Forum Tibia.pl

Forum Tibia.pl (http://forum.tibia.pl//index.php)
-   Poradniki Archiwalne (http://forum.tibia.pl//forumdisplay.php?f=209)
-   -   Poradnik dla Paladynów. (http://forum.tibia.pl//showthread.php?t=7293)

n3m3s!s 15-07-2004 13:41

Poradnik dla Paladynów.
 
Paladyn i wszystko, co z nim związane.
Jak zacząć?
Najpierw trzeba przejść Rookgard. Nie popełnijcie błędu jakim jest trening Distance Fighting na Rooku. Skille w broni dystansowej robi się znacznie szybciej na mainie niz na rooku. Gdy już będziemy na Mainlandzie zbierzmy trochę sperow i kupmy tarcze (na początek dobra bedzie Dwarven). Z lekkim wyposażeniem możemy zacząć podbijać świat tibijski :)
Od jakich potworków zaczynać:
Trolle, Waspy, Bugi, Wolfy, Orki, Minosy i tym podobne.
Dobrym miejscem na rozwinięcie paladyna są okolice AB. Trolle pod AB, wierza Waspów na zachód od AB i dalej Zamek gdzie możemy spotkać Orki, Orki warriory,Orki Spearmany, Minosy, Dwarfy i Trolle. Gdy będziemy trenować skille właśnie w Zamku, róbmy jednocześnie lootbagi, co pozwoli nam na zakup lepszego eq i amunicji. Gdy osiągniemy około 13 lvl możemy udać się do kopalni Dwarfów. Mnóstwo rotów i dwarfów pozwoli nam szybko rozwinąć lvl i skille. Im będziemy bardziej rozwinięci, możemy schodzić coraz głębiej kopalni, by spróbować zmierzyć się z Soldierami a nawet Guardami (oczywiście zmieńcie Spery na łuk a nawet kusze). Ogólnie kopalnie Dwarfów to bardzo dobre miejsce na zarobek dla każdej profesji, więc nie powinniście narzekać na brak funduszy.
Po zrobieniu lvl 16+ trzeba trochę potrenować, jak to robić by było jak najbardziej skuteczne:
Najlepiej trenować swoje umiejętności z innym graczem o podobnych skillach. Zakładamy na siebie jak najlepszy eq, ponieważ do trenowania musimy używać sperów, które zadają bardzo duże obrażenia jak na broń przeznaczoną do treningu.
Niektórzy gracze uważają, że rozwijanie shieldingu u paladyna mija się z celem. Otóż nie. Paladyn z dobrym shieldingiem dostaje mniejsze obrażenia, a także może blokować różne, mocniejsze potwory (np: Hero)
Żeby podczas treningu rósł nam także Shielding, musimy wziąć do pomocy jakieś słabe potworki (raty, bugi, trolle). Najlepiej dwa.
Jeśli nie możemy znaleźć nikogo chętnego do treningu, poprośmy jakiegoś Sorca aby przywołał nam Monka. Ghul raczej odpada, ponieważ przez naszą nieuwagę szybko może zginąć. Leczy się stanowczo wolniej niż monk, którego przy dobrych skillach także możemy zabić dość szybko :(
Gdy już wszystko zostanie dopięte na ostatni guzik, pozostaje nam tylko czekać i podnosić mozolnie spery. Pierwsze 60 skilli robi się dosyć szybko, więc jak najbardziej polecam trening :)
Przy Distance Fighting 50+ możemy wziąć kuszę i udać się na mass hunt Dwarf Guardów. Rewelacyjny exp, dużo lootu, z którego zrobimy lootbag i dosyć bezpiecznie. Guardy możemy zabijać do upadłego, aż nam się nie znudzą. Niektórzy gracze huntują guardy aż do lvl 50.
Wielu paladynów, którzy nie są narażeni na lagi, chodzi expić na PoH (zobacz na mapkę jeśli nie wiesz gdzie to jest).
Jednak to wy musicie zdecydować, na jakim terenie czujecie się najlepiej. Mi pozostaje tylko życzyć miłego grania, wysokiego lvlu i dobrych skilli.

Popularne potwory z przeznaczeniem dla Paladynów: Pierwsza liczba to lvl przy którym możecie bić danego potworka bez większego zagrożenia. Liczba w nawiasie to skill w dystansie.
Giant Spider: 30+ (65+)
Dwarf Guard: 15+ (dowolne)// W przypadku mass huntu: 25+ (50+)
Dragon: 25+ (60+)//W przypadku mass huntu: 40+ (70+) + przyda się 15 mlvl
Dragon Lord: 70+ (85+) +15mlvl
Hero: (50+) (80+)
Black Knight: 70+ (85+) +15mlvl
Behemot: 90?+ (90+) +15mlvl
Orc Berserker, Leader: 25+ (50+)// W przypadku mass huntu: 30/35+ (65+)
Cyclop: 10+ (40+)// W przypadku mass huntu: 20+ (50+)
Demon Skeleton: 12+ (50+)// W przypadku mass huntu: 25+ (65+)
Necromancer: 40+ (70+) +15mlvl// W przypadku mass huntu: 60+ (85+) +15mlvl

Mapka z kopalniami znajdującymi sie niedaleko Kazordoon:
http://www.members.lycos.co.uk/tibia...s/Kopalnie.jpg
1-4 - Roty, Dwarfy, Dwarfy Soldiery, Dwarfy Guardy, Poison Spidery.
5 -Roty, Dwarfy, Dwarfy Soldiery, Dwarfy Guardy, Poison Spidery, 3 Gsy
6 - Roty, Dwarfy, Dwarfy Soldiery, Dwarfy Guardy, Poison Spidery, Dwarfy Geomancery.

spider-bialystok 15-07-2004 18:54


Co do poradnika... piszesz ze do treningu najlepiej wziąść 2 potworki a przecież jeśli atakuje cię gracz blokujesz max 2 ataki więc wystarczy jeden potworek , czyż nie? Poza tym czy jeśli masz wysoki shielding to nawet bez tarczy ma to wpływ na obrażenia jakie otrzymujesz? Trochę nielogiczne.. A tak wogule to extra poradnik. Zostawia w tyle wszystkie dotychczasowe :D

Kubakapica 15-07-2004 18:56

NIe wspomnailes nic o robieni strzał i hmmow. A także o przełomowym momencie 15 mlev (niewidka i sd). A co do throwing stars to są opłacalne poniewaz mala waza

PiXik 15-07-2004 19:59

Dobry poradnik ale myśle że monka na full defie ze skilami 85/85 możliwe że położymy aha i można by było dodać że throwning knife i throwning star nie są opłacalne do użytku.Także należałoby dodać że arrowsy mniej ważą i mniejsze obrażenia zadawają a bolty na odwrót.
P.S:Sam bym tego lepiej nie zrobił a krytykuje:P

eldian 16-07-2004 08:40

hmm...warto dodać że jak sie chodzi na trole to bez zbroji soldier helmet i brass legs wystarczą zgadza sie dwarfen
cool bo wiecej cap sie ma

Dishman 16-07-2004 16:04

Mam pare pytań :/
 
Ogólnie wszytko wyjańiłeś,gdzie jak i z jakimi skillami sie expi,dobra jest good. Ale mam jeszcze swoje pytania :D
1: Czy expienie na cmentarzu kolo Poh jest dobre?? Exp dla palla no bo jak biore 340 strzal to zawsze nabije 10 k exp bo sam tam ghul,ds i skielety no i lootbag tez dobry o ile sie uwzaża na thiefy.
2: No z graczem drugim jak sie trenuje to tak samo szybko leca skille jak na potwroach czy wolniej ?
3: No i czy warto inwestowac kase w armor shield buty i itp czy kupowac strzaly i belty ?
4: No i trzeba meic koniecnie ten 15 mlv na te dorbe potwory no bo chyba niewdzilaność na coniektóre sie niezda wieć niewiem po co ten 15 ml :?

Z góry dzienki za jakokolwiek odpowiedź :]

Berials 16-07-2004 16:58

1. Owszem jest zarówno dobre (exp) jak i opłacalne (zwrot kosztów). A co do samego cmentarza, mysle ze chodzi o cmentarz na południu PoH jesli o ten chodzi, to idz lepiej ostroznie by nie napotkac gs-ów.

2. Tak samo, z tym ze potwory mozesz szybko zabic a gracza nie :) (chyba ze masz monka summonowanego)

3. Zalezy od tego ile masz kasy. Mysle ze warto kupic BoH a co do eq, to k-set wyciągniesz z gs-a dla siebie a helmet to warior helmet wyciągniesz kiedys z leadera i taki eq wystarcza :).

4. 15mlvl to mozliwosc uzywania SD :). Czyli solowanie DL-i, albo wspólne hunty na Demony, WRL, itp... :). A i SD przydatne sa bardzo na PK.

Shater 16-07-2004 19:15

Ja na Dwarfy (Soldiery też) chodziłem na 10lv ze spirami ale pewnego pięknego dnia wchodze do dzióry a tam otoczyło mnie 8 soldierów posónołem sie to mi zablokowali dzióre która niestety była na line :( to zwiewam a tam stada rotów i now dWarfy :( poległem wtedy ale itak długo sie trzymałem dopuki mnie nie zablokowali. Jakbym mial sam łuk to bnym oddrazu padł.
A tyak w sumie to spoko poradnik, tylko dlaczego niema nic o rotach? ja odrazu po wyjściu na maina chodziłem na roty a nie trole jakieś loot dużo lepszy, skille elegancko lecą i exp sioe nabija :) żyć nie umierać.

Napiszcie jeszcze mniej więcej jakie skile pasują do jakiego lv ok?

czlowiek strzala 16-07-2004 20:23

powiedzcie do jakiego dist'a mozna trenowac na monku ? tak żeby go nie zabic... wiem że potem mozna na 2 monkach trenic ale konkretnie do jakiego mniej wiecej skilla na 1 :baby:

Ikar 16-07-2004 20:56

polecam przeczytanie mojego posta w poradniku dla magów - blokowanie dla palladyna się różni co prawda od blokowania dla magów, ale jednak niewiele :] - większość rad tam da się zastosować i tu, z tym, że do trudności liderów - w użyciu są strzały, ponad lidery - wyłącznie bolty (a w pewnym momencie - speary nagle zaczynają być MOCNE - np do solowania speary są po prostu great :] - hi lvl pallek z tarczą i spearami na full akt dosyć prosto bije dla solo :P - szczególnie dzięki UHom z many, które ma w miarę bezpłatnie, a, że speary, to to jest po prostu większy drag dla niego ;).

Ozon18 18-07-2004 22:18

Uważam że bardzo dobry poradnik lecz z kilkoma rzeczami się nie zgadzam:
1. Palek z lvlem 8 - 10 najlepiej expi na skelach (polecam ghostland) i dobry loot nawet (vikingi - 66 gp)
2. 10 - 14 lvl Roty i dwarfy
3. 14 - 24 Ghoule niedocenione w tym poradniku, a zabija się je szybko, prawie nigdy nie przyjmują na tarczę i zbroję i wolne. Dają bardzo dużo kasy i expa. W godzine można wyciągnąć 1,4k i 15k expa na mass zabiajniu ghouli

A dragi zaczęłem zabijać właśnie dzisiaj
22 lvl
9mlvl
56/38 ( nie lubie trenić )
dzisiaj 4 zsolowałem :D Loot: Serpent Sword, 4 DH i troche gp

lara 18-07-2004 22:43

Uwazam ze wszystko jest w porząsiu.Tylko denerwyje mnie to ze"broń boze nie cwicz na rooku''na rooky trzeba podciągnąć distanse do min.17

Gremlin 19-07-2004 08:35

Cytuj:

Oryginalnie dodany przez lara
Uwazam ze wszystko jest w porząsiu.Tylko denerwyje mnie to ze"broń boze nie cwicz na rooku''na rooky trzeba podciągnąć distanse do min.17
Ile zajmie ci wytrenowanie distance do 17 na Rooku?
1-2 godziny?
Na main dobicie do 20 zajmie 10-15 minut.

Berials 19-07-2004 12:05

Cytuj:

Oryginalnie dodany przez Shater
Napiszcie jeszcze mniej więcej jakie skile pasują do jakiego lv ok?
Takiego czegos nie da sie napisać.
Gdyż skille zależą od Ciebie , nie ma jakiś reguł na skille/lvl.

Możesz mieć na 8lvl, 70dista jeśli Ci sie chce tyle trenić, możesz równiez mieć na 20lvl, 40dista jeśli od 8lvl latasz ze sperami czy też lukiem/kuszą i wogóle nie trenisz.

(^_^) 20-07-2004 09:45

co mam robic
 
to gdzie mam chodzic na levelu 11 i skile 42 dys i 32 shiled ?? i mlvl 5 co :baby:

Kaczor 20-07-2004 10:08

Wszystko cacy. ale ten poradnik pokazuje tylko jedna z alternatywnych drog rozwoju postaci.Dwarfy Guardy na nizszych levelach to mila idea, tylko trzeba wziac pod uwage, ze kazdy high level, ktory przyjdzie rzuci tylko krotkim "leave";]Od 30 levelu mozna spokojnie expic i zarabiac w mintwallin, mniej graczy wie gdzie to jest, wiec wieksza szansa, ze uda sie troche poexpic.Co do bicia gsow od 30 levelu to nei polecam, bo praktycznie jest sie wtedy na strzala dla niego(rzadko kiedy ma sie pelne hp przez te cholerne p fieldy) dwa idzie na niego masa boltow, strzal a paladyn nie cierpi na nadmiar capa;]

eldian 20-07-2004 10:19

hmm... ktoś mógł by wstawic mapke z wszystkimi miejscami z cyklopami?

LOLO 23-07-2004 16:00

Kopalnia Dwarfów
 
Niemam pojeńcia gdzie na mapce tibi jest kopalnia Dwarfów ;( czy ktoś mugłby powiedzieć mi koło jakiego miejsca ona sie znajduje

PiXik 23-07-2004 16:09

Cytuj:

Oryginalnie dodany przez Kaczor
Wszystko cacy. ale ten poradnik pokazuje tylko jedna z alternatywnych drog rozwoju postaci.Dwarfy Guardy na nizszych levelach to mila idea, tylko trzeba wziac pod uwage, ze kazdy high level, ktory przyjdzie rzuci tylko krotkim "leave";]Od 30 levelu mozna spokojnie expic i zarabiac w mintwallin, mniej graczy wie gdzie to jest, wiec wieksza szansa, ze uda sie troche poexpic.Co do bicia gsow od 30 levelu to nei polecam, bo praktycznie jest sie wtedy na strzala dla niego(rzadko kiedy ma sie pelne hp przez te cholerne p fieldy) dwa idzie na niego masa boltow, strzal a paladyn nie cierpi na nadmiar capa;]
Się dziwię że nie odezwała się rzesza ludzi którzy na 20lvlu chodzą na gsy i giną co 5 dni minimum bo wystarczy że bez lagów o coś zachaczysz i już w templu się budzisz 30lvl na gsy to naprawde dobry level według mnie.

moliteusz 23-07-2004 19:28

Mam tylko jedno pytanko.... Czy na guadry chodziłeś z tarczą i spearami czy z kuszą/łukiem? Mam 23lvl 57 dista rzeczy k-arrmoa,p-legsy, dark helmet, guardian shield i guard kosił mnie na pełnej obonie do 85(największy hit).... Najczęściej mnie walił za 10-20... dlatego dla mnie nie możlwym jest pójście teraz na guardy chyba że bede je bił pojedyńczo (co w kopalniach raczej się zbyt często nie zdaży) albo bede zużywał dość troche UHów przy większej ilości przeciwników..... :(


Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 04:08.

Powered by vBulletin 3