Zacznijmy od tego, że wybór rozdzielczości i ilości kolorów ma znacznie tylko w przypadku grania w trybie pełnoekranowym(ctrl+f). W trybie okna(domyślnym) używane są aktualne ustawienia systemu.
Druga sprawa: jeżeli obraz zmienia się 30 lub więcej razy na sekundę to nasz wzrok odbiera to jako złudzenie płynnego ruchu. Jeżeli uzyskujemy znacznie więcej-warto ustawić granicę na 45-50. Oszczędzi to procesor, a w przypadkach gdy będzie musiał zająć się czym innym nie odczujemy braku tych 10fps. Na świeżo zainstalowanym systemie, po wgraniu jedynie wszystkich niezbędnych sterowników osiągałem wynik rzędu 400fps. Tak-czterystu. Naturalnie, programy potem instalowane i działające w tle skutecznie to obniżyły do 200.
Karta graficzna w tibii ma mniejsze znaczenie od wydajności procesora. Byle by potrafiła odpowiednio rozlokować spirity na powierzchni. Większość mielenia zachodzi na CPU.
Silniki graficzne teoretycznie sprowadzają się do prostej zależności:
Win 9x / me - Dx5
Win NT - Dx9
Linux -OpneGl
W praktyce, jednak nie zawsze jest(a liczba wyjątków niebezpiecznie zbliża się do granicy stania się regułą). Wprowadzenie obsługi Dx9 spowodowało, że klient stał się kompatybilny z nowszymi systemami serii NT. Niskie FPS mogą być spowodowane dużym obciążeniem procesora przez inne programy, źle współgrające sterowniki(konflikty na drodze procesor<->grafika<->DX<->sterowniki<->grafika<->procesor), błędami w administracją systemu lub po prostu złośliwością rzeczy martwych(znanej szerzej jako Prawa Murphy'ego)
__________________
Poniższe zdanie jest fałszywe
Powyższe zdanie jest prawdziwe.
|