Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Tom The Tanner
NPC którzy pomagają, tabliczki i tak dalej... to jest bez sensu. Nowi gracze nieznają tej zasady "czytaj, szukaj, wczuwaj się w klimat" tylko "ooo seima co to je?" i tyle.
|
Nie jestem za tym, żeby brać pod uwagę takich ludzi, którzy nie chcą się zainteresować danym tematem szerzej, zabierając się do niego.
Sorki, ale według takiej samej zasady trzeba by było patrzeć na przykład na forum na niektórych "trollujących" użytkowników: "
aaa, bo im się nie chciało regulaminu przeczytać, to przymkniemy na nich oko". Nie, Stary, nie tędy droga.
Ze swojej strony jestem zwolennikiem pomagania innym na zasadzie "dawania wędki, a nie ryby". A więc nie, że powiem komuś wszystko co i jak trzeba kliknąć, żeby coś zrobić, ale mu po prostu podpowiem, że taka a taka możliwość istnieje. A jak to zrobić - niech on już sam dojdzie.
Pamiętaj, że zaczynając grać w Tibię, podobnie, jak np. zaczynając projektować budowę domu czy napisanie programu, trzeba najpierw zdobyć przynajmniej minimalną, podstawową wiedzę jak to robić. Potem dopiero można doszukiwać się jakichś cennych rad od innych ludzi.
Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Tom The Tanner
Ale wydaje mi się że taka "ścieżka zdrowia" w której wysyłą do nas czerwony napis: "zrób to i tamto a potem wejdź po schodach" pomógłby. Ktoś grał w np Madessa Combata? Włączają "tutorial" po kolei pisze nam co zrobić, poruszanie się, atak, używanie, wyrzucanie... tyle że ta ścieżka zdrowia w Tibi miałaby miejsce przed rookgaardem. :]
|
A to, moim zdaniem, jest całkiem dobry pomysł! :-)
Mogłoby to się zresztą znajdować na Rookgaardzie, ale niekoniecznie do przejścia przez każdego gracza, bo przecież grają tu także ludzie mający swoją drugą postać, którzy dobrze wiedzą o co chodzi na Rooku.
Na przykład, mógłby to być sobie taki podziemny korytarzyk zamknięty przez bramkę levelową, ale dla graczy tylko o poziomie mniejszym niż 8. Taki gracz mógłby sobie tam wejść, ze skrzynki (no takiej questowej) wyciągnąć 10gp, potem przejść dalej do jakiegoś NPC-a, kupić od niego klucz do wyjścia (za te 10gp), po drodze ubić jakiegoś szczurka "treningowego" (wiem, wiem, że jest już taki szczurek w Training Room, ale tu mógłby być też - ale żeby nie był za silny potworek i żeby nie dawał za dużo expa), no a potem wejść po drabince i wyjść przez drzwi wyjściowe znajdujące się w nieco innym miejscu niż wejście (oczywiście przy uzyciu kupionego klucza). Ewentualnie na końcu byłaby znowu skrzynka questowa z jakąś niedużą nagrodą (ale nie torchem, jak w Training Room ;-). Popatrz: taka malutka misyjka do wykonania, a o ile więcej taki początkujący gracz już by wiedział. ;-)
No jasne, że dla "starych wyżeraczy" byłoby to może śmieszne i banalne, ale dla początkujących - bardzo dobry punkt zaczepienia do zdobycia tej podstawowej wiedzy, o której wspomniałem wcześniej. :-)
OK, wiem też, że równie dobrze można wejść do Training Room i tam sobie ćwiczyć, ale to by mogła być taka alternatywa dla tego pomieszczenia, zwłaszcza, że wielu ludzi nie wie, skąd zdobyć klucz do niego - tu zaś klucz byłby dostępny już w tym pomieszczeniu, a do tego do wyjścia, a nie do wejścia. Trzeba by było tylko zrobić tak, żeby nikt nie mógł wchodzić tam tym wyjściem - nie wiem, czy można zrobić jakieś takie "jednokierunkowe drzwi" zamknięte na klucz).
No, Stary, powiem, że podoba mi się ten pomysł. Nie wiem czy Ty tak to widzisz, jak ja tu opisałem (niestety, nie grałem w
Madessa Combata), ale to mogłoby być fajne. :-)
Hmmm... rozpisałem się, choć jednak nie chce mi się wierzyć w to, żeby CipSoft zrobił coś takiego na Rookgaardzie. W takim razie, po cóż im te informacje ze wspomnianych przeze mnie głosowań?
Przesyłam pozdrowienia.