Zobacz pojedynczy post
stary 15-04-2007, 18:42   #465
Chetszot
Użytkownik forum
 
Chetszot's Avatar
 
Data dołączenia: 19 04 2006
Lokacja: Thais

Posty: 19
Profesja: Royal Paladin
Gildia: Moirai
Świat: Azura
Poziom: 60
Skille: 84/63
Poziom mag.: 17
Domyślny

Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Ely Pokaż post
Nie czytałem wszystkich postów.

Balans profesji jest wskazany co wszyscy zauważyli, jednak nie jestem zwolennikiem odbierania, nawet sorcom (chociaż jak widze jak kumpel drut wali po 200 z vis to można się załamać palkiem).

Pomyslmy, jak walą głównie różne voce:
Knight: melee, exori, explo
Paladin: xbow, sd
Druid: vis/mort, rod, sd (no i jeszcze exana gran pox jak ktoś chce ale nikt tego nie używa w praktyce)
Sorcerer: vis/mort, wand, e wawe, ue, sd
Oczywiscie jest jeszcze gfb, hmm i inne runy oraz bursty, ale to główny atak gdy chcemy coś zabić to tym co napisałem. Pozostałych rzeczy może używać każdy voc.


Co widzimy? Widzimy że najmniejsze pole do manewru ma palek. Albo wali z kuszy zadająć obrażenia ok. 130dmg tracać bolty, albo jeszcze droższe sd. Na lvlach 100+ najbardziej widać różnice w ataku. Pal zawsze spychany jest bok w huntach. Mag zawsze walnie więcej i to mniejszym kosztem (vis/mort). Przy expie nawet ryc lepiej expi. Na wytrenowanych skillach i SoVem w ręku hity 200+ sa normalne, podczas gdy pal się meczy by choć raz 180 było. No i nie zapominajmy ze exori jest na porządku, podczas gdy pal nie ma takiego ataku.
Druid oczywiscie nie ma e wawe czy ue. Jednak w praktyce sorc też mało używa ue, a e wawe sporadycznie. Z reguły nie ma takich potrzeb. Ryc i tak na huncie bedzie lurował pojedynczo, a w questach w teamie nie ma sensu marnować many, bo jest w miare bezpiecznie. Za to druid ma czary leczące, mass heal i heal friend będą częściej używane, nawet w przeliczeniu na mane w porównaniu z ue i e wawe.

Jak dla mnie voce są w miare wyrównane, przynajmniej patrząć z perspektywy non pvp (bo tam gram). Jedynie pal wciąż ma powody do wstydu. Na huntach nie raz się zdarza że ryc może zgarnąć więcej expa za hero niż pal (bez summonow), w koncu SoV przebija arm hero, a exori konczy sprawę. Nie ma sensu porównywać ataku pala z sorca/druta bo to dobijanie leżącego. Ktoś może powiedzieć (oczywiście mag) że taki ma być pal, uniwersalny. Jednak uniwersalizm pala się skonczył tak że ani do blokowania się nie nadaje (chyba że komuś chce się bardzo długo ćwiczyć shielda) i atak ma mizerny, nawet szybszy od maga nie jest (utani gran hur). Cały problem polega na tym że pal nie ma żadnego mocnego ataku jak w przypadku innych voców. Ryc z exori może walnąć mocniej niż pal z sd.
Pal powinien otrzymać jakis mocny i w miare tani atak. Jaki? Nie mam pojęcia, ale własnie tego potrzeba.

Niegłupi pomysł z tymi wandami dwuręcznymi. Nie raz jest tak że potwór mocniej leje pala niż maga. Mag w końcu ma shielda, niby shielding jest niski, ale tarcze ma. Demonki i vampy są tak lekkie że nawet mag tak bardzo nie odczuwa ich obecności, dlatego każdy mag ma shielda. Palek nie w ogóle shielda, stąd naturalnie hity padają w niego wyższe dodatkowo psująć mu humor. Chociaż nie jestem zwolennikiem odbierania, więć obojętne mi to.
Tutaj się z w 100% zgadzam. Uważam, że paladyn na h-lvlu jest najsłabszą ze wszystkich profesji. Hity ze zwykłych boltów są beznadziejne, a power bolty są dużo za drogie (nie wspominając już o infernal boltach). Na huntach potworów atakujących tylko fizycznie (GS, tomby jakieś na vampach, etc) palek bez shielda musi się, w zasadzie, częściej leczyć niż sorc. W najlepszym wypadku wyjdzie na to samo. Uważam to za bezsens, bo palek ma w końcu 2x więcej HP niż sorc... To dlaczego ma się leczyć tak samo często (lub nawet częściej) niż sorc, który wali znacznie mocniej od palka.

Niech CIPy wyrównają w końcu te profesje... Nie chcę udupiania magów, ale niech w końcu ulepszą palka i knighta...
Chetszot jest offline