![]() |
O profesjach... Twoje opinie!
Witam. Chcę w tym temacie poruszyć co sądzicie o profesjach Tibijskich. W punktach przedstawię, jak będziecie mogli opisać Swoją opinię.
- Czy wybrana profesja podoba Ci się? - Co najbardziej Ci się w niej podoba? - Czy postać posługuję się odpowiednią bronią? (Chodzi mi najbardziej o poruszenie tematu paladyna i jego broni dystansowych). - Co myślisz o treningu tej profesji? - Jaka jest największa wada profesji? - Co sądzisz o magicznych poziomach profesji? Oraz o czarach profesji? - Blokowanie potworów profesją. - Zdanie końcowe. Teraz coś ode mnie ;) KNIGHT - Moja druga w życiu wybrana profesja, jest najbardziej często wybieraną profesją w Tibi. Jest bardzo fajną profesją. - Możliwość łatwego expienia oraz szybkiego zarobku. - Tak, rycerz jak rycerz – czy walnie mieczem czy toporem, zawsze zaboli ;) - Trening jest bardzo uciążliwy, jednak potrzebny. Knightci znudzeni expieniem często wracają do treningu (doświadczenie z Kazzo ;p) - Poziom magiczny. Rośnie wolno, normalny Tibijczyk, który gra 1 godzinę dziennie, nie ma szans zdobyc 5 magicznego poziomu bez użycia manasów. Trening M LvL’a jest nudzący, lecz potrzebny, tak jak sille. - Poziom magiczny rośnie za wolno, profesja powinna mieć więcej czarów (np. exura gran). - Blokowanie rycerzem przez wielu Tibijczyków jest uważane za opłacalne oraz najlepsze. Moim zdaniem blokowanie Paladynem jest tańsze, leprze, skuteczniejsze. Paladynowi rośnie shielding tak samo szybko, jak i rycerzowi (lub trochę mniej). Poza tym, paladyn ma czary leczące (Exura gran/Vita) więc nie musi używać on Uh’ów tak często jak rycerz. Jednak blokuje, poniewaz ma najwiecej shielda i praktycznie sie z nim nie rozstaje. - Profesja ciekawa, lecz jeśli mało gramy lub mamy 150h/miesiąc Internet, możemy zapomnieć o dobrych skillach, co wiąże się z późniejszym etapem gry. PALADIN - Profesja droga, praktycznie nigdy nie ma pieniędzy. Zazwyczaj używa lekkiego ekwipunku, Aby miała cap’a na amunicję. Na niskich poziomach bardzo nudna. - Pierwsza w życiu wybrana profesja. Podoba mi się, że na początku szybko można wbić 4-6 magiczny poziom, nie to co u rycerza. Zdecydowanie najlepszym atutem jest możliwość użytku broni dystansowej. - Inaczej wyobrażałem sobie paladyna. Wybierając tą profesję, myślałem, ze będzie ona posługiwać się bronią białą, jak każdy wojownik o pokój i światło (paladyn). Jednak, iż CIP-Soft nie miał wyboru, wybór użytku broni dystansowej padł na Paladyna (a nie lepiej było by stworzyć Archera?) - Trening popsuty przez CIP-Soft.Od 8 poziomu prawie nie mozliwy z powodu malego dista oraz szybkiego niszczenia sie spearow.Najlepszym wyjściem było (dawno temu) trenować na Cyklopach lub Krasnoludach na niskich poziomach. Trening teraz nie możliwy, z powodu niszczenia się broni miotanej. Po ostatnim update, trening został popsuty jeszcze bardziej, z powodu Anty-Stole Project (10 sec bez poruszania ciała). Jedynym plusem są Small Stones, które mają mało ataku, jednak są teraz bardzo drogie. - Trening. (Czytaj, powyżej) - Jest sporadyczny. Od 8 Magicznego zaczynają się schody (nie w przypadku maga/druida). Bez używania Mana Fluidów trening do 15 Magicznego jest prawie nie możliwy, trwa bardzo długo. Czary są, jest ich dużo, lecz za mało jest czarów runicznych, oraz twozenie strzal/boltow zabiera za duzo many. - Patrz – Blokowanie potworów profesją – KNIGHT. - Profesja trudna w utrzymaniu, lecz łatwo nią zabijac trudniejsze potwory (np. GS’y, Dragi), które dla rycerzy nie są łatwym przeciwnikiem na niskich poziomach. Jest dosc szybka, zwlaszcza po zakupieniu BoH'ów. SORCERER / DRUID - Profesje żyjące jedynie magią. Od update wakacyjnego 2005 rzadko używają broni białej, zastępują je różdżkami. Bez dużego poziomu magicznego, postać staje się gorsza. - Duża liczba czarów oraz szybki dostęp do wysokiego magicznego poziomu. - Do czasu wakacji 2005 expienie bezrun, było nimi było bardzo uciążliwe. Gdy wprowadzono różdżki, stały się łatwą i dość tanimi profesjami (niskie poziomy). Używane są też Burst Arrowy, lecz tylko przez wysokie poziomy tych profesji, z powodu małej dostępności i wysokich cen. - Trening nie potrzebny dla tych profesji. Jednak niektórzy próbują trenować, jest to niepotrzebne. - Mały udźwig. Na niskich poziomach nie ma co liczyć na noszenie ciężkiego ekwipunku lub dużo zarobionego loota. - Najszybciej zdobywa się magiczny poziom tymi profesjami. Czary (Druid). Często uważany tylko za Uh Makera. Jednak z paccem potrafi on leczyć czarem, co jest bardzo przydatne, a zarazem nie trzeba używać uhów. Potrafi on używać z taką samą mocą run, jak i czarodziej. (Sorcerer) Czary jego są ciekawsze od druida, lecz nie potrafi on leczyć kolegów. Najlepszym jego czarem bez wątpienia jest UE (Ultimata Explosion). - Jedynie do użytku własnego. Od bardzo wysokich poziomów (80-120+) Można samemu wybrać się na PoH, i expić przy użyciu Exury Gran i Exori Vis lub Tempest Roda (przy czarodzieju tylko exori vis i WOTCE). - Profesje z najwyższym poziomem magicznym w całej Tibi. Są też najszybszymi biegaczami z Bohami, a gdy włączą Great Haste, trudno ich dogonic. WIELKIE SORRY, za powtarzanie się słowa „Profesja” . Proszę o swoje opinię oraz komentarze. |
Fajny poradnik... Przydał mi sie do wybrania profesjii już na 1 lvl
__________________ :lucznik: To Jest To :lucznik: |
;) Co do profesji radze Ci druida (sam nim gram :P) [CHAR][/CHAR]
|
Grałem nim ale ciężko się nim gra z pierwszą różdżką bo dużo potworów jest na trucizne odporne... Paladyn jest po środku wszystkich profesjii, więc jest The Best:)
__________________ :lucznik: To Jest To :lucznik: |
Cytuj:
Temat bedzie na 98% usuniety. Jesli nie to tylko dlatego ze "temat zostal stworzony w celu wyrazenia opini o profesjach" @down Ale ja sie kutwa pytam po cholere komu ten topic... Taki nowy mieszkaniec tibi moze to znalesc na forum , naprawde jest to latwe i nie boli. Jesli temat nie zostanie usuniety to zostanie zapomniany i zaden newbie go nie znajdzie, ale jest na to sposob! Taki przyjemny dzial ktory sie nazywa "Poradniki", tam jest naprawde duzo "takich waznych" informacji typu "że Knightowi 5 godzin na wbicie 5 m lvla nie wystarczy" |
Tak, z pozoru... Gralem palkiem do niedawna (jakis tydzien temu skonczylem) Powod? Brak stalego blokera, brak dobrego treningu (71-72 dist na 35 <NoN-Pvp>) oraz 15 m lvl mi nie odpowiadaly... potworom oraz kickom tez. Padlem nim 3 razy na 35 lvl i nie wbilem ani razy 36. Wiec uwazam, ze jest dobry, ale nigdy nie bedzie najleprzy. Btw. COMMENT PLX :D
<edit> @Impalable - takie wpadki zdażają się, kiedy zamiast dobrego ekranu, mam jakiś szmelc... tzn. nie widze w 30% przez zmniejszenie kontrasu (innymislowy, dziala tylko w 50%). A co do twojego zdania, możliwe, to mój 1 poradnik. Lecz nie rozumiem, czemu nie rozumiesz, że te wiadomości są potrzebne. Widze, że masz duży poziom, a czy taki nowy Tibijczyk wie, że Knightowi 5 godzin na wbicie 5 m lvla nie wystarczy? @ Up Skoro tak twierdzisz... narazie temat odwiedzany, zobaczymy pózniej... |
Rotfl
80-120 lvl na poh smieszne... na 8 lvl jesli znach poh mozesz sobie expic... ale na poh zawsze duzo osob wiec raczej nie polecam..
|
Przyczepie sie do paladyna:
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
- Trening. (Czytaj, powyżej) |
...
Ktos tu czyta uwaznie (xiao xiao). widziales co czytales?
SORCERER / DRUID Od bardzo wysokich poziomów (80-120+) Można samemu wybrać się na PoH, i expić przy użyciu Exury Gran i Exori Vis lub Tempest Roda (przy czarodzieju tylko exori vis i WOTCE). jesli uwaznie czytales, zauwazysz, ze jest to w dziale opini blokowanie profesja. Blokowanie, nie expienie. |
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
jasne kupie pacca i bede expil na pohu facet, jaki był twój największy level ?? 20 ? może 21 ? |
co to wogle ma byc? ty zes napisal prawie to samo co po nasicnieciu na wykrzynik po uzyskaniu 8 lvla -.- tu nie ma nic oporcz jakis bzdetow ze knight blokuje bo ma dobry shielding a sorc ma duzy mlvl ;/
|
@up
Ale to jest prawda ;]. Co do tematu moge tylko powiedziec o palku: -jest droga profesja(padniesz i kupuj mi znowu c seta! niemozliwe !) -meczaca postac -Paladyn powinien byc postacia swieta -.- -trening jest nia niemozliwy od 8 levca (bo albo nie ma potworkow na trening bo znikaja jak zadaleko poleca,albo ci speary znikna! i jeszcze na dodatek reke sobie nim polamiesz!!!) -Jego czary sa zalosne -.- mogli przynajmniej nie zmieniac kosztu many na zrobienie strzal czy boltow. -tak slaba postac, ze ALELUJA! Boze ile to trzeba nim grac zanim zniszczy 20 druta...? Jest tak slaby z powodu arma i na dodatek tych innych pierdol jakie weszly w zycie. -ucieczka nim przed pekerem nie ma juz wogule sensu -.-(taki sorc leci bo ma bohy i haste grande oraz sobie ladnie strzela z f12 pociskami;/) +profesji -+zniszczenia kompletnie palka -+dodana trudnosc -+`ow juz niema |
Cytuj:
@2 up Racja, lecz wykrzykniku wiele nie czyta, i jest on po ang. Zamiescilem temat, by pomoc nisko poziomowcom, a to ze masz 42 to nie kozacz tylko moze sam napisz tutaj taki poradnik? @ up Palek to nie postac swieta, zadna postac nie jest... moze GM ;P paru rzeczy nie opisalem, ale czy to grzech zapomniec? Ucieczka - patrz sorc / drut. O treningu nie dopisalem (zaraz to zmienie) a co do stanu majatkowego, chodzilo mi o to, czy widziales kiedys palka z domkiem, w ktorym ma kilka ton uhow i explo? sd? moze jeszcze 2 sovy lub 2 sca? albo pare magic plate armorow? bo ja nie... moze sie jeden na swiecie jednym znajdzie... Odsylam pana do robienia poradniku taki jak ja ("W punktach przedstawię, jak będziecie mogli opisać Swoją opinię. ") Zapraszam i komentujcie! |
z takimi itemami to raczej rycerzy widze :), ale nie powiesz mi, że nie zrobiłeś tu kilkanascie błedów :)
Blokowanie doczytaj sie a znajdziesz ^^ To jest rada... ?? a od kiedy druidzi blokują ? Oj, nie zadko. Druid z paccem na 24lvl najczesciej jest uh makerem. A sa nadal i tacy, ktozy maja ich nawed z faccem... Ile ty grasz ze nic nie widzisz? X) :), sam tez mam takiego :) dla rycka... Zeby miec w depo, trzeba doniesc. tu napewno popelniles błąd... NIE CZESTO UZYWANY, LECZ NAJLEPRZY. Naucz sie czytac... mój bład Hmmm... nowych? jesli nie, odsylam do innych tematow. i tak i nie, nowy bedzie chyba myslal, ze tibia jest taka od zawsze (gdyz innej nie zna) 74/72 nie wymiataja, sproboj zrobic 100/100 hmmm..., nawet Ci co grają długo ( do 7 godzin), nie zawsze dochadza do takich Hmmm widać nigdy nie widziales palka z wysokim shieldem no niewidzialem ;), chociaz co do huntów to chyba tylko demony (na tym samym levelu co knight) sie nie oplacaja :) Palek to nie postac swieta, zadna postac nie jest... moze GM w tibii jest lucznikiem ale normalnie jest pół magiem pół rycerzem pogrubione litery to cytaty KArbika ;) |
Cytuj:
@topic: nie ma sensu dyskutowac o wadach i zaletach profesji, skoro przy srednim polskim IQ widac na pierwszy rzut oka ze zostaly stworzone tak, aby team skladal sie z kazdej z nich w ilosci 1. I tak: knight zadaje smieszne obrazenia, sorc wytrzymuje 3 silne ciosy, do tego mamy huntera i healera ( co przy aktualnej sile leczenia jest dosc dziwne ). Tibia w zamierzeniu nie miala byc gra single player ! Nie mialo byc treningu ( i taki knight nie mial sobie chodzic na 30 levelu na guardy ze skillami 80/80 tylko na te guardy mial pojsc 4 osobowy team z healerami itd ), nie mialo byc powergamingu ( bo ludzie na 60 levelach nie mieli expic kngihtami na slabych dworcach czy elfach tylko z teamem chodzic na dle i dostawac 1/4 expa ), nie mialo byc sorcow na 100 levelu w 21 dni. Dopiero gdy stopniowo liczba graczy sie zwiekszala i zaczelo sie z tego robic 850x pojedynczy gracz a nie 200 x 4 osobowe teamy zaczely sie usprawnienia typu wandy itp, co spowodowalo dzisiejszy, niezbalansowany stan rzeczy. W zadnej normalnej grze 60 levelowy lucznik nie polozy najsilniejszego seryjnego potwora w grze solo. W Tibii jest to normalne. Na Orshaballa wystarczy bloker 100+, 2 silnych healerow i 1 SDer, na Nefariana - wczoraj nie wystarczylo mi 22 zorganizowanych osob ( WoW ). |
Co ty tu za bzdety wymyślasz? Każda profesja na tym samym levelu biega z taką samą prędkościa -.-
Ja masz pisać głupoty to sie chociarz zastanów czy warto |
@Vil
może byś oddzielił moje posty od postów Karpika ;) |
Ja znam powod niezbilansowania profesji w tibii. Cipsoft po prostu nie przewidzial ze beda 100+ lvle. I dzieki temu wyszedl taki paradoks ze sorc/drut sie robia coraz silniejsi wraz z lvlem a knight nie. (bo ktos nie przewidzial duzych lvli i wymyslil ze sila magii rosnie wraz z lvlem a sila melee nie).
Powinno byc tak ze zarowno sila magii jak i melee rosna wraz z lvlem!!! Wtedy wszystkie profesje bylyby jednakowo dobre. (bo teraz nie sa - knight uderza bardzo duzo slabiej od sorca i przez to nawet ilosc zycia mu niewiele pomaga :/ |
@up
Bullshit, knight nie jest od tego, żeby bić dużo, tylko od tego, żeby bić za friko. |
Cytuj:
|
Wszystkie czasy podano w strefie GMT +2. Teraz jest 18:15. |
Powered by vBulletin 3