Co do tych wad i zalet to sporo przesadziłeś... zapewne chciałeś wyrazić przez to swoje niezadowolenie, z powodu bycia teraz MS, ale cóż albo będziesz grał dalej, albo zmień profesję.
Przechodząc do tematu, chciałbym zauważyć i to twoje podkreślone ROBIENIE RUN u sorcerera odbywa się do poziomu 50 potem zazwyczaj już się runy kupuje. Postaci magiczne o poziomach 100+ kupują sobie runy nie tracąc czasu na ich robienie. A teraz pytanie do ciebie. Jak myślisz skąd magicy brali pieniądze na te runy?
Odpowiedź może ci zając sporo czasu więc zrobię to za ciebie... Otóż owi 100+ sorcowe i druidzi żerowali na takich knightach i paladynach, którzy przed update często nie mogli się oprzeć sile ich rażenia.
Co do innych wad:
b) na wysokim levelu OGROMNA różnica w sile magii (powiedzmy sobie szczerze, magic level powyżej 80 to ewenement, a skill w granicach 95 nikogo nie dziwi) [a le ty byś chciał?? na hita ściągać innych, lub na dwa jak to było wcześniej?]
c) pozajmowane expowiska dotychczas przeznaczone raczej dla sorców oraz e) 'niepotrzebność' na huntach[jeżeli knight ma 100+ level i bajeczne skille to niech idzie na demon hunta... pewnie powiesz a co s DL'ami... otóż powiem ci, że knighty 80+ jeszcze przed update expili na Dragon Lair

]
f) stosunkowo drogi atak [tu się z tobą zgodzę, ale jak ma się trochę weny to i pieniądze się znajdą]
g) mało hp [manashield]
h) mało capa [ a ile ty byś chciał, żeby sorc dzwigał?? wy nie potrzebujecie nosic ciężkiego zbrojenia więc jest wszystko OK]
i) mały shielding, przez co otrzymuje duże obrażenia w zwarciu [gratulacje wielkie dla ciebie, za używanie sorcerera jak knighta]
j) duży koszt (czasowy - większy niż u knighta - bądź pieniężny) treningu [potrenuj sobie teraz knightem... zobaczymy co będziesz wolał bardziej]
A teraz pare zeczy jakich nie podobało mi się w twoich wypowiedziach o knighcie:
d) tani atak (za darmo...) [przepraszam, ale walcząc w zwarciu uhy nie sypią nam się z nieba]
e) silne czary ofensywne [powiedz koledze, żeby cię uderzył z exori to zmienisz zdanie]
f) stosunkowa łatwość i niski koszt nabicia wysokiego skilla[jak wyżej spróbuj teraz poćwiczyć]
h) możliwość expienia na niskich skillach na potworach typu drag - SOLO, co powoduje niepotrzebność postaci magicznych [niski level na dragu musi się liczyć z dostanie combo co powoduje jego śmierć, a przed updatem knighci a 30 levelu już spokojnie chodzil na dragi... wiec nie widze problemu]
i) możliwość expienia na guardach, które od dłuższego już czasu były domeną postaci magicznych [guardy zawsze były i będą domeną postaci walczących w zwarciu... domeną dla magicznych stały się po wejściu różdżek kiedy na moich oczach 9lvl sorca zabijal spokojnie guarda... i to było chore]
j) na wyższych poziomach nadmierna łatwość expienia na potworach typu DL [jak pisałem wcześniej tak było już wcześniej

]
b) konieczność zakupu drogiego EQ (ale jednorazowa!) [przed update stawaliśmy się pokarmem dla sorcererów i drutów wysokopoziomowych... także często bywało ak, że jednak niejednorazowa]
No to chyba wszystko