Dobra żeby nie być gołosłownym:
"Areawise the new area is 'playable' but not finished. With updates to come the new premium area will get aditional features and for sure see the introducion of more djinns. They did just did not fit in the content right now but rest asured the update to come will see more Djinns then you ever wanted to see ;o) Sadly the whole concept evolved around several Quests and it was not possible to fit all of it in only one update.
The next update will probably be a bit more widespread though and change not only the new area of Ankrahmun but some other areas too, about one reworked and one completely new.
If new monsters are added it is even worse since testing and balancing only a handfull of 'interesting' monsters (more then low-experience meelee monsters) takes ages. So the few monsters in the update needed a lot of recalibration and that the old monsters lacked some charmeand specials in my eyes is no secret. Even worse (at least editorwise) the adittion of new features makes changes on the map inevitable. As example, if we would come up with the concept of boattravel right now we had to ad several docks, boats and captain-NPCs. And this would be a rather simple feature.
Sooner or later I will rework, rebalance and restructure the existing, considering the abilities and improvements that were made in all those years of steady updating. The inmunities will be probably reworked one day. Taking into consideration that mosters won't just sit in an energybomb and watch themselves beeing toasted. Several immunities will be removed from monsters and the whole inmunity and damage system considering monsters might be reworked. As a sideefect it might be possible to add certain items and spells for players, but thats not certain of course.
Areawise the current expansion will come to a probable halt at a certain point. As all of you can see there is a lot of 'unknown teritory' to be explored and to be filled with thrill and adventures. As soon as this is established we will finally go more 'in depth' in the older areas. Adding new challenges and secrets there, taking up loose ends and will heavily concentrate on the scripting of Quests.
"
Dla tych ktorzy neieznają angielskiego od razu przetłumacze(nie tłumaczyłem tego dosłownie):
"Nowe tereny(te na zachod od ankrahmun nazwane "Unknown teritory") sa już stworzone ale nie są dokończone. W nowym update te tereny beda bogate w nowe możliwości i w dużą ilość djinnów, a własciwie będzie ich więcej niżeli byście tego chcieli

. Cała koncepcja była oparta na nowych questach, w związku z czym nie udało nam się wszystkiego wsadzić do jednego updatea.
Nowy update nie będzie tylko updatem Ankrahmun ale i równierz starszych terenów. Będzie całkowicie jeden nowy teren oraz jeden całkowicie przemieniony(sądzę, że chodzi tu o expowiska).
Jeżeli zostaną dodane nowe potwory, to zbalansowanie ich siły i testowanie zajmuje bardzo dużo czasu. Nie będę ukrywał, iż w moich oczach zarówno nowe jak i stare potwory muszą zostać "wyregulowane", jak i przydałoby sie im pare nowych możliwości.
Prędzej czy później przeprojektuję, wybalansuję i zmienię dodane mozliwości, ktore dodawaliśmy przez tyle lat. Najprawdopodbnie zmienię odporności. Chodzi o to, że nie będzie dlużej sytuacji w której potwór siedzi w energy bombie i umiera bezczynnie się patrząc. Jednak niektóre odporności zostaną usunięte i cały system odporności i damage potwórow zostanie przerobiony. Efektem ubocznym będzie dodanie nowych przedmiotów i nowych czarów, ale co do tego nie jestem całkowicie pewien.
Póki co nie mamy zamiaru powiększać mapy dopóty, dopóki nie wypełnimy i nie wykorzystamy "Unknown teritory", oraz gdy tereny nie zostaną całkowicie odkryte i znalezione wszystkie sekrety. Gdy to zostanie ustabilizowane, zagłebimy się w głębszą rozbudowę starych terenów. W szczególności skupimy się na dodaniu nowych wyzwań oraz questów."