Aby wypróbować nowości które będą wprowadzone w technicznym update już niedługo, uruchomiony został publiczny test serwer. Aby się do niego zalogować,
zrób kopię swojego folderu z Tibią. Stamtąd uruchom klienta Tibii i w zakładce "Network" zaznacz Test Server Login. Automatycznie zostanie pobrany patch. Dane graczy zostały wzięte z 3 maja, więc jeżeli od tego czasu zmienialiście hasło - użyjcie starego. Pamietajcie też że nie jest możliwe zalogowanie się do oficjalnych serwerów przy pomocy nowego testowego klienta. Ponadto, wszystkie bramki lvlowe zostały zamknięte aby uniemożliwić wykonywanie questów.
Ponownie test jest podzielony na dwa światy - europejski "Testa" i amerykański "Testera".
Nowości które będą testowane to nowa obsługa kanału Trade: nie można będzie już pisać na nim tak jak na innych kanałach, a dopiero przez specjalne okienko dialogowe ukazujące się po kliknięcu przycisku "advertise". Zapobiegnie to omyłkowemu wysyłaniu wiadomosci na ten kanał. Druga zapowiadana innowacja to "biała lista" graczy od których wiadomości chcemy otrzymywać gdy ignorujemy wszystkie inne prywatne wiadomości. Oprócz tego, od teraz można wybrać czy prywatne wiadomości mają być wyświetlane w oknie gry, czy tylko w konsoli (opcja "Show Private Messages in Game Window" w zakładce "Console"). Wreszcie tutorzy będą mogli przetestować nowo wprowadzony kanał przeznaczony specjalnie dla nich, a senior tutorzy - opcję raportowania wypowiedzi łamiących zasady (dotyczyć to będzie wiadomości napisanych na kanałach Game-Chat, RL-Chat, Trade oraz Help).
Wprowadzono też wsparcie dla DirectX 9.0 oraz OpenGL (dla niewtajemniczonych - powinno poprawić to kompatybilność klienta z najnowszym sprzętem i przyśpieszyć jego działanie). Odpowiednia wersja, najodpowiedniejsza dla danego komputera, zostanie automatycznie wybrana w czasie logowania do gry. W razie problemów można też zmienić ją manualnie w opcjach grafiki. Jeżeli w ogóle nie możesz uruchomić klienta, edytuj właściwości skrótu do Tibii (kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz "Właściwości"). W zakładce "Skrót" poszukaj linijki oznaczonej "Element docelowy". Dopisz na jej końcu spację, słowo
engine, kolejną spację i
0 dla DirectX 5.0,
1 dla OpenGL lub
2 dla DirectX 9.0 (np:
"C:\Tibia*****" engine 1).
Wszystkie znalezione błędy należy zgłaszać tutorom, counsellorom lub gamemasterom. Od teraz też w razie crashu (zawieszenia się) klienta przy następnym zalogowaniu pojawi się odpowiednie okienko z którego bezpośrednio można zgłosić błąd który się pojawił.
Jak zwykle, test ma ograniczoną pojemność, i zalogowanie się na niego jest trudne (czyt. graniczy z cudem). Tym którym się to jednak uda, życzymy dobrej zabawy.
Klienta można już też pobrać ze strony -
kliknij. Plik ten należy zapisac w skopiowanym wcześniej folderze z Tibią.