Kucza DS:E jest robione w starszej wersji, czyli mniej możliwości + większe ograniczenia a i tak jest lepsza od GO. Poza tym aripck nie stwierdził, że nie robimy w Multimedia Fusion, a ja to zaznaczyłem, ale stwierdził, że nie jest to klon Tibii i jest robiony przez zaawansowanych użytkowników tegoż środowiska w przeciwieństwie do GO.
Grę wzorujemy na 3 seriach gier:
Diablo -> częściowo silnik walki, silnik ekwipunku, prostota rozgrywki (dla tych co lubią H'n'Sy którymi jest chociażby Tibia czy Mu...
Final Fantasy (pierwsze części) -> Styl graficzny, częściowa liniowość fabuły, ale to tylko w bardzo nie wielu momentach

The Elder Scrolls -> Otwartość świata, system rozwoju postaci, nie ograniczenie na klasy, możliwość rozwiązywania zadań na wiele sposobów.
Co do przedmiotów, wzorowaliśmy się na tych z Diablo 2 i nie kryjemy się z tym. Dlaczego? Bo przedmioty z Diablo 2 są stworzone na podstawie tych istniejących w rzeczywistości i uznaliśmy, że to dobry wzór do naśladowania.
Walka, będzie rozwiązana w sposób podobny do Diablo 2, ale nie do końca. Czyli, poruszamy się za pomocą klawiatury, i mamy 2 opcje ataku na lewy przycisk myszy i na prawy (jak w Diablo) i lewym atakujemy jednym, a prawym drugim, jednak również istnieje możliwość walki z klawiatury 2 przyciski, oraz walki automatycznej (czyli gł. lewa umiejętność, jeśli był to czar i mana się skończyła będzie atakować normalnie). Co do postaci w ruchu na stronie w Download inne dostępny jest przykładowy silnik ruchu dla postaci, chociaż jest on stary i nieco zabugowany (na różnych prędkościach komputerów animacja może być inaczej odtwarzana, czego pozbyliśmy się w obecnej wersji gry).
Co do wrogów, to na screenach nie są to Zombie tylo coś na wzór orków
Co do profesji są to 4 główne linie fabularne, które dostępne będą dopiero w pełnej wersji gry, jednak są też inne profesje np. w podstawowej wersji (tej która ukaże się do 26 sierpnia 2007) będą to łotr, wojownik, strażnik imperialny, magik, oraz czarodziej jednej z szkół (6 szkół magii np. ciemność ukierunkowana jest pod nekromancje ogień niszczenie etc.). Czyli w sumie (ze względu, że u nas tzw. skille są jak w Diablo umiejętnościami). W grze będzie dostępnych 100 umiejętności po 10 dla każdej profesji, przynajmniej na razie.
Dziękuje w imieniu całego teamu za słowa otuchy i zapraszam do dalszego komentowania/krytykowania/dawania pomysłów na które jesteśmy otwarci/przedstawiania swoich obaw etc.