Temat: Engine Tibii
Zobacz pojedynczy post
stary 28-10-2004, 14:59   #20
Alchemiko
Użytkownik Forum
 
Data dołączenia: 14 09 2003

Posty: 131
Alchemiko ma numer GG 1009770
Cool

@ZuRu, Tibia jest napisana w Visual C++, to, że dane przesyłane są w postaci "cyferek" jak to nazwałeś, to jest normalne, jak wyobraziłbyś sobie przesył informacji pod inną postacią?

Co do wymagań, które napisałeś, to karta graficzna nie odgrywa tutaj zbytniej roli, (po co ci akcelerator 3D w grze 2D?)

FPS - ludzkie oko widzi ok. 25, ale przy grasz akcji (np. strzelanki, wyścigi, etc.) widać różnicę między 25, a 30, już powyżej raczej nie?

Nie bez powodu PAL ma 25klatek a NTSC 30 (filmy są lepszej jakości)


@Matfiej, nie przeczę, ale chodzi tu też o zależność jakości działania do mocy obliczeniowej maszyny.

Na komputerze (przyjmijmy): Duron 1200, 128DDR działa z taką samą wydajnością, jak na: Athlon 2000, 512DDR

Pominąłem Szybkośc Ramu i Bufor Procka, gdyż nie o to chodziło.
A grafika, to jest wykorzystywana w b. małym stopniu, więc może być nawet jakaś Riva 16MB


@Gremlin, Tibia była jako praca maturalna? WoW, skąd wyciągnąłeś to info? :-) Nie przeczę oczywiście, ale nawet mnie to zaskoczyło i zmniejszyło moje zdziwienie tak słabym klientem


Podobny efekt zużycia całej mocy obliczeniowej zaobserwowałem przy wykorzystaniu swojego narzędzia do testowania wydajności sieci (najwięcej mocy obliczeniowej zawiera pętla odpalona jako osobny proces w tle)

Aby dać innym programom pierwszeństwo przed Tibią, i uzyskać „więcej” zasobów systemowych, można obniżyć priorytet samej Tibii (w Win z serii NT):

[Alt] + [Ctrl] + [Del], szukamy na liście Tibia*****, klikamy PPM (Prawy Przycisk Myszy), wybieramy „Ustaw Priorytet” i klikamy „Poniżej normalnego”

Tibia stanie się programem o niższym priorytecie wykonywania, niż inne aplikacje, jednakże problem jej mocożerności pozostaje nadal

Ostatnio edytowany przez Alchemiko - 28-10-2004 o 15:03.
Alchemiko jest offline   Odpowiedz z Cytatem