Temat: Engine Tibii
Zobacz pojedynczy post
stary 27-10-2004, 01:33   #14
Alchemiko
Użytkownik Forum
 
Data dołączenia: 14 09 2003

Posty: 131
Alchemiko ma numer GG 1009770
Domyślny

Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Sadamq
Napisałeś coś o kwadracikach. I sądzisz, że jesteś programistą? Powinieneś wiedzieć, że te " Kwadraciki" to są Sprite'y o wymiarach 32/32. Nie sklejają się one w jeden wielki obraz, tylko są one wyświetlane. Co może zamulać kompa? Prawdopodobnie to, że ok. Na głównej mapie Mainlandu może być z 20,000 tysięcy sprite'ów? Każdy z nich może zmienić swoje położenie.

Z całym szacunkiem, ale chyba nie uważasz, że te 20 000 obrazków wyświetla się naraz?!? Gdyby chciał policzyć cały main + wysepki, rook, no porostu całą mapkę, 20tyś. to zupełnie za mało. Ale jednocześnie się tyle nie wyświetla (nawet gdyby, to i tak nie zabierze to całej mocy kompa :-) )

Napisałem kwadraciki, bo chciałem, aby każdy mnie jasno zrozumiał, fakt, mogłem napisać bitmapy w rozdzielczości 32x32 w 256 kolorowej palecie barw z przezroczystością tworzoną przez RNG, (ale, po co to pisać, jak i tak każdy wie, o co chodzi?)

Jeżeli chodzi o przetwarzanie tego, to operacja na obrazku w palecie 256 wcale nie jest takie prockożerne. Popatrz na inne gry, które wykorzystują o wiele bogatszy Engine z rozbudowaną i intergralną mapą, o dźwięku, Wykorzystaniu DirectX, OpenGL itp. to już nie wspomnę. W tych grach ustawiasz sobie detale i nie zżera ci całej mocy!



Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Sadamq
Cipsoft ukrył wszystkie sprite'y w jednym pliku ( Nie Exe ) . I specyficznie je skompresował. Dlatego też dogrywanie nowych grafik, musi trwać o wiele dłużej niż pobranie zwykłego sprite'a z katalogu.
O tym napisałem, że wszystkie grafiki są dostepne pod ręką klienta, wiadomo, że nie wpakujesz wszystkich grafik do Exeka, wtedy to by już w ogóle zwalili ten Engine


Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Sadamq
Przypuszczalnie Cipsoft zrobił usuwanie wgranego sprite'a zaraz po jego zmianie ( Czyt. Niema go, jeżeli się z niego nie korzysta.)
Nie

Ostatnio edytowany przez Alchemiko - 27-10-2004 o 01:35.
Alchemiko jest offline   Odpowiedz z Cytatem