Niestety, czas mnie goni, więc odpowiem tylko na jeden fragment:
Cytuj:
Oryginalnie napisane przez mazgier
Ciekaw jestem czy i jak mogłaby się sprawdzić zasada dzielenia expa w party proporcjonalnie do poziomu postaci.
|
Jak najbardziej - mógłby działać. Np. załóżmy, że potwór ma 30 poziom. Gdy atakuje go postać w granicach powiedzmy 25-40 lvl otrzymuje pełnego expa. Poniżej i powyżej - coraz mniej (można to rozciągnąć nieco bardziej oczywiście, a w wypadku potężniejszych mobów nie dać granicy górnego lvl jaki może bić z pełnym expem).
Załóżmy, że mob daje expa 200. Idzie na niego 30 lvl (w celu ubicia) i 8 lvl (w celu przyexpienia) (w party). Exp, załóżmy, dzieliłby się po równo, więc domyślnie 30 lvl dostałby 100, i 8 też 100. 30 dostałby 100% tego expa, czyli 100, a 8 - tu wymyślam jakiś procent, oczywiście na pewno różniłby się - powiedzmy 5%, czyli 5. Dzięki temu expienie takiego 8 lvla na mocnych mobach (im większa różnica lvl tym mniejszy %) stałoby się bezsensowne, a tank-knight miałby expa na np. hydra huntach.