Jasne.
czas na kolejną część mojego dumania xD
Cytuj:
We are aware of the fact that doing balancing in several steps will cause times in between when the balance is still not there. Since however in our eyes, every step is an improvement to what it was before, we consider the stepwise balancing still to be a lot better than working on a 'hole in one' balancing because preparing that would take us about the same time as doing it in several steps. That means that we would not have started any balancing publically until now and would only get it out once everything is done, so you would still be as unbalanced as 2 years ago.
|
Jest to jedna z najbardziej oczywistych i najważniejszych wiadomości.
My z graczy oczywiscie mało wiemy co się stanie.
To co robi CIPsoft jest częścią większego planu, który już trochę trwa.
Nie wiemy kiedy to się skończy.
Jednak po tym wszystkim ma być "git"
Cytuj:
With this update, you will see a lvl 170 sorc do peaks of close to 600 with SD on a demon. You will also see a lvl 170 knight do peaks of close to 400 on a demon.
|
Cytując dosłownie
"Po tym update, ujrzymy 170 lvl sorca, uderzającego do 600 dmg w demona. Także ujrzymy 170 knighta, który uderza do 400 dmg w demona"
Przejrzałem obrażenia SD.
Przeliczyłem możliwe wzory.
nawet 0,5*lvl i 4,5*mlvl dają sorc. 170 lvl i 70 mlvl (mlvl założyłem) przebijać się ponad 600 dmg max hitem. Zbliżał się nawet do 700.
Stąd kolejna opcja - poza zmniejszeniem wagi lvlu, bazowa siła czarów of zostanie osłabiona.
Cytuj:
Now seeing this, many will start crying: "OMG, sorc only does 1,5 times the damage of a knight but pays for each shot dearly!" What you fail to account for is the average damage:
Our 170 mage has as lowest damage with his SD a good 400. That gives him an average of 500+ with every shot.
Our 170 knight however still has 'poofs' on a demon and a lot of very low hits too. This results in an effective average damage of that knight on a demon of about 50+ per hit.
|
Jak tutaj jednak widzimy - runy wciąż dają jednak przewagę pewniejszego trafienia i mniejszego rozrzutu.
Dalszy fragment textu mówi m.in. o tym, że można zabić już i knightem i magiem demona solo. Mag jest szybszy, ale to zdecydowanie abrdziej ryzykowna zabawa. Oboje jednak wydadzą kupę kasy.
I bardzo ważny fragment
Cytuj:
Team hunts will again become much more interesting because it is simply too expensive to do this alone.
|
"Zespołowe polowania znów staną sie o wiele bardziej interesujące, ponieważ te polowania będą zbyt kosztowne, gdy będziesz samemu polować"
nie trzeba komentarza ^^
Kolejny fragment mówi prosto
"Teraz każdy może być maszyną do zabijania. Tylko im potężniejszy potwór tym o wiele większe koszty się ponosi."
Wreszcie nie będzie solo demków. Nie w takim odsetku jak dotychczas
Kolejny ciekawy fragment
Cytuj:
I said that the availability of p-bolts will be changed so that it should replace the former SD use. This caused the question whether they will do the same damage. The answer to that is of course no. The reasons:
- p-bolts can be shot while healing, SDs can't
- p-bolts will be a lot cheaper than SDs, so they should not make the same damage either
- p-bolts weight is less than that of SDs, so you can carry more of them around.
We considered all these things and some more which I will not discuss in detail here. We are still finetuning the values but rest assured, we calculate with every variable that there is.
|
Jak więc widzimy, Power Bolty będą słabsze (nie wiadomo jak bardzo), ale to dlatego że:
1. Możesz się anraz leczyc i strzelać
2. PBolty będą o wiele tańsze od SD. Więc nie mogą zadawać równego dmg
3. PBolty są o wiele lżejsze i możesz zabrać ich więcej niż SD
Nastepnie trochę gadania o cenach.
I w praktyce tyle.
Kojotes - wypowiedź Krabana zdecydowanie wyjaśniłą parę rzeczy, ale nic o leczeniu
