gifDark Helmet [koszt: około 250 gp]
http://images.tibia.pl/static/items/shield/dwarven.gifDwarven Shield [koszt: około 150 gp]

Rzeczy, które otrzymaliśmy na Wyspie Przeznaczenia sprzedajemy lub wyrzucamy. Zamiast tego kupujemy Spirit Cloak, jest znacznie tańsze od drogiego Focus Cape. Kupujemy również tanie Plate Legs, Dark Helmet oraz Dwarven Shield. Uważam, że na tak niskim poziomie doświadczenia nie warto kupować droższych rzeczy, ponieważ w tym przedziale levelowym jesteśmy łatwym celem dla PK (zabójców), a więc szkoda tracić kasę na dobry ekwipunek, skoro możemy go łatwo stracić.

33 – 49 lvl:

http://images.tibia.pl/static/items/legs/bluelegs.gifBlue Legs [koszt: około 20 000 gp]
http://images.tibia.pl/static/items/...0the%20mad.gifHat of the Mad [koszt: około 5000 gp]
http://images.tibia.pl/static/items/boots/730.gifBoots of haste [koszt: około 33 000 gp]
http://images.tibia.pl/static/spellb...ightenment.gifSpellbook of Enlightenment [koszt: około 5000 gp]

Tutaj możemy sobie pozwolić na lepszy ekwipunek. Koniecznie kupmy Hat of the Mad i Spellbook of Enlightenment, które dają nam łącznie +2 do Magic Levela. Przydadzą się również BOHy, aby zwiększyć swoją szybkość i w razie czego mieć większe szanse w ucieczce przed PK. Jeśli ktoś ma mało kasy, może odpuścić sobie Blue Legs i zostawić Plate Legs.

50 lvl:

http://images.tibia.pl/static/newbook1wc0.gifSpellbook of Mind Control [koszt: około 18 000 gp]

Tutaj w zasadzie wymieniamy tylko tarczę.

80 lvl:

http://images.tibia.pl/static/items/...ahari_mask.gifYalahari Mask
http://images.tibia.pl/static/items/...ysterieic4.gifSpellbook of Dark Mysteries

Wymieniamy hełm na Yalahari Mask (dostępna z Questu) – daje +2 mlvl, oraz możemy (ale nie musimy) wymienić tarczę na Spellbook of Dark Mysteries [+3 mlvl]. Nowy Spellbook możemy zdobyć z zadania lub też kupić. Niestety jest dosyć drogi, kosztuje około 300 000 gp.

4. Różdżki.

http://images.tibia.pl/static/items/...ndofvortex.gifWand of Vortex – dostępna od 7 poziomu doświadczenia. Średnie obrażenia: 13. Pierwszą dostajemy za darmo, za nową trzeba zapłacić 500 gp u NPC lub kupić od innego gracza za niższą cenę. Możemy też znaleźć ją na podłodze w Depo, jeśli ktoś postanowił ją wyrzucić.

http://images.tibia.pl/static/items/...agonbreath.gifWand of DragonBreath – dostępna od 13 poziomu. Średnie obrażenia: 19. Średnia cena u graczy: około 700 gp.

http://images.tibia.pl/static/items/...ndofplague.gifWand of Decay – dostępna od poziomu 19. Średnie obrażenia: 30. Koszt: około 1200 gp.

http://images.tibia.pl/static/items/...smicenergy.gifWand of Cosmic Energy – dostępna od 26 poziomu. Średnie obrażenia: 45. Koszt: około 2000 gp.

http://images.tibia.pl/static/items/...dofinferno.gifWand of Inferno – dostępna od 33 poziomu. Średnie obrażenia: 65. Koszt: około 2500 gp.

Uważam, że nie warto kupować Wand of Draconia, Wand of Starstorm, bo to strata kasy. Lepiej wydać ją na dodatkowe Mana Potiony.

Ważna informacja dla początkujących graczy: żadnej z różdżek nie kupujemy w sklepie, tylko od graczy, u których cena jest zdecydowanie niższa.

5. Expowiska.

5.1 Free Account [FACC]

8-20 lvl:

a) Kopalnie Krasnoludów.

http://www.tibia-wiki.net/images/Kopalnie_Kazordoon.PNG

Kopalnie Krasnoludów znajdują się niedaleko miasta Kazordoon. Łącznie jest ich tam 6. Potwory jakie zabijamy to: Dwarf, Rotworm. Po zdobyciu 13 poziomu i zmiany różdżki na Wand of Dragonbreath możemy zacząć zabijać Dwarfy Soldiery.

b) Fibula.

http://www.tibia-wiki.net/images/Fibula.png

Numerkiem 1 oznaczono przejście na Fibulę podziemnym tunelem.

W podziemiach wyspy Fibuli znajduje się dużo Rotwormów, Orków i Carrion Wormów. Dobry exp dla niskich leveli. Na wyspę można się dostać przez podziemny tunel znajdujący się daleko na południu Thais.

c) Ghostland.

http://www.tibia-wiki.net/images/Ghostland.PNG

Ghostland znajduje się na zachód od Carlin. Najlepiej zacząć tutaj expienie z różdżką Wand of Dragonbreath. Dla postaci z poziomem niższym niż 13 potwory się tam znajdujące mogą okazać się zbyt mocne. Potwory jakie zabijamy to głównie Ghoule i Skeletony. Spotkamy także wiele słabych potworów jak np. Poison Spidery. Jednak należy uważać na Fire Devila [jest odporny na ogień i nasza różdżka na niego nie działa] oraz na Demon Skeletony, który również jest dla nas zbyt silny i również odporny na ogień.

To według mnie jedyne warte uwagi expowiska dla graczy posiadających FACC w tym przedziale levelowym. Podsumowując, najlepszym z wyżej wymienionych expowisk są Kopalnie krasnoludów.

Następne poziomy:

http://www.tibia-wiki.net/images/Dark_Cathedral.PNG

Powyższa mapka przedstawia wejście do Dark Cathedral.
Po drodze do katedry musimy uważać na respawn Giant Spiderów, dlatego polecam bezpieczne przejście przez Outlaw Camp, gdzie spotkamy jedynie Huntery.

Przedstawiam mapkę, pokazującą, jak bezpiecznie przejść do katedry:
http://img846.imageshack.us/img846/1064/grea.png

Dark Cathedral: Magiem możemy zacząć od około 26 poziomu doświadczenia z Wand of Cosmic Energy. Możemy sami zabijać potwory lub też przyzwać summony, szczególnie polecam Monka, który się leczy. Jednak należy pamiętać, że exp jest wtedy dzielony pomiędzy postać a przyzwanego potwora. W Dark Cathedral spotkamy głównie masę Banditów, Smugglerów, Assassiny, Dark Monki, Witche, Tarantule. Expiąc tutaj, możemy uzbierać naprawdę dużo pieniędzy.

Kopalnie Krasnoludów: Po zdobyciu 25 poziomu doświadczenia i założeniu nowej różdżki Wand of Cosmic Energy możemy spokojnie zacząć zabijać Dwarfy Guardy. Niezawodnym sposobem ich zabijania jest walka różdżką na odległość. Jednak należy uważać, aby kilka Dwarfów Guardów nie walczyło z nami równocześnie, bo może się to skończyć dla nas śmiercią. Średnie uderzenie Dwarfa Guarda to około 70 punktów życia, jednak może on uderzyć nawet za 120 HP.

Ghostland: Po zdobyciu nowej różdżki na 25 levelu możemy zacząć zabijać Fire Devile i Demon Skeletony.

http://www.tibia-wiki.net/images/Mount_Sternum_Map.PNG

Mount Sternum: zabijamy głównie Cyklopy i Cyclops Drone. Możemy spotkać również Mumie, Dwarfy Guardy i Demon Skeletony. W zasadzie expienie tutaj możemy zacząć już od około 10 lvla na zwykłych cyklopach. Na około 33 lvlu możemy zacząć zabijać Cyklopy Smithy [upijają, dlatego można zabrać ze sobą Dwarven Ring].

Hellgate: expowisko znajduje się w podziemiach Ab’Dendriel. Zabijamy głównie elfy, Bonelordy, slimy i Demon Skeletony i Elder Bonelordy. Expowisko od przynajmniej 33 poziomu doświadczenia.

Podsumowując, najlepszym z wyżej wymienionych expowisk jest zdecydowanie Dark Catherdral. Dużo pieniędzy i doświadczenia. Możemy tam expić nawet do 50-60 lvla. Dwarfy Guardy do levela 50. Mount Sternum do levela 50. Ghostland do 40. Hellgate do około 45. Po osiągnięciu 60 poziomu magiem w zasadzie skończył nam się dobry exp. Dlatego jeśli chcemy dalej zdobywać kolejne poziomy musimy zakupić PACC.

5.2 Premium Account [PACC]

http://www.tibia-wiki.net/images/TombMap.png
Wszystkich tombów jest łącznie 8: 7 pod w podziemiach pustyni oraz jedna [Library Tomb] w podziemiach miasta.

Gracze od początku posiadający PACC mogą wybrać się na expowiska dla FACC, które wyżej opisałem, lub też mogą wybrać się na Tomby koło Ankrahmun i expić tam do około 60 lvla. Na początku zabijamy Scaraby, Larvy, Skeletony, Ghoule by potem wybrać się na Crypt Shamblery, Mumie, Stalkery, Demon Skeletony. Od 35 lvla można chodzić na Vampiry. Znajdują się tam jeszcze: Fire elementale, Bonebeast, Necromancer, Slimy i Ghosty i Dragony. Bardzo dobry exp i dużo kasy. Na jeden wypad zabieramy ze sobą około 100 Mana potionów [koszt: 5000 gp]. Koniecznie kupujemy czary: Flame Strike i Ice Strike [na Fire elementale, fire Devile]. W niektórych Tombach znajdują się również Ancient Scaraby, które są wymarzonym expem dla maga.

http://www.tibia-wiki.net/images/Yalahar.png
Miasto Yalahar [w centrum] wraz z przylegającymi do niego dzielnicami.

Na wyższych levelach gracze PACC wybierają się na wyspę Yalahar, gdzie jest mnóstwo expa dla wyższych leveli. Na wyspie Yalahar znajduje się miasto oraz dzielnice z różnymi potworami. Nie ma co wymieniać innych expowisk bo to według mnie bez sensu od kiedy istnieje Yalahar. Po prostu nie ma nic lepszego.

6. Czary.

Czary, które trzeba kupić:

Find Person [exiva] : bardzo przydatny, jeśli chcemy kogoś znaleźć, np. PK.
Light Healing [exura] : czar uleczający, niezbędny w grze magiem.
Flame Strike [exori flam] : bardzo przydatny w expieniu, np. na Tombach.
Ice Strike [exori frigo] : warto go mieć, jeśli bestia jest odporna na ogień. Rzadko zdarza się, że jeden potwór jest odporny na oba te żywioły.
Fire Wave [exevo flam hur]: dość przydatny na expowiskach.
Strong Haste [utani gran hur]: warto go mieć, gdy goni nas jakiś PK.
Summon Creature [Utego res] : dobry do pekowania na niższych levelach :D
Great Energy Beam [exevo gran vis Lux]: do pekowania, na silniejsze potwory.
Invisible [utana vid]: przydatny, jako że może to być nasza ostatnia szansa ratunku przed silnym potworem, oczywiście jeśli nie widzi niewidzialnych.
Energy Wave [exevo vis hur] : bardzo silny czar, doskonały do pekowania, jak i na silniejsze potwory.
Sudden Death [adrio gran mort]: potężny run, doskonały do pekowania i na silne potwory.

Na wyższych poziomach możemy również zakupić Rage of the Skies lub Hell’s Core [czary obszarowe, bardzo silne, zabierają dużo many] oraz ulepszenia tzw. strików, tj. Strong i Ultimate [uwaga: możemy mieć tylko jeden z nich]. – polecam je szczególnie.

Jeśli jesteś zainteresowany robieniem run to według mnie pewna inwestycja to Magic Walle [tylko dla PACC] oraz Sudden Death [dostępne dla wszystkich]. Cena 100 Magic Walli to około 8000 gp, natomiast 100 SD to około 6000 gp [oczywiście wszystko zależy od danego świata, ceny mogą się nieznacznie różnić].

7. Kwestia PACC.

Dla graczy grających magiem kupno PACC musi nastąpić. I to najlepiej jak najszybciej. Jednak jeśli szkoda ci kasy, to możesz kupić PACC na 30 poziomie doświadczenia. Jeśli bardzo szkoda ci kasy, to kup PACCA na poziomie 60. Jeśli dalej szkoda ci kasy, to po prostu graj knightem a maga skasuj bo gra magiem bez PACC jest bez sensu.

ruszek 21-08-2011 20:10

jakim cudem opisales lepiej wiecej expowisk dla facca niz dla pacc ? Na pacc masz tyle mozliwosci ze glowa mala, a ty tylko o tombach, caveach i yalahar :/

n0_name 21-08-2011 20:19

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez ruszek (Post 2816967)
jakim cudem opisales lepiej wiecej expowisk dla facca niz dla pacc ? Na pacc masz tyle mozliwosci ze glowa mala, a ty tylko o tombach, caveach i yalahar :/

Bo takie poradniki czytają tylko dzieci z faccem które myślą ze beda JAK EMDEWU

souldare 22-08-2011 13:12

Z poradników korzystają tylko ci co dopiero zaczynają gre w tibie chyba ze ktoś jest wiecznym noobem

sruofjaslo 20-12-2011 15:04

...
 
kazdy mag powinien miec knighta by sie troszku floty dorobic... bo ciezko wyjsc na +

skufin 20-12-2011 17:55

mogles dodac jeszcze inne exspowiska na pacc ale tak to poradnik nawet nawet

djsaven 23-12-2011 18:05

Sam gram magiem i uważam że się przyda to co opisałeś w tym poradniku;p


Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 12:58.

Powered by vBulletin 3