Cytuj:
#adner
weź dzieciaku wyjdź z tego forum i się powieś jak nie umiesz czytać, update odnosi się tylko do ataków, nie do leczenia ani run...
Kolejny "mundry"
|
Rotfl
@Ander:
Jeden zrozumiał.
Znaczy jest już nas trzech, bo rozmawiałem z jednym z tutorów i przyznał mi rację.
A teraz wszyscy panowie mądrzy - wyłoże wam to cyferkami, może zrozumiecie. Jak nie to ignore na tą kwestię, bo groch mi się skończy, a ściana sie zazieleni.
Podeprę się tym co napisał Ander
Ja jednak zostane przy
1*lvl + 4*mlvl by nie kombinować.
Otóż:
Obecnie istnieje tylko jeden współczynnik siły magicznej.
Wyliczany jest z tego wzoru
(2*lvl+3*mlvl)%
Aby zadać obrażenia/uleczyć się mnożymy wynik przez wartość bazową siły czaru.
Tutaj zostanie roztrzęsiona opcja pierwsza: Nic się nie zmieni (to co ty mówicie)
Aby była taka prawda, zmieniający się stosunek siły magicznej do siły rzeczywistej ma działąć tlyko w magii ofensywnej, sprawia że w grę musi zostać wprowadzony nowy kod.
I tym sposobem magia dzieli się na ofensywną (w którym jest używany wzór (1*lvl + 4*mlvl)% ) i defensywną (w którym jest używany obecny, stary wzór (2*lvl+3*mlvl)%). Cały kod magii zostaje podzielone na dwie podgrupy. Nie będę się rozpisywał jak to jest kijowo trudne i jak wielkich zmian potrzebuje - według tej opcji - leczenie się, faktycznie, w ogóle nie zmieni. Jak mówicie.
Teraz druga koncepcja mówiąca o zmienieniu
Przyjmiemy runę UH, która jako jedyna (z będących w kalkulatorze - możecie sobie obadać

) ma wartość stałą - jest nią 250
oprę się na 2 postaciach.
Pierwszą z nich jest mój Sorcerer - ma 47 lvl i 47 mlvl (śmiesznie wyjdzie, ale dobra

)
Drugą znajomy knight - 170 lvl i 8 mlvl
Zgodnie z obecnego wzoru
Ja mam obecnie (47*2+48*3)%= 238% siły magicznej. UHem leczę za 595 hp
Ten Knight ma (170*2+8*3)%= 364% siły magicznej. UHem leczy za 910 hp
Teraz aplikując zmiany.
Ja miałbym (47*1+48*4)% = 239% siły magicznej. Mając równy lvl i mlvl nic to nie zmienia. UHem leczę za 597,5 hp
Knight ma jednak w tym wypadku (170*1+8*4)%=202% siły magicznej
Leczy się za 505 hp - mniej o 405. Mniej o ~45%
Tak to wygląda bez jakichkolwiek zmian. Knight ma słabszy heal, mocniejszy ofens.
A teraz aby dopasować to do waszego "Nic się nie zmieni" Trzeba by podnieść bazową wartość UH tak, by owy knight się nim leczył jak wcześniej.
Założę już, że podniesiemy ten próg bazowy UH do 450.
Wtedy ten knight
450*202%=909.
Uleczy sie za 909hp.
Ja za 1075,5hp
A teraz weźcie pod uwagę, że knight na 180 lvlu tez się leczy słabiej niż przedtem. Nie wprowadzisz takiej wartości, by wszystkim spasowała.
Aby powstałą taka możliwość musiałoby zostać wprowadzonych dziesiątki, może setki zmiennych, klasyfikujących to Bóg wie jak, by pasowało dla każdego. W miarę.
Wniosek:
Prosty.
Aby nie było zmian w ilości leczonego hp (już odrzucając zmianę leczenia), muszą zostać wprowadzone olbrzymie zmiany.
To brzmi trochę jak oksymoron. By nie było zmian, muszą być olbrzymie zmiany.
Ale tak to już jest.
Zobaczymy, może w piątek dowiemy się czegoś ciekawego.
edit:
@Voytex:
Podyskutowanie nie jest złe ^^
Co szkodzi
No, ale są już 4 osoby, któe sądzą podobnie jak ja
