![]() |
Gry bez prądu
Witam wszystkich...Przeglądając wczoraj forum zauważyłem pewną rzecz, która mnie zasmuciła...Mianowicie nie widziałem tutaj tematu o grach fabularnych. Nie ma to jak chwycić do rąk swoją kartę postaci, ołówek, kotski... i używać swojej wyobraźni :D Zaczniemy od pytania: Czy ktoś grał w gry fabularne a jeśli tak to jakie ? Moim ulubioną grą RPG jest Młotek (WFRP - Warhammer fantasy Roleplay).
Wychowałem się na tej grze, moim zdaniem to ojciec wszystkich gier tego typu. Grywałem też w MaG-a, Kryształy Czasu, L5K, Neuroshima (postapokaliptyczna rzeczywistość - bardzo fajna, polecam). Muszę przyznać, że totalną klapą wśród " fabularek " okazał się 'Wiedźmin'. Czy ktoś sie ze mną zgodzi ? :p |
No tez sie nie ciesze że nie ma niczego na temat gier fabularnych natym boskim (moim zdaniem) forum. Sam gram W D&D (Dungeons&Dragons) i na początku myślałem że jak będzie sie gadać co sie robi to nuda, ale jak zaczełem grać, to do dziś jestem uzależniony od czytania podręczników do niego (mam ich 4 :D) Naprawde polecam wszystkim polecam tego typu gry. Są naprawde odlotowe!
|
Chodzi wam o takie gry karciane ? Jesli tak to gralem w Gród i DoomTrooper .Bardzo fajne są takie gry.Gra sie w nie po 5 godzin...
|
Cytuj:
Nie chodziło o gry karcianie...ale jeśli już zacząłeś temat o karciankach to niech będzie. W tym temacie będziemy dyskutować na temat gier fabularnych, karcianek i bitewniaków. Gry karciane są bardzo fajnie, to prawda, że zabierają dużo czasu :D Ja grałem w Magic the Gathering ( to chyba najbardziej znana i grywalna gra). DoomTrooper grałem dwa razy. (brak graczy, z którymi mógłbym dużej w to popykać). Grał ktoś w karcianke opartą na filmie: Lord of the rings ? Jeśli tak to wyraźcie swoje opinie bo chcem zakupić podstawowy zestaw kart :) |
Moze mi ktos wyjasnic jak sie gra w taka gre fabularno? Trza cos miec jakas plasze czy pionki? Jestem ciekawe bo gre karciano gralem tylko w pokemony :P
|
Cytuj:
Gra fabularna (inaczej RPG, z ang. role-playing game, często zwana grą wyobraźni, potocznie erpegiem lub rolplejem) - gra, w której gracze (od jednego do kilkunastu) wcielają się role fikcyjnych postaci. Cała rozgrywka toczy się w fikcyjnym świecie, istniejącym tylko w wyobraźni grających. Jej celem jest odegranie zaplanowanego scenariusza i osiągnięcie umownie określonych celów, przy zachowaniu wybranego zestawu reguł. Wstęp Grę fabularną można porównać do teatru improwizacji, w którym osoba prowadząca (zwana Mistrzem Gry) odgrywa rolę scenarzysty, reżysera, narratora i nierzadko aktora ról postaci drugoplanowych - gracze natomiast są aktorami pierwszoplanowymi, jednakże nieznającymi scenariusza i zmuszonymi improwizować i reagować na sytuacje, jakie stawia przed nimi Mistrz Gry. Cała rozgrywka toczy się prawie wyłącznie w oparciu o słowne opisy - Mistrz Gry opisuje graczom ich otoczenie i akcje wykonywane przez bohaterów niezależnych, gracze natomiast opisują czynności wykonywane przez ich postaci. Do zadań Mistrza Gry należy również (nierzadko wspomagana ustalonymi regułami) decyzja, które akcje podejmowane przez graczy osiągną zamierzone efekty, a które nie. Stopień dozwolonej identyfikacji między graczami a odgrywanymi przez nich postaciami - wypowiadanie się w pierwszej osobie, wykorzystanie rekwizytów, kontakt fizyczny z pozostałymi graczami - jest kwestią umowną i zależy wyłącznie od przyjętej konwencji. System System jest jednym z podstawowych pojęć w terminologii RPG. Określa - w możliwie najdokładniejszych szczegółach - świat, w jakim rozgrywa się akcja gry. Opis taki może sięgać od geografii, poprzez historię, socjologię, religię czy biologię, po obowiązujące w danym świecie prawa fizyki (nierzadko uwzględniające przekroczenie typowego ich pojęcia poprzez wprowadzenie magii lub zaawansowanego mistycyzmu). Pełny i skrupulatny opis świata pozwala na toczenie w nim wielu różnorodnych typów rozgrywek, dlatego Mistrzowie Gry nierzadko decydują się na rozszerzanie podręcznikowych systemów w celu umożliwienia rozegrania konkretnych, złożonych scenariuszy. Jeżeli takich modyfikacji jest większa ilość, uzyskują miano autorskich systemów RPG. Różne typy systemów pozwalają również na zastosowanie różnych stylów gry. Konwencje Światy, w jakich toczą się akcje gier fabularnych można podzielić według konwencji, w których są utrzymane - podobnie jak dzieli się dzieła literackie. Istnieją systemy w konwencjach fantasy, science fiction, cyberpunk, horror, płaszcza i szpady a także wzorowane (mniej lub bardziej dokładnie) na realiach historycznych wybranej epoki oraz na współczesności. Podręczniki Reguły rządzące poszczególnymi systemami zwyczajowo zawarte są w wydawanych podręcznikach, z których treścią (możliwie najdokładniej) powinni się zapoznawać zarówno gracze, przygotowując role, które będą odgrywać, jak również MG, przygotowujący kolejne spotkania (zwane sesjami). Systemy autorskie, tworzone przez Mistrzów Gry w oparciu o systemy podręcznikowe, czasami doczekują się publikacji jako nieoficjalne lub oficjalne dodatki do poszczególnych systemów. Mechanika Częstym elementem systemów są opisy mechaniki rozgrywki. Stanowią je zazwyczaj określone zestawy wzorów matematycznych lub ogólnikowych opisów, pozwalających określić wpływ poszczególnych czynników na efekt danej akcji. Przykładowo, na powodzenie próby otwarcia przez postać zamka wytrychem wpłynąć mogą: zręczność palców, typ wytrycha czy stopień skomplikowania mechanizmu. Do opisu poszczególnych czynników stosowane są ustalone zestawy parametrów - mierzalnych, jak np. masa czy rozmiar przedmiotów, lub przybliżanych, takich jak stopień niewygody pancerza lub gęstość mgły. Współczynniki przybliżane zazwyczaj określa się wartością punktową (np. w skali od 0 do 10), procentową, słownie (według umownej skali, np. od "fatalnie" poprzez "średnio" do "doskonale") lub opisowo. Przykładem zestawu umownie określonych parametrów jest stosowany często mechanizm kwantyzacji cech bohaterów, regulujący zasady ich opisu, co służy rozstrzyganiu odgrywanych i opisywanych akcji. Zazwyczaj odpowiednimi współczynnikami opisane są fizyczne cechy danego bohatera (takie jak: siła, inteligencja, zręczność) oraz umiejętności, określające jak bardzo postać się na czymś zna lub jakie posiada na danym polu doświadczenie (np. targowanie się czy walka mieczem dwuręcznym). W trakcie rozgrywki poszczególne cechy postaci mogą się zmieniać, gdy postać zdobywa nowe zdolności lub ulega obrażeniom. Gracze zazwyczaj spisują informacje o swoich postaciach na specjalnie przygotowanych tzw. kartach postaci, co pozwala na kontynuowanie jedną postacią rozgrywki przez kolejne sesje, odpowiadające kolejnym przygodom. Kości Często podczas rozgrywki używane są różne rodzaje kości do gry, które pomagają w bezstronnym określaniu wyników poszczególnych akcji podejmowanych przez bohaterów graczy. Wynik rzutu uwzględniany jest jako kolejny czynnik w równaniach mechaniki systemu. Kostki używane w grach fabularnych mają często nietypową liczbę ścianek (poza 6-ściennymi używa się też 4-, 8-, 10-, 12- i 20-ściennych. Istnieją też kości o większej liczbie ścianek: 30- i 100-ścienne. Większość kostek to wielościany foremne). http://upload.wikimedia.org/wikipedi...KosciDoRPG.jpg Gra może jednak być też czysto narracyjna (free-form RPG) i nie opierać się o żaden konkretnie określony świat, jak również opierać się wyłącznie o jego ogólny opis, z pominięciem elementu losowości (Amber (Diceless RPG)). W takim przypadku o efektach podejmowanych przez graczy akcji decyduje na własną rękę Mistrz Gry, co wprawdzie pozwala na rozegranie ciekawszych i bardziej satysfakcjonujących scenariuszy (bez ryzyka np. śmierci kluczowego bohatera w połowie gry), ale zarazem wymaga od Mistrza Gry znacznie większego wyczucia i przewidywania. Mam nadzieję, że wiesz już co to jest RPG B) P.S. Korzystałem z pomocy Wikipedii |
gralem w farmera (warhammer) system najlepszy! pozniej wzialem sie za neuroshime (tez fajna) monastyra (wypasiony) i teraz pogrywam w DnD (tez za***isty) a od poczatku roku szkolnego znowu za warhamca sie biore;)
co do bitewniakow to Algeroth w Warzone (HAIL Necromutants;p) oraz Pokemony jako karcianka :D |
Dajmy na to ze rozumiem czyli... Przypuscmy jestem tym Mistrzem Gry a moje kumple to waleczni rycerze... I co ja im mowie co teraz maja robic gdze teraz sa z czym walczo? Np. W ciemnym zauku lasu wyskakuje wam straszliwy smok musicie go zniszczyc.... I co kumple maja nawalac powietrze krzyczac a masz ty pipo... Albo jajco zrozumialem albo to jest bezsensu i na ca sa te kosci jak ja sie poruszam a nie pionek Btw. Czytalem kiedys w gaziecie o kolesiu co gral w taka gre i jak by wygral to cos by tam otrzymal a jak by przegral cala jego rodzina by umarla no i przegral... Gra trwala 5h co podobno jest bardzo krotko na takie gry podobno trwajaj miesiocami no ale nie rozumiem jak przegrac 2 koleisow bylo Mistrzami Gry a ten kolo mial wygrac a przegral zecz dziala sie w Brazyli.... Odpowie mi ktos na to moje pytanie?
|
Ja gram w wakacje z kolegami w Magic the Gathering , super karciana giarka ,
pojedynek w takiej grze może trwać do 1h. ( żadkość ) , ale najczęsciej pół h. Mam pytanko do b_elegol'a . Jaką talią grałeś? ( chodzi o kolory ). Pozdro~ :p |
Darky...powiem tak. W twoim wypadku musisz poznać to w praktyce, albo zobaczyć gdzieś jak ktoś gra. Wtedy na 99,9% się uzależnisz :p Jeśli nie masz takiej możliwości polecam zjazdy fanów gier RPG, które odbywają się co roku w krakowie ---> 'KRAKON' <--- 8o Jeśli chcesz dowiedzieć się wiecęj, zapytaj pana 'Google' B)
|
Cytuj:
no wiesz czasami gra max ma 5min xP ja tez w to gralem, na obozie w tamtym roku, ale teraz nie mam zkim grac;/ a mam mirrodin czarno-czerwony... |
Cytuj:
Nie trzeba mówić że fenomenalnie się spisuje przy grach na wielu graczy :mag: |
Ja za to gram talią biało-niebieską ( slivery + flyingi + artefakty ( mam ich mase ) ) i mam jeszcze jedno pytanko ( mam nadzieje żę ostatnie bo jeszcze ktoś pomyśli że ja chory na tą grę ) jaka jest wasza najdroższa karta? Możecie sprawdzić na www.mtgstore.pl , nacisnąc takie M w kwadracie a tam "wyszukiwarka" , coś dla ciebie morwi , jak masz jakąś karte drogą możesz im sprzedać :D . Moja najdroższa karta , to biały enchament : "Reverence" , sprawdzcie ją sobie w wyszukiwarce bo naprawde fajna. Gdyby ktoś więcej chciały porozmawiać o tej gierce niech załorzy nowy temat :D
Dopiero tera zobaczyłem że twój nick to : b_elegol , w temacie widać b elegol :p . Sry zara poprawie poprzedniego posta. Pozdro~ :p |
1.nie mam tam zadnych "drogich" kart
2.nie sprzedaje kart z talii:P 3.moze nie mam zadnych drogich kart, ale w calosci ta talia jest bardzo dobra, nie raz wygralem grajac nia.... @down juz tam zapostowalem:P |
ParadoX i morwi zapraszam na nowy topic: Magic: the Gathering B)
|
Dałby ktoś linka do jakiejs karcianki(do ściągnięcia) obojętnie z czym mogą być pokemony, czy tam może byc na emulatora VisualBoyAdvance lub tak. :)
|
Z tego co wiem bardzo trudno jest znaleść karcianke na kompa...(na necie). Jeśli chcesz mam do sprzedania na płytce pełną wersje gry Magic: the Gathering z pathem, który aktualizuje wszystkie talie które wyszły... :kon:
|
do sciagniecia jest mtg online:P tylko ze mozna tam grac czterema taliami....
|
Cytuj:
|
http://mtg.rpg.net.pl/download.php prosze cie bardzo, nei wiem czy jeszcze dziala, bo juz dawno to sciagalem....
|
Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 08:07. |
Powered by vBulletin 3