![]() |
Wzór na ilość expa na dany lvl
Wiec jak w temacie chcialem zapytac o wzór na ilość expa na dany lvl a raczej jego przekształcenie, sam wzór mam ale cholernie ciezko jest go przeksztalcic wiec jesli ktos ma to prosze o wzor na level na dana ilosc expa ( na odwrot) proba przeksztalcenia :
http://matematyka.underhost.net/cgi-...c{5}{3})^{3}}} |
wyjasnij 'x' i 'k' we wzorze to moze cos z tego sie uda ukrecic.
|
To, co napisał to tylko jego próba przekształcenia wzoru na ilość expa na dany level, tak żeby móc policzyć level na podstawie ilości expa.
Wzór na exp(W(x)) od lvla(x) to (znaleziony gdzieś na forum, ręki sobie nie dam uciąć) : W(x) = 50/3*x^3 - 100*x^2 + 850/3*x - 200 Z tego trzeba teraz wyznaczyć x. |
tak zgadza sie x to level a k to 1/50 exp bo to po wstepnym przeksztalceniu
|
edit:
zaluje ze nie mam matlaba i nie moge sprawdzic czy ta funkcja jest wogole odwracalna ... |
Witam.
Wzory na exp w zależności od levela są pokazane na TibiaWiki: http://static.erig.net/wiki/e/e8/Expformula.png oraz: http://static.erig.net/wiki/1/19/Alt...eXPFormula.png gdzie x, to level postaci. Czy są one odwaracalne? Pytanie wcale nie jest takie bez sensu, jako, że właśnie niedawno napisałem kalkulatorek, który potrafi przeliczać między innymi exp/lvl w obie strony (link w sygnaturce). Po pierwsze: nie chciało mi się sprawdzać ani liczyć :-P. Po drugie: prościej mi było zrobić iterację, w której dla kolejnego levela (licząc od 1) sprawdzałem czy exp dla niego jest większy lub równy niż podany - w ten sposób, po spełnieniu tego warunku wiedziałem na którym levelu ma się zadaną ilość expa. Iterowanie przez kilkadziesiąt (a nawet kilkaset) przebiegów pętli wcale zmierzalnie nie obniża wydajności programu, co można zresztą zaobserwować uruchamiając go. Bezpośrednio po wpisaniu expa w polu levela pojawia się obliczona wartość. Pozdrowienia. |
Ta funkcja jest na pewno odwracalna, w danym zakresie (0exp+) jest różnowartościowa itd. Sęk w tym, żeby to policzyć...
|
|
Po prostu: mamy wielomian trzeciego stopnia, funkcja oczywiście różnowartościowa w R+ (ściśle rosnąca), bo gdyby było inaczej, to nie miałoby to sensu. Szukamy rozwiązania tego równania w R+. Nie jest to takie hop-siup, ale jeśli ktoś to naprawdę potrzebuje, to proponuję przyjrzeć się schematowi rozwiązywania równań trzeciego stopnia. Szczerze, nie chce mi się sprawdzać, na ile wzór podany przez autora tematu jest poprawny, ale wystarczy przyjąć oznaczenia w Wiki, podstawić co trzeba i sprawdzić.
Ech... Oczywiście, jest to wzór na wyliczenie lev za pomocą podanej ilości expa, więc cosik Lorte Zirano pomieszałeś w treści posta, ale zgaduję, że właśnie o to Ci chodzi... |
Cytuj:
|
Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 19:17. |
Powered by vBulletin 3