Zobacz pojedynczy post
stary 30-09-2006, 16:07   #1
noobowaty mistrz
Zbanowany
 
noobowaty mistrz's Avatar
 
Data dołączenia: 05 07 2006

Posty: 560
Domyślny Moja wlasna (w miare obiektywna) ocena profesji

Chcialbym przedstawic swoja wlasna ocene profesji. Zawsze sie mowi ze zadna profesja nie jest gorsza ani lepsza od drugiej. To nie do konca prawda. Niektore sa 'minimalnie' lepsze od innych. Przedstawie tutaj kategorie jakimi posluzylem sie oceniajac profesje i koncowy wynik.

Expienie (miejsce, nazwa profesji, liczba punktów za miejsce):
1. Druid - 3
2. Sorc - 2
3. Paladin - 1
4. Knight - 0
Uzasadnienie: Nezogogi = 6,863,640 expa w 1 dzien = elder druid! (a z czolowki swiatowej najszybciej obecnie expi wlasnie druid - Mateusz Dragon Wielki) Dlaczego druid a nie sorc, na czym polega sekret druida? Ano na tym ze leczy sie ponad 2 razy taniej od sorca, wiec zaoszczedzone pieniedze moze przeznaczyc na wieksza ilosc runek ofensywnych i manaskow. Nalezy zauwazyc ze sorcem sie nie expi z ue, ani innych czarow ktorych druid nie posiada. Dwie kolejne profesje bazuja na sile fizycznej ktora nie rosnie wraz z lvlem, totez zostaja daleko w tyle. Paladyn jest jednak lepszy magicznie wiec zasluguje na 3 miejsce.

PVP (walka z innymi graczami):
1. Sorc - 3
2. Druid - 2
3. Paladin - 1
4. Knight - 0
Uzasadnienie: Tym razem to sorc jest lepszy od druida. Posiada on wiele czarow ofensywnych takich jak ue, e-wave ktore mozna wykorzystac w walce z graczami zadajac bardzo duze obrazenia. Druid jest skazany na strzelanie z sd, totez latwiej sie uhac w rytm jego atakow. Pozostale profesje bazuja na sile fizycznej ktora nie rosnie z lvlem i zadaja smieszne obrazenia. Paladyn jednak jest troche lepszy bo rowniez moze uzywac sd, jednak z duzo gorszym skutkiem od druida. Bolty w pvp zadaja marginalne obrazenia, bron podobnie, z exori nie latwo trafic.

Huntowanie:
1. Druid - 3
2. Sorc - 2
3. Paladin - 1
4. Knight - 0
Uzasadnienie: Druid znowu lepszy od sorca, a to dlatego ze posiada bardzo przydatne na huntach czary heal friend i mass healing. Czar heal friend szczegolnie przydaje sie na huntach grupowych do leczenia blokera, ewentualnie pozostalych czlonkow ekipy. (np grupowy hunt na hydrach) Mass healing jest znakomity do samotnego expienia z summonami. (np dragi) Czary sorca takie jak e-wave przydaja sie na huntach rzadko, tylko do dobijania uciekajacych potworow lub bedacych w red hp. Paladyn zadaje niewielkie fizyczne obrazenia z boltow, uzywanie run paladyn nie jest zbytnio oplacalne. Knight do ataku sie 'praktycznie' nie nadaje na huntach.

Blokowanie:
1. Knight - 3
2. Paladin - 2
3. Druid - 1
4. Sorc - 0
Uzasadnienie: Niektorzy uwazaja ze pal z dobrym shieldingiem i na wysokim lvlu jest lepszym blokerem od knighta. Ja uwazam ze to nieprawda bo knight ma czar challenge ktory jest prawie niezbedny na huntach, a pal rzadko trenuje shielding bo nie jest to zbytnio oplacalne, knight ma tazke sporo wiecej hp i ma wieksza szanse przezyc max combo danego potwora. Druid lepszy od sorca ze wzgledu na to ze exura sio jest bardziej oplacalna od exura vita. (ale to tak na marginesie bo obydwie profesje sa w tym bardzo slabe)

Bezpieczenstwo (szansa na przetrwanie niespodziewanego ataku danego potwora/czlowieka):
1. Knight - 3
2. Paladin - 2
3. Druid - 1
4. Sorc - 0
Uzasadnienie: Praktycznie to samo co wyzej, ale potraktowalem to jako oddzielny punkt bo co innego blokowac celowo a co innego walczyc o przezycie ataku pk/zlurowanego potwora.

Łatwosc gry (dla poczatkujacego):
1. Sorc - 3
2. Druid - 2
3. Knight - 1
4. Paladin - 0
Uzasadnienie: Sorcem na 8 lvlu od razu po wyjscia z rooka mozna wziac rozdzke i od razu zabijac kazdego z poczatkowych potworow pozniej 50 expa, ghoule i soldy nie stanowia problemu, nawet pojedynczego guarda, dsa mozna zabic. Druid ma gorzej bo rozdzka z trucizny (czyli nie zabije dwarfow ale tak samo jak sorc zabije roty, mino itd itp). Knight lepszy od pala bo szybciej rosna skille wrecz. (a pal na malym lvlu ze spearow i strzal i tak trafial bedzie bardzo malutko) Jednak obie niemagiczne profesje musza duzo skillowac zeby jakiegokolwiek potwora zabic, wiec przegrywaja z magikami.

Zarabianie pieniedzy (mam tu na mysli najbardziej popularna metoda, czyli exp + lootbag):
1. Knight - 3
2. Paladin - 2
3. Druid - 1
4. Sorc - 0
Uzasadnienie: Wiekszosc profesji zarabia na minotaurach, knight jest najlepszy bo zabija je po prostu najszybciej i za darmo. Druid lepszy od sorca bo podczas bicia moze sobie robic dodatkowe uhy ktore sa bardziej oplacalne na sprzedaz od gfb. Jesli mamy na mysli expienie z summonami i robienie lootbagu (np w tombie) to znowu druid jest lepszy od sorca bo ma mass healing do leczenia summonow. Pal nie wydaje fortuny na strzaly (tak jak mysla niektorzy newbie), koszty mu sie zwracaja lepiej od sorca/druta na slabych potworkach.

Różnorodnosc gry:
1. Sorc - 3
2. Druid - 2
3. Paladin - 1
4. Knight - 0
Uzasadnienie: gra knightem dlugimi momentami jest monotonna bo musi skillowac. Paladyn tez musi na poczatku, a pozniej ma mniejsza sile ognia od profesji magicznych. (podobnie jak knight) Sorc lepszy od druida bo jego czary pozwalaja mu na wykonanie dowolnego questa lub zabicie dowolnego potwora solo bez wolania pomocy ze strony innych graczy. (potworow lepszych od demona nie biore pod uwage) Druid nie jest w stanie zabic na raz wielu silnych potworow z powodu braku ue.

Podsumowanie:
1. Druid - 15
2. Sorc - 13
3. Paladin - 10
3. Knight - 10

Wniosek: Najlepsza profesja jest DRUID!
Srebrny medal dla sorca
Brązowy medal dla paladina i knighta. (te 2 profesje sa tak samo dobre - maja taki sam dorobek punktowy)

PS.
Uwazam ze to obiektywna ocena bo przed ocenianiem nie zalozylem sobie z gory kto jest lepszy a kto gorszy. Wyszlo mi tak dopiero po przeliczeniu punktow. Wzialem tez pod uwage praktycznie wszystkie istotne elementy gry.

Ostatnio edytowany przez noobowaty mistrz - 30-09-2006 o 16:17.
noobowaty mistrz jest offline  

PAMIĘTAJ! Źródłem utrzymania forum są reklamy. Dziękujemy za uszanowanie ich obecności.