Temat: Engine Tibii
Zobacz pojedynczy post
stary 26-10-2004, 17:58   #3
Khan
Użytkownik Forum
 
Khan's Avatar
 
Data dołączenia: 22 08 2004
Lokacja: Brzydgoszcz, Fordograd
Wiek: 37

Posty: 1,317
Profesja: Knight
Świat: RL
Domyślny

Cytuj:
Temat może niepotrzebny, ale czemu nie podyskutować o tym.

Mam ty na myśli Engine Tibii.
Otóż: Cała tibia składa się z "kwadracików", każdy item, każde podłoże, wszystko ma swój odpowiednik w postaci małego kwadracika.

Teraz patrząc na to z innej strony, skoro są to zwykłe obrazki, które są dostępne w pliczku, nie potrzeba żadnego animowania tego, żadnego generowania tekstur, ani modeli. Wszystko jest tak, jakby zebrał te kwadraciki i posklejał je w jeden obrazek.

Nie trudno z tego wywnioskować, że sam Engine Grafiki jest bardzo ubogi i polega on tylko na wyświetlaniu odpowiednich obrazków.

Rozumiem, że łącze może być obciążone, gdyż ciągle dostarczane są informacje o położeniu tych obiektów na ekranie.

Ale w jaki sposób sam engine ustawiający te kwadraciki zżera micałą moc obliczeniową maszyny?

I to niezależnie, czy jest to Duronik 1200, czy może P4 2400, zawsze idzie cała moc obliczeniowa, na klienta, który tej mocy powinien zabierać o 97% mniej

Sam jestem programistą, więc wiem coś o tym.

Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Cytuj:
EeeEEee tego.... Ważne że działa
heheheheheheh - to dobre


Osobiscie sądze ze całą pamięć zżera klient, ktory ma za zadanie wypompowywać z neta tyle transfa ile wlezie. To powoduje obciążenie procka.
Khan jest offline   Odpowiedz z Cytatem