Zobacz pojedynczy post
stary 16-07-2007, 18:09   #1
Fanotherpg
Użytkownik Forum
 
Data dołączenia: 03 07 2007
Lokacja: Kalisz
Wiek: 35

Posty: 64
Stan: Niegrający
Wyślij wiadomość przez ICQ do Fanotherpg Fanotherpg ma numer GG 9340933
Pergamin DS:E - Polski projekt cRPG

Ze względu na pewne zainteresowanie konkurencją "Polskiego projektu MMORPG! Gate Online!!" Opisanego w tym temacie: http://forum.tibia.pl/showthread.php?t=137200 zakładam ten temat, a w nim pewnie podstawowe informacje na temat mojego projektu DS:E.

Autorzy: Fanotherpg
Współpraca: Kajetan Raulin, Badu
Pomoc: RomanX, Omenski
Grafika: Fanotherpg
Scenariusz/Fabuła/Questy: Fanotherpg, Temporal
Concept artist: Badu, Fanotherpg
Dźwięk i muzyka: zapewne http://modarchive.org/
Kodowanie: Fanotherpg w MMF2

Opis:

W grze będą oficjalnie cztery drogi fabuły:
- Paladyni - święci wojownicy walczący o dobro i porządek
- Nekromanci - magowie którzy zbłądzili i poszukują życia wiecznego w śmierci
- Pogromcy Smoków - wojownicy wspierający się z magią pragną wybić smoki które wg. nich są przyczyną zła tego świata
- Dregoni - Oddani obrońcy smoków, żyją w ukryciu, a ogień pradawnych drzemie w ich wnętrzu.

Główna z nich to taka,że będziemy zwykłym chłopem którego marzeniem będzie stanie się pierwotnie tytułowym Pogromcą Smoków (o czym po opisie) jednak zadanie to nie będzie tak proste. Na naszej drodze stanie wiele potworów a cały świat będzie stał otworem. Pomimo tego że gra będzie podzielona na akty to zanim ukończymy jakiś z nich to będziemy mogli odwiedzić miejsca z całego świata, jednak nie jest to zbytnio wskazane gdyż postać będzie jeszcze zbyt słaba i nie będzie miała odpowiedniego ekwipunku, chociaż czasem może się taka wyprawa udać..

Na swojej drodze spotkamy wielu wrogów, tych znanych jak i nie znanych... Odwiedzimy także Cade Tower (o tym również w przypisie). Grafika będzie w miarę czytelna jednak bez dużej ilości cieniowania, gdyż chcemy aby była prosta (ja sam chciałem ją ograniczyć do 16 kolorów ala FFI, jednak pozostaliśmy przy palecie 256 z prostym (czasem prawie zerowym) cieniowaniem.

Nasza postać nie będzie kimś, wielkim ani znanym, będziemy tak naprawdę nikim. Będzie rozwijać się za każdym wykonaniem czynności, czyli aby lepiej walczyć orężem i być silniejszym będziemy musieli walczyć wręcz... Podobny system jest stosowany w legendarnej serii TES (The Elder Scrolls, dla mniej kumatych Morrowind, Oblivion..).

Silnik tworzony na potrzeby gry jest nazywany EOWE - Eozsof Open World Engine i dzięki zastosowanym w nim metodom będziemy mogli w łatwy sposób tworzyć dość duże obszary bez zbędnego obciążania pamięci komputera.

Obecnie posiadamy podstawy silnika i wiele grafik. Teoretycznie gra jest bardzo dobrze zbudowana na oficjalnej stronie uniwersum Eozsof znajdują się informacje o systemach które zostaną użyte w grze. Posiadamy także na stan obecny około 150 różnych animacje przedmiotów wraz z ich specyficzną charakteryzacją.

Gra będzie publikowana w wychodzących po sobie darmowych dodatkach do pobrania przez sieć internet z strony www, bądź też jaka automatyczna aktualizacja wbudowna w grę.

Przypis 1:

Nie jest to projekt tworzony przez grupę totalnych amatorów, ani też niedoświadczonych zapaleńców czy też miks tych dwu. Ja sam dla zabawy tworzę gry od 2000 roku, uczyłem się programowania jednak je zarzuciłem ze względu na ówczesny brak darmowych źródeł, i czasu oraz nie wiązanie z tym swej przyszłości, jednak pozostałem przy dziecinnym marzeniu tworzenia gier i co jakiś czas dla przyjemności wypuszczam jakąś grę (pełna lista prócz 1 tytułu na mojej stronie domowej http://fanopage.glt.pl ). Gry te początkowo proste pozwalały mi stworzyć podstawy pod nieco bardziej skomplikowane produkcje (jak gra strategiczna [RTS] Imperia, która nie jest zbyt owocnym produktem ze względu na porzucenie projektu ze względu na dość nowatorskie rozwiązania [połączenie interfejsu B&W z klasycznymi RTS'ami, gdzie nie wyszło na dobre]). Jednak niektóre jak strzelanka Death Cage odnsiosły sukces nie tylko w Polsce ale i za granicą.. Również prowadzę największy polski serwis informacyjny o tworzeniu gier w klikach http://fabrykagier.com na którym są informacje z całego świata prawie z każdego dnia. Więc doświadczenie w tej dziedzinie mam dość spore w przeciwieństwie do niektórych.

Przypis 2:

Pierwotnie gra miała nazywać się Dragon Slayer: Eozsof, jednak ze względu na dużą ilość gier z pierwszym członem (Pogromca smoków) postanowiliśmy ten tytuł zmienić, jednak jak na razie pozostajemy przy nazwie DS:E, bo pierwsze litery się nie zmienią.. Tak aby nie wprowadzać zamętu..

Przypis 3:

Cade Tower jest to jeszcze nie wydana publicznie gra (cRPG w pseudo 3D z wynikami online), a nie została ona wydana gdyż jest tworzona na międzynarodowy konkurs w którym jestem jedynym reprezentantem polski.

Przypis 4:

Projekt istnieje pierwotnie od 2004 roku gdyż wtedy powstał jako gra FW -> FORBIDDEN WORLD. Była tworzona przez ponad 30 osób, ale jak to w takich teamach bywa życie prywatne było ważniejsze no i zostałem sam z projektem.. I dlatego obecnie nad całą grą pracują w sumie 3 osoby Raperr jako grafik, Badu jako concept artist a ja jako człowiek od wszystkiego.. A reszta osób, pomaga okazjolanie, i dodaje coś od siebie, więc jak ktoś chce to również może coś zrobić, jeśli jego projekt nam się spodoba i dodamy go do produkcji to jego autor/pomysłodawca zostanie dołączony do grona osób współpracujących.

Przypis 5:

Gra jest planowana w głównej mierze jako gra dla pojedyńczego gracza a tryb multi może zostanie dodany w którymś z dodatków a może nie.. Zależy od powodzenia gry dla pojedyńczego użytkownika. Więc jak na razie staramy się skupić na fabule gry, i otwartości świata niż na czczych obietnicach o super grze MMO. Wolimy konkrety, niż puste słowa i o wszelkich postępach informujemy na naszej stronie http://eozsof.ovh.org . Również dla budowy klimatu od czasu do czasu dajemy jakąś tapetę z dziełami concept artowymi Badu, czy też opowiadanie.. Dotyczące świata gry.

Przypis 6:

Screeny z starych wersji dostępne są na stronie, tak samo jak informacje o tworzonych przez nas systemach, programy stworzone przez nas na potrzeby gry, czy też userbary i button'y.. Premiera pierwszej wersji planowana jest na koniec wakacji (do 26 sierpnia 2007) a strona projektu gry (nie uniwersum) powinna ruszyć w najbliższych kilku tygodniach.

Zapraszam do komentowania.

Ostatnio edytowany przez Fanotherpg - 08-12-2007 o 21:20.
Fanotherpg jest offline   Odpowiedz z Cytatem

PAMIĘTAJ! Źródłem utrzymania forum są reklamy. Dziękujemy za uszanowanie ich obecności.