Zobacz pojedynczy post
stary 08-05-2007, 22:04   #53
Valderor
Użytkownik Forum
 
Valderor's Avatar
 
Data dołączenia: 28 10 2006

Posty: 181
Domyślny

To może i ja podzielę się swoją (bardzo skromną) wiedzą.

1. Jak odkryto znikanie sof. Eclo/Thomac, jak to wielokrotnie sam przyznawał, zdobył dostęp do kodów źródłowych Tibii, w tym do skryptów kontrolujących questy (to znaczy, że albo się włamał na serwery Cipsoftu, albo pracuje w Cipsofcie, albo zna taką osobę). Czy mu wierzymy czy nie, to inna sprawa.

2. Czy można było to odkryć "normalną" drogą. Tak jak napisał Zito (http://forum.tibia.pl/showthread.php?t=107889&page=9), być może istnieje ekipa graczy przeczesująca mapę Tibii po każdym updacie. Jeśli chcesz odkryć całą mapę na nowo, to oczywiście chodzisz wzdłuż ścian, przypadkiem nadeptujesz na dwa magiczne pola i sof znika. Być może ktoś skojarzył zależność, potestował trochę i odkrył o które pola chodzi.

3. Co do plików *.map. Nie ma w nich absolutnie nic interesującego, żadnych danych o skryptach ani leżących itemach itp. Tylko dane do minimapy (kolory) i informacje do algorytmu znajdującego najkrótszą drogę między dwoma punktami (po których polach można chodzić i jak szybko), to moja interpretacja. To że te pliki zajmują tyle MB to już sprawka Cipsoftu (każdy 128 KB: 256 pól x 256 pól x 2 bajty na pole). Gdyby można było tym sposobem rozwiązać questy, to już dawno byłyby rozwiązane :-P

4. Jeśli komuś to pomoże, podaję współrzędne punktów:
Spike sword: 32101, 32085, 7.
Kratka w rotworm hell: 32169, 32157, 8.
Kratka przy poison spiders: 32066, 32068, 10.
Valderor jest offline   Odpowiedz z Cytatem