![]() |
Paladyn w systemach rpg fantasy
Paladyn to święty człowiek i doskonały wojownik, który jest się w stanie poświęcić dla dobra innych, by ich bronić przed złem. Przyjmuje na sibie cierpienie i dba tylko o innych. Pieniądze nie mają dla niego znaczenia. Jest to moja ulubiona profesja w każdym systemie rpg. Chciałbym poznać Waszą opinię na temat tego, jaką w/g was powinien się paladyn posługiwać bronią ( W Tibii z nieznanych powodów dystansową -.-, nie mam nic przeciwko, ale w/g mnie nie jest to wyznacznik paladyna). Osobiście jestem za przedstawieniem paladyna z Warcrafta (WoW), jako wojownika z księgą i potężnym młotem, bądź Długim, błogosławionym mieczem, zakuty w pełną zbroję, z hełmem kryjącym całą głowę z wyjątkiem oczu, nosa i ust. Obowiązkowo peleryna z godłem :D Raczej bez tarczy.
|
Zagłosowałem na WoW'a, ja tak widzę paladyna. Grałem w dużo innych rpg'ów i tak rzeczywiście było, rycerzyk z fajnym mieczem, czary leczące etc. W tibi profesja jest dobra, ale o złej nazwie. Powinna być Hunter albo...bowuser xD
|
Paladyn wziety z AD&D: ziomek w dobrej plytowce, z porzadna tarcza, mieczem. Wysoka charyzma i madrosc (to akurat w Tibii nie ma zadnego znaczenia, a wszakze paladyn to swiety wojownik!), calkiem niezle umiejetnosci leczenia siebie/innych (vide nakladanie rak).
|
eee ja w każdym rpg gram magiem więc nie wiem czy w tym topiku mogę coś napisać :P. Faktycznie w większości rpg w jakie grałem (jeśli była postać palladyna) palladyn był po części wojownikiem z dużą charyzmą błogosławieństwami i klątwami. Zawsze tarcza i miecz. Faktycznie panom z Cip softu coś się potentegowało :D. Postacią z łukiem był przeważnie łowca,łucznik i inne takie. Ponieważ profesji w tibi jest jak na lekarstwo (zaledwie 4)muszą się one znacznie różnić a palladyn jest poprostu ryceżem z pewnymi -(co do możliwości zbrojeniowych :nie mógł nosić pewnych broni i zbroi )i + co do magii(błogosławięstwa, klątwy) a w tibi to jest raczej łowca o nazwie palladyn
|
System systemem, ale historyczny przydomek 'paladyna' za ****** nie mial nic wspolnego z lucznikiem ..
|
No właśnie, dlatego też założyłem temat, by się dowiedzieć, czy Wy również znacie paladyna jako świętego wojownika, posługującego się mieczami i młotami a nie jako łucznika.
|
Ja sie nie zgadzam z Diablo ze paladyn jest mistrzem miecza. W diablo II jest wiele broni typu topór, młot i inne, więc nie gadaj ze jest mistrzem miecza -.-''
Ja zagłosowałem na WoWa bo tak sobie zawsze wyobrazałem paladyna :P I jak grywam z kolegami w D&D to tez latam z młotami palkiem :P |
mi paladyn kojarzy sie z poteznym czarodziejem niszczacym swoich przeciwnikow magia ognia
|
Up
Każdy może mieć swoej zdanie,ale to troche dziwne. Ja wyobrażam sobie palla w swiętej zbroji i z oburęcznym meiczem lub młotem,peleryną i albo bez hełmu albo z hełmem przypominającym Crusadera z tibii :p który świetnei walczy,niszczy nieumarłych,wszystkim pomaga,zwalcza zło i umie uleczać i wspierać na duchu innych. |
No moje wyobrazenie jest najblizsze temu co mowi dragonit :)
|
Jakoś przeboleje, że najlepiej idzie z broniami dystansowymi, ale chociaż dodaliby taką opcje/czar żeby mógł odganiać nieumarłych i nakładanie rąk tak jak w D&D
|
W tibii troche to dziwnie zrobili... W Diablo 2 zawsze grałem paladynem i właśnie tka go sobie wyobrażam... Podobnie w WarCrafcie. i Baldur's Gate, Paladyn zawsze był kojarzony ze świetym wojownikiem, z wieloma bliznami i darem przekonywania.
W tibii poprostu źle go nazwali choć myślę, że chcieli troche "zrównoważyć" te nazwy, bo wg. mnie; hunter w porównaniu do sorca, druida i knighta brzmi jakoś wieśniacko... |
Paladyn to święty wojownik z dwurecznym mieczem szlachtujacy nieumarłych i szlachetny i madry osobnik a palek w tibii to delikatne niezgranie nazwy z umiejetnosciami :p
|
Ja palka wyobrażam sobie jako ziomka który niszczy wszelkie zło , ma na sobie pełną zbroje płytową , święty długi miecz oraz łuk na plecach do tego dochodzi jescze pawęż
Zwykle kiedy gram palkiem w d&d to takiego tworze xD |
no ta w tibi to powinni nazwać łowca albo thief a nie paladin... z paladyna to on ma tylko czary (no nie do końca) i shielding
mogli by zrobić podział profesji np 1rookgaard no vocation jak wychodzisz to możesz wybrać jedna z dwuch dróg zostać magiem albo wojownikiem 2 wojownik (rośnie mu nieco szybciej dist i meele niz na rooku) albo mag (ma podstawowe czary dla sorca i druida np fire fieldy, explo) 3 wojownik> możesz wybrać rycerza albo łowce (postać waląca na dist) mag> możesz zostać wizardem albo priestem (dostawało by sie te profesje w gildiach albo u krula) 4 wybierasz kolejną drogę- dobro albo zło możesz zostać paladynem ninja druidem albo sorcerem jesli wybierzesz dobro jeśli pujdziesz za złem (a pewnie pujdziesz i będziesz pkował :D) to zależnie od profesji możesz zostać: nekromantą, warlockiem, rangerem, berserkerem możesz też nie iść za żadną z tych dróg i dostać promocje na royal hunter elite knight high priest elder wizard :P wtedy będzie się mana i życie szybciej odnawiać, jednak aby używać czarów specjalnych (np exori dla berserkera) trza wybrać dla knighta to by było paladyn ( rośnie szybciej shielding ale meele wolniej dochodzi exura vita i czary defensywne np "avatar of gods" (czy jak tam chcecie) podwyższający shielding o 10 i zwiekszający regeneracje hp na minute) albo berserker (ma ofensywne czary np exori albo takie coś jak exori ale zrzera 1 many na lev i bije kratke przed tobą, fury (podwyższa meele na minute o 10-15 i zabiera 5many na lev-czyli trza być na full mana) rośnie szybciej meele ale wolniej shielding dla łowcy-ninja (rośnie shielding jak knightowi i dist\meele średnio szybko, możesz przyzywać throwing knify\starsy\kamyki czarami, masz średnie czary) i ranger (rośnie ci szybko dist ale shielding nieco lepiej niż magom magic lev powoli, możesz przyzywać power arrowy\ power bolty wszystkie strzały, i takie zapalające też (że jak cie trafi do dostajesz 5-20 obrażeń od ognia niezależnie od mlvca tego kto strzela) priest- może zostać nekromantą (20% mniej many niż zwykle zabiera przyzywanie nieumarłych stworków i może mieć max 3 na raz, może rzucać poison storm za 500many może ożywić martwe stworki (tylko te co da sie sumonować) za 40% many jaką potrzeba na sumonowanie, może robić ihy i rzucać czary wspulne dla druida i sorca) albo może zostać druidem i robić uhy mass healing itd czyli bez zmian ale zamiast poison storm-thunder storm (zrzerający 800many) czyli energetyczny odpowiednik ue z obrażeniami równymi 75-100% tych z ue wizard może zostać sorcerem (bez większych zmian ale zamiast ultimate explosion rzuca fire storm (ogniste UE) za 800many może robić sd i death missile (sd z 5 strzałami, obrażenia jak hmm) może też iść za cięmną stroną mocy i zostać warlockiem (może rzucać UE, produkować energy ball i great energy ball (energetyczne odpowiedniki fire balli) może też robić hmmy co mają 10 strzałów 2strzałowe sd,4 strzałowe gfb, jednak taka runa potrzebuje 3 razy tyle many co podstawowa a ma 2x tyle strzałów 5 potem możesz dostać promocje na wyższe stanowisko co zwiększy regeneracje many i hp (wcześniejsze promocje nie zwiększają a jedynie dochodzą nowe czary i umiejętności) i wygląda to tak Elite berserker Holy paladin Elite Ranger Master ninja Elder druid Master necromancer Master sorcerer Elder warlock co o tym sądzicie? |
Powiem tak
Jezeli o mnie chodzi to jakos mi to nie bardzo podchodzi bo mozna sie pogubic :/ moze nazwa paladyn mija sie z celem ale juz wiekszosć ludzi nie zwraca na to uwagi po przecierz najwazniejsza jest radocha z gry :)
|
@Skryhull
Aleś namieszał :| |
Według mnie tak jak ktoś napisał palladyn powinien być uzbrojony w dwureczne miecze,a rycerze nie powinni muc uzywac dwuręcznych tylko jednoręcznych. B)
|
Paladyn to kwintesencja wojownika - przedewszystkim odważny i szlachetny, wzorzec wszelkich cnót, żywy przykład do naśladowania. Podobnie jak u wojownika(knighta) jego celem w życiu jest walka. Jest jednak oddany ideałom sprawiedliwości, uczciwości i rycerskości.
W Tibi jest natomiast przedstawiony jako łowca, trzymający potwory na dystans...co mi się osobiście nie podoba. Przedstawienie tej profesji właśnie w takim wizerunku jest wielką obrazą!X( Tak powinien w Tibi wyglądać Paladyn: -dobrze zbudowany wojownik posługujący się broniami oburęcznymi (typowo swordy) -władający czarami spontanicznymi(takimi mniej więcej jak u knighta) jak i zarówno czarem ruicznym(Intense Healing Rune) -posiadąjacy nadprzyrodzone umięjetności np: odpędzania zła i nieumarłych -dodatkowa premia do trafień nieumarłych -powinien być rownież ograniczony - właśnie w brak możliwości strzelania z kuszy(tak jak knight nie zada obrażen ze snakebita tak samo on);) Można byłoby się tu jeszcze rozpisać ale po co?... i tak to nie zmieni faktu. Jak na moje wszystkie profesje(obecne) paladyn powinny otrzymać przydomek łowcy. A paladyn pojawił by się jako całkowicie nowa profesja w świecie Tibi. Aby urozmicić rozgrywke można by dodać również inne "vocation"...(np: Barbarzyńca, Nekromanta). To by było na tyle...;) |
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
|
Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 11:48. |
Powered by vBulletin 3