Zobacz pojedynczy post
stary 31-01-2007, 16:35   #14
Pan Klocek
Rook-User roku 2007
 
Pan Klocek's Avatar
 
Data dołączenia: 22 06 2004
Lokacja: Zielona Góra
Wiek: 41

Posty: 716
Stan: Niegrający
Imię: Pan Klocek
Profesja: Rookstayer
Świat: Titania
Poziom: 51
Skille: 27 fist
Domyślny

Cytuj:
Oryginalnie napisane przez S.T.E.K. Pokaż post
@ Pan Klocek
Zarzuciłeś inteligentnym hasełkiem, ale może byś przedstawił jakieś dowody na to, że przyrost jest logarytmiczny. Jeśli chcesz to sam policz dokładnie ile uderzeń potrzeba na wbicie 1%.

@Nethalis
Trochę inaczej to wygląda moim zdaniem:
19 - 256 hitów
20 - 512 hitów
21 1024 hity
więc już ci się czas wydłużył

@topic
Jak znajdę chwilę to zrobię na innej postaci test dla kilku pierwszych skilli od 10. Ale i tak jestem pewien, że wyjdzie na moje. Nie jest możliwe, aby skille rosły do pewnego momentu liniowo, a później wykładniczo (chyba, że Cip. wprowadzili utrudnienie dla Rookstayerów).
Nei wiem po co ty to liczysz. Robilo to juz wiele osob i to profesjonalnie. Mozesz o tym poczytac nawet tu na naszym forum (tajemny przycisk szukaj). A co do postepu logarytmicznego, mozesz to sprawdzic bardzo prosto. Stosujesz wzory pokazane w gazetce z Tibia.pl "Hunted" tam byl artykul o skillowaniu. Stosujesz wzor dla Sorca poniewaz jest najblizszy rookstayerom.

Edit:
Prosze o to obszerny artykul ktory, mam nadzieje, zaspokoi twoja ciekawosc. oraz oszczedzi ci zachodu i obliczen. http://forum.tibia.pl/showthread.php?t=7254
Szczegolnie poczytaj to co pisze Cainghorn - kolega z tibi ^^ ma leb jak sklep teraz chyba jest nawet senior tutorem.


EDIT2:
Wyreczylem cie juz nieco. Podstawiajac odpowiednie dane do wzoru na skille: t=a^(x-11)*(5/3)
gdzie:

t = czas w minutach na awans z poprzedniego skilla
a = wspolczynik (1,1 dla rycerza; 1,2 dla palka; 2 dla sorca; 1,8 dla druida)
x = skill na jaki chcemy awansowac

otrzymujemy nastepujace dane:
10 0,000813802
11 0,833333333
12 1,666666667
13 3,333333333
14 6,666666667
15 13,33333333
16 26,66666667
17 53,33333333
18 106,6666667
19 213,3333333
20 426,6666667
21 853,3333333
22 1706,666667
23 3413,333333
24 6826,666667
25 13653,33333
26 27306,66667

Teraz mozemy zauwazyc ze co skill wydluza sie nam dwokrotnie czas. Jednak nalezy pamietac ze czas nie zawsze bedzie = ilosci hitow poniewaz musimy pamietac ze nalezy robic blood hity co 30 uderzen.

@S.T.E.K.
Jednak miales racje co do tego postepu. Wedlug tego wzoru jest to prawdziwe. Jednak ten wzor nei jest doskonalyodnosi sie do sorca. Z moich obserwacji wynika ze rookstayerowi skille leca znacznei wolniej. Trenowalem przez chwile na 22 skillu i 1% wskakiwal po okolo 1,5h - 2h wiec widac ze wzor nie jest dokladny. O tym wspomniane jest tez w artykule.
Dowodem na to ze wzory stosowane do obliczania skillow na rooku nie sa doskonale mozna zobaczyc porownujac skille rookstayerow. Moj skill w swordzie rozni sie raptem o 1 od kolegi ktory ma 25 lvl. A to jest przeciez o kilkastet tysiecy expa wiecej!!
Aha no i pomylilem sie co do tej funkcji :/ az glupio sie przyznac ehhhh dawno nei bawilem sie matematyka ;/ sorki. Wykres wyglada bardziej jak jedna polowa paraboli czyli jednak funkcja potegowa
__________________
Chwile z życia Pana Klocka

Klocek-Clan

"W tym szaleństwie jest metoda. Wal ich wszystkim, co masz. Wal ich mocno i szybko. Wal ich, póki nie przestaną się ruszać. Oto metoda"
-Krusk zabójca Tanar'ri



Ostatnio edytowany przez Pan Klocek - 31-01-2007 o 18:07.
Pan Klocek jest offline   Odpowiedz z Cytatem