Forum Tibia.pl

Forum Tibia.pl (http://forum.tibia.pl//index.php)
-   Broń i przedmioty (http://forum.tibia.pl//forumdisplay.php?f=15)
-   -   Skille a dead. Czy po śmierci powinny "spadać"? (http://forum.tibia.pl//showthread.php?t=72623)

Feist 11-04-2006 23:44

Skille a dead. Czy po śmierci powinny "spadać"?
 
Podczas jeden z rozmów, kolega stwierdził, iż po śmierci gracz nie powinien tracić skilli. Nie argumntował tego i w związku z tym proponuje (ew. odswieżyć) dyskuję: czy powinniśmy nie tracić tak ciężko wypracowanych skilli? Czy też może powinniśmy tracić mniej? A może nie powinno się tracić tylko skilla magicznego w przypadku knighta, skilli walki w przypadku magicznych i shieldingu w przypadku palladyna?

Zainteresowanych zapraszam do dyskusji.

=Pekin= 11-04-2006 23:54

Moim zdaniem za duzo spada przy dedzie, oczywiscie spadek expa i skili przy dedzie powinien byc symboliczny ale nie aż 10 % -.-

Fillipex 12-04-2006 00:24

@up

Wiesz..... ta gra jest zrobiona dla osob ktorzy za nia placa... dla "facc'ow" jest w okrojonej i ciezszej wersji tak jakby... jak masz pacca i blessy.. to spada Ci symbolicznie... 2% tylko :) wiec all jest good ;] ja tam moge sie z tym pogodzic ze strace 10%... napewno kazdy dead czegos Cie nauczy wiec stratny nie ebdziesz :)) Dluzej posiedzisz tylko na odrabianiu :)

Vil 12-04-2006 01:43

Czas skillowania jest absurdalny w stosunku do zysku, do tego jeszcze straty skillow przy smierci, ktore na wyzszych levelach ida w setki godzin.

Zakladajac, ze knight na 100 lev ma blessy ( czyli nie ginie za czesto i jest ubezpieczony ) traci przy smierci mniej niz 1M expa ( dokladne liczby nie sa wazne ). Dajmy mu 90/90, spokojnie jest w stanie odrobic straty w ciagu 20-30h. Jednoczesnie traci 1-1,5 skilla co oznacza w praktyce minimalnie 70-100 godzin treningu.

Feist 12-04-2006 02:48

Przede wszystkim dziękuje za konstruktywne wypowiedzi, a ponieważ to mój pierwszy temat, jest mi tym bardziej miło.

@Fillipex:
Chciałbym przypomnieć, iż owe 2% dotyczy tylko expa i mniej potrzebnych skilli (u knighta: mlvl; magicznych: skille walki; palladynów: podobnie). Reszta mimo blessów spada o 20%. Blessy to 50k (pacc), 40k (facc) i gracz wykupujący je, szczególnie knight nosi wtedy już eq wymagający AoL'a.
Te dedy są kosztowne. Już pominę kwestie odrabiania po dedzie strat majac 8 mlvl. Oczywiście nie ma większego sensu odrabianie go, podobnie jak i bezcelowe jest tracenie z niego choćby symboliczne.

@tematu:
Prawdziwymi pogromcami wysokolevelowych graczy są dość często ich providerzy internetowi (szczególnie przy dominującej pozycji TP.SA), jak i sam cipsoft. Przyznacie, iż dosyć trudno jest "położyć" knighta (który wie o istnieniu run UH) lvl 100+ nie będąc pk'owanym lub blocząc w jakiejś hardcore'owej akcji.

@Vil:
Knight 100+ ma ponad 15 mln exp, czyli traci (mając blessy) ok. 350k expa. Odrabiasz to szybko, jeśli nie padłeś w jakiś kuriozalny sposób. Inaczej odrabiając myślisz "kicknie lub nie?", dla reszty nawet kilkusekundowy lag kończy się tragicznie. I rzeczywiście czas odrabiania skilla jest tragiczny, gdyż na poziomie skilla 90, 1% to bodajże kilkadziesiąt minut.

@tematu:
To skillowanie (szczególnie u graczy z wysokim skillem) dość często utrudnia grę osobom z niższym lvl, gdyż godzinami zajęte są: roty, dwarfy, slimy itp. i wcale nie mam na myśli tylko serwerów typu non-pvp. Każdy z nas ma kolegę, będącego maniakiem trenigu, ale nie każdy z nas może poświęcić mu tyle czasu. Naturalnie każdy z nas zna wręcz "nieograniczone" mozliwości (dla uczciwych graczy) treningu afk czy z botem, no ale nie ta kwestia nas interesuje.

janek@ 12-04-2006 04:09

Nie marudz. Jak bys gral z rok temu to przy dedzie stracil bys ponad polowe lub mniej expa. I tak jest dobrze porownajcie to z tibia 7.4 a jak mysle zgodzilibyscie sie ze mna ze bylo gorzej :/.

Fillipex 12-04-2006 08:04

Ja nie narzekam.... gralem juz w takie mmorpg przy ktory tracilo sie tylko troszeczke expa a skilli wogole...bp tak samo nie.... i to bylo beznadziejne... moglem isc dla zabawy zabic jakies silne potwory i padalem... wogole sie nie przejmowalem i zno szedlem sie bawic.... i to bylo nudne.... a w tibii jest inaczej... kazdy dead to strata dla gracza... trzeba odrabiac... to co wypadlo... skille... i exp... inaczej byloby nudno

boorex 12-04-2006 08:09

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Vil
Czas skillowania jest absurdalny w stosunku do zysku, do tego jeszcze straty skillow przy smierci, ktore na wyzszych levelach ida w setki godzin.

Zakladajac, ze knight na 100 lev ma blessy ( czyli nie ginie za czesto i jest ubezpieczony ) traci przy smierci mniej niz 1M expa ( dokladne liczby nie sa wazne ). Dajmy mu 90/90, spokojnie jest w stanie odrobic straty w ciagu 20-30h. Jednoczesnie traci 1-1,5 skilla co oznacza w praktyce minimalnie 70-100 godzin treningu.

Dokladnie. Siedzialo to we mnie juz dluugo dobrze ze powiedziales :). To jest absurd. Za duzo sie traci :/ z grania nalezy czerpac przyjemnosc a nie uzaleznic sie i klepac skille po nocach ( co czesto sklania nas po siegniecie po BOTA !!! )...I tak jak Vil powiedzial...zysk ze zdobytego skilla jest marny wiec narazie chce mi sie zygac na mysl o skillowaniu ...narka ;)

kostooch 12-04-2006 08:55

Wniosek prosty - nie oplaca sie padac, szczegolnie knightem.

Pytajnik 12-04-2006 16:34

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Fillipex
Ja nie narzekam.... gralem juz w takie mmorpg przy ktory tracilo sie tylko troszeczke expa a skilli wogole...bp tak samo nie.... i to bylo beznadziejne... moglem isc dla zabawy zabic jakies silne potwory i padalem... wogole sie nie przejmowalem i zno szedlem sie bawic.... i to bylo nudne.... a w tibii jest inaczej... kazdy dead to strata dla gracza... trzeba odrabiac... to co wypadlo... skille... i exp... inaczej byloby nudno

No super net mi sie zatnie i to jest moja strata X( walniete sa te straty przy dedzie, zwlaszcza ze normalny gracz pada tylko po freezach ktore nie sa jego wina i musi poniesc konsekwencje niestabilnego internetu X( w tibi zdecydowanie powinno sie tracic tylko exp poniewaz wlasnie tibia w porownaniu do innych mmorpgow jest gra cholernie czasochlonna, nie znam drugiej gry w ktorej tak wolno sie rozwija swoja postac poswiecajac jej az tyle czasu! To wlasnie w innych grach gdzie lvl leci szybko jeszcze mozna by straty tolerowac ale na pewno nie w tibi! a tu jak na ironie tibia ma najwieksze straty -.- przeszkadza ci ze bym mogl troche przerzyc adrenaliny zamiast klepac roty w obawie przed dedem? no comment -.-
A na dodatek w stratach przy dedzie przoduje knight ktory traci na jednym dedzie 10 razy tyle co inne profesje, bo knight to taka dziwaczna profesja ze nie moze wszystkiego naraz odrabiac: osobno musisz skille odrabiac, osobno lvl i osobno eq i kase bo jak robisz lootbag to wolno expisz i dupa na jeden dead zawsze ponad 100 godzin sie wali -.- sork/drut jeszcze maja o tyle dobrze ze mlvl razem z lvl odrabiaja, maja na sobie slaby eq i moga odrabiajac lvl robic se uhy/sd i jakos zarabiac a knight qrde biedak :P

Johanes19 12-04-2006 17:39

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Fillipex
@up

Wiesz..... ta gra jest zrobiona dla osob ktorzy za nia placa... dla "facc'ow" jest w okrojonej i ciezszej wersji tak jakby... jak masz pacca i blessy.. to spada Ci symbolicznie... 2% tylko :) wiec all jest good ;] ja tam moge sie z tym pogodzic ze strace 10%... napewno kazdy dead czegos Cie nauczy wiec stratny nie ebdziesz :)) Dluzej posiedzisz tylko na odrabianiu :)

No wiesz niektuży nie mogom siedzieć przy kompie ile chcą np. Ja moge grac piontki,soboty i niedziele a w posty i inne taki sobota i niedziela więc Ja niebardzo mam czas odrabiac moim sorcem mlvl lvl i skille:(

Ertil 12-04-2006 17:44

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Johanes19
No wiesz niektuży nie mogom siedzieć przy kompie ile chcą np. Ja moge grac piontki,soboty i niedziele a w posty i inne taki sobota i niedziela więc Ja niebardzo mam czas odrabiac moim sorcem mlvl lvl i skille:(

OMG ile ty masz lat i który lvl???Wg mnie jest dobrze,bo inaczej po co by były blessy i pacc btw.dobry temat tylko szkoda,że znów wiekszość noobów robi za znawców ;/

Johanes19 12-04-2006 17:46

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Ertil
OMG ile ty masz lat i który lvl???Wg mnie jest dobrze,bo inaczej po co by były blessy i pacc btw.dobry temat tylko szkoda,że znów wiekszość noobów robi za znawców ;/

Lolu mam 13 lat 23 sorc 19 mlvl(wiem ze bardzo slaby) i kurde RODZICE PRZESZKADZAJĄ NIE POZWALAJĄ GRAC ROZUMIESZ??X(

Ertil 12-04-2006 17:55

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Johanes19
Lolu mam 13 lat 23 sorc 19 mlvl(wiem ze bardzo slaby) i kurde RODZICE PRZESZKADZAJĄ NIE POZWALAJĄ GRAC ROZUMIESZ??X(

Lolu to sie zwracaj do kolegów...widzę właśnie,że masz 13 lat -.- co ty masz za rodziców skoro niepozwalają ci troche pograć na komputerze -.-

Mellov 12-04-2006 17:56

Ja uważam, że straty są dobre bo by nudno było :D. Fakt gdy padne myśle inaczej. Ale jakby nie było spadku expa i skilli to bym nie czuł tej adrenalinki kiedy leje mnie PeKas z wyższym levelem. Gralem w inne MMORPG i żaden nie przyciągał mnie właśnie z tego powodu - nie przejmowałem się jak padłem ;)

Johanes19 12-04-2006 18:26

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Ertil
Lolu to sie zwracaj do kolegów...widzę właśnie,że masz 13 lat -.- co ty masz za rodziców skoro niepozwalają ci troche pograć na komputerze -.-

NOOBIE wiem ze som :creature: kurde

Rainfall 12-04-2006 19:30

Wy się już ino nie kłóćcie =P.

@topic
Moim zdaniem skille jak i exp powinien spadać. Ale osobiście obniżyłbym ilość owego spadania przy deadzie. No bo na chwile obecną jest to drobna przesada. Musisz płacić wiele tysięcy [k] za dostawcę swojego neta, który miał jakiś drobny problem.

Stożek 12-04-2006 22:35

Uwazam, ze skile powinny pozostawac po dedzie na poziomie o max. 2% mniejszym niz wczesniej! Jesli ktos czesto ginie, traci sklie to oczywiscie, ze siegnie po BOTa do treningu, a czasem natykam sie na ludzi, ktorzy uzywaja jakiegos gowna do lazenia po jaskini i klepania moobow (jak spotykam takiego to tylko ctrl+r i modle sie zeby GM byl on-line).

Exp-niech zostaje jak jest, bo jakbym chcial zrookowac chara to co? Powinienem robic to przez kilka minut czy klika godzin? ;)

Nastepna sprawa to swiaty non-pvp i pvp, po dedzie od czlowieka moznaby naprzyklad obnizyc spadek expa, a po dedzie od mooba obnizyc poziom wypadania przedmiotow. Na non-pvp powinno zostac jak jest, a na pvp moznaby nawet wprowadzic cos takiego, ze jak zabije nas lol-level ;) to niech staty spadna o wiele wiencej niz po zabiciu nas przez jakiegos h-lvla, dla ktorego zabic nas to jak pierdnac.

kasii 13-04-2006 16:40

wy to tylko narzekazumiecie a jakby 10 knight nabil sobie skile 90/90 i zacza pakowac i po 6 dedach dalej mialby te 90/90 skile tobyscie mówili to jest głupie
albo jakby 20 sorc z 80 mlevem zacza wam po 300 z sd jechac padlby kilka razy i bil po 295 bo lev mu spadl tezbyscie sie rzucali
tibia jest jak życie słaba jednostka jest eliminowana by w jej miejsce mogła wejsć silniejsza ;)
ja tez palem przez laga/kicka padam i co mam zarzalenie do tpsa napisac ?
niekiedy ktos podluruje 4 gs na poh pod temple i biegaj z nimi na 45 lev palem bez tarczy jedyna nadzieja wleciec do dziury z rotami :P
dobrze jest jak jest nie krytykujcie gry cos sie nie podoba to na otsa tam sie wyrzyjcie i wruccie by powstac po dedzie :)

Lisu 13-04-2006 16:55

Cytuj:

Oryginalnie napisane przez Vil
Czas skillowania jest absurdalny w stosunku do zysku, do tego jeszcze straty skillow przy smierci, ktore na wyzszych levelach ida w setki godzin.

Zakladajac, ze knight na 100 lev ma blessy ( czyli nie ginie za czesto i jest ubezpieczony ) traci przy smierci mniej niz 1M expa ( dokladne liczby nie sa wazne ). Dajmy mu 90/90, spokojnie jest w stanie odrobic straty w ciagu 20-30h. Jednoczesnie traci 1-1,5 skilla co oznacza w praktyce minimalnie 70-100 godzin treningu.

To był jedyny sensowny argument za zmiana czegokolwiek w tej materii....
"Mam zły net bla bla bla" To nie graj w gry online/zmień providera...
A jak widze "mama mi nie pozwala grać, bo pisze 'som', 'niektuży', to żałuje że dzieci nie dostają juz na komunię zegarków i kalkulatorów...

Tak czy inaczej gdyby nie traciło sie tyle, to gra straciła by dużo.... nie było by juz tego dreszczyku jak sie hunci/blokuje mocniejsze stwory... (podobnie myśle co do anty-luring systemu... to tez zmieniło Tibie i uważam że na gorsze...) Poza tym jak ubijasz kogoś, nabijasz czache i tracisz unjusta, to chyba chcesz, żeby go to troche zabolało, nie?

GL, HF.


Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 05:14.

Powered by vBulletin 3