Forum Tibia.pl

Forum Tibia.pl (http://forum.tibia.pl//index.php)
-   Magia (http://forum.tibia.pl//forumdisplay.php?f=16)
-   -   Podział na szkoły (http://forum.tibia.pl//showthread.php?t=66571)

Ignatius Fireblade 22-02-2006 13:24

Podział na szkoły
 
Zastanawialiście się kiedyś jakby wygladała Tibia, gdyby rozbić magię na szkoły? Wtedy nie mielibyśmy jednego maga, czy druida, ale np. Mag Ognia, Nekromanta, Mag Wody, Mag Lodu, Mag Powietrza (zamiast sorcerer'a), oraz Druid Natruy, Jasny Druid, itd... Nie byłoby to ciekawe?

Oczywiscie rozumie, że takie rozwiązanie pociągałoby za sobą mnóstwo pracy (nowe zaklęcia, nowe gildie, nowe outfity, nowy styl gry), ale miło się pozastanawiać, prawda? Zapraszam zatem do burzy mózgów. Wpiszcie tutaj szkoły magii, oraz wymyślcie parę zaklęć, wraz z ich krótką charakterystyką.
Pozwole sobie zacząć... (nie liczcie magii podstawowej, znaczy zaklęć z poziomu 8-10)

SZKOŁA OGNIA
-Burn (działa jak FF przyklejone do stóp przeciwnika)
-Flame Strike
-Fireball
-Fire Field
-Fire Wave
-Firewall
-Great Fireball
-Firebomb
-Soulfire
-Explosion
-Flame (dodaje do broni obrażenia od ognia)
-Fire Arrow (pocisk podobny do strzał palladyna, ale zaklęty w runę)
-Ultimate Explosion
-Armageddon (działa jak UE, z tym, że jest skierowane przeciw konkretnej osobie)

To nie są wszystkie czary. Jeżeli chcecie możecie dopisywać coś do już gotowych list. Później zedytuję tego posta i nowe zaklęcia opiszę jak te już istniejace. Zapraszam do pisania waszych pomysłów!

emilok 22-02-2006 13:34

Cytuj:

-Burn (działa jak FF przyklejone do stóp przeciwnika)
noto to chyba sie nazywa soulfire ;)
pozatym co by sie stalo z dotychczasowymi postaciami?, do piachu by poszly?

Duch Niespokojny 22-02-2006 13:41

Explosion i Ultimate Exlosion nie zadają obrażeń od ognia.

Tomciu 22-02-2006 13:54

uhm tylo all najlepsze so w ogniu -.^
pomysl ciekawy ja moge(postaram sie) pomyslec nad magią wody

Don Toro 22-02-2006 14:28

Pomysł może i ciekawy ale wprowadzenie tych wszystkich klas magii (mag ognia, wody. lodu itd.) wprowadziło by pewną dysproporcje w postaciach magicznych i nie magicznych. Wtedy wypadało by zrobić klasy np. knighta. Podział by był np. na walczącego danym rodzajem oręża lub używający różnych pancerzy.

Cashigus 22-02-2006 14:35

Gdyby tak zrobiono to cały czar Tibii po prostu by prysnął. Stałabyby się podobna do strategii typu Heroes. Moim zdaniem powinno zostać tak jak jest.

Ignatius Fireblade 22-02-2006 18:38

Hmmm... Może i tak, ale mi chodzi również o wymyslenie nowych zaklęć, nie tylko dzielenie tych już gotowych...

@emilok
Błąd z mojej strony. Chodziło mi o jednorazowy, chwilowy wybuch ognia pod stopami. (ale nie utrzymujący się jak FF)

@Duch Niespokojny
Wiem, ale przypisałem je tutaj, jeśli uważasz, że to błąd, to dopisz je gdzie indziej i tyle.

@Don Toro
A czemu by nie? Może i magia Tibii spoczywa w prostocie, ale co by się stało, gdyby poeksperymentować, choćby i w wyobraźni..? Jeżeli każda klasa miałaby swoje własne drzewko rozwoju gra stałaby się bardziej zróżnicowana. Moim zdaniem ciekawsza.

Jak by to podziałało na istniejące już postacie? Nic trudnego... Przy loginie wyskoczyłoby pare okienek, za pomocą których mogliby nadgonić cały proces ewolucji postaci. Czekam na dalsze sugestie.

ripper 22-02-2006 20:36

Udziwnieniom w Tibii mówie stanowcze NIE. Każda nowinka, wprowadza więcej chaosu i zniesmaczenia niż polepszenia grywalności. Nie było souli - było dobrze, może i ludzie robili UH na 10 UHmakerów, ale przynajmniej można było kupić BP UH za 2.5k, teraz kupić w ogóle jest trudno, chyba że w sklepie za... 3.5k, no ale co tam 1k w tą czy w tamtą -.-. Nie było skulli - jakoś się żyło, co prawda ludzie robili rzeźnie low lvli, ale to przynajmniej dawało poczucie siły idącej z lvlem, bo teraz np na 30 lvlu strach kogoś zabić, żeby Cię skullhunterzy nie skosili. Takich przykładów mogłoby się troche wymienić, ale nie w tym rzecz żeby robić wykład. Zasada jest taka - im Tibia prostsza tym fajniejsza. Oczywiście, to moje skromne zdanie.

Mar Cin 22-02-2006 20:52

@up
Podpisuje się pod tym obiema rękami i nogami :D Tibia i tak już jest dostatecznie udziwniona*, po co jeszcze coś dorabiać? Żeby dorobić do Tibii szkoły magii trzeba zrobić z 3 razy tyle czarów, bo nie dość, że są tylko 4 rodzaje magii, (puki co jest tylko magia ognia, energii, trucizny i "fizyczna") to z każdego rodzaju jest ich imho zbyt mało by to jeszcze dzielić.

* Chodzi mi tu o:
- Soul Pointsy (jeszcze miało to jakiś sens gdy magowie i druidzi musieli expić z bronią - teraz to niby kto normalny będzie oszczędzał manę na runy kiedy się z różdżką chodzi? I przez to high-levelom strasznie brakuje run, wiem co mówię bo ostatnio pewien 33lvl dał mi plate legsy za głupie 4 plecaki energy-fieldów)
- Konieczność dawania bloodhitów by trenować (w średniowieczu ryceże trenowali walkę raniąc się do krwi. Taaak, oczywiście. A świstak siedzi... Skoro cipy robią grę coraz realistyczniejszą (łamiące się speary, robaki do łowienia ryb) to po cholerę takie głupie udziwnienie?)
- itp.

Zeezowaty czzlek 22-02-2006 21:10

Masz świetny pomysł... Szkoda że ten pomysł nie wyjdzie poza to forum do cipsoftu. Ja moge pomoc jesli chodzi o klase knighta. Nazwa berseker Specjalizacja w broniach 2 recznych i jeszcze jedno, w tym miejscu gdzie jest pasek zycia i many powinni dodac 3 ktory symbolizuje bieg/szybkosc kazda profesja dostaje okreslona tego liczbe a berseker najwiecej potem pall itd.

Gensioorek 22-02-2006 21:40

Hmm... Moim zdaniem to bardzo fajny pomysł, tak jak napisałeś po loginie wyskoczyłoby parę okieniek i w ten sposób zatwierdzilibyśmy to jaką magią czy typem broni byśmy się posługiwali. Po chwili namysłu wymyśliłem wszystkie klasy postaci, które by tworzyły profil naszej postaci.

1.Sorcerer (Mag)
~Fire Sorcerer: -Fire Field
-Fire Bomb
-Soulfire
-Firewall
-Fireball
-Flame Strike
-Fire Wave
-Explosion
-Ultimate Explosion

~Ice Sorcerer: -Ice Strike
-Winterbeam
-Ice Razorwire
-Ice Field
-Winter Wave

~Water Sorcerer-ta specjalizacja byłaby trochę głupia, bo mielibyśmy Aquapark zamiast Tibii :p

~Energy Sorcerer: -Energy Strike
-Energy Beam
-Great Energy Beam
-Energy Wave
-Thunder Storm (taki "deszczyk" Energy Fieldów)

~Venom Sorcerer: -Poison Strike
-Venom Snip
-Poison Wall
-Epidemic
-Plague Rain


2. Druid (Druid)


---> musiałem wyłaczyć kompa później poedytuję tego posta :P

Exolius 22-02-2006 22:24

A ja mogę coś dla knighta wymyślić :P
Z knighta magik nie jest najlepszy wiec mozna by bylo zrobic knighta dobrze poslugującego się bronią i knighta który walczy magią
Magic Knight:
Sword/Axe/Club (do wyboru do koloru ;p) Strike
przy użyciu danej broni zadajemy przez pewien czas takie obrażenia 4*poziom skilla (np 4*60=240)

Enhant Weapon
Nasza broń zadaje 2x wieksze dmg niż zwykle. Działa przez minutę.

Slash'n'smash
Nasze skille rosną na pewien czas, wieksze skille=drastycznie wiekszy dmg

5 combo attack
W ciągu jednej tury atakujemy 5 razy. W połączeniu ze slash'n'smashem i enhantem jest zabójcze :]

Narazie niechce mi sie wymyslac wiecej :P
Jak ktoś tam niżej napisał: Mógłby być Berserker który miałby ulepszoną wersję strong haste :]

A pallkom dać jakieś ulepszenia typu energy arrow, blood arrow i różne rodzaje łuków np. long bow, hunter bow, iron bow...

jastr 23-02-2006 10:25

Ehh nie wiem po co ten temat :/ no ale pomażyć można zawsze:P moim zdaniem to tu przydałoby się (ach moje ukochane BG) wyobraźcie sobie że druid może się zmieniać w różne monstra a zamiana ta to nie tylko wygląd ale także umiejętności (oczywiście nie chodzi mi tu o demony i td ale chociażby w te stwory które można summonować + mały gratis:)) Knight wraz z lvlem dostawałby dodatkowe możliwości ataku np: przez następnę 15 sekund jego skile wzrosną o +20 lub będzie zawsze trafiał przez następne 15 sekund. Magów można dzielić na szkoły ale zamiast dzielić i tworzyć nowe czary poprostu czary ze szkoły jaką wybierze niech będą tańsze (mniej many zabierały) i tak mag runiczny (runy tworzył by za 50-25% mniej many) mag spontan (czary spontaniczne 50-25% mniej many +mały bonus do obrażeń:P) pallek oczywiście też dodatkowe czary np: strzała ognia pallek rzuca czar i następne 10 strzał ,boltów będą zadawały dodatkowe obrażenia od ognia, podobnie z trucizną i energią :P No i to by było na tyle chociaż z całą pewnością magia Tibi tkwi poniekąt w jej prostocie no ale BGII + Tron of bhaala wywarł ogromny wpływ na moje podejście do gier RPG więc to takie "luźne" spostrzeżenia oczywiście jest tego o wiele więcej ale nie chcę przynudzać:P

Oskar111 23-02-2006 16:33

przy takich zmianach gra bedzie podobniejsza do innej ;] a grafika przeciez nie bedzie jakos super unowoczesniona nie?
taki przecietny gracz moze sobie wtedy powiedziec " pi******* nie gram w tibie. wyglada jak diablo lineage czy inna gierka tylko ze ma gorsza grafike."

Ruppert 23-02-2006 21:08

Ja uważam ze szkoły magi to pszesada ale przydało by się w tibi coś co by pozwolił zrużnicować najta na 20 lv od drugiego najta na 20 lv. Teraz jak spotykasz najta na 20 lv to wiesz ze ma fire sworda i plate armor i że ma exure exane pox i utevo lux, ew. kilka uhów. wiesz ze na tym lv pewnie ma takie skile a nie inne. oczywiście zdażają się wyjątki ale to że każdy jest bardzo podobny do innego niestety nie jest jakieś zachwycające. Tak jak to było w diablo ktos mugł miec zwykłe buty a itak jedne roznily sie od drugich ciezko bylo zeby ktos na tym samym lv nosil to samo. uwarzam ze to jest wada tibi.

Mikelp 23-02-2006 21:11

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Exolius
łuków np. long bow, hunter bow, iron bow...

Nie nagrałeś się za dużo w Conquer Online? Tibia to Tibia a nie inne denne gierki.

ripper 23-02-2006 21:17

@Mar Cin
Brak bloodhitów to by było przegięcie. Za łatwo by było. Lurujesz 2 bugi i zostawiasz macro na noc, a shielding leci.

hide 24-02-2006 09:39

ripper
Przecież wyraźnie powiedział, że chciałby używać makr i MC a CipSoft mu przeszkodził >.<

Cytuj:

Nie było souli - było dobrze, może i ludzie robili UH na 10 UHmakerów
@
On nie ma nic przeciwko oszukiwaniu i zapychaniu servera przez 11 lvl druidów blokujących możliwość zalogowania się FACCów...

Mar Cin 24-02-2006 11:52

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez ripper
@Mar Cin
Brak bloodhitów to by było przegięcie. Za łatwo by było. Lurujesz 2 bugi i zostawiasz macro na noc, a shielding leci.

Może rzeczywiście byłoby za łatwo, nie wiem bo knightem nie grałem ;) chodzi mi tylko o to, że to jest zupełnie bez sensu ;) ale jeśli bez tego było by aż tak łatwo to ok.
Cytuj:

Oryginalnie napisane przez hide
Przecież wyraźnie powiedział, że chciałby używać makr i MC a CipSoft mu przeszkodził >.<

Niby gdzie? To, że nie podobają mi się soule (ja niby teraz robić runki? podczas expienia się nie da (różdżki) a kiedy indziej też sie nie da (soule)) to zaraz znaczy że makr używam? Chyba cie coś wali -.- (poczytaj moje posty w temacie "zwalczajmy tibia black ice" - tam przedstawiłem swój stosunek do makr i botów, tu już mi się nie chcę tego po raz kolejny pisać)
Cytuj:

Oryginalnie napisane przez hide
On nie ma nic przeciwko oszukiwaniu i zapychaniu servera przez 11 lvl druidów blokujących możliwość zalogowania się FACCów...

Następnym razem podawaj, kogo cytujesz, bo tego akurat nie napisałem ja tylko właśnie Ripper. Chyba że ty jak do kogoś mówisz to zwracasz się do niego per "on"...

Adais 24-02-2006 12:29

carmagedon ( totalna rozwałka lepsze o 100 razy od sd :dance: )
summon creature ( wiecej potworów np orschabaal)
ale mogliby byc jeszce mag prądu czy wave ( chodzi mi o runy z tego rodzaju)
mag ognia (flame)
i inni najrózniejsi


Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 14:11.

Powered by vBulletin 3