Ja tam nigdy nie widziałem większych problemów z wprowadzaniem nietypowych ras czy klas, o ile to nie kłuciło się z resztą grupy i przygodą. Wiadomo, trudno wkręcić paladyna do złej drużyny czy skrytobójcę między dobrych kapłanów, paladynów itp. Oczywiście zawsze pozostaje warunek, że nowa klasa/rasa musi być zbalansowana względem innych. Każdy se może wymyśleć klasę, co będzie miała kość K12, rzuty obronne mnicha, BAB wojownika, co chwile atuty i full czarów, ino to trochę bez sensu będzie
A jeśli chodzi o drowy - drowy ssą. Mają EPP +2, i w sumie malutko bonusów, nie licząc OC, która i tak jest niewielka w porównaniu z innymi rasami czy prestiżówkami.
To ja już wolę Fay'ri z Races of Faerun. Też EPP +2, ale jakie bonusy za to:
- Przekrztałcenie siebie na życzenie
- widzenie w ciemności
- widzenie w słabym świetle
- latanie (tylko w naturalnej formie) 12m
- do wyboru 4 czary z pośród wielu
+2 do kilku umiejętności, odpornośc na sen (jak elfy), elfia krew.....
- możliwość wybrania nawet kilku mocnych czarów lub redukcji obrażeń 10/-, ale wtedy EPP wzrasta do +3
Ale i tak branie jakiejkolwiek rasy z EPP+ ma sens tylko, jeśli drużyna ma w miarę wysoki poziom. na niskich poziomach to się zupełnie mija z celem, bo postać znacznie się osłabia tym.