Forum Tibia.pl

Forum Tibia.pl (http://forum.tibia.pl//index.php)
-   Broń i przedmioty (http://forum.tibia.pl//forumdisplay.php?f=15)
-   -   Jak oblioczyć sumę ataku postaci (http://forum.tibia.pl//showthread.php?t=32954)

Pan xxx 22-04-2005 16:59

Jak oblioczyć sumę ataku postaci
 
Chciałbym umiescić w tym dziale proste wyjaśnienie obliczania defa i ataku postaci.
Najważniejszym czynnikiem jest ilość punktów ataku waszej broni(broń Niedystansowa ). Dajmy przykład: Lolek na 1lvl ma cluba, który ma 7 ataku do tego dodajemy skill. Skill, czyli umiejętność liczy się troszkę inaczej niż atak broni. Jeżeli mamy 10 club fighting to możemy dodać do swoich punktów ataku tylko 50% skilla czyli 5, więc 1lvl mający cluba (atak7) i skill 10 ma 12 punktów ataku. Prosty wzór: Punkty ataku broni+50% skilla. Jednak czasami nasz skill jest nieparzysty. Mając 11 club fightingu daje to nam minimalnie lepszy atak jednak punkty ataku postaci nie zmieniają się.
Z shieldingiem jest tak samo. Obrona ekwipunku (w tym broni i tarczy) + 50% skilla. Proste:). Atakując na full atak do naszych punktów ataku dodajemy: (prosty wzór) +30% naszych zwyczajnych punktów. Przykład: 30lvl knight ma skill 60 sword fighting oraz atakuje bronią dwuręczną (podam Two handed sword, aby można było łatwo policzyć) która ma 30 ataku. Więc
30+50% 60 + 30%(30+50% 60)=60+9+9=78 trochę bardziej skąplikowane, ale mamy wynik: 78 punktów ataku.
Podobnie jest z shieldingiem: Obrona ekwipunku+50% skilla+30%(def.eq +50% skillu.) Przykład: (podam swój eq i skill)
(6+10+7+26+1+16)+50% 40+30%(def.eq+50% skilla)=66+20+30%(66+20)=86+30% 86=86+26=112-moje punkty obrony.
Mamy jeszcze jedną możliwość, czyli ringi. Liczy się je bardzo prosto. Axe ring daje nam plus 4 umiejętność. Więc 2 punkty obrażeń (50% 4=2) :)
W grze dostępne są również amulety zmniejszające obrażenia (jeden amulet zmniejsza obrażenia o 10%) Bardzo proste: kiedy dostajemy normalnie hit 40hp to tracimy tylko 36hp, małe a cieszy B) . Można to porównać do dodania sobie 10% swoich punktów defa, jednak nie da to czasem takiego efektu. Punkty ataku nie podają nam naszego najlepszego blood hita.
Piszę ten poradnik, aby niektóry newbie nie mówili, że jeśli ma 25 club fighting i broń 30 ataku tego skilla oraz atakuje na balance fighting to odpowiada to War Hamerowi (atak 35 oraz źle dodane 10 club fighting)

Jedynym błędem w tym poscie mogą być obliczenia :p Pozdro dla AMERY!!!

Cors Ent 22-04-2005 17:10

Skad sa te wzory?
bo cos mi sie nie zgadza.

ten 30lvl rycek z 60 skillem 2h swordem- no ma wedle ciebie 78 pkt ataku.

ale jak to sie przeklada na szanse trafienie potwora o obronie X i maxymalnym hicie jaki moze dokonac ten char?
do tego imh do sily ataku przy uzywaniu broni do walki bezposredniej poza skillem liczy sie tez lvl. - tego wzor nie uwzglednia

no i sheilding- obrona eq ma chyba wpływ na szanse odbicia sie charu po zbroi. a oborna tarczy i skill shieldingu ma wplyw na szanse zablokowania potworków tarcza [max 2 naraz]

dlatego prosze powiedz skad masz takie informacje ;)

Pan xxx 22-04-2005 20:16

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Cors Ent
dlatego prosze powiedz skad masz takie informacje ;)

Na tibia.org jest kałkulator ataku. W nim są identyczne wzory. Nie uwzględniłem levela ponieważ nie umiałem :p

Rybzor 22-04-2005 21:23

Heh.... troche to jakies skomplikowane i nie wyszystko jest wziete pod uwazgę, bardziej dokladniej bym prosil :P

Rybzor 22-04-2005 21:26

aha... na tibia org.pl ten kalkulator jest jakis dziwny, jest duzo zlych opisow

Pan xxx 23-04-2005 10:47

W tym poradniku podałem punkty ataku/obrony a nie prawdopodobieństwo zadania ciosu. Napisałem ten poradnik aby niektóre newbki nie mówiły że jak mają broń 20 ataku i skill 18 ataku to tak jak by mieli broń co ma 38 ataku. X(


Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 08:28.

Powered by vBulletin 3